همه چیز درباره باغ گیاه شناسی نانت

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/10/18
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر زیبای نانت در فرانسه، باغ گیاه‌شناسی نانت است که هزاران گونه‌ی گیاهی را در خود جای داده است.

تور اروپا

در قلب شهر «نانت» یک باغ گیاه‌شناسی به وسعت ۷ هکتار با بیش از ۱۰,۰۰۰ گونه‌ی گیاهی و گلخانه‌هایی به وسعت ۸۰۰ متر مربع قرار گرفته است. گل‌ها، مجسمه‌ها، درختان کهن‌سال و گلخانه‌ها و گیاهان غیربومی و اگزوتیکِ این باغ، هرسال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با ما همراه باشید تا درباره‌ی باغ گیاه‌شناسی نانت بیشتر بدانید.

تاریخچه‌ باغ گیاه شناسی نانت

تاریخچه‌ی این پارک به قرن ۱۷ میلادی و دوره‌ی «لوئی چهاردهم» باز می‌گردد. در قرن ۱۸ میلادی، لوئی پانزدهم این باغ را مکانی برای گیاهان وارداتی قرار داد و دستور داد همه‌ی کشتی‌ها از سفرهای دور دنیای خود، به‌خصوص از آمریکای شمالی، بذر و گیاه به همراه بیاورند. با این‌حال، باغی که امروزه آن را می‌شناسیم، در سال ۱۸۲۳ توسط «آنتوان نوازِت» طراحی و در سال ۱۸۳۶ توسط «ژان‌ ماری اکورشارد» مرمت و تزئین شد. باغ گیاه‌شناسی نانت در سال ۱۸۶۵ بازگشایی شد و از آن‌زمان تاکنون به‌عنوان محلی برای تحقیقات گیاه‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باغ گیاه شناسی نانت

درباره باغ گیاه شناسی نانت

دریاچه‌ها، فواره‌ها، آبشارها، پل‌های کوچک و دیگر ویژگی‌های باغ گیاه‌شناسی نانت، این باغ را به مکانی زیبا و افسانه‌ای در فرانسه تبدیل ساخته است. می‌توانید بر روی یک نیمکت بنشینید و از زیبایی گیاهان «کاملیا»، گیاهی که نماد شهر نانت است لذت ببرید. این باغ محل نگه‌داری و پرورش انواع نادر گیاهان بومی و غیربومی (اگزوتیک) است؛ مانند مجموعه‌ی زیبایی که از گیاهان «ساکولنت» یا آب‌دار دارد. برخی درختانِ این باغ واقعا قابل‌توجه هستند. برای مثال، درخت مگنولیای «هکتوت» که نامش از خالق این باغ‌های گیاه‌شناسی گرفته شده، یکی از درختان زیبای این مجموعه است که از سال ۱۸۰۷ در این باغ پرورش پیدا می‌کند. مجسمه‌های زیادی در باغ گیاه‌شناسی نانت یافت می‌شود. مجسمه‌ی «ژول ورن»، نویسنده‌ی مشهور فرانسوی، از جمله مجسمه‌های برجسته‌ی این باغ است.

باغ گیاه شناسی نانت

گلخانه های باغ گیاه شناسی نانت

در بخش بالایی باغ گیاه‌شناسی نانت، بازدیدکنندگان می‌توانند از گلخانه‌های گرم و سرد دیدن کنند. در برخی از این گلخانه‌ها مجموعه‌های زیبایی از کاکتوس و ارکیده وجود دارد. در بخش نارنجستان، درختان یوکا و پرتغال می‌توانند فصل زمستان را در گرمای گلخانه سپری کنند.

قدیمی‌ترین بخش این باغ که در سال ۱۸۹۵ ساخته شد، «پالماریوم» نام دارد. هدف اصلی ساخت این بخش، نگهداری گیاهانی از باغ «سنت پیر» در «مارتینیک» و گیاهانی از شهر «گابن» بود. امروزه این بخش به عنوان آزمایشگاهی برای اکولوژی استوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بخش می‌توانید از گیاهان پیچک و گیاهان هوایی دیدن کنید. گیاهان هوایی گیاهانی هستند که ریشه در خاک ندارند و بر روی تنه‌ی درختان دیگر رشد می‌کنند. این گیاهان هوایی متعلق به جنگل‌های استواییِ آسیا، آفریقا، آمریکا و قلمروهای خارجی فرانسه هستند.

