بهترین آثار هنر خیابانی در برلین

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/7/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های هنری در برلین با تاریخی پر از آشوب و ستم، هنر خیابانی بوده است که در این راهنما بهترین‌هایش را معرفی خواهیم کرد.

تور اروپا

برلین در یونسکو تحت عنوان «شهر دیزاین» نام گرفته است و این عنوان به خوبی در موزه‌های بین‌المللی و حتی خیابان‌های آن قابل مشاهده است. برای شهری که اغلب با تقسیم شدن و ظلم و ستم روبرو شده، هنر خیابانی راهی برای مردم عادی بود تا صدایشان را به گوش دیگران برسانند. در واقع برلین اولین موزه هنر خیابانی خود را برای آموزش مردم بومی و بازدیدکنندگان افتتاح کرد تا درباره این بخش به خصوص هنر بیشتر بدانند. هنر خیابانی به یک گونه‌ از راه بیان افکار و سخنان تبدیل شده و برلین هم با آثاری از هنرمندان بین‌المللی، منظره جذابی از آن را به نمایش می‌گذارد. بسیاری از برجسته‌ترین هنرمندان جهان به شکل‌گیری این صحنه دیدنی از هنر خیابانی کمک کرده‌اند و چهره همیشه در حال تغییر برلین را زیباتر نمودند. به همان سرعتی که آثار جدید ظاهر می‌شوند آثار قدیمی هم یا با رنگ یا شرایط آب و هوایی، وَندالیسم یا حتی توسط خود هنرمند از بین می‌روند. پیوستن به یکی از تورهای برلین، شما را با بهترین آثار هنر خیابانی این شهر آشنا کرده و داستان پشت آن را بهتر درک خواهید کرد.

اگرچه هر سانت از برلین به نوعی با گرافیتی پیوند خورده اما مناطق مشخصی هستند که پر از آثار ارزشمند بوده و پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با این مناطق با ما همراه شده و به تحسین آثار برجسته و معروف شهر بپردازید.

کیهان نورد

«کیهان نورد» (The Cosmonaut) اثری متمایز از «ویکتور اش» (Victor Ash) در منطقه «کرویتسبرگ» (Kreuzberg) است. این اثر از سال ۲۰۰۷ روی دیوار کشیده شده و یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های دیواری برلین به شمار می‌رود. همیشه می‌توانید عکاس‌هایی را در اطرافش ببینید که شب یا روز مشغول عکس برداری از آن هستند. این نقاشی دیواری بزرگ‌ترین اثر شابلونی جهان است اما در واقع آن را با رنگ سیاه نقاشی کرده‌اند و شره‌های رنگ را می‌توانید از نزدیک ببینید. وقتی کشیدن این نقاشی به پایان رسید، تیرک پرچمی که نزدیکش بود روی آن سایه می‌انداخت و بعد از حرکت روی اثر در نهایت در دست کیهان نورد قرار می‌گرفت. او شبیه فضانوردانی از شوروی و آمریکا که در فضا رقابت داشتند مدعی این سرزمین بود. می‌توانید این اثر را در «خیابان ماریانن» (Mariannenstrasse) پیدا کنید.

گرافیتی های برلین

گالری قسمت شرقی

طولانی‌ترین قسمت باقیمانده از دیوار برلین، یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن است و یکی از اولین بوم‌های عمومی بزرگ هنرمندان شهری هم به حساب می‌آید. این دیوار که زمانی برلین را به دو قسمت تقسیم می‌کرد، اکنون بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می‌کشاند و پلتفرمی برای نمایش آثار ۱۱۸ هنرمند شناخته شده بین‌المللی است. آثار اصلی اندکی بعد از فروریختن این دیوار در سال ۱۹۹۰ کشیده شدند و در طی سال‌های بعد مورد بازسازی قرار گرفتند. این نقاشی‌ها با مضامین تأمل‌برانگیز خود هنوز هم بینندگان را خیره می‌کنند. قسمت پشتی این گالری هم جایی برای گرافیتی‌های جدید شده که بیشتر به آماتورها تعلق دارد. اینجا بدون شک هنوز هم بزرگ‌ترین گالری آثار هنر خیابانی جهان است و می‌توانید آن را بین کرانه‌های رودخانه «اشپری» (Spree) و «خیابان مولِن» (Mühlenstrasse) پیدا کنید.

