10 مورد از دیدنی های غیر معمول ملبورن

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/12/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر به دنبال فعالیت‌هایی متفاوت برای انجام دادن در ملبورن می‌گردید، این شهر در زمینه‌ی دیدنی‌های غیرمعمول برایتان کم نخواهد گذاشت!

تور اروپا

اگر قبلاً به استرالیا و شهر ملبورن سفر کرده و جاذبه‌های معروف آن را دیده‌اید، وقت آن رسیده این بار برای تنوع از دیدنی‌های غیرمعمول آن بازدید کنید که از اتاق‌های فرار گرفته تا کافه‌ها و بارهای با تم خاص متفاوت هستند. این دیدنی‌های ملبورن را معمولاً در فهرست معروف‌ترین یا رایج‌ترین جاذبه‌های آن پیدا نخواهید کرد. برای آشنایی بیشتر با 10 مورد از دیدنی‌های غیرمعمول ملبورن با ما همراه باشید.

اتاق فرار ملبورن

اتاق فرار ملبورن (Escape Room Melbourne) به وسیله‌ی 2 نفر از دانشجویان مقطع دکترای روانشناسی طراحی شده است. در این مکان، شما به همراه گروه کوچکی از افراد دیگر در یک اتاق به دام می‌افتید و باید به کمک یکدیگر، معماهای مرموزی را حل کرده تا بتوانید راه فرار را پیدا کنید. شما برای حل معما، ۷۰ دقیقه فرصت خواهید داشت و در اتاق‌های فرار با معماهای تصویری، زبانی، ریاضی، فیزیکی و... روبه‌رو می‌شوید و برای مثال باید کشف کنید که چرا یک آپارتمان در منطقه‌ی فلمینگتن (Flemington) رها شده بود یا دلیل ناپدید شدن افراد در اتاق فرار برلسک (Burlesque) در منطقه اوکلی (Oakleigh) را پیدا کنید.

اتاق فرار ملبورن

بار برلین

شهر ملبورن بارهای عجیب و غریب بسیاری را در برمی‌گیرد؛ اما بار برلین (Berlin Bar) یکی از معروف‌ترین‌های آن به‌شمار می‌رود. این بار جالب در کوچه‌ای در اطراف خیابان لیتل بورک (Little Bourke) در محله‌ی چینی‌ها واقع شده است. بازدیدکنندگان برای ورود به آن باید زنگ در را زده و بعد از عبور از ایست بازرسی، به دوران جنگ سرد آلمان هدایت می‌شوند. این مکان به دو بخش برلین غربی و شرقی تقسیم شده که تفاوت فاحشی بین بخش فقیرنشین و ثروتمند آن به‌چشم می‌خورد.

کافه برلین ملبورن

قلعه کریال

قلعه کریال (Kryal Castle) شما را به دوران افسانه‌ها برده و تجربه‌ی جالب و منحصر به‌فردی را برایتان به‌وجود می‌آورد. این مکان از سال ۱۹۷۴ میلادی، وظیفه‌اش این بوده تا بازدیدکنندگان را به دورانی بازگرداند که اژدها، جادوگران و شوالیه‌ها در آن رفت‌وآمد داشتند. در طول سال‌ها، تغییرات متعددی در این ساختمان به‌وجود آمده و در نهایت درهای این پارک ماجراجویانه دوباره از سال ۲۰۱۳ به بعد بر روی بازدیدکنندگان باز گذاشته شده است تا بتوانند از داخل قلعه بازدید کنند. وارد مارپیچ اژدها شوید، از سیاه‌چال ترسناک شکنجه و موزه‌ی این قلعه دیدن کنید یا قدرت خودتان را در بخش شمشیر در سنگ (Sword in the Stone) امتحان کنید. همچنین می‌توانید به تماشای مسابقه‌ی نیزه‌بازی شوالیه‌هایی بنشینید که برای اثبات برتری خود با یکدیگر مبارزه می‌کنند. این قلعه، شامل یک پکیج نمایش و شام هم می‌شود و اگر قصد دارید مدت زمان طولانی‌تری را در آن بمانید، حتی می‌توانید یک اتاق در این قلعه رزرو کنید.

قلعه کریستال ملبورن

داگ هاوس

اگر به همراه سگ خود به شهر ملبورن سفر کرده‌اید و به دنبال جایی برای سرگرمی هر دوی‌تان می‌گردید، داگ هاوس (DogHouse) در خیابان جانستون، بهترین انتخاب برای شما به‌حساب می‌آید. البته این کافه منویی مخصوص برای صاحبان سگ‌‌ها نیز در نظر گرفته اما اولویت و تمرکز اصلی خود را بر روی سگ‌ها گذاشته است. از گوشت خام گرفته تا مافین سگ و غذاهای مخصوص دیگر، این کافه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح سگ‌های شما و حتی تولد گرفتن برایش به‌شمار می‌رود.

