بهترین تفریحاتی که می‌ توان در شهر هانوی داشت

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/10/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

هانوی، پایتخت ویتنام، اگرچه بسیار شلوغ و پر سروصدا است، اما جاذبه‌ها و تفریحات زیادی برای سرگرم کردن توریست‌ها دارد. 

تور اروپا

می‌توان تفریحات فراوانی در هانوی داشت. قدم زدن در محله‌های مختلف شهر، غرق شدن در بازارهای شبانه، امتحان خوراکی‌های ویتنامی و نوشیدن قهوه‌ی تخم‌مرغ تنها بخشی از تفریحات در حین سفر به پایتخت ویتنام است. با این‌حال در این شهر مکان‌های تاریخی مهمی برای اضافه کردن به برنامه‌ی سفر شما وجود دارد. به‌علاوه، خرید در هانوی هم امری جذاب است. این مقاله کمک می‌کند تا دیدار از هانوی به سفری خاطره‌انگیز برای شما بدل شود و با تفریحات محبوب هانوی بیشتر آشنا شوید.

گشت و گذار در اطراف محله قدیمی

حتی اگر قبل از سفر به هانوی هم هیچ مطالعه‌ای در مورد محله‌ی قدیمی نداشته باشید، احتمالاً دوست خواهید داشت که از اینجا دیدن کنید. محله‌ی قدیمی، موسوم به محله‌ی هوآن کیم (Hoan Kiem)، قطب تجاری شهر و مقصد مهم توریستی هانوی به شمار می‌آید. می‌توان بسیاری از مکان‌ها با اهمیت مذهبی، ساختمان‌های دوران استعمار، رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها را در ۱۶ خیابان این منطقه پیدا کرد. این خیابان‌ها به کوچه‌های باریک فراوانی منتهی می‌شوند که در آن‌ها مکان‌های دیدنی بی‌شماری برای کشف کردن وجود دارد. موضوع جذاب دیگر این است که تمامی خیابان‌ها بر اساس کالاها و خدمات ارائه‌شده در آن‌ها نام‌گذاری شده‌اند، بنابراین حدس زدن نام آن‌ها به هنگام ورود به هر خیابان می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. بهترین راه برای کشف این منطقه با پای پیاده و در ساعات اولیه‌ی روز است. زندگی شبانه در محله‌ی قدیمی هانوی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد.

محله قدیمی هانوی

دیدار از دریاچه‌ های شهر

دریاچه‌ی هوآن کیم درست در مجاورت محله‌ی قدیمی واقع شده و مکانی جذاب برای قدم زدن است. می‌توان طیف‌های مختلفی از افراد را در اینجا مشاهده کرد. جوان‌ترها برای دویدن، زوج‌های سالخورده برای پیاده‌روی، افراد مسن برای انجام ورزش تایچی و توریست‌های کنجکاو برای مشاهده‌ی زیبایی‌های اطراف به کنار این دریاچه می‌آیند. پس از یک پیاده‌روی کوتاه در اطراف دریاچه، راهی معبد ان گوک سون (Ngoc Son) در مرکز دریاچه شوید. این معبد با ساختمان پاگودا شکل خود، با یک پل قرمزرنگِ زیبا به حاشیه‌ی دریاچه وصل می‌شود. این پاگودا به یاد افسانه‌ای از امپراتور ویتنامی ساخته شده است. وی پس از شکست خاندان سلطنتی مینگ (امپراتوری چین) با یک شمشیر، به درون این دریاچه می‌پرد.

هو تای (Ho Tay) یا دریاچه‌ی غربی، جایگزینی مناسب برای هوآن کیم است. هو تای بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آب شیرین در هانوی بوده و در اطراف آن محله‌های لوکسی چون محله‌ی تای هو (Tay Ho) دیده می‌شود. می‌توان رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی در محوطه‌ی اطراف دریاچه پیدا کرد. اگر به دنبال رزرو یک هتل لوکس برای اقامت هستید، حتماً به سراغ یکی از اقامتگاه‌ها در اطراف این دریاچه بروید.

دریاچه هانوی ویتنام

آشنایی با تاریخ

مکان‌های جذاب فراوانی برای بازدید در هانوی وجود دارد. در برنامه‌ی جامع شما از سفر به هانوی باید دیدار از قلعه‌ی سلطنتی، زندان هوا لو (Hoa Lo) کلیسای جامع سنت ژوزف، پاگودای تک ستون، مقبره و موزه هوشی مین و معبد ادبیات، جای بگیرد. هر کدام از این مکان‌ها به دلیلی ارزش دیدار را دارند و می‌توان از آن‌ها در مدت چند روز دیدن کرد. همگی آن‌ها نقش مهمی را در توسعه‌ی ویتنام ایفا کرده و در پشت خود داستان‌های جذابی برای شنیدن دارند.

تاریخ هانوی

خرید در بازار دونگ ژوان

بازارهای ویتنام تجربه‌ای جذاب برای شما خواهند بود. در حالی‌که بازار بن تان (Ben Thanh) در شهر هوشی مین مهم‌ترین بازار کشور محسوب می‌شود، بازار دونگ ژوان (Dong Xuan) محل خوبی برای خرج کردن پول‌های شماست. این ساختمان چهار طبقه در بخش شمالی منطقه‌ی قدیمی شهر واقع شده و هر چیزی که به دنبال آن باشید را در خود دارد. لباس، وسایل برقی، وسایل خانه، دکوراسیون منزل، غذای تازه، غذاهای خشک و البته سوغاتی‌های فراوان برای بردن به خانه، در این بازار یافت می‌شود. می‌توان در این بازار بهترین هدایای رنگارنگ موجود در ویتنام را برای عزیزان خود تهیه کرد.

