بهترین کشور برای سفر در تعطیلات کریسمس کجاست؟

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/9/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر برای سفر کردن نمی‌توانید منتظر آمدن تابستان باشید و همچنین در فصل سرد زمستان نیاز به استراحت دارید، می‌توانید بهترین کشورها را برای سفر در تعطیلات کریسمس انتخاب کنید که جشن کریسمس با شکوه تمام در آن‌ها برپا می‌شود.

تور اروپا

ماه دسامبر، برای بسیاری از مردم دنیا زمانی جادویی به شمار می‌رود، تعطیلات کریسمس از اسکی روی یخ و سورتمه‌سواری گرفته تا چراغانی‌ها و نمایش‌های نور، سرشار از لحظات شاد و جشن‌های شعف‌انگیز است. اگر در جستجوی تورهای کریسمس یا برنامه‌های مخصوص تعطیلات هستید، می‌توانید یکی از کشورهایی را که در ادامه معرفی می‌کنیم، برای گذراندن تعطیلات کریسمس با خانواده انتخاب کنید.

تعطیلات کریسمس

تعطیلات کریسمس کجا سفر کنیم؟

کریسمس در فرانسه

تعطیلات کریسمس در فرانسه، علی‌الخصوص در شهر پاریس بسیار رویایی است. از بیستم نوامبر، خیابان شانزلیزه با چراغ‌های خیره‌کننده‌ی کریسمس تزیین می‌شوند. هر شب، بین ساعت ۵ بعدازظهر تا ۲ بامداد می‌توانید در گوشه و کنار شهر با پس‌زمینه‌ای از چراغ‌های درخشان سلفی‌های زیبا بگیرید. البته چراغ‌های پاریس از بیست و چهارم تا سی و یکم دسامبر در تمام طول شب روشن خواهند ماند.

برای گذراندن یک تعطیلات لوکس در کریسمس، اقامت در هتل چهار ستاره‌ی مركور پاریس آرک دو تریومف (Mercure Paris Arc de Triomphe) می‌تواند انتخابی مناسب باشد. با پنج دقیقه پیاده‌روی می‌توانید از هتل به برج ایفل برسید. بسیاری از اتاق‌های هتل منظره‌ی زیبایی از مشهورترین جاذبه‌ی پاریس در فرانسه را در غروب به نمایش می‌گذارند که غرق در نور است.

کریسمس در فرانسه

کریسمس در سوئیس

اگر به دنبال تعطیلاتی شبیه به حال و هوای قصه‌های کریسمس هستید، سوئیس بهترین گزینه است. تور کریسمس در هیچ کجا زمستان برفیِ سوئیس، سرزمین عجایب را نخواهد داشت. فضای رمانتیک شهر قدیمی و قرون‌وسطایی برن با چراغ‌های طلایی‌رنگش، احتمالاً قابل قیاس با هیچ کشوری در اروپا نیست.

در برن می‌توانید از سپری کردن اوقات خود در بازارهای کریسمس لذت ببرید و در کافه‌های دنج آن با شکلات داغ گرم شوید. هنگامی‌که برای نخستین بار به برن قدم می‌گذارید، با ثبت‌نام در یک تور پیاده‌روی در شهر ۸۰۰ ساله‌ی برن به گشت‌وگذار بپردازید تا با مسیرها و جاذبه‌های مهم شهر مثل برج قرن سیزدهمی ساعت و کلیسای جامع گوتیک آشنا شوید.

جالب‌ترین تفریح زمستانی برن، سورتمه‌سواری بر روی دامنه‌های تپه‌ی گورتن است و این بهترین سورتمه‌سواری خواهد بود که تابه‌حال در عمر خود تجربه کرده‌اید.

کریسمس در سوئیس

کریسمس در اسپانیا

اسپانیا کشوری کاتولیک است و جشن‌های کریسمس باشکوه زیادی در آن برگزار می‌شود. با آمدن ماه دسامبر در سرتاسر شهر مادرید صحنه‌هایی از داستان تولد عیسی مسیح توسط مجسمه‌هایی کوچک دست‌ساز در کنار ساختمان‌های عمومی به نمایش درمی‌آید.