داگ هاوس ملبورن

کت کافه

کت کافه (Cat Café)، اولین کافه‌‌ی گربه در استرالیا به‌حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۴ و در شهر ملبورن تأسیس شده است. کت کافه این فرصت را برای علاقه‌مندان به گربه فراهم می‌کند تا هم غذای مختصر و نوشیدنی سفارش داده و هم از همراهی ۱۶ ساکن کوچک و دوست داشتنی آن لذت برده و با آن‌ها بازی کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که در ارتباط بودن با گربه‌ها، تأثیری مثبت بر روی انسان می‌گذارد و می‌تواند به کاهش استرس، افسردگی و اضطراب و پایین آوردن فشار خون بالا کمک کند. برای بازدید چند ساعته از شرلوک، لوپز، والدو و سایر گربه‌های این کافه می‌توانید از طریق وب سایت کافه برای خود جا رزرو کنید!

دیدنی های ملبورن

لوکیشن سریال همسایه ها

همسایه‌ها، سریال معروف استرالیایی است که 32 سال از اولین پخش آن می‌گذرد و همچنان در حال پخش می‌باشد. این مجموعه‌ی تلویزیونی با 8،050 قسمت و 35 فصل توانسته لقب طولانی‌ترین سریال استرالیایی را در تاریخ تلویزیون این کشور به خود اختصاص دهد. این سریال راجع به همسایه‌هایی است که با گذر زمان به دوستان خوب یکدیگر تبدیل می‌شوند. حوادث این سریال در «خیابان رمزی» اتفاق می‌افتد که این خیابان در واقعیت، در «ورمانت جنوبی» واقع شده و با استفاده از تورهای روزانه‌ی آن می‌توانید از محل فیلم‌برداری سریال دیدن کنید و شاید هم با یکی از بازیگران آن روبه‌رو شوید.

لوکیشن سریال همسایه ها

رستوران تراموای متحرک

رستوران‌های تراموا یا همان واگن برقی متحرک (Colonial Tramcar Restaurant)، جزو نخستین رستوران‌های نوع خود محسوب می‌شوند و از سال ۱۹۸۳ میلادی تا به امروز به مسافران خود خدمات‌رسانی می‌کنند. می‌توانید از منوی فصلی این واگن‌های برقی‌ قرمز رنگ مجلل، غذا سفارش داده و در حین حرکت، از دیدنی‌های شهر نیز لذت ببرید. این رستوران‌ها منوی گیاهخواری و عاری از گلوتن را نیز علاوه بر غذاهای اصلی خود در برمی‌گیرند.

جاذبه های ملبورن

کرفترنون

روپوش کار خود را برداشته و سری به کرَفترنون (Crafternoon) بزنید تا خاطرات نقاشی و خمیر بازی دوران کودکی‌تان زنده شود. این کافه‌ی هنری به شما اجازه می‌دهد تا بُعد خلاقانه‌ی شخصیت خود را کشف کرده و در عین حال از چای و غذای منوی برانچ آن نیز لذت ببرید. این کافه که در زمره‌ی ۵ کافه‌ی محبوب ملبورن برای کودکان قرار دارد، هم مهمانی‌های زیادی برای کودکان ترتیب می‌دهد و هم مراسم نوشیدن چای برای بزرگسالان برپا می‌کند.

جاذبه های عجیب ملبورن

تجربه خوابیدن در تابوت

به نظرتان آیا جرأت آن را دارید که مراحل دفن خودتان را به‌چشم دیده و آن را از نزدیک تجربه کنید؟ لست راید (Last Ride) در مرکز تفریحی گلو گلف (Glow Golf) در منطقه‌ی داکلندز، این امکان را در اختیار شما می‌گذارد. در این مکان، همان‌طور که داخل تابوت دراز کشیده‌اید باید منتظر بمانید تا 2 قبرکن، شما را به داخل قبرستان برده و به صدای ریختن خاک بر روی تابوت گوش دهید. در عین حال، دوستانتان می‌توانند شما را در تمامی لحظات از صفحه‌ی نمایش تماشا کنند.

ملبورن استرالیا

قایق سواری بر روی دریاچه

تقریباً در تمامی دفترچه‌های راهنمای شهر ملبورن، از باغ گیاه شناسی سلطنتی ملبورن نام برده شده است؛ اما معمولاً بیشتر مردم نمی‌دانند که برای بازدید از این باغ تماشایی راه منحصر به‌فرد دیگری نیز وجود دارد. از سال ۲۰۱۳ به بعد، تورهای مخصوصی برای این ناحیه در نظر گرفته شده که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا بر روی آب‌های کم عمق دریاچه‌ی اُرنمنتال (Ornamental Lake) قایق‌سواری کنند. از این طریق می‌توان از زاویه‌ای دیگر، زیبایی این باغ را تماشا کنید و شاید حتی در مسیر خود با چند لاک‌پشت نیز روبه‌رو شوید. هر قایق تا هشت نفر را در خود جای می‌دهد و گشت و گذارتان بر روی دریاچه ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید.

دریاچه ملبورن

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}