بنکاتی که باید قبل از سفر به ترکیه بدانید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/18
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ترکیه از نظرهای مختلفی یک کشور زیبا و دیدنی به حساب می‌آید و بد نیست قبل از عزیمت کمی درباره این کشور بیشتر بدانید.

تور اروپا

ترکیه از آشپزی متنوعش گرفته تا تاریخ شگفت انگیزش، برای هر گردشگری یک جای ایده آل برای ماجراجویی است. چه یک توقف کوتاه در این کشور داشته باشید یا اقامتتان طولانی‌تر باشد، در این راهنما شما را با چیزهایی که باید قبل از بازدید این کشور بدانید آشنا خواهیم کرد.

آشپزی ترکیه با رژیم گیاهخواران همخوانی دارد

اگرچه آشپزی ترکیه به خاطر پر گوشت بودن هم شهرت دارد، بسیاری از رستوران‌های محلی تنوعی از گزینه‌های گیاهی هم در منو گنجانده‌اند. تقریباً اکثر رستوران‌ها و حتی تمام رستوران‌هایی که فقط کباب و ماهی سرو می‌کنند، غذاهای سبک گیاهی شامل ماست، سبزیجات معطر، هوموس و سالاد بادمجان هم دارند.

غذاهای ترکیه

همیشه پول نقد به همراه داشته باشید

در شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنکارا و ازمیر اکثر جاها کارت اعتباری قبول می‌کنند اما در شهرهای کوچک‌تر و همچنین مؤسسات کوچک در شهرهای بزرگ احتمالاً به پول نقد نیاز پیدا کنید. همچنین برای تاکسی‌ها، توالت‌های عمومی و انعام پیشخدمت‌ها به پول خرد هم نیاز پیدا خواهید کرد.

گربه ها و سگ های خیابانی بخشی از شهر هستند

گربه‌ها و سگ‌های خیابانی که آزادانه گردش می‌کنند را در هر جایی می‌توانید ببینید. از در یکی از شعبه‌های استارباکس گرفته تا تنگه بوسفر یا حتی ورودی شلوغ یک کلوب و سواحل لوکس، محدودیتی برای گشت و گذار آن‌ها وجود ندارد. اکثر مردم محلی از آن‌ها مراقبت می‌کنند و این حیوانات با رفتار خوب و دوستانه‌ای که دارند اصلاً جایی برای ترس باقی نمی‌گذارند. حتی می‌توانید مجسمه «تومبیلی» (Tombili) را هم در استانبول ببینید. این گربه خیابانی معروف در سال ۲۰۱۶ مرد.

گربه های استانبول

آب شیر را ننوشید

کیفیت آب شیر از شهری به شهر دیگر تفاوت می‌کند اما در هیچ کجا از آن برای آشامیدن استفاده نمی‌کنند. هر چند می‌توانید از آن بعد از جوشیدن برای پخت غذا یا درست کردن چای استفاده کنید و حتی با آن مسواک بزنید اما نوشیدن آن را اصلا توصیه نمی‌کنیم. سیستم‌های تصفیه جدیدی در شهرهای بزرگ به کار گرفته شده‌اند اما مردم هنوز هم ترجیح می‌دهند آب شیر را برای نوشیدن استفاده نکنند.

به هنگام عبور از خیابان مراقب باشید

عبور و مرور در ترکیه برای ماشین‌ها بدنام است، اما برای عابرین پیاده هم اوضاع خیلی خوبی ندارد. خط‌کشی عابر پیاده خیلی معنای ویژه‌ای در این کشور ندارد. پس انتظار نداشته باشید ماشینی برایتان توقف کند. بهترین و امن‌ترین راه عبور از خیابان قطعاً توجه به چراغ راهنمایی و رانندگی است اما پیشنهاد می‌کنیم از ثابت بودن خودروها باز هم اطمینان حاصل کنید!

استانبول

احوالپرسی‌ با بوسیدن گونه ها صورت می‌ گیرند

مردم ترکیه معمولاً بسیار با عاطفه هستند و این را می‌توانید از شیوه‌ای که با هم احوالپرسی می‌کنند درک کنید. اگر چه اولین برخورد‌ها تنها به دست دادن خلاصه می‌شوند اما در ملاقات‌های دوستانه یا کسی که از قبل می‌شناسید معمولاً همه گونه‌های هم را می‌بوسند. اغلب این روش با بغل کردن هم همراه می‌شود.

افسون ترکیه چیزی فراتر از استانبول است

وقتی در حال برنامه‌ریزی مسیر سفرتان هستید، حتماً ماجراجویی خود را فراتر از استانبول ببرید و به جاذبه‌های تاریخی معمول قناعت نکنید. ترکیه تنوع منظره زیادی داشته و مسیرهای کوهپیمایی‌اش بسیار جذاب و به یادماندنی هستند. هر فصلی برای یک نقطه از کشور ایده‌آل است. حتماً برای این برنامه‌ریزی هیجان انگیز آب و هوا را هم در نظر بگیرید.

طبیعت ترکیه

توالت های ترکی فراوان هستند

شاید اگر فقط به استانبول سر بزنید به توالت‌های سنتی برخورد نکنید اما اگر از مرزهای این شهر فراتر بروید، حتماً آن‌ها را خواهید دید. این توالت‌های قدیمی بسیار تمیز و بهداشتی هستند و در بسیاری نواحی در کنار توالت‌های مدرن امروزی به چشم می‌خورند.

چای نشانی از مهمان نوازی است

وقتی به سمت محله‌های تاریخی‌ استانبول یا شهرهای کوچک‌تر ترکیه می‌روید، باید آمادگی خوردن فنجان‌های متعدد چای در روز را داشته باشید. مردم این کشور علاقه بسیار زیادی به چای دارند و حتی فروشندگان مغازه‌ها ممکن است با تعارف کردن چای وسط خرید متوقفتان کنند. وقتی به خانه یک ترک بروید، احتمالاً شما را مهمان یک فنجان چای تازه دم خواهد کرد. این کار نشانی از مهمان نوازی و صمیمیت این مردم بوده و اگر آن را نپذیرید رفتارتان را نوعی توهین تلقی می‌کنند.

فرهنگ ترکیه

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}