دیدنی های مخفی اسلو که از چشم گردشگران پنهان می ماند

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/12/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر به دنبال نقاط دیدنی متفاوتی از پایتخت نروژ هستید و می‌خواهید چهره‌ی دیگری از اسلو را ببینید، این مطلب را بخوانید.

تور اروپا

اسلو در اوایل قرن یازدهم بنا شد و جاذبه‌های متعددی از معماری قرون وسطایی تا موزه‌ها و تفریحات مدرن در آن مشاهده می‌شود و دیدنی‌های پرشماری برای گردشگران دارد. اما پس از چند بار سفر به شهر حتماً کشف جاذبه‌های پنهان آن لذت خاصی برای شما خواهد داشت و درک بهتری از پایتخت نروژ به شما می‌دهد.

۱. دامسترده و تلدسباکن

اگر به بازدید از کلیسای قرون وسطایی مشهور اسلو، گامله آکر کیرکه (Gamle Aker Kirke)، می‌روید به سمت پایین‌ این کلیسا قدم بزنید تا به دامستِرِده و تِلدِسباکن (Damstredet and Telthusbakken) برسید. دو خیابان باریک با خانه‌های کوچک آجری و چوبی مربوط به قرن هجدهم و نوزدهم را خواهید دید. قدیمی‌ترین و بهترین نمونه‌ی محافظت شده از معماری ورناکولار در اسلو را این‌جا می‌بینید و این خیابان‌ها با خانه‌های رنگارنگ وجه رؤیایی دیگری به سفر شما می‌بخشند. در بخش جنوبی تلدِسباکن باغ اگبرگ لوکِن الوتمنت (Egeberg Lokken Allotment) وجود دارد که باغی تاریخی و مثالی بارز از تاریخچه‌ی شهر به‌شمار می‌آید.

دیدنی های پنهان اسلو

۲. بازارهای کهنه فروشی اسلو

شاید دقت کرده باشید که بازارهای کهنه فروشی و مغازه‌های لوازم دست دوم معمولاً جای خوبی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ محلی هستند. اگر می‌خواهید ویژگی‌های منحصر به‌فرد اسلو را بشناسی، سر زدن به این بازارها می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده باشد و همچنین می‌توانید یک سوغات خاص از آن‌جا تهیه کنید. حداقل هفت بازار کهنه فروشی در شهر وجود دارد که بیش از همه بازار بیرکِلوندن (Birkelunden) و بلو (Blå) را به شما توصیه می‌کنیم. بازار بیرکلوندن در منطقه گرونرلوکا (Grünerløkka) و در بخش پایینی پارک بیرکلوندن برپا است. در این بازار عموماً مبلمان و لوازم خانه، زیورآلات و کتاب‌های کهنه به فروش می‌رسد. بازار بلو صنایع دستی و اشیای دست دوم مانند ساخته‌های سرامیکی، شیشه‌ای، چوبی، نقاشی و کیف را می‌فروشد. همچنین هنرمندان و طراحان محلی را در بازار بلو می‌بینید که هنر آن‌ها شما را شگفت‌زده می‌کند.

دیدنی های پنهان اسلو

۳. فستیوال های موسیقی

فستیوال اِیا (Øya Festival) بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی اسلو شناخته می‌شود و هر ساله در ماه اوت برگزار می‌شود. بیش از ۶۰,۰۰۰ طرفدار مشتاق موسیقی در پارک مدیوال (Medieval Park) به این بهانه جمع می‌شوند. اگر به این فستیوال نرسیدید ناراحت نباشید؛ اجراهای زنده‌ در سطح بسیار بالا در اسلو زیاد هستند. راکِفلر (Rockefeller)، بلو (Blå) و مونو (Mono) محبوب‌ترین بندها و پیشرفته‌ترین تجهیزات صدا را در اختیار دارند. این مکان‌ها بهترین جاهایی هستند که می‌توانید از هر نوع موسیقی از فولکلور تا متال را در آن‌ها بشنوید و لذت ببرید.

دیدنی های پنهان اسلو

۴. تماشای معماری های نروژی حیرت انگیز

اسلو بهشت رؤیایی علاقمندان به معماری است. سیر اخیر معماری نروژی چشم‌انداز شهر را به طور قابل توجهی تغییر داده است. بناهای مختلف از سبک‌های قرون وسطایی تا مدرنیسم در شهر زیاد هستند که ارزش دیدن را دارند. اسکی پرش و زیپ‌‌لاین هولمن‌ کولن (Holmenkollen) طراحی‌های آینده‌نگرانه‌ای دارند. کلیسای مورتنسرود (Mortensrud Church) هیچ شباهتی به کلیساهای سنتی ندارد و دیدن آن بسیار جالب خواهد بود. این کلیسای سنگی طبیعت را با ورقه‌های شیشه درهم می‌آمیزد و بازدیدکنندگان را محو قدرت طبیعت می‌کند.

دیدنی های پنهان اسلو

۵. هنر خیابانی

نقاشی، مورال‌ و گرافیتی‌ها در گوشه‌ای از دیوار در کنار سطل زباله یا روی دیوار کاملی از یک ساختمان در شهر به چشم می‌خورند. بعضی از هنرمندان کارشان را به پروژه‌های هنر خیابانی اختصاص داده‌اند. دولک (Dolk) و پوبل (Pøbel) دو هنرمند اهل اسلو هستند که روی پروژه‌ای به نام زوال زندگی (Living Decay) کار کردند. این پروژه در مورد‌ خانه‌ای متروکه در مجمع الجزایر لوفوتِن (Lofoten) است. پس در سفر به اسلو چشمان تیزبین‌تان را برای تماشای نقاشی‌های پنهان شهر آماده کنید.

دیدنی های پنهان اسلو

۶. طبیعت بکر اوستمارکا

اوستمارکا (Østmarka) محوطه جنگلی بکر و منحصر به‌فردی است که در شرق اسلو واقع شده و با دیگر جنگل‌های این منطقه از نظر زمین‌شناسی و گونه گیاهی تفاوت دارد. در تابستان اوستمارکا بهترین مکان برای کوه‌پیمایی، دوچرخه‌سواری، ماهیگیری و شنا در دریاچه به‌شمار می‌آید و می‌توانید نگاهی شگفت‌انگیز به گیاهان و جانوران شمالگان داشته باشید. در زمستان می‌توانید اسکی کنید یا شفق قطبی شب‌های اسلو را تماشا کنید. این گردشی خاص برای لمس کردن و تحسین زیبایی‌های طبیعی شهر است.

دیدنی های پنهان اسلو

۷. مخروبه های صومعه در هوودویا

عاشقان تاریخ می‌توانند مخروبه‌های صومعه (Ruins Of The Monastery) در هووِدویا (Hovedøya) را در فهرست خود قرار دهند و در آن‌جا اطلاعات بیشتری از تاریخ مردم نروژ به خصوص تاریخ مذهب‌شان کسب کنند. این مخروبه در اوایل قرون وسطی در میان چمن‌زار سرسبز بنا شد. کلیسای آن که در دهه ۱۱۰۰ ساخته شد به مریم مقدس تقدیم شد. اگرچه در قرن شانزدهم در یک آتش‌سوزی بنا فرو ریخت اما از آن پس بقایای صومعه به خوبی محفوظ ماند.

دیدنی های پنهان اسلو

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}