برخی از این صحنه‌ها بسیار خاص و استثنایی هستند. در کاخ سیبلز (Cibeles) که در سال ۱۹۱۹ به‌عنوان مرکز خدمات پستی بنا شد و احتمالاً بزرگ‌ترین اداره‌ی پست به شمار می‌آید، بیش از ۲۰۰ مجسمه در صحنه‌ای بزرگ از بیت لحم به نمایش گذاشته می‌شوند.

اگر تصمیم دارید اولین هفته‌ی سال نو را در مادرید بگذرانید، می‌توانید رژه نمایشی سه پادشاه را در پنجم ژانویه تماشا کنید. در اسپانیا سه پادشاه به‌طور سنتی برای کودکانی که در روز ششم ژانویه مصادف با عید ظهور مسیح از خواب بیدار می‌شوند، هدایایی می‌آورند. رژه مادرید، جشن بزرگ سه پادشاه در شهر است که با نمایشی فوق‌العاده از آتش‌بازی خاتمه می‌یابد.

کریسمس در اسپانیا

کریسمس در ایتالیا

واتیکان که در دل شهر رم جای گرفته، جایگاه اصلی مذهب کاتولیک است و شهر رم را به یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای گذراندن تعطیلات کریسمس تبدیل می‌کند. بسیاری از معتقدان مذهب کاتولیک آرزو دارند تا پاپ را درحالی‌که مراسم عشای ربانی کریسمس را در کلیسای باشکوه سنت پیتر باسیلیکا به‌جای می‌آورد، ملاقات کنند.

بلیط‌های این مراسم پرشور و روحانی رایگان است اما دست‌کم باید دو ماه قبل آن را رزرو کنید. اگر موفق به گرفتن بلیط مراسم عشای ربانی نشدید، باز هم می‌توانید پاپ فرانسیس را درحالی‌که پیام خود را خطاب به رم و جهانیان قرائت می‌کند به‌طور زنده، بر روی صفحه‌ی بزرگی در میدان سنت پیتر مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید در بازار پرجنب‌وجوش کریسمس در میدان ناوونا یا بازار پله‌ های اسپانیایی به خرید بپردازید، به دیدن یکی از صحنه‌های تولد مسیح با جزییات فراوان آن در شهر بروید، در نزدیکی قلعه‌ی سنت آنجلو اسکی کنید و از دیدن شمعدانی منورا هانوکا (Hanukkah menorah) در میدان باربرینی (Barberini) بازدید به عمل آوردید یا به‌سادگی از گردش در این شهر درخشان و پرتلالو لذت ببرید.

کریسمس در ایتالیا

کریسمس در آلمان

هیچ‌چیز مثل یک بازار سنتی آلمانی نمی‌تواند حال و هوای تعطیلات کریسمس را در شما به وجود آورد. در برلین، پایتخت آلمان، حدوداً ۷۰ بازار کریسمس برپا می‌شود که برای خرید انتخاب‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بازار دنیای زمستانی یا وینتر وُرلد (Winter World) در میدان پوتسدامر (Potsdamer) یکی از بهترین بازارهای کریسمس است که از بیست و پنجم نوامبر تا بیست و ششم دسامبر دایر خواهد بود. وینتر ورلد همچنین دارای یک سرسره سورتمه‌سواری به طول ۱۲ متر است.

اگر برای سال نو در برلین هستید، جشن‌های بزرگ در اطراف دروازه‌ی براندنبورگ (Brandbenurg Gate) را از دست ندهید. آتش‌بازی‌های تماشایی در نیمه‌شب و برنامه‌های سرگرم‌کننده در اطراف این میدان از ساعت ۷ بعدازظهر آغاز می‌شود.

کریسمس در آلمان

کریسمس در اتریش

شهر سالزبورگ در اتریش و کریسمس را می‌توان با یکدیگر هم‌معنی دانست. سالزبورگ با خیابان‌های رمانتیک سنگ‌فرش و کوچه‌هایی که با چراغ‌ها و شاخه‌های درخت راج (holly) تزیین شده‌اند، حس و حال متفاوتی را به وجود می‌آورند. خانه‌های قهوه‌ی فراوان این شهر بهترین شیرینی‌های کریسمس را سرو می‌کنند؛ به همین دلیل شهر سالزبورگ یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر برای گذراندن تعطیلات کریسمس محسوب می‌شود.

شاید بیشتر از طرفداران رپ باشید تا آهنگسازانی همچون موتزارت. بااین‌حال پیشنهاد می‌کنیم حتماً در یکی از کنسرت‌های موسیقی کلاسیک این شهر شرکت کنید تا بتوانید تجربه‌ای تمام و کمال از شهر سالزبورگ به دست آورید.

اگر با فیلم اشک‌ها و لبخندها بزرگ شده‌اید و خاطره دارید، حتماً در تور موسیقی اورجینال ساوند (Original Sound) ثبت‌نام کنید. در این تور می‌توانید از لوکیشن‌هایی همانند عمارت خانواده‌ی کاپیتان فون تراپ، صومعه‌ی ماریا و باغ‌هایی دیدن کنید که صحنه‌ی دو- ر- می (Do-Re-Mi) در آن‌ها فیلم‌برداری شده است.

کریسمس در اتریش

کریسمس در انگلیس

لندن بنا به دلایلی که خواهیم گفت، امسال یکی از بهترین مقاصد برای تعطیلات کریسمس ما خواهد بود. مجتمع ساوت بنک سنتر (Southbank Centre) در هر کریسمس، بازار زمستانی پر جنب‌وجوشی را در کلبه‌های چوبی نزدیک رودخانه تیمز برپا می‌کند. در این کلبه‌ها انواع مواد غذایی و هدایایی از مصنوعات دستی به فروش می‌رسد.

با گشت‌وگذار در زیر نور چراغ‌های کریسمس و در دست داشتن یک نوشیدنی حتماً حال و هوای جشن کریسمس را به‌خوبی در این محل حس خواهید کرد. این بازار در بین هشتم ماه نوامبر و پنجم ماه ژانویه برگزار خواهد شد.

آتش‌بازی‌های شب سال نو در لندن در کنار چرخ‌وفلک مرتفع چشم لندن همیشه منظره‌ای تماشایی دارد اما ساعت‌ها پیش از شروع مراسم باید در آنجا حضور داشته باشید تا بتوانید برای خود جایی پیدا کنید. اگر جمعیت زیاد را دوست ندارید می‌توانید به پارلمان هیل در محله‌ی همپستد هیث (Hampstead Heath) سری بزنید. این مکان بهترین چشم‌انداز را برای دیدن آتش‌بازی‌های سرتاسر شهر نمایان در اختیار شما قرار می‌دهد.

کریسمس در انگلیس

کریسمس در دانمارک

بازارهای کریسمس اروپایی تجربه جالبی برای سپری کردن تعطیلات خانوادگی است اما پارک تیوولی کپنهاگ در دانمارک، جاذبه شماره‌ی یک کریسمس در این شهر محسوب می‌شود. محلی‌ها علاقه‌ی فراوانی به این سنت دارند که کریسمس را در این پارک جشن بگیرند.

از نیمه‌ی ماه نوامبر تا ماه دسامبر، تزیینات کریسمس، هدایای دست‌ساز، نوشیدنی‌ها و غذاهای مخصوص تعطیلات همه و همه بخشی از تجربه‌های لذت‌بخش در باغ‌ های تیوولی خواهند بود. این تجربه‌ی اصیل اسکاندیناویایی را به درختان پوشیده از برف، گوزن‌های شمالی واقعی، چراغ‌های چشمک‌زن کریسمس و خانه‌های چوبی با تزیینات زیبا اضافه کنید.

باغ‌های تیوولی تنها بازار کریسمس در کپنهاگ به شمار نمی‌رود و شما می‌توانید بازارهای دیگری هم مانند بازار قلعه رنسانسی کرونبورگ (Kronborg) و بازاری با تم قصه‌های هانس کریستین اندرسون را در سرتاسر شهر بیابید.

کریسمس در دانمارک

کریسمس در هلند

آمستردام  در هلند یکی از شهرهای موردعلاقه‌ی گردشگران در جهان است و بهترین زمان در سال برای بازدید از این شهر زیبا، تعطیلات کریسمس خواهد بود. هلندی‌ها واقعاً می‌دانند چطور کریسمس را جشن بگیرند. روح کریسمس در آمستردام در هر کانال، خیابان و میدانی جاری است.

