شهر قرون وسطایی کارکاسون در فرانسه و حلقه های زرد روی آن

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

«کارکاسون» (Carcassonne) در جنوب فرانسه واقع شده و یک شهر قرون وسطایی با دیوارهای نظامی است. این شهر در منطقه «لانگدو» (Languedoc) قرار دارد و از دریای مدیترانه تا پیرنه و سواحل اطلس پیش می‌رود.

تور اروپا

این نواحی به خاطر استراحتگاه‌های تپه‌ای باشکوهش شهرت پیدا کرده است که در دوران رومی‌ها برای حفاظت و دفاع در برابر حملات دشمن مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بسیاری از دهکده‌های دارای استحکامات و قلعه‌های بزرگ در قرن دوازدهم دوباره ساخته شدند زیرا در آن زمان شورشیان در برابر نیروهای سلطنتی پادشاه مقاومت می‌کردند. کارکاسون یکی از بزرگ‌ترین دژهای قرون وسطایی است که به شهری که دورش حلقه زده اشراف و احاطه دارد.کارکاسون همیشه منظره‌ای دیدنی داشته است. از دوران رومی‌ها این شهر قلعه‌ای یکی از بهترین شیوه‌ها برای دور نگه داشتن مردم بوده است.

شهر قرون وسطایی کارکاسون در فرانسه

از قرن نوزدهم که بازسازی گسترده‌ای روی آن آغاز شد، کم‌کم مردم به آن راه پیدا کردند. اخیراً جاذبه دیگری هم به اینجا اضافه شده است: حلقه‌های زرد متحدالمرکزی که شما را به خطای دید می‌اندازند. این دایره‌های زرد برای جشن گرفتن تولدی بسیار بزرگ برای این شهر نظامی کشیده شدند.شهر قرون وسطایی کارکاسون در فرانسه

این دژ در قرن نوزدهم بعد از قرن‌ها فراموشی دوباره بازسازی شد. در اواخر قرن هجدهم که دیگر این شهر مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و به عنوان استحکامات نظامی هم ارزشی نداشت، بیشتر ساختمان‌ها و سنگ‌های آن را برای نمایش‌های مستند به نقاط دیگر بردند و بسیاری از قسمت‌های آن در حال فروریختن بود. یک معمار فرانسوی در قرن نوزدهم برای حفاظت و بازسازی این شهر بسیار ایستادگی کرد و جنگید. او یکی از مدافعان جدی بازسازی ساختمان‌های قرون وسطایی فرانسه و به ویژه کارکاسون بود و بالاخره توانست آن را نجات دهد.

شهر کارکاسون فرانسه

به لطف تلاش‌های این معمار که توانست شهر را بازسازی کرده و به شکوه سابقش بازگرداند، یونسکو تصمیم گرفت در سال ۱۹۹۷ آن را در فهرست میراث جهانی خود قرار دهد. در بیستمین جشن تولد این شهر نظامی، آن را با حلقه‌های زرد پوشاندند. مرکز ملی یادمان‌های ملی می‌خواست این روز را به شیوه‌ای خاص و متفاوت به یادماندنی کند پس برای اینکه بیستمین سالگرد آن را در فهرست یونسکو جشن بگیرند، از یک هنرمند سوئیسی به نام «فلیس وارینی» (Felice Varini) درخواست همکاری کردند. او این حلقه‌های زرد متحدالمرکز را پیشنهاد کرد که از آلومنیوم ساخته شده‌ و به دیوار چسبانده می‌شدند. آن‌ها در ماه سپتامبر از دیوار جدا خواهند شد و هیچ آسیبی برای بنا در پی نخواهند داشت. شاید همه مردم بومی از هزینه‌ها و ظاهر آن راضی نبودند اما گردشگران زیادی برای تماشای این قلعه قرون وسطایی و گرفتن عکس با این حلقه‌ها به سمتش سرازیر شدند.

شهر کارکاسون فرانسه

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}