جاذبه هایی که پس از ترک استکهلم دلتنگ آنها خواهید شد

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/12/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگرچه استکهلم در مقایسه با دیگر پایتخت‌های مطرح اروپایی وسعت کمتری دارد، اما با داشتن جاذبه‌های منحصر به‌فرد، همه‌ی گردشگران را پس از بازگشت به خانه دل‌تنگ خود می‌کند.

تور اروپا

استکهلم در فصل زمستان به‌قدری سرد است که دمای هوا در این شهر به زیر صفر درجه می‌رسد. برف همه‌جا را پوشانده و گردشگران کم‌کم آفتاب را فراموش می‌کنند. به‌ طوری‌که تصمیم می‌گیرند در سفر بعدی، فصلی گرم‌تر را برای دیدار از استکهلم انتخاب کنند. با این‌حال، استکهلم زیبایی‌هایی دارد که به شما قول می‌دهیم پس از ترک آن به‌سرعت دل‌تنگشان خواهید شد. با ما همراه باشید:

فیکا

قهوه انتخابی عالی است. این نوشیدنی انرژی را به تقریباً هر فردی در استکهلم تزریق می‌کند. درواقع، سوئد یکی از ۱۰ کشور پرمصرف قهوه در جهان است. با این‌حال، نوشیدن قهوه همراه با صرف یک میان وعده‌ی لذیذ، بهتر هم می‌شود. فیکا (Fika) یکی از مهم‌ترین عادت‌های فرهنگی در سوئد است و هیچ کجا بهتر از استکهلم نمی‌توان این شیرینی لذیذ را در کنار یک نوشیدنی پیدا کرد. حتماً فیکای دارچینی، فیکای هل دار یا فیکای شکلاتی را امتحان کنید.

فیکا سوئدی

متروی استکهلم

جابجایی در شهر می‌تواند امری استرس‌زا باشد. هیچ‌چیزی بدتر از تلاش برای یافتن یک فضای خالی در واگن شلوغ مترو به هنگام حفظ تعادل برای نوشیدن یک قهوه‌ی صبحگاهی یا تلاش برای داشتن یک لحظه‌ی آرام، پیش از شروع روز کاری، نیست. با این‌حال، سفر با مترو در استکهلم تجربه‌ای جذاب محسوب می‌شود، زیرا هنر زیبا در تمامی شبکه‌ی متروی این شهر به‌تصویر کشیده شده است. بیش از ۹۰ ایستگاه مترو نوعی از هنر را به نمایش گذاشته و استرس مسافران را به حداقل می‌رسانند.

مترو استکهلم

تخفیف برای خوراکی ها

وقتی‌که به کسی می‌گویید در سوئد زندگی می‌کنید، اولین سؤالی که از شما می‌پرسند این است که «سوئد کشور گرانی نیست؟» اگرچه این موضوع از برخی جنبه‌ها صحت دارد، اما در حومه‌ی استکهلم مکان‌هایی برای تهیه‌ی خوراکی‌های ارزان‌قیمت یافت می‌شود. رستوران غذای مکزیکی لا نِتا (La Neta)، فود کورت تیاتِرن (Teatern) و رستوران دریایی نیس‌تِکت استرومینگ (Nystekt Stromming) تنها چند نمونه از اغذیه‌ فروشی‌های عالی همراه با تخفیف‌های خوب در استکهلم هستند.

استکهلم

فضای سبز

اگرچه استکهلم یک کلان‌شهر پرهیاهو است، اما در آن فضاهای سبز حیرت‌انگیز، از پارک‌های کوچک شهری گرفته تا منابع طبیعی گسترده، یافت می‌شود. موجب شگفتی است که چگونه در شهری با یک میلیون جمعیت، می‌توان سوار بر مترو شد و در کمتر از نیم ساعت به سراغ کشف یک بهشت رؤیایی نظیر منابع طبیعی ناکارِسِرواتِت (Nackareservatet) رفت. در فصل تابستان، پارک‌هایی نظیر کونگسترادگوردن (Kungstradgarden) و تانتولوندن (Tantolunden) پر از تفریحات جذاب برای لذت بردن از روزهای طولانی می‌شوند.

جاذبه های طبیعی استکهلم

استکهلم برفی

در حالی‌که برف می‌تواند در برخی اوقات آزاردهنده باشد، اما هیچ شکی نیست که استکهلم به هنگام پوشیده شدن با این نعمت آسمانی شبیه به یک کارت‌پستال می‌شود. این کهنه لحاف سفید تمام شهر را می‌پوشاند و استکهلم را بیش از همیشه جذاب‌تر می‌کند.

