برترین جاذبه های گردشگری ویتنام را بشناسیم

    رضا‍ رجب پور
    • رضا‍ رجب پور
    • 1397/10/29
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    ویتنام با جاذبه‌های گردشگری خود، به مقصد محبوبی در جنوب شرق آسیا تبدیل شده است. انتظار می‌رود که ویتنام تا چند سال آینده به قطب مهم و ارزان‌قیمتی در صنعت گردشگری بدل شود.

    تور اروپا

    اگرچه ویتنام در نقشه بسیار کوچک به نظر می‌رسد، اما می‌توان به‌راحتی چندین هفته را در این کشور زیبا سپری کرد. از کوه‌های ناهموار در شمال گرفته تا سواحل گرمسیری در جنوب، ویتنام جاذبه‌های گردشگری فراوانی برای جذب توریست دارد. مطالعه‌ی این مقاله قبل از برنامه‌ریزیِ سفر به ویتنام ضروری است.

    ها جیانگ

    ها جیانگ (Ha Giang) منطقه‌ای ناهموار، دورافتاده و تماشایی است. این منطقه برخی از زیباترین مناظر کشور را در خود جای داده و مشرف به شالیزارهای برنج و دره‌های عمیقی است که در طول هزاران سال در دل کوه‌های آهکی ایجاد شده‌اند. اگر عاشق سفر با موتورسیکلت هستید، حتماً به هنگام حضور در این منطقه از گذرگاه کوآن با aQuan Bạ) دیدن کنید.

    ها جیانگ، ویتنام

    سا پا

    سا پا (Sa Pa) خانه‌ی اقوام مختلفی بوده و در طول سال‌های اخیر به طرز شگفت‌انگیزی رشد کرده است. درحالی‌که برخی افراد به سبب انفجار جمعیت ناشی از صنعت گردشگری از رفتن به این شهر کوهستانیِ سابقاً ساکت خودداری می‌کنند، سا پا همچنان دلایل خوبی برای بازدید دارد. توصیه‌ی ما رفتن به دهکده‌های اطراف این شهر است. به‌علاوه، اگر هوا خوب بود، حتماً از کوه فانسیپان (Fansipan)، بلندترین کوه منطقه‌ی هندوچین بالا بروید.

    سا پا، ویتنام

    محله قدیمی هانوی

    پایتخت ویتنام سرشار از تاریخ و فرهنگ، به خصوص در محله‌ی قدیمی آن در نزدیکی دریاچه‌ی هوان کیم (Hoan Kiem) است. هانوی، به عنوان قطب گردشگری کشور، با داشتن خیابان‌هایی پر از بازار و کافه، محلی برای یافتن برخی از بهترین خوراکی‌های ویتنامی به شمار می‌آید.

    هانوی ویتنام

    خلیج هالونگ

    وقتی‌که صحبت از گردشگری در ویتنام می‌شود، باید به خلیج هالونگ اشاره کرد. ممکن است تجاری‌سازی گسترده‌ی این شگفتی طبیعی از زیبایی‌های بکر و بی‌مانند هالونگ کم کرده باشد، اما بهترین کار در اولین فرصت فرار از جمعیت فراوان است. برای این کار کافی است تا با یک تور قایقی معتبر همراه شده یا اینکه راهیِ جزیره‌ی کات با (Cat Ba) شوید. گزینه‌ی دیگر در پیش روی شما سفر به خلیج بِی تو لونگ (Bai Tu Long) در همین نزدیکی است.

    خلیج هالونگ ویتنام

    نین بین

    نین بین (Ninh Bình) احتمالاً محبوب‌ترین گزینه در میان سفرهای روزانه از هانوی باشد و این محبوبیت هم تعجبی ندارد. تپه‌های آهکی، رودخانه‌های مارپیچ و طبیعت سرسبز نین بین را به مقصدی جذاب برای عکاسی در تعطیلات تبدیل کرده است. اکثر سفرها به این منطقه با دیدار از غارهای ترانگ آن (Trang An) و غارهای زیرزمینی همراه می‌شود.

    نین بین ویتنام

    پارک ملی فونگ نها-که بانگ

    درصورتی‌که سفرتان در امتداد طول ویتنام باشد، این پارک ملی از دسترس شما دور خواهد ماند؛ اما افرادی که سختی مسیر را به جان خریده و راهی پارک ملی کِه بانگ (Ke Bang) می‌شوند، با برخی از زیباترین تجربه‌های منحصر به‌فرد در تمام ویتنام روبه‌رو خواهند شد. این پارک به خاطر غارهای خود مشهور است و برخی از آن‌ها از نظر اندازه در دنیا نظیر ندارند.

    پارک ملی فونگ نها-که بانگ

    هوئه

    این شهر که زمانی پایتخت پادشاهی ویتنام بود، همچنان بقایایی از تاریخ غنی آن دوران را در خود دارد. در نقطه‌ی کانونی هوئه (Huế) یک دژ قرار دارد و شهر در اطراف آن شکل گرفته است. بیشتر این شهر به سبب بمباران نیروهای آمریکایی در طول جنگ ویتنام از بین رفته، اما همچنان بقایایی از آن دوران شما را با حال و هوای هوئه در قدیم آشنا می‌کند. هوئه به خاطر غذاهای تند خود شهرت فراوانی دارد و حتماً باید به هنگام حضور در این شهر خوراکی‌های محبوب ویتنامی را امتحان کنید.

