کارهایی که می توانید در محله راکس در سیدنی انجام دهید

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/12/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

محله‌ راکس، محله‌ی جذاب و تاریخی سیدنی است که به سبب بافت تاریخی و زیبا و امکانات تفریحی مانند رستوران، کافه و بازارهای گوناگون، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

تور اروپا

دِ راکس (The Rocks) یکی از محبوب‌ترین محله‌ های سیدنی در میان گردشگران است که زیبایی خیابان‌ها و کوچه‌های سنگفرش و ساختمان‌های قدیمی با قدمت چند قرن را با مدرن‌ترین رستوران‌ها و شیک‌ترین بوتیک‌ها، کافه‌ها، و بارها ترکیب کرده است. در ادامه خواهید خواند که چه کارهایی می‌توانید در تاریخی‌ترین محله‌ی سیدنی انجام دهید.

بالا رفتن از پل بندرگاه سیدنی 

پل کوت هنگر (Coathanger) یکی از برجسته‌ترین سازه‌های سیدنی است و گردشگران می‌توانند با هماهنگی کمپانی بریج کلایمب سیدنی (BridgeClimb Sydney) در خیابان کامبرلند استریت (Cumberland St) در محله‌ی راکس، تجربه‌ی بالارفتن از پل بندرگاه سیدنی را داشته باشند. با پرداخت ۱۶۸ دلار می‌توانید برای این فعالیت هیجان‌انگیز ثبت‌نام کنید و شاهد منظره‌ی فوق العاده‌ای از ارتفاع ۱۳۴ متری بندر سیدنی باشید. البته این کمپانی پکیج‌های دیگری را هم برای گردشگران فراهم می‌کند.

محله راکس سیدنی

قدم زدن در سراسر پل بندر 

اگر احساس می‌کنید بالا رفتن از پل ترسناک یا گران‌قیمت به نظر می‌رسد، می‌توانید در طول پل قدم بزنید. گردشگرانی که قصد قدم‌زدن در طول پل را دارند، از طریق دو راه‌پله در خیابان کامبرلند می‌توانند به مسیر ۱/۶ کیلومتری به سمت کیریبیلی (Kirribilli) دسترسی داشته باشند. قدم زدن در طول پل کاملا رایگان است، به‌علاوه می‌توانید شاهد مناظر شگفت‌انگیزی از بندر سیدنی، اسکله‌ مدور و خانه‌ اپرای سیدنی باشید. 

محله راکس سیدنی

صرف غذا و نوشیدنی در گلنمور روف تاپ

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در محله‌ی راکس انجام دهید و از منظره‌ی فوق العاده‌ی شهر لذت ببرید، رفتن به روف‌تاپ هتل گلِنمور ( Glenmore Hotel)، یکی از کافه‌های معروف این محله، است. اگر می‌خواهید جای خوبی برای نشستن پیدا کنید، بهتر است کمی زودتر به این رستوران برسید. پس از رسیدن به رستوران و بالا رفتن از پله‌های ساختمان شاهد منظره‌ی ۱۸۰ درجه از بندر سیدنی خواهید بود و می‌توانید در حالی‌که از نوشیدنی و شنیتسل مرغ لذت می‌برید، شاهد منظره‌ی پانورامای شهر سیدنی هم باشید.

محله راکس سیدنی

تماشای آثار مدرن در موزه هنرهای معاصر سیدنی

اگرچه ملبورن به عنوان پایتخت هنر و فرهنگ استرالیا شناخته می‌شود، اما محله‌ی راکس سیدنی به داشتن موزه‌ی هنرهای معاصر بسیار مشهور است. موزه‌ی هنرهای معاصر سیدنی یا (MCA) یک عمارت با سبک «آرت‌دکو» است که در کنار اسکله‌‌ی مدور قرار گرفته است. این موزه بیش از ۴ هزار اثر هنری استرالیا را در خود جای داده و اغلب نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی برگزار می‌کنند که باعث می‌شود سالانه بیش از یک میلیون گردشگر از این موزه بازدید کنند.

محله راکس سیدنی

رفتن به دوران استعمار سیدنی

محله‌ی راکس یکی از قدیمی‌ترین محله‌های سیدنی است و از اواخر قرن هجدهم، زمانی که استرالیا در استعمار بریتانیا بود، محل زندگی افراد طبقه‌ی متوسط بود. بازدید از این محله و برخی از مکان‌های تاریخی مانند موزه دِ راکس دیسکاور (The Rocks Discover)، که مملو از آثار هنری و نمایشگاه‌های مختلف است، سوسانا پلِیس (Susannah Place) که محل حفظ و نگهداری خانه‌هایی است که مهاجران ایرلندی در دهه ۱۸۴۰ ساختند و کادمَنز کاتِیج (Cadman’s Cottage) که قدیمی‌ترین ساختمان مسکونی سیدنی محسوب می‌شود و در سال ۱۸۱۶ ساخته شد، برای گردشگران روز‌های استعمار سیدنی را در ذهن تداعی می‌کند.

محله راکس سیدنی

غذا خوردن در مدرن ترین رستوران های استرالیا

محله راکس تنها یک محله‌ی قدیمی و تاریخی نیست؛ بلکه برخی از مدرن‌ترین رستوران‌ های سیدنی در این منطقه قرار گرفته‌اند. رستوران اسکله پیتر گیلمور (Peter Gilmore) که در طبقه‌ی بالای اُوِرسیز پَسنجِر ترمینال (Overseas Passenger Terminal) قرار گرفته، دارای منوی غذای بسیار فوق‌العاده‌ است و منظره‌ی زیبایی از آب‌های اقیانوس را به‌نمایش می‌گذارد. رستوران ساکِی (Saké) برخی از بهترین غذاهای ژاپنی را سرو می‌کند و رستوران پونی داینینگ (Pony Dining) که در مرکز خرید هاربر سیتی (Harbour City) قرار دارد، غذاهای کبابی پرطرفداری دارد. یکی دیگر از رستوران‌های این منطقه کات بار اند گریل (Cut Bar & Grill) است که به سرو استیک‌های خوشمزه شهرت دارد.

محله راکس سیدنی

تجربه حال و هوای فرانسه

کوچه‌های زیبای محله‌ی راکس، مملو از کافه‌های متنوع است که در میان آن‌ها کافه‌های فرانسوی هم دیده می‌شود. کافه‌ قنادیِ لا رنسانس پاتیسری (La Renaissance Patisserie)، یکی از کافه‌های فرانسوی این منطقه است که از ۲۶ سال پیش برخی از بهترین شیرینی‌های فرانسوی را سرو می‌کند. یکی دیگر از کافه‌های فرانسوی، کریپری سوزت (Creperie Suzette) نام دارد که گالت‌ها و کرپ‌های فرانسوی آن شهرت زیادی دارد. پس از عبور از مرز بلژیک، کافه‌ی گیلیان (Guylian) را می‌بینید که این کافه هم در میان کافه‌های معروف محله‌ی راکس قرار می‌گیرد.

محله راکس سیدنی

اقامت در هاستل سیدنی هاربر

در مرحله‌ی راکس، هاستل‌های زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها دارای کیفیت متوسط اما برخی مانند هاستل سیدنی هاربر (YHA) دارای کیفیت خیلی خوب هستند. این هاستل در قلب محله‌ی راکس در خیابان کامبرلند قرار گرفته و منظره‌ی فوق‌العاده‌ای از شهر را به‌نمایش می‌گذارد. هاستل سیدنی‌ هاربر دارای اتاق‌های خصوصی و گروهی است و در یک ساختمان مدرن در نزدیکی بنا‌های قدیمی و باستانی قرار گرفته است که دارای چندین قرن قدمت هستند. با اقامت در این هاستل می‌توانید برخی از زیبایی‌های تاریخی سیدنی را هم ببینید.

محله راکس سیدنی

سر زدن به بازارها

 در روزهای شنبه و یکشنبه، زمانی‌که خیابان‌های زیبا و سنگفرش شده‌ی محله‌ راکس پر از غرفه‌ی بازارهای محلی می‌شود، می‌توانید سری به این بازارها بزنید و با فرهنگ مردم محلی بیشتر آشنا شوید. این بازارها هر هفته در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد ازظهر برگزار می‌شود و محصولات مختلفی از قبیل لباس‌هایی از برندهای داخلی، صنایع دستی و زیورآلات دست‌ساز، آثار هنری از هنرمندان مستقل و با استعداد و غذاهای متنوع را به‌فروش می‌رساند. البته بازار مواد غذایی فقط شب‌های جمعه برگزار می‌شود.

محله راکس سیدنی

 خرید سوغاتی های خاص

اگر در بازارها چیزی توجه‌تان را جلب نکرد، می‌توانید در اسکوییدینکی (Squidinki) که در حومه‌ی شهر است، سوغاتی‌های خاص خریداری کنید. این بوتیک محصولات خود را که شامل ماگ، سینی، کیف، زیر لیوانی، دفترچه، بشقاب و… است، به طراحی‌های جالبی از سیدنی مزین می‌کند. این محصولات می‌توانند نمونه‌ای از سوغات جذاب سیدنی برای شما و عزیزان‌تان باشند. به‌علاوه بسته‌های هدیه‌ی بندر سیدنی هم وجود دارد که یادآور سفرتان به سیدنی و محله راکس خواهد بود.

محله راکس سیدنی

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}