باغ گیاه شناسی نانت

برکه ها و پارک حیوانات

 در بخش پائینی باغ، گردشگران می‌توانند از برکه‌ی بزرگ این باغ، یک باغ‌وحش کوچک و مجسمه‌های گیاهیِ زیبایی از افراد مختلف و حیوانات را ببینند. در سال‌های اخیر باغ گیاه‌شناسی نانت، میزبان آثار فوق‌العاده‌ی «کلود پونتی»، نویسنده و تصویرساز کتاب کودکان بوده است. مجسمه‌هایی از یک قورباغه و یک جوجه‌ی بزرگ از این نویسنده دیده می‌شود.

باغ گیاه شناسی نانت

سمینوم (بذرهای) شاخص

تمام گیاهانی که در باغ گیاه‌شناسی نانت نگه‌داری می‌شوند از بذرهای به‌وجود آمده‌ از مبادلاتی با باغ‌های گیاه‌شناسی در سراسر جهان به‌دست آمده‌اند. طی ۱۵۰ سال، این باغ گیاه‌شناسی بذر بیش از ۱۲,۰۰۰ گونه‌ی گیاهی را برای دیگر باغ‌های گیاه‌شناسی در سراسر جهان فراهم کرده‌ است.

باغ گیاه شناسی نانت

فعالیت ها و رویدادها

این باغ گیاه‌شناسی هر ماه برنامه‌های خاصی ترتیب می‌دهد. این برنامه‌ها شامل فعالیت‌ها و رویددهایی متناسب با فصل مشخصی از سال هستند؛ مانند تورهای بازدید از گلخانه‌ها، نمایشگاه‌های هنر و زندگی گیاهان. بازدید از گلخانه‌ها رایگان هستند و توسط کارشناسان این رشته برگزار می‌شوند.

باغ گیاه شناسی نانت

بخش پذیرش

اگر قصد دارید در تورهای گردشگری باغ گیاه‌شناسی نانت شرکت کنید، می‌توانید بلیت‌های رایگان را از قسمت پذیرش دریافت کنید. کارکنان همچنین به افرادی که درخواست کنند، کتاب و بازی‌های فکری می‌دهند تا در «گرین بیچ» یا «ساحل سبز» از آن‌ها استفاده کنند. درواقع قسمت پذیرش نقطه‌ی شروع همه‌ی تورها به‌شمار می‌آید و دارای «گیفت شاپ» هم هست. به علاوه، اگر هر سوالی داشته باشید، کارکنان شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند.

ساحل سبز

ساحل سبز این باغ به روی عموم باز است و مکانی‌ ایده‌آل برای استراحت، غذاخوردن، کتاب‌خواندن و گذراندن اوقات با خانواده است. این مکان در نزدیکی محوطه‌ی بازی کودکان و استخر قرار دارد. استفاده از استخر تنها برای کودکان، آن هم در فصل تابستان مجاز است. باغ گیاه‌شناسی نانت به گردشگران چتر و صندلی قرض می‌دهد و مکان های مشخصی را در سرویس‌های بهداشتی برای عوض‌کردن نوزادان اختصاص داده‌ است.

باغ گیاه شناسی نانت

خدمات دیگر

از ۱۵۰ سال پیش تاکنون، کلاس‌های گیاه‌‌شناسی زیادی در این باغ برگزار می‌شد. این کلاس‌ها در سال ۱۹۹۸ دوباره آغاز شدند و شهروندان نانت می‌توانند در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنند. کتابخانه‌ی باغ گیاه‌شناسی درصورت گرفتن وقت قبلی برای عموم باز است. اگر علاقه دارید از این کتابخانه بازدید و از کتاب‌های آن استفاده کنید، با پذیرش کتابخانه تماس بگیرید. باغ گیاه‌شناسی نانت همچنین اتاق چای‌خوری به همراه تراس و چرخ‌وفلک را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}