خیابان تهران در سئول نماد دوستی دو ملت

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/11/21
  • 2 دیدگاه
{{selectedRate}}

کره‌ی جنوبی و ایران سال‌ها است روابط خوبی با یکدیگر دارند. خیابان‌های تهران و سئول در پایتخت دو کشور به منظور ارتقای دوستی بین دو کشور نام‌گذاری شدند.

تور اروپا

خیابان تهران در جنوب سئول و خیابان سئول در تهران پایتخت کشورمان، نماد دوستی دو کشور ایران و کره‌ی جنوبی است که می‌تواند نشان دهنده‌ی آینده‌ای روشن برای هر دو باشد. در ادامه درباره‌ی این خیابان معروف بیشتر خواهید خواند.

خیابان تهران در سئول

خیابان تهران که ۴ کیلومتر طول دارد، خیابانی است که در منطقه‌ی گانگنام (Gangnam) در شهر سئول قرار دارد و یکی از مناطق اعیان‌نشین کره‌ جنوبی به‌شمار می‌رود. آسمان‌خراش‌هایی که در این خیابان وجود دارد، به همراه خودروها و عابرین پیاده که هر روز به خیابان تهران می‌آیند، جلوه‌ای خاص به آن بخشیده‌اند. چهل سال گذشته این خیابان تنها یک محوطه‌ی خالی با جاده‌های پر از سنگ و زمین‌های کشاورزی بود.

در سال ۱۹۷۷، شهردار وقت، «غلامرضا نیک‌پی» پس از سفر به سئول، به همتای کره‌ای خود کو جا چون (Koo Ja choon) پیشنهاد داد خیابان‌هایی در دو پایتخت، به جهت افزایش همکاری میان دو کشور به نام‌های تهران و سئول نام‌گذاری شوند. ایران و کره‌ی جنوبی از سال ۱۹۶۲ روابط دیپلماتیک بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند. در دوران بحران نفتی سال ۱۹۷۳، ایران تنها کشور نفت‌خیزی بود که منابع نفتی کره‌ی جنوبی را تامین کرد. در دهه‌ی ۱۹۷۰ بیش از ۲۰۰,۰۰۰ کارگر از کره‌ی جنوبی برای کار در بخش‌های ساخت‌وساز کشور به ایران آمده و حقوق دریافت می‌کردند.

در دهه‌ی ۱۹۸۰ ساکنین محله‌ی گانگنام از دولت درخواست کردند نام این خیابان را تغییر دهد زیرا آن‌ها ایران را کشوری منزوی و به‌دور از جامعه‌ی بین‌المللی تصور می‌کردند. اما علی‌رغم خواسته‌ی آن‌ها نام این خیابان تا امروز تهران باقی ماند و یکی از مراکز اصلی تجارت در کره‌ی جنوبی است که سرمایه‌گذارانی از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند.

خیابان تهران در سئول

کمپانی های واقع شده در خیابان تهران

از دهه‌ی ۱۹۹۰ که کمپانی‌های (IT) شروع به فعالیت در این ناحیه کردند،‌ خیابان تهران به قلب صنعت فناوری اطلاعات تبدیل شد. در همین زمان بود که این منطقه با دنیایی از تکنولوژی‌های جدید آشنا شد. آزمایشگاه تحقیقاتی آن چئول سو (Ahn Cheol Soo)، کارآفرینی که بعدها به یک سیاستمدار تبدیل شد، دفتر مرکزی ترونت (Thrunet) که یکی از پر سرعت‌ترین سرویس‌های اینترنتی را در اختیار دارد و پرتال سابق کره‌ی جنوبی به نام نتیان (Netian)، همگی در خیابان تهران قرار دارند. تمرکز این کمپانی‌ها در خیابان تهران باعث شده این خیابان لقب سیلیکون وَلی (Silicon Valley) را دریافت کند. آپارتمان‌های این منطقه به گرانی شهرت دارند.

برج تجارت جهانی کره‌ی جنوبی، فروشگاه هیوندای و مرکز همایش‌های کره‌ی جنوبی (COEX) در این محله قرار گرفته‌اند و همین باعث شده خیابان تهران به یکی از شلوغ‌ترین و ثروتمندترین محله‌های کره‌ی جنوبی تبدیل شود. دفتر مرکزی غول فولاد کره‌ی جنوبی یعنی (POSCO) هم در این منطقه قرار گرفته است. این منطقه در سال ۲۰۰۰ دچار بحران گردید و میزان خرید و فروش و اجاره‌ی خانه‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرد. البته با وجود کمپانی‌هایی مانند سامسونگ در غرب و شرکت‌‌هایی زیر نظر «هیوندای موتور» در شرق و استارت‌ آپ‌هایی که به‌تدریج در حال گسترش هستند، خرید و فروش ملک تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد. پیش‌بینی می‌شود خیابان تهران با وجود کمپانی‌های بزرگ پیشرفت زیادی داشته باشد.

اجاره‌ی املاک تجاری در این منطقه حدود ۲۱,۷۰۰ وون یعنی حدود ۱۸ دلار در هر متر مربع است که محله‌های میونگ‌ دونگ و گانگنام پس از خیابان تهران در لیست محله‌های گرا‌ن‌قیمت قرار می‌گیرند. موزه‌ی هنر پوسکو (Posco)، که مجسمه‌ای به شکل گل فرانک استلا (Frank Stella) به نام آمابل (Amabel) و چندین اثر از دیگر هنرمندان کره‌ای و آمریکایی در آن قرار گرفته است. مرکز هنری ال جی (LG) هم از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند.

تهران در سئول

خیابان سئول در تهران

خیابان تهران و خیابان سئول به عنوان نماد دوستی دو کشور در کره‌ی جنوبی و سئول نام‌گذاری شده‌اند. در تهران، خیابانی به وسعت ۳ کیلومتر به نام سئول نام‌گذاری شده است. در سال ۲۰۰۳، پارک سئول در پایتخت کشورمان افتتاح شد تا محبوبیت فرهنگ کشور کره‌ی جنوبی را در ایران افزایش دهد.

شهردار تهران، «محمدحسن ملک‌مدنی» مدیریت این پروژه را به مناسبت چهلمین سالگرد روابط دو کشور به عهده گرفت. پارک سئول با درختان زیادی پر شده است و افراد زیادی هر روز برای پیاده‌روی و پیک‌نیک به این پارک می‌آیند. سارا ۳۰ ساله که در تهران زندگی می‌کند و خانه‌دار است می‌گوید که به همراه کودکانش برای بازی به این پارک می‌آیند. او می‌گوید: «من همیشه به این پارک می‌آیم. بازدید رئیس‌جمهور کره‌ی جنوبی از ایران باعث شد من بیشتر به معنای این پارک فکر کنم».

رئیس‌ جمهور کره‌ی جنوبی، پارک گون-هه (Park Geun Hye)، سفری به ایران داشت که اولین سفر روسای جمهور کره پس از روابط دیپلماتیک دو کشور در سال ۱۹۶۲ بود.

خیابان تهران در سئول

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}