برف در استکهلم

شب های طولانی تابستان

زمستان می‌تواند فصلی چالش‌ برانگیز باشد و تاریکی و سرد بودن هوا گاهی اوقات تا فصل بهار هم ادامه دارد؛ بنابراین وقتی‌که اولین پرتوهای آفتاب شروع به درخشیدن می‌کنند، به نظر می‌رسد که دوران سختی‌ها رو به اتمام است. استکهلم با پارک‌ها، کافه‌های روباز و فضای باز خود شهری ایده‌آل برای فصل تابستان محسوب می‌شود. به‌علاوه آفتاب به همه جانی دوباره می‌دهد. با این‌حال، وقتی‌که همه‌جا آفتابی باشد، اهمیت و ارزش این پدیده برای شما کمرنگ‌تر می‌شود؛ اما استکهلم تمامی جاذبه‌ها و تفریحات خود را در این فصل کوتاه تابستانی جای داده است.

استکهلم

شور و حال منحصر به فرد در سودرمالم

سودرمالم (Sodermalm) مرکز پرهیجان استکهلم با مغازه‌های فروش وسایل کلاسیک، صفحه‌های گرامافون، کافه‌های پرهیاهو و مکان‌های شگفت‌انگیز برای غذا خوردن است. وقتی‌که این جاذبه‌ها را با ذوق و سلیقه‌ی سوئدی برای استایل ماهرانه و طراحی منحصر به‌فرد ترکیب می‌کنید، هیچ کجا بهتر از سودرمالم برای تخلیه‌ی هیجان خود پیدا نخواهید کرد.

سودرمالم استکهلم

فرهنگ بی نظیر

استکهلم یکی از مراکز فرهنگیِ شمال اروپا محسوب می‌شود و برای هر سلیقه‌ای یک جاذبه دارد. از اپرا گرفته تا هنر، ورزش و موسیقی پاپ، تقریباً هیچ تجربه‌ی فرهنگی وجود ندارد که نتوان در پایتخت نمادین اسکاندیناوی پیدا کرد. استکهلم کوچک‌تر از شهرهایی نظیر پاریس، لندن یا میلان است و همین امر سبب شده تا بتوان تجربه‌ی غنی فرهنگی آن را راحت‌تر تجربه کرد.

فرهنگ استکهلم

ساعات پس از کار

توازن کار و زندگی در سوئد یکی از بهترین نمونه‌ها در جهان است؛ بر اساس شاخص «زندگی بهتر» از سازمان همکاری و توسعه‌ی اقتصادی، تنها یک درصد از کارگران در سوئد بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. استکهلم به‌خوبی برای تفریحات پس از کار طراحی شده و گزینه‌های فراوانی نظیر کافه و رستوران دارد. وجود مکان‌های فراوان در استکهلم برای صرف یک نوشیدنی در محیطی آرامش‌بخش، تمامی عصرهای پس از کار و تلاش را جذاب و ماجراجویی کرده است.

استکهلم

زندگی در جزایر

استکهلم در میان ۱۴ جزیره‌ی مختلف پخش شده است و همین موضوع سبب شده هر جزیره، به‌عنوان محله‌ای با حال و هوای متفاوت، خاص باشد. شما به‌سرعت دل‌تنگ سودرمالم با حال و هوای معاصر آن، ساختمان‌های شگفت‌انگیز و تاریخی شهر قدیمی و حال و هوای لوکس محله‌ی اوستِرمالم (Ostermalm) خواهید شد. می‌توان در فصل تابستان با قایق به مقصد دیورگاردن (Djurgarden)، در مرکز استکهلم، رفت و در پارک سلطنتی دیورگاردن در زیر نور آفتاب استراحت کرد.

استکهلم

تجربه حس جامعه

استکهلم ابعاد و وصله‌های فرهنگیِ هرکدام از پایتخت‌های مطرح اروپایی را در خود دارد، اما همچنان توانسته حسی قوی از یک اجتماع را حفظ کند. هر محله دارای حال و هوای مختص به خود بوده و داستانی در پشت خود دارد. به‌راحتی می‌توان جذب مکانی که در آن حضور دارید شد و احساس کرد که به‌جای زندگی در یک کلان‌شهر، در شهری کوچک ساکن هستید. اکثر محله‌ها دارای مراسم و رویدادهای منحصر به‌فرد به‌منظور تقویت روح اجتماعی و همگانی خود هستند.

فستیوال های استکهلم

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}