راهنمای سفر انفرادی به ملبورن

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/12/15
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ملبورن با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، مقصدی محبوب در میان مسافران تنها به شمار می‌آید. هر گوشه از این شهر، جاذبه‌ای شگفت‌انگیