برترین موزه‌ های آلمان را بشناسیم

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/23
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

تاریخ تمدن آلمان از دیرباز تاکنون بسیار جذاب بوده است. از آنجایی‌که این کشور در طول تاریخ خود دوران پرفراز و نشیبی را پشت‌سر گذاشته است، موزه‌های آلمانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

تور اروپا

آلمان دارای بیش از ۶۲۰۰ موزه با موضوعات مختلف است، حتی موزه‌ای در مورد «خردل» هم در آلمان وجود دارد! می‌توان به مرکز هر شهر آلمان رفت و ۱۰ یا ۲۰ و حتی تعداد بیشتری از موزه‌ها را پیدا کرد. اما چطور تصمیم بگیریم که به کدام موزه برویم؟ انتخاب تصادفی موزه‌ها از روی نقشه می‌تواند امری جذاب باشد، اما این کار برای خوانندگانی که قصد برنامه‌ریزی برای سفر را دارند کمی ملال‌آور می‌شود. این مقاله شما را با برترین موزه‌های آلمان آشنا می‌کند.

موزه ملی آلمان

موزه‌ ملی آلمان در شهر نورنبرگ، بزرگ‌ترین موزه‌ هنر و فرهنگ این کشور است. کلکسیون این موزه یک هزاره را در بر می‌گیرد و شامل نقاشی‌، مجسمه‌، پارچه و صنایع‌دستی، ادوات نظامی و وسایل مهندسی ابتدایی می‌شود. اگر به‌دنبال تماشای تاریخ آلمان در یک مکان هستید، این‌جا مختص شماست.

موزه ملی آلمان

موزه مرسدس بنز

حتی بازدیدکنندگانی که اشتیاق فراوانی به خودرو ندارند هم از بودن در این موزه لذت خواهند برد. تاریخ مرسدس، تاریخ تمام خودروها است. از تمامی امکانات موجود برای ساخت موزه‌ای به مساحت ۱۶۵۰۰ مترمربع در ۹ طبقه استفاده شده تا ۱۶۰ خودرو به همراه ۱۵۰۰ نمایشگاه در معرض دید عموم قرار بگیرند. راهنماهای موزه اطلاعات بیشتری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. کنسرت‌های زمان نهار و یک کافه‌ی عالی راه خوبی برای رفع خستگی شما هستند.

موزه مرسدس بنز

موزه آلمان

در موزه آلمان (دویچه) Deutsches Museum در مونیخ، خبری از دایناسورها و نقاشی‌ها نیست در عوض این موزه تمرکز خود را صرف علم، فناوری و نجوم کرده است. کارگاه‌های آموزشی موزه به کودکان و بزرگ‌سالان اجازه‌ی کاوش در علم فیزیک و دیگر رشته‌های علمی به شکل ملموس را می‌دهند. تمام ۲۵۰۰۰ مترمربع فضای موزه به ۵ بخش تقسیم شده (علوم طبیعی، انرژی، ارتباطات، علوم انسانی و حمل‌ونقل) و همین امر به بازدیدکنندگان برای انتخاب گزینه‌ی موردنظر کمک می‌کند.

موزه آلمان

موزه نئاندرتال

موزه‌ی نئاندرتال که در دره‌ی نئاندر (Neander) در ۱۲ کیلومتری دوسلدورف واقع شده، خانه‌ی اولین انسان نئاندرتالی است که در سال ۱۸۵۶ کشف شد. این موزه علاوه بر نمایشگاه‌های داخلی که تکامل انسان را نشان می‌دهند، در اطراف خود یک پارک باستان‌شناسی، یک کارگاه آموزشی برای آشنایی با عصر حجر، یک مرکز نمایش‌های هنری و یک محوطه‌ی بازی عصر یخبندان هم دارد.

موزه نئاندرتال

موزه بین‌ المللی دریانوردی

عاشقان کشتی‌ها یا حداقل افرادی که تا حدودی به قایق‌ها علاقه‌مند هستند، از بودن در این موزه لذت خواهند برد. موزه‌ بین‌المللی دریانوردی در هامبورگ میزبان کلکسیون اختصاصیِ پیتر تام (Peter Tamm) است. او از سن ۶ سالگی اقدام به جمع‌آوری این کلکسیون کرده بود. بیش از ۴۰۰۰۰ شیء از قبیل نقشه‌ها، کشتی‌های کوچک، آثار هنری مرتبط با دریانوردی، لباس‌های متعدد نیروهای دریایی و یک قایق چوبی ۳۰۰۰ ساله در این موزه به چشم می‌خورد.

موزه بین‌ المللی دریانوردی

موزه دی دی آر

آیا تا به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که زندگی در آلمان در پشت پرده‌ی آهنین (از پرده‌ی آهنین برای مرزبندی اروپای پس از جنگ جهانی دوم به دو بخش غربی و شرقی استفاده می‌شد) چگونه بود؟ موزه‌ جمهوری دموکراتیک آلمان (Deutsches Demokratisches Republic) یا همان آلمان شرقی در برلین، می‌تواند به ما کمک کند. این موزه به سه بخش تقسیم شده و شامل زندگی مردم عادی، حکومت و ایدئولوژی و زندگی در یک برج می‌شود. موزه به دنبال آشنایی بازدیدکنندگان با زندگی در آلمان شرقی است. حتی امکان رانندگی با یک ترابانت (یک خودروی کوچک و ارزان‌ قیمت که در آلمان شرقی تولید می‌شد) هم وجود دارد.

موزه دی دی آر

موزه گوتنبرگ

یوهانس گوتنبرگ بین سال‌های ۱۴۵۲ تا ۱۴۵۵ دنیا را متحول کرد. اختراع دستگاه چاپ، روند ذخیره‌سازی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات را تسهیل بخشید. راهبان نسخه‌های خطی زیبایی را می‌نوشتند، اما تمام شدن آن‌ها به یک عمر زمان نیاز داشت. موزه‌ گوتنبرگ در ماینتس (Mainz) دارای یک نسخه‌ی کپی از دو انجیل اصلی گوتنبرگ، متعلق به اواسط قرن پانزدهم، به همراه دیگر کتاب‌ها و آثار چاپی نفیس است.

موزه گوتنبرگ

موزه تاریخ طبیعی

موزه‌ تاریخ طبیعی  Museum für Naturkunde در برلین با داشتن بیش از ۳۰ میلیون اثر، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. کودکان عاشقان بزرگ‌ترین اسکلت دایناسور دنیا (موسوم به براکیوزاروس) و دیگر موجودات منقرض‌شده نظیر قدیمی‌ترین پرنده‌ی دنیا و همچنین ببر تاسمانی می‌شوند. یک دایناسور تی‌ رِکس (T-Rex) هم در این موزه به‌چشم می‌خورد.

موزه تاریخ طبیعی

موزه مهاجرت بالینشتات

طی سالهای ۱۸۵۰ تا ۱۹۳۰، بیش از ۵ میلیون نفر از آلمان، روسیه، لهستان و سرزمین‌های مجاور به‌منظور یافتن دنیایی جدید و همچنین ساختن زندگی تازه اقدام به مهاجرت با کشتی کردند. موزه‌ی بالینشتات (Ballinstadt) آینه‌ی تمام قدی از جزیره‌ی اِلیس (Ellis) در خلیج نیویورک است و شیوه‌ی زندگی مردم در آنجا، به همراه سختی‌ها، ترس ناشی از بیماری و تصمیم‌گیری‌های دشوار مهاجران پیش از سوار شدن به کشتی‌ها را روایت می‌کند.

موزه مهاجرت بالینستات

موزه ملی تاریخ معاصر آلمان

موزه‌ ملی تاریخ معاصر آلمان (German National Museum of Contemporary History) که تمرکز خود را صرف تاریخ این کشور از سال ۱۹۴۵ به بعد کرده است، بیشتر به زندگی در دوران جنگ سرد می‌پردازد. از آنجایی‌که آلمان غربی با آمریکا متحد بود و آلمان شرقی با روسیه، اوضاع بغرنج شده بود. نمایشگاه‌های این موزه حدود ۷۵۰۰۰ کاریکاتور سیاسی، اقامتگاه صدراعظم و برخی از اسناد متعلق به اسکار شیندلر را به تصویر می‌کشد.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}