همه چیز درباره بازدید از موزه لوور پاریس

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/9/12
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

موزه لوور پاریس به‌عنوان بزرگ‌ترین کلکسیون آثار هنری و تاریخی جهان، سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند. بااین‌حال، عدم آشنایی با بخش‌های مختلف موزه لوور و ساعات بازدید از آن، می‌تواند مسافران تور فرانسه را به دردسر بیندازد.

تور اروپا

موزه لوور به‌عنوان زیباترین موزه‌ی جهان شناخته می‌شود و با میزبانی از ۸ میلیون نفر گردشگر در طول سال، پربازدیدترین موزه‌ی دنیا به شمار می‌آید. گالری‌های این موزه مجموعاً در مساحت ۷۲,۰۰۰ مترمربع، میزبان ۳۵,۰۰۰ اثر هستند. اگر فقط برای تحسین هر اثر در این موزه ۱۰ ثانیه زمان صرف کنید، ۹۶ ساعت طول می‌کشد تا بتوان از کل موزه دیدن کرد. نیازی به گفتن نیست که شما باید از قبل خود را برای این ماجراجویی مهیج آماده کنید. ما سعی داریم در این مقاله به‌طور کامل به راه‌های دسترسی به موزه، زمان بازدید از موزه لوور، قیمت بلیط‌ موزه لوور، فروشگاه‌های آن و مهم‌ترین آثار تمام گالری‌های لوور بپردازیم.

راهنمای بازدید از لوور

موزه لوور کجاست؟

موزه‌ لوور پاریس در کرانه‌ی شمالی رود سن، بین خیابان‌های ریوولی و سن در منطقه‌ی اول پاریس واقع شده است. لوور با هرم شیشه‌ای بزرگ خود در مرکز حیاط اصلی (حیاط ناپلئون) به سهولت قابل‌شناسایی است. مجسمه‌ی شاه لویی چهاردهم، سوار بر اسب خود، در نزدیکی ورودی این موزه به چشم می‌خورد و نشانگر آغاز مسیر موسوم به «گذرگاه تاریخی» است که کاخ لوور را به طاق بزرگ لَدفانس وصل می‌کند و از میان باغ های تویلری، میدان کنکورد، شانزه لیزه و طاق پیروزی رد می‌شود.

لوکیشن موزه لوور

چگونه خود را به موزه لوور برسانیم؟

دسترسی به موزه‌ی لوور بسیار آسان است. برای رسیدن به این موزه با مترو، از خطوط ۱ یا ۷ استفاده کرده و در ایستگاه کاخ سلطنتی/موزه‌ لوور از قطار پیاده شوید. این ایستگاه به شما اجازه می‌دهد با عبور از مرکز خرید زیرزمینی کاروسِل (Carrousel)، مستقیماً به زیر هرم شیشه‌ای موزه دسترسی پیدا کنید.

شما همچنین می‌توانید وارد خط ۱۴ مترو شده و در ایستگاه پیرامیدز (Pyramides) پیاده شوید. خطوط اتوبوس‌رانی ۲۱، ۲۴، ۲۷، ۳۹، ۴۸، ۶۷، ۶۸، ۷۲، ۸۱، ۸۵ و ۹۵ نیز شما را به موزه می‌برند. تمامی این اتوبوس‌ها در نزدیکی لوور توقف می‌کنند.

اگر می‌خواهید با خودروی شخصی راهی لوور شوید، یک پارکینگ زیرزمینی نیز در زیر مرکز خریدی قرار دارد که ورودی آن در خیابان ژنرال لومونیر (Lemonnier) است. قیمت این پارکینگ به ازای هر ساعت توقف، ۴.۴ یورو است.

بازدید از موزه لوور

وقتی‌که به محل موزه رسیدید، باید از طریق یکی از ورودی‌های لوور به داخل آن بروید. لوور دارای چهار ورودی است:

  • ورودی هرم شیشه‌ای
  • ورودی گالری کاروسال
  • ورودی دالان ریشلیو (Richelieu)
  • ورودی درگاه شیرها (Porte des Lions)

اگر بلیط ندارید یا اینکه مشمول افرادی نمی‌شوید که دسترسی رایگان به موزه لوور دارند، باید به باجه بلیط فروشی در زیر هرم شیشه‌ای بروید. اگر بلیط خود را به‌صورت آنلاین خریداری کرده‌اید، می‌توانید از ورودی دالان ریشلیو که مخصوص بلیط‌های رزروشده است، وارد موزه شوید.

اگر به‌صورت گروهی (از ۷ تا ۲۵ نفر) همراه با راهنمای خود از موزه دیدار می‌کنید، فرد مسئول گروه باید ابتدا به ورودی درگاه شیرها برای انجام امور اداری رفته و سپس به درگاه ریشلیو برود. اگر شما یک گروه چندنفره با راهنمای خودِ موزه هستید، امکان دسترسی شما از طریق ورودی درگاه شیرها وجود دارد.

افراد معلول و همراهان آن‌ها می‌توانند بدون انتظار و از طریق ورودی هرم شیشه‌ای یا ورودی گالری کاروسل وارد موزه شوند.

توصیه: ورودی هرم شیشه‌ای مشهورترین ورودی و همچنین شلوغ‌ترین گزینه است. اگر نمی‌خواهید بیرون موزه منتظر بمانید، به‌خصوص وقتی‌که هوا سرد و بارانی است، بهتر است از ورودی گالری کاروسل وارد موزه شوید. شما دسترسی مستقیم به زیرزمین موزه خواهید داشت و از معطلی‌های مرسوم در امان خواهید بود.

بازدید از موزه لوور

جدول زمانی و قیمت بلیط های موزه لوور

موزه‌ لوور هرروزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر، به‌جز سه‌شنبه‌ها، باز است. به‌علاوه موزه در روزهای چهارشنبه و جمعه نیز تا ساعت ۹:۴۵ شب از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کند. اتاق‌های موزه در روزهای عادی از ساعت ۵:۳۰ عصر شروع به تعطیل شدن می‌کنند. این زمان در ساعات بازدید شبانه از ساعت ۹:۳۰ آغاز می‌شود. لوور در روزهای تعطیلات عمومی به‌جز اول ژانویه، ۱ و ۸ مه و ۲۵ دسامبر، باز است.

قیمت بلیط موزه لوور به‌طور حضوری ۱۵ یورو و به‌طور آنلاین ۱۷ یورو است. این بلیط به شما امکان دسترسی به کلکسیون‌های دائمی و نمایشگاه‌های موقتی در تمام طول روز را می‌دهد. به‌علاوه می‌توان با این بلیط از موزه‌ی دلاکروا (Delacroix) در منطقه‌ی ۶ پاریس نیز دیدن کرد.

بازدید از موزه لوور پاریس

افرادی که مشمول ورود رایگان به موزه‌ی لوور می‌شوند:

  • بازدیدکنندگان زیر سن ۱۸ سال
  • شهروندان ۱۸ تا ۲۵ سال از منطقه‌ی اقتصادی اروپا
  • دارندگان کارت تخفیف دانشجویی و دانش‌آموزی
  • افراد جویای کار و وابسته به پرداخت‌های حمایتی دولت
  • بازدیدکنندگان دارای معلولیت و فرد همراه آن‌ها
  • بازدیدکنندگان زیر سن ۲۶ سال از تمامی ملیت‌ها در روزهای جمعه از ساعت ۶ عصر به بعد

نکته ۱: تمامی این افراد باید مدارکی دال بر مشمولیت خود را به متصدیان فروش بلیط ارائه کنند.

نکته ۲: مووزه لوور در تمام روزهای یکشنبه از ماه‌های اکتبر تا مارس رایگان است. بازدیدکنندگان می‌توانند چهاردهم جولای نیز به‌طور رایگان از موزه دیدن کنند. البته بازدیدکنندگان باید مراقب شلوغی موزه در این روزها باشند.

چه زمانی از موزه لوور دیدن کنیم؟

می‌توان در هر فصلی از موزه‌ لوور دیدن کرد؛ بااین‌حال، به‌طور معمول در فصل تابستان بازدیدکننده‌ی بیشتری به این موزه می‌آید اما ازآنجایی‌که لوور پربازدیدترین موزه‌ی جهان است، همیشه بازدیدکنندگان فراوانی در آن دیده می‌شود.

ساعات شلوغی موزه بین ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر است؛ بنابراین بهتر است تا از ورود به موزه در این ساعات خودداری کرد و صبح زود به موزه رفت؛ یا اینکه در روزهای چهارشنبه و جمعه در طول شب به دیدن گالری‌های لوور آمد.

به‌علاوه، بهتر است از آمدن به موزه در اولین یکشنبه‌ی هرماه، از اکتبر تا مارس، خودداری کنید. ازآنجایی‌که موزه در این روزها رایگان است، همواره افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند.

اگر به دنبال دیدار از یک گالری مخصوص هستید، مراقب باشید، زیرا لوور یک کلکسیون حیرت‌انگیز است که تمامی گالری‌های آن در ساعات یکسانی باز نیستند.

بازدید از موزه لوور

چگونه از لوور دیدن کنیم؟

حالا شما به قلب موزه‌ی لوور وارد شده‌اید و باید از داخل آن دیدن کنید. ازآنجایی‌که لوور بزرگ‌ترین موزه‌ی جهان است، شما باید از قبل خود را به‌منظور نداشتن حس گم شدن در این مجموعه‌ی عظیم آماده کنید. وب‌سایت موزه‌ی لوور نقشه‌ی تمامی تالارها و اتاق‌های خود را در دسترس بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و تمامی آن‌ها به چند زبان ارائه می‌شود.

آثار موجود در لوور در ۸ بخش دسته‌بندی شده‌اند و تمامی بخش‌ها با رنگ متفاوتی قابل‌ تشخیص هستند. این بخش‌ها شامل اشیاء عتیقه‌ی مصری، آثار شرق نزدیک، آثار یونان باستان، اتروسک و روم باستان، هنر اسلامی، تندیس‌ها و نقاشی‌ها، هنرهای تزئینی و نقاشی و آثار چاپی می‌شوند. لوور همچنین در سه جناح تقسیم شده است؛ جناح دنون (Denon)، جناح سولی (Sully) و جناح ریشلیو.

بازدید از موزه لوور پاریس

لوور همچنین دارای راهنماهای صوتی بر روی دستگاه نینتندو 3DS XL نیز است. این راهنماهای صوتی شامل بیش از ۳۰ ساعت محتوای صوتی می‌شوند و تمامی مسیرهای لوور را پوشش می‌دهند. علاوه بر راهنمای صوتی، می‌توان تصاویر باکیفیتی از آثار تاریخی و بازسازی‌های سه‌بعدی از برخی مجسمه‌ها را از طریق این دستگاه مشاهده کرد.

اجاره‌ی دستگاه نینتندو 3DS XL و راهنمای صوتی آن حدود ۵ یورو است. اگر ترجیح می‌دهید از تلفن هوشمند خود استفاده کنید، می‌توانید اپلیکیشن راهنمای صوتی موزه برای ۵۰ اثر مشهور همراه را از اپ‌استور یا گوگل پلی دانلود کنید.

وب‌سایت کام‌ تو پاریس (Come To Paris) نیز اقدام به ارائه‌ی راهنماهای صوتی می‌کند. شما با پرداخت مبلغ ۲۴ یورو، بلیط ورود به موزه را دریافت کرده و از یک راهنمای صوتی با جزئیات کامل بهره خواهید برد. این بلیط ها در مجاورت موزه عرضه می‌شوند و برای جلوگیری از ایستادن شما در صف‌های طولانی طراحی شده‌اند.

بازدید از موزه لوور پاریس

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، در وب‌سایت موزه‌ی لوور تمامی مسیرها با جزئیات مشخص شده است. می‌توان این مسیرها را بر روی کاغذ چاپ کرد و در روز دیدار، مطابق آن‌ها در موزه پیش رفت. برای مثال، مسیر «شاهکارهای موزه‌ لوور» به شما کمک می‌کند تا مشهورترین آثار به نمایش درآمده در لوور نظیر مونالیزا، ونوسِ میلو یا مجسمه‌ی بالدار پیروزی ساموتراس را کشف کنید.

در موزه‌ لوور آثار برجسته‌ای نیز وجود دارد که کمتر موردتوجه قرار گرفته‌اند اما از نظر ارزش در سطح آثار مطرح موزه هستند. آثار ایرانی موزه لوور نیز در زمره‌ی آثار مهجور لوور قرار دارند.

اگر برنامه‌ی مشخصی برای دیدار از یک بخش به‌خصوص ندارید، آزادانه در موزه گشت بزنید و از احساسات خود پیروی کنید. شما بدون شک در این مسیر آثار شگرفی برای تحسین خواهید یافت.

بازدید از موزه لوور پاریس

مهم ترین آثار موجود در موزه لوور

موزه‌ لوور پر از شاهکارهای هنری و تاریخی است اما چگونه می‌توان بهترین آن‌ها را از میان این‌همه اثر فاخر پیدا کرد؟ برخی از مهم‌ترین شاهکارهای لوور شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مونالیزا، اثر لئوناردو داوینچی
  • ونوس میلو
  • مجسمه‌ی بالدار پیروزی ساموتراس
  • نقاشی تاج‌گذاری ناپلئون، اثر ژاک لویی داوید
  • نقاشی کشتی مدوسا، اثر تئودور ژریکو
  • نقاشی آزادی هدایتگر مردم، اثر اوژن دلاکروا
  • نقاشی جشن عروسی در قانا، اثر پائولو ورونزه
  • مجسمه‌ی گاو بالدار با سر انسان
  • مجسمه‌ی ابوالهول اعظم از شهر تانیس
  • لوح حمورابی

بازدید از لوور در پاریس

چند توصیه مهم

لوور نیز به‌مانند دیگر موزه‌های جهان، دارای قوانینی است که باید به هنگام ورود آن‌ها را رعایت کرد. سیگار کشیدن، نوشیدن یا غذا خوردن، بلند صحبت کردن، لمس آثار، دویدن و استفاده از فلش دوربین به هنگام عکاسی، در این موزه ممنوع است. بااین‌حال، فیلم‌برداری یا عکاسی از تمامی نمایشگاه‌های موقتی در لوور نیز ممنوع است.

از زمان حملات تروریستی سال ۲۰۱۵، مأموران امنیتی در ورودی‌های موزه مستقر شده‌اند و همین امر زمان ورود به موزه را طولانی‌تر می‌کند. هرگز با چمدان یا یک کیف بزرگ راهی موزه نشوید، زیرا مأموران امنیتی مانع ورود شما به لوور می‌شوند.

مراقب جیب‌برهایی که داخل و خارج موزه هستند باشید. درواقع، آن‌ها از صف‌های طولانی موزه که مردم در آن توجهی به جایی نمی‌کنند سوءاستفاده کرده و جیب شما را می‌زنند. به‌علاوه، در مقابل آثار مشهوری که جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کنند، مراقب باشید. همواره در مقابل آثاری چون مونالیزا یا ونوس میلو جمعیت زیادی حضور دارند.

اگر به دنبال تماشای شاهکارهای لوور از نزدیک هستید، به سمت آن‌ها هجوم نبرید. جمعیت انبوه همواره در اطراف شاهکارهایی چون مونالیزا حضور دارند، درنتیجه تماشای آن‌ها از نزدیک واقعاً دشوار است.

تماشای تمام موزه در طول یک روز غیرممکن است؛ بنابراین بودن برای مدتی طولانی در موزه ایده‌ی خوبی به نظر نمی‌رسد. درواقع، شما پس از ۳ ساعت گشت‌وگذار در موزه خسته خواهید شد.

خود را در این موزه گم کنید. موزه‌ لوور پر از آثار ناشناخته است و همواره چیز شگفت‌انگیزی برای عرضه دارد. از چشمان خود برای جست‌وجو در موزه استفاده کرده و غریزه‌ی خود را دنبال کنید.

بازدید از لوور پاریس

لوور در یک نگاه

  • موزه لوور در منطقه‌ی ۱ پاریس و کرانه‌ی شمالی رود سن قرار دارد.
  • لوور دارای چهار ورودی هرم شیشه‌ای، درگاه شیرها، گالری کاروسل و دالان ریشلیو است.
  • ایستگاه موزه‌ی لوور در خط یک متروی پاریس قرار دارد.
  • خطوط اتوبوس ۲۱، ۲۴، ۲۷، ۳۹، ۴۸، ۶۸، ۶۹، ۷۲، ۸۱، ۹۵ در مقابل هرم شیشه‌ای لوور توقف می‌کنند.
  • لوور در روزهای سه‌شنبه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر و در روزهای چهارشنبه و جمعه از ۹ صبح تا ۹:۴۵ شب باز است.
  • ورود به موزه در اولین شنبه‌ی هرماه از ساعت ۶ عصر تا ۹:۴۵ شب رایگان است.
  • لوور در همه‌ی روزهای سال به‌جز اول ژانویه، اول مه، هشتم مه و ۲۵ دسامبر باز است.
  • رستوران لوور بزرگ (Le Grand Louvre) درست در زیر سقف هرم شیشه‌ای قرار دارد و از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعدازظهر در روزهای عادی و ۷ شب تا ۱۲ شب در روزهای چهارشنبه و جمعه باز است.
  • کافه‌ دنون در طبقه‌ی زیرزمین قرار دارد و انواع خوراکی‌ها و میان وعده‌ها را سرو می‌کند. این کافه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۵:۰۰ عصر باز است.
  • کافه‌ ریشلیو در طبقه‌ی دوم قرار دارد و ساندویچ، سالاد و نوشیدنی‌های سرد و گرم سرو می‌کند. این کافه از ساعت ۱۰:۱۵ صبح تا ۵ عصر باز است.
  • در تالار ناپلئون در زیر هرم شیشه‌ای، فروشگاهی برای خرید کتاب و هدیه وجود دارد. این کتاب‌فروشی بزرگ‌ترین مجموعه از عناوین تاریخ هنر فرانسه را به زبان‌های مختلف عرضه می‌کند.
  • مرکز خرید کاروسل لوور، در محوطه‌ی موزه قرار داشته و دسترسی به آن از طریق ورودی خیابان ریوولی امکان‌پذیر است. این مرکز خرید در تمام طول هفته باز بوده و در آن همه‌چیز، از لباس گرفته تا هدایای نفیس، یافت می‌شود.
رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}