راهنمای خرید در استراسبورگ

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1398/8/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

معمولاً خرید کردن به جهت سوغاتی برای دیگران یا یادگاری برای خودمان در تور فرانسه چاشنی سفر می‌شود. خرید در استراسبورگ در منطقه‌ی تاریخی گران ایل (Grand île) کالای مورد نیاز هر خریداری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

تور اروپا

گاهی حتی سرد شدن غیرمنتظره‌ی هوا یا سختیِ کفش برای پیاده‌روی‌های طولانی دلیل نیاز گردشگران به خرید رفتن می‌شود. در هر حال در این سفر چه شما به دنبال شعبات برندهای سرشناس باشید، چه کالاهایی که از یاد رفته‌اند، یادگاری‌های ماندگار یا خوراکی‌های خوشمزه، همه را در استراسبورگ خواهید یافت. در این مطلب راهنمای خرید در استراسبورگ و منطقه‌ی تاریخی گران ایل را به شما ارائه می‌کنیم.

مراکز خرید استراسبورگ

ابتدا چهار منطقه‌ی استراسبورگ برای خرید را بشناسید:

۱. میدان کلِبِر (Kléber) و خیابان گران آرکاد (Rue des Grandes Arcades) که بازار کریسمس مشهور در آن برپا می‌شود. همچنین برندهای مطرح مانند هرمس، آدیداس، پاندورا، سوپردرای، مونوپریکس (Monoprix) و غیره را می‌توانید در اینجا بیابید.

۲. خیابان اورفِور (Rue des Orfèvres) که در آن می‌توانید هدایای نفیس از زیورآلات، محصولات چرم، شکلات و نوشیدنی بخرید. همچنین رستوران‌هایی در این خیابان وجود دارد که در صورت گرسنه شدن بتوانید به آن‌ها مراجعه کنید.

۳. منطقه اطراف کلیسای جامع استراسبورگ (Cathedrale Strasbourg) که کالاهای معمول مورد علاقه‌ی گردشگران در آن یافت می‌شود اما اگر خوب بگردید می‌توانید هدایایی ارزشمندتر هم بیابید.

۴. خیابان گران یا گران رو (Grand’Rue) که اغذیه فروشی، رستوران، رختشویی و فروشگاه‌های بزرگ در آن فعالیت می‌کنند.

خرید در استراسبورگ

میدان کلبر و خیابان گران آرکاد

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد بازار کریسمس مشهور استراسبورگ در میدان کلبر برپا می‌شود. در نتیجه اگر از ۲۲ نوامبر تا ۳۰ دسامبر در استراسبورگ هستید به این بازار بروید. اگرچه در تمام سال در این میدان مرکزی کالاهای اساسی به فروش می‌رسد.

استارباکس دور میدان وجود دارد که می‌توانید ماگ‌های مسافرتی آن را خریداری کنید. مونوپریکس که ورژن فرانسوی سوپر تارگت (Super Target) محسوب می‌شود دور میدان دیده می‌شود. در طبقه‌ی اصلی مونوپریکس پوشاک، لوازم آرایشی و اکسسوری به فروش می‌رسد و اگر با پله برقی به پایین بروید می‌توانید مواد خوراکی را ببینید که از غذاهای آماده‌ی منجمد تا نوشیدنی‌های مرغوب با بهترین کیفیت در آن عرضه می‌شود.

خیابان گران آرکاد در یک سمت میدان قرار گرفته و بسیاری از موقعیت‌های مناسب خرید در استراسبورگ را می‌توانید در آن تجربه کنید چون برندهای مشهور زیادی در آن وجود دارد. محصولات چرم برند هرمس، لباس‌های رنگارنگ دزیگووال، پوشاک ورزشی آدیداس، زیورآلات پاندورا و محصولات حمام و مراقب از پوست لاش (LUSH) تنها تعدادی از برندهای پرآوازه‌ی در دسترس در این خیابان هستند.

جالب است بدانید تعداد زیادی از مغازه‌های این خیابان به لباس زیر اختصاص دارد. مک دونالد هم لذت خرید شما را تکمیل خواهد کرد.

راهنمای خرید در استراسبورگ

خیابان اورفور

اورفور در واقع یک خیابان فرعی میدان کلیسا (Place de la Cathedrale) است اما خرید در این خیابان با میدان کلیسا تفاوت خواهد داشت. به عنوان مثال پیلون (Pylones) فروشگاه زنجیره‌ای خرید هدایای متنوع است که در این‌جا شعبه دارد.

زیورآلات کارپه دیم (Carpe Diem)، محصولات مراقبت از پوست کیلز (Kiehl’s)، محصولات چرم مرغوب تنور (Le Tanneur) و ادکلن سازی ماریونو (Marionnaud) تعدادی از فروشگاه‌های قابل توجه در این خیابان هستند و رستوران‌های متعددی هم در آن فعالیت می‌کنند.

در خصوص خوراکی‌ها باید گفت در شیرینی فروشی پاتیسی تریتور (Patissier Traiteur) توقف کنید که شیرینی‌های آن از پشت ویترین هم آب دهان شما را به راه خواهد انداخت. همچنین می‌توانید در این‌جا یک خوراکی به عنوان ناهار سبک بر یکی از میزهای موجود میل کنید یا همراه خود بیرون ببرید.

راهنمای خرید در استراسبورگ

۳. منطقه خرید اطراف کلیسای جامع استراسبورگ

کلیسای جامع یکی از پرطرفدارترین نقاط توریستی استراسبورگ به شمار می‌آيد. در نتیجه در میدان کلیسا راسته‌های خرید زیادی به چشم می‌خورد. اگر بخواهید کارت پستال، جا کلیدی یا کیف پول با نشانه‌هایی از استراسبورگ بخرید این‌جا بهترین مکان است و اشیای مورد علاقه‌ی کودکان معمولاً این‌جا یافت می‌شود. اگر با دقت بیشتری بگردید زیورآلات نفیس و هدایای پارچه‌ای با کیفیت و چیزهای دیگری که برای شما جالب توجه باشد را هم خواهید دید.

راهنمای خرید در استراسبورگ

۴. گران

خیابان گران (گراند) که حدود ۵۰۰ متر طول دارد در سمت غربی منطقه‌ی گران ایل واقع شده است. در همین راستا رستوران‌های مکزیکی، چینی، ترکی، ژاپنی، تاپاس اسپانیایی و بسیاری دیگر در دسترس هستند. همچنین از فروشگاه‌های مواد غذایی آن مانند چای فروشی، شکلات فروشی بروژ (Bruges)، پنیر فروشی و شیرینی فروشی می‌توان هدایایی ویژه و خوشمزه خریداری کرد.

تصور نکنید که خیابان گران به خوراکی‌ها اختصاص دارد؛ پوشاک، لوازم ورزشی، زیورآلات، لباس زیر، پارچه، لوازم آرایشی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید را می‌توانید در آن خریداری کنید.

راهنمای خرید در استراسبورگ

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}