در میدان دام (Dam)، درختی به بلندای ۲۰ متر با ۴۰ کیلومتر رشته‌ی چراغ تزیین می شود. خوانندگان سرود کریسمس، نوازندگان، غذا و نوشیدنی‌های فراوانی را در اینجا خواهید یافت که سرگرم کننده خواهند بود. در گوشه و کنار و اطراف شهر، بازارهای کریسمس باب میل هر سلیقه‌ای به چشم می‌خورند.

با برگزاری جشنواره‌ی نور آمستردام، مجسمه‌هایی با نور و چراغ توسط هنرمندان سراسر جهان به نمایش درمی‌آیند و کانال‌ های آبی آمستردام را روشن می‌کنند. این مجسمه‌های نورانی قایق‌سواری را در هنگام غروب دلپذیرتر از معمول خواهند کرد.

علاوه بر این‌ها، می‌توانید از دهکده‌ی یخی آمستردام در میدان میوزیِم پلین دیدن کنید و در آنجا به اسکیت روی یخ، خرید زیورآلات و هدایای مخصوص کریسمس بپردازید. همچنین می‌توانید بهترین شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های مخصوص تعطیلات هلند را در این محل نوش جان کنید.

کریسمس در هلند

کریسمس در فنلاند

اگر تصور می‌کنید که بابانوئل از قطب شمال می‌آید، قطعا با یک فنلاندی روبرو نشده‌اید. بابانوئل واقعا از اهالی شهر رووانیمی (Rovaniemi) در منطقه لاپلند فنلاند است؛ بنابراین شکی نیست که نمی‌توانیم این شهر شمالی یخبندان را در فهرست تور کریسمس خوداز قلم بیندازیم.

در این شهر می‌توانید این شانس را داشته باشید که در یک خانه‌ی اسکیمویی به خواب بروید، یخ نوردی و همچنین برف پیمایی با کفش‌های مخصوص یا اسکی را تجربه کنید و علاوه بر این‌ها در دفتر کار بابانوئل به دیدن او بروید. به همین دلایل به نظر می‌رسد، رووانیمی برای گذراندن تعطیلات کریسمس مقصدی عالی خواهد بود.

در روستای سانتا کلوز (Santa Claus) در مدار قطب شمال می‌توانید بابانوئل پیر و سرزنده را در دفتر کارش ملاقات کنید و بسیاری از گوزن‌هایش را از نزدیک ببینید. معماری برفی یکی دیگر از دیدنی‌های مهم رووانیمی در فنلاند است.

کریسمس در فنلاند

کریسمس در برزیل

یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کریسمس برزیل است. در شهر ریودوژانیرو نه‌تنها مجسمه‌ی دیدنی مسیح ناجی به‌طور باشکوهی با تزیینات هنرمندان می‌درخشد بلکه تمام ریو در تلالو و نور خواهد بود. ریو در اول دسامبر هرسال، لاگوا (Lagoa)، بزرگ‌ترین درخت کریسمس را با ارتفاع بیش از ۵۲ متر، با آتش‌بازی و نواختن شیپور در ساحل کوپاکابانا به نمایش می‌گذارد.

ازآنجاکه ریو در نیمکره‌ی جنوبی قرار دارد، هوا در زمان جشن کریسمس کاملاً گرم و دلپذیر است. کنسرت‌های بی‌شمار روز کریسمس در ساحل کوپاکابانا برگزار می‌شوند. شیرینی‌های تعطیلات کریسمس که به آن پنه تون (panettone) و رباناداس (rabanadas) می‌گویند در شیرینی فروشی‌های شهر به فروش می‌رسند و رستوران‌های زیادی را خواهید یافت که در شب کریسمس، با شام سنتی برزیلی از مسافران پذیرایی کنند.

مهمانی‌های شب کریسمس در شهر ریو، دیروقت برپا می‌شوند. ضیافت‌ها معمولاً در ساعت ۱۱ شب آغاز شده و جشن در نیمه‌ی شب به اوج خود می‌رسد.

کریسمس در برزیل

کریسمس در چک

تصور کنید در اولین روز کریسمس در پراگ، با دیدن دانه‌های برف از پشت شیشه پنجره بیدار شوید که به‌آرامی بر زمین می‌بارند. چه منظره‌ای از قدم زدن در میدان‌های سنگفرش و تماشای پشت‌بام‌هایی که برف روی آن‌ها انباشته شده است، کریسمسی‌تر و زیباتر خواهد بود؟

وقتی برای نوشیدن بهترین فنجان شکلات داغ شهر در جستجوی کافه‌های تاریخی پراگ خواهید رفت، حال و هوای جشن را به‌طور محسوسی خواهید دید. بازارهای کریسمس در میدان قدیمی شهر و میدان ونسسلاس (Wenceslas) هر نوع غذا، نوشیدنی مخصوص تعطیلات کریسمس را که بخواهید برای شما فراهم می‌کنند.

