چرا به رم شهر ابدی می گویند؟

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/10/19
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا به رم، لقب شهر ابدی می‌دهند؟ برای پیدا کردن دلیل این موضوع باید سری به افسانه‌های باستانی، نوشته‌های تاریخی و اعتقادات رومیان باستان در مورد عظمت شهرشان بزنیم. در صورتی‌که کنجکاو هستید تا بیشتر راجع به این موضوع بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید. 

تور اروپا

شاید شما هم شنیده باشید که گاهی به پایتخت کشور ایتالیا یعنی رم، لقب «شهر ابدی» می‌دهند. رم را به این دلیل شهر ابدی می‌نامند که رومی‌های باستان عقیده داشتند مهم نیست در دنیا چه اتفاق می‌افتد یا چه امپراطوری‌هایی آمده و رفته‌اند؛ زیرا رم بدون در نظر گرفتن تمامی این موارد، همیشه جاودان خواهد ماند. پایداری این شهر همچنان ادامه دارد و هنوز هم شهری سرزنده با حال و هوایی آرامش‌بخش است و یکی از مقاصد گردشگری اصلی در اروپا به حساب می‌آید.

رم، شهر ابدی

شاید بهتر باشد ابتدا از افسانه‌ای راجع به شکل گیری شهر رم شروع کنیم. طبق این روایت باستانی، شهر رم در سال 753 پیش از میلاد مسیح و به دست رُمولوس (Romulus) بنا شده است. رمولوس و رِموس (Remus)، برادرهای دو قلو و پسران مارس (خدای جنگ) بودند. شاه وقت که عموی مادر آن‌ها نیز هست، از ترس اینکه این دو کودک برای تاج و تخت وی خطری محسوب شوند، آنها را داخل رود تیبر می‌اندازد به این امید که در آن غرق شوند؛ غافل از اینکه یک گرگ آن‌ها را نجات داده و بچه‌ها با شیر این گرگ بزرگ می‌شوند. بعدها یک چوپان به همراه همسرش، رموس و رمولوس را پیدا کرده و از آن‌ها نگهداری می‌کند. آن‌ها بعد از بزرگ شدن تصمیم می‌گیرند تا شهر خود را بنیان‌گذاری کنند؛ اما نمی‌توانند سر محل تأسیس شهر به توافق برسند و درنهایت رمولوس، برادر خود را به قتل می‌رساند. بنابراین رمولوس را به عنوان بنیان‌گذار شهر رم می‌شناسند که نام خود یعنی رم را بر روی این شهر گذاشت.

رم شهر ابدی

البته این داستان فقط یک افسانه است و باستان‌ شناسان، آثاری را کشف کرده‌اند و به کمک آن‌ها می‌توان این موضوع را به اثبات رساند که در واقع شهر رم، قدمتی بیشتر از این تاریخ دارد و قبل از سال 753 نیز افرادی در  رم ساکن بوده‌اند. در طول قرنها مردم در این شهر زیسته اند و امروز هم یکی از شهرهای پر جنب و جوش و پرطرفدار از جانب گردشگران است و به باور رمی ها این جریان تا ابد ادامه خواهد داشت. امروزه صدها هزار نفر سالانه به رم سفر می‌کنند تا از آثار باقی مانده از امپراطوری روم باستان بازدید و زندگی در این شهر باستانی را تجربه کنند. شهر رم، بعضی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در جهان را در خود جای داده و در عین حال از مراکز خرید، دیدنی‌ها و فعالیت‌های مدرن نیز به دور نمانده است.

رم شهر ابدی

شهر رم توانست از روستایی کوچک به یکی از شهرهایی تبدیل شود که احترام جهانیان را بر می‌انگیخت. این شهر در طول تاریخ، فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته؛ از روستایی کوچک رفته رفته پیشرفت کرد تا جایی‌که زمانی امپراطوری قدرتمندی در اروپا به حساب می‌آمد، اما به دلیل شیوع طاعون و خشک‌سالی به تدریج رو به زوال رفت،‌ بار دیگر در قرون وسطی و رنسانس قدرت یافت. با وجود دشمنان زیادی که به آن حمله کردند، مسیر خود را طی کرد تا به شهر امروزی تبدیل شد. رم بین سال 100 قبل از میلاد مسیح تا سال 400 میلادی، بزرگ‌ترین شهر دنیا به شمار می‌رفت و 100 سال بعد از آن نیز جمعیت این شهر به 50 تا 90 میلیون رسیده بود که در آن زمان، 20% از جمعیت کل جهان را در بر می‌گرفت! نویسنده‌ها و شاعران رومی با افتخار در آثارشان از بزرگی و قدرت شهر خود سخن گفته‌اند و با اینکه امپراطوری روم باستان مدت‌ها است که پایان یافته، هنوز هم لقب شهر ابدی بر روی آن مانده و تمامی موارد گفته شده، شاهدی بر این امر بوده که رم واقعاً سزاوار این لقب است.

رم شهر ابدی

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}