بازار دونگ ژوان هانوی

امتحان خوراکی‌ های محلی

نمی‌توان از هانوی دیدار کرد، اما فو (pho) را نخورد. هانوی خاستگاه این غذای اصیل ویتنامی است و در این شهر مکان‌های بی‌شماری، از رستوران‌های لوکس گرفته تا گاری‌های کوچک در حاشیه‌ی خیابان‌ها، برای سِرو فو دیده می‌شود. یکی از بهترین نقاط شهر برای امتحان کردن غذای فو، رستوران فو جیا ترویِن (Pho Gia Truyen) است. آن‌ها دستور پخت مخفی خود را دارند. این دستور از نسل‌ها قبل به آن‌ها رسیده و راز تهیه‌ی یک کاسه فوی عالی در آن نهفته است.

بون چا (bun cha) دیگر خوراکی محبوبی است که ریشه‌ی آن به هانوی بازمی‌گردد. با این‌حال این غذا محبوبیت چندانی نداشت تا زمانی‌که آنتونی بوردین از باراک اوباما خواست تا آن‌را در خلال سفر خود به ویتنام امتحان کند. می‌توان این خوراکی را در همان رستورانی که اوباما به آن رفت یعنی بون چا هونگ لین (Bun Cha Huong Lien) امتحان کرد، اما نباید انتظار داشت که به‌راحتی بتوان یک صندلی برای نشستن یافت.

بون چا هانوی

کافه گردی و قهوه تخم‌ مرغ

قهوه‌ی تخم‌مرغ یکی از نوشیدنی‌های خاص هانوی است. اجازه ندهید تا نام این قهوه شما را از امتحان آن منصرف کند. مطمئن باشید که در قهوه‌ی تیره‌ی شما زرده‌ی تخم‌مرغ یافت نمی‌شود، اما در عوض زرده‌ی تخم‌مرغِ کاملاً زده‌شده یک لایه‌ی کف‌دار غلیظ را بر روی قهوه ایجاد می‌کند. به این نوع قهوه می‌توان به چشم یک ترامیسوی مایع نگاه کرد. کافه‌ی جیانگ (Giang) محلی است که می‌توان بهترین قهوه‌ی تخم‌مرغ ویتنامی را در آن یافت. آقای جیانگ در خلال جنگ ویتنام با کمبود شیر برای تولید قهوه مواجه شد و به جای آن به سراغ تخم‌مرغ رفت.

ویتنام همچنین به خاطر فرهنگ قهوه‌ی خود شهرت فراوانی دارد و می‌توان کافه‌های مختلفی را در خیابان‌های هانوی پیدا کرد. کافه‌های کونگ (Cong)، نولا (Nola) و دین (Dinh) از محبوب‌ترین‌ها در هانوی هستند.

قهوه تخم‌ مرغ، کافه جیانگ هانوی

تماشای نمایش عروسکی در آب

این مورد نباید از برنامه‌ی سفر شما به هانوی جا بماند، زیرا نمایش عروسکی در هانوی بخش مهمی از فرهنگ و میراث ویتنامی است. نمایش عروسکی تانگ لانگ (Thang Long) در آب حتی در میان مردم محلی هم محبوبیت فراوانی دارد و تمام بلیت‌های آن به فروش می‌رسند. به همین خاطر باید بلیت‌های این نمایش را از چند روز قبل رزرو کرد.

در این نمایش یک‌ ساعته، عروسک‌ها به رقص در آب پرداخته و داستان‌ها و افسانه‌های تاریخی ویتنام را روایت می‌کنند. این نمایش شامل ۱۷ نمایش کوتاه عروسکی همراه با موسیقی سنتی می‌شود.

نمایش عروسکی در آب هانوی

دیدار از خیابانی با ریل قطار

این خیابان مشهور ریلی در هانوی یک مسیر باریک ریلی با خانه‌های مسکونی در دو طرف است که قطارها دو بار در روز از آن عبور می‌کنند. فاصله‌ی ریل قطار تا خانه‌های مردم تقریباً چند متر است. این یک منظره‌ی فراواقعی به نظر می‌رسد. می‌توان مردمی را دید که میز نهار و شام خود را در کنار ریل برپا می‌کنند و کودکان آن‌ها با حیوانات خانگی‌شان به بازی در ریل می‌پردازند. به‌علاوه، وقتی‌که خبر آمدن قطار به گوش می‌رسد، همگی باهم از ریل فاصله می‌گیرند. وقتی‌که قطار از این خیابان عبور می‌کند، دوباره همه چیز به‌گونه‌ای به حالت قبل باز می‌گردد که گویی هرگز قطاری از اینجا رد نشده است. می‌توان دو بار در روز، رأس ساعت ۳:۳۰ بعدازظهر و ۷:۳۰ عصر شاهد عبور قطار از این خیابان بود.

تفریحات محبوب هانوی

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}