    هوئه ویتنام

    گذرگاه های وان

    کوه‌های منتهی به مرز لائوس به دریایی بین هوئه و دا نانگ (Da Nang) می‌رسند. جاده‌های این منطقه که سر به سوی آسمان دارند، با پیچ‌وخم‌های فراوان خود، شما را به دیدار مناظری می‌برند که هرگز فراموش نخواهید کرد. در کشوری که به داشتن مسیرهای مخصوص موتورسواران مشهور است، گذرگاه های وان (Hai Van) بدون شک بیشترین شهرت را دارد.

    گذرگاه های وان ویتنام

    هوی آن

    اگر زمان محدودی برای دیدار از چند مکان مهم در ویتنام داشته باشید، حتماً باید به هوی آن (Hoi An) سر بزنید. اولین باری که در کنار رودخانه در این شهر باستانی قدم می‌زنید، لحظه‌ای خارق‌العاده برای شما خواهد بود. زیبایی هوی آن درست به مانند تصاویر موجود از این شهر در شبکه‌های اجتماعی است و با فرارسیدن شب و روشن شدن فانوس‌های درخشان به اوج خود می‌رسد. این شهر همچنین خانه‌ی صدها خیاط ماهر است؛ بنابراین چند روز در این شهر اقامت کرده و لباسی زیبا برای خود سفارش دهید.

    هوی آن ویتنام

    نها ترانگ

    اگرچه نها ترانگ (Nha Trang) در مقایسه با دیگر شهرهای ساحلی در جنوب ویتنام شلوغ‌تر است، اما به‌مراتب جاذبه‌های بیشتری دارد. تفریحات بی‌شماری، ازجمله جت اسکی، موج‌سواری و حتی فلای‌ بورد (Flyboard)، در این شهر وجود دارد که آدرنالین را به رگ‌های ماجراجویان پمپاژ می‌کند. پس اگر به‌اندازه‌ی کافی شجاع هستید، راهی نها ترانگ شوید.

    نها ترانگ ویتنام

    دا لات

    افرادی که به دنبال فرار از گرمای زیاد هستند، باید به مقصدی چون دا لات (Da Lat) سفر کنند. این شهر کوهستانی یک مقصد گردشگری محبوب برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان است که از شهر هوشی مین می‌آیند. دا لات به شهر عشق و گل‌ها نیز شهرت دارد.

    دا لات ویتنام

    موی نه

    حتی اگر فرد سحرخیزی نیستید، قدم زدنِ زودهنگام در سواحل ماسه‌ای موی نِه eMui Né) برای تماشای طلوع آفتاب ارزشمند است. پس از آن، می‌توان در یکی از اقامتگاه‌های عالی موی نه استراحت کرد یا اینکه به سراغ یافتن مکانی ایده‌آل در ساحل برای مطالعه رفت. این شهر کوچک و آرام مقصد محبوبی برای گردشگران است. تا زمانی که به موی نه سفر نکنید، متوجه آرامش بی‌نظیر این شهر نخواهید شد.

    موی نه ویتنام

    شهر هوشی مین

    ترافیک در بزرگ‌ترین شهر ویتنام دیوانه کننده است. بسیاری از گردشگران به خاطر شلوغی بیش از حد سایگون (نام قدیم شهر) از آمدن به هوشی مین (Ho Chi Minh) صرف‌نظر می‌کنند. با این‌حال، این شهر جاذبه‌های فراوانی دارد. موزه‌ها، رستوران‌هایی با شهرت جهانی، کافه‌های روی پشت‌بام، هتل‌های لوکس و دست‌فروشان غذاهای خیابانی همه‌ی آن چیزی است که می‌توان در هوشی مین پیدا کرد.

    هوشی مین

    کان تو

    اکثر مردم ترجیح می‌دهند تا گزینه‌ی آسان‌تر را انتخاب کرده و راهی می تو (My Tho) شوند، اما اگر به‌اندازه‌ی کافی زمان دارید، حتماً کمی ماجراجویی به خرج داده و راهی دلتای مکونگ برای دیدار از کان تو (Can Tho) شوید. بازار شناور کای رانگ (Cai Rang) در ویتنام بی‌نظیر بوده و نسبت به دیگر بازارهای موجود در منطقه شگفت‌انگیزتر است. اگر همیشه دوست داشته‌اید تا از یک بازار شناور دیدن کنید، دیدار از این بازار را از دست ندهید.

    کان تو ویتنام

    فو کوئوک

    فو کوئوک (Phu Quoc) تکه‌ای از بهشت برای عاشقان سواحل است. این جزیره درست در ساحلی در نزدیکی کامبوج واقع شده و از برخی از بکرترین سواحلی که تا به‌حال دیده‌اید، میزبانی می‌کند. در بخش‌هایی از این جزیره اقامتگاه‌های بزرگی وجود دارد، اما باقی فو کوئوک بکر و دست‌نخورده است و هیچ‌کس جز شما و درختان نخل و امواج دریا در آنجا دیده نمی‌شود.

    فو کوئوک ویتنام

    رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}