گرافیتی های برلین

مرد صورتی

هنرمند معروف ایتالیایی، «بلو» (BLU) از سال ۱۹۹۹ به خلق اثر در کرانه غربی تا پرو پرداخته است. او خالق اثری خیره کننده در «پل اوبربام» (Oberbaumbrücke) نیز بوده و نقاشی‌اش طرفداران زیادی دارد. با وجود مناظر شگفت انگیزی که در هر دو طرف پل وجود دارند احتمال آنکه این اثر را نبینید زیاد است اما کسانی که کمی سرشان را بالاتر بگیرند، می‌توانند این نقاشی دیواری برجسته و معروف برلین را هم تماشا کنند. این تصویر فراواقعی، پیکر یک فرد صورتی را که از صدها آدم به هم پیوند خورده تشکیل شده به نمایش می‌گذارد. در دست او پیکر سفیدی را می‌بینید که مورد بررسی قرار گرفته یا شاید برای خوردن آماده می‌شود.

گرافیتی های برلین

حیوانات مرده

این نقاشی دیواری بزرگ توسط هنرمند بلژیکی «ROA» کشیده شده است. او معمولاً حیوانات بومی وحشی را در فضای شهری به تصویر می‌کشد که اغلب وضعیتی رو به مرگ دارند. این اثر توسط موسسه هنر معاصر «اسکالیتزرس» (Skalitzers) در سال ۲۰۱۱ سفارش داده و با اسپری رنگ‌ سیاه، سفید و خاکستری کشیده شده است. «حیوانات مرده» با موضوعی که درباره گذرا بودن طبیعت زندگی دارد به عنوان یک هنر خیابانی به خوبی با فضا هماهنگی دارد. می‌توانید آن را در نبش «خیابان اورانین» (Oranienstraße) و «خیابان منتویفل» (Manteuffelstraße) پیدا کنید.

گرافیتی های برلین

چروک های شهر

هنرمند شهری معروف فرانسوی، «JR» تنها یک ماه را در سال ۲۰۱۳ در برلین سپری کرد اما تأثیر خود را روی آن گذاشت. مجموعه سریالی «چروک‌های شهر» او روی دیوارهای ۱۵ ساختمان در برلین مرکزی کشیده شده‌اند و بخشی از یک پروژه در حال اجرا هستند که در شهرهای مختلف دنیا به تصویر کشیده می‌شود. اولین اثر او در پاریس متولد شد. آثار او مردم را گرد هم جمع می‌کنند و حتی توانست جایزه «TED» سال ۲۰۱۱ را هم از آن خود کند. چروک‌های شهر، ساکنین مسن هر شهر را در تضاد با جوانان پر دغدغه و جهان روند محور امروزی به نمایش می‌گذارد.

گرافیتی های برلین

کینو انتیمز

این دیوار-گالری، یک ضلع یکی از بهترین سالن‌های سینمای مستقل را تزئین می‌‌کند. همه روزه استیکرها، تصاویر شابلونی و آثار تک نسخه‌ای روی آن ظاهر یا از روی آن محو می‌شوند و این چرخه پایانی ندارد. «کینو» (سینما) در کنج شلوغ «بوکس هاگنر» (Boxhagener) و «خیابان نیدربارنیم» (Niederbarnimstrasse) واقع شده است. کافه‌ای هم روبروی سینما قرار دارد که برای تماشای عبور و مرور مردم ایده آل خواهد بود.

گرافیتی های برلین

مرد زرد

«مرد زرد» در ژوئن سال ۲۰۱۴ در تقاطع دو خیابان خلق شد و نمی‌توانید هنگام عبور از محله آن را نادیده بگیرید. هنرمندان خالق این اثر «اوژمیوس» (Os Gemeos) یا همان دو برابر دوقلوی برزیلی بودند که نام «دوقلوها» را برای خود انتخاب کردند. این پیکره زرد بی جنسیت شما را خیره خواهد کرد. می‌توانید این نقاشی دیواری را روی دیوار ساختمان «شلیزیشیس تور» (Schlesisches Tor) در «خیابان اوپلنر» (Oppelner Strasse) پیدا کنید.

یورو برلین وال

این نقاشی دیواری انتقادی که توسط «BLU» خلق شده، اقتصاد و سیاست پشت سقوط دیوار برلین و بالا رفتن یورو را به تصویر می‌کشد. در این اثر انتقادی تند، تغییرات آلمان و اروپا را به شیوه‌ای تأمل‌برانگیز می‌بینید. این نقاشی در «خیابان کوپنیکه» (Köpenickerstrasse) قرار دارد.

گرافیتی های برلین

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}