کریسمس در چک

کریسمس در استرالیا

اگر فکر می‌کنید که بدترین چیز در مورد کریسمس آب‌وهوای سرد است، پس سیدنی در کشور استرالیا بهترین مقصد تور کریسمس برای شما خواهد بود. دمای متوسط در ماه دسامبر حدوداً ۲۲ درجه است و نور درخشان و مطبوع خورشید، تقریباً ۹ ساعت در روز بر شهر سیدنی می‌تابد.

خانواده‌های استرالیایی در روز کریسمس برای برپایی بساط کباب مخصوص جشن در ساحل بوندی یا بوندای بیچ (Bondi Beach) دور هم جمع می‌شوند اما اگر بیش از کباب کردن بوقلمون به مهمانی و جشن اهمیت می‌دهید، پاویونی ویژه در این ساحل وجود دارد که تا ساعت ۱۰ شب با برنامه‌های زنده‌ی دی جی‌ها شما را سرگرم خواهند کرد.

سال نو هم در سیدنی تماشایی و چشمگیر است. از ساعت ۱ بعدازظهر قبل از شب سال نو میلادی، نمایش نور و آتش در هر ساعت در بندر دارلینگ (Darling) برپا می‌شود و نه‌فقط یکی، بلکه دو نمایش آتش‌بازی مهیج در ساعت ۹ شب و همچنین نیمه‌های شب آسمان شهر را نورانی خواهند کرد.

کریسمس در استرالیا

کریسمس در کانادا

برای سپری کردن تعطیلات کریسمس کانادایی، می‌توانید از دریاچه‌ی لوئیس (Louise) در پارک ملی بنف (Banff) در کوهستان‌های راکی کانادا دیدن کنید. کریسمس در کنار دریاچه‌ی لوئیس همچون یک کارت‌پستال خانوادگی است.

پیشنهاد می‌کنیم در طول تعطیلات کریسمس عکس‌های کارت‌پستالی بگیرید تا بتوانید در سال آینده برای دوستان خود ارسال کنید. خانواده‌ها می‌توانند روی دریاچه اسکی کنند و در بار آیس (Ice Bar) شکلات داغ بنوشند و با شربت داغ افرا و برف شیرینی درست کنند.

برف نوردی، اسکی، سورتمه‌سواری و مسابقات شطرنج، جمع شدن گرد آتش در هنگام غروب و کباب کردن مارشمالو یا پف نبات تنها چند مورد از فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای هستند که در تعطیلات کریسمس در کنار دریاچه لوئیس از آن‌ها لذت خواهید برد.

کریسمس در کانادا

کریسمس در ایرلند

در شمال غربی ایرلند بر روی سواحل ناهموار و بکر خط ساحلی، شهر دانیگال قرار گرفته است. این شهر دارای تپه‌های پر فراز و نشیب فراوان و چشم‌اندازهای زیبایی از ساحل است. شاید اینجا مقصدی معمول برای گذراندن کریسمس نباشد اما قلعه‌ی لاف اسکه (Lough Eske)، تنها هتل پنج ستاره در این منطقه، ارزش گذراندن تعطیلات کریسمس را دارد.

این عمارت وسیع در پای کوهستان‌های بلو استاک (Blue Stack) جای گرفته است و شما می‌توانید در آنجا کوه‌پیمایی کنید. این قلعه‌ی زیبا برای عید مسیحی کریسمس با چراغ و شاخه‌های راج تزیین می‌شود و دارای بوفه‌ای مخصوص شب کریسمس است.

همچنین برای کودکان فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای مثل پختن کیک و بیسکوییت فراهم می‌کند. اگر بخت با شما یار باشد، امکان دارد شاهد جلوه‌ی زیبای رنگین‌کمان باشید زیرا این هتل برای دیدن رنگین‌کمان در مکان بسیار مناسبی قرار گرفته است.

کریسمس در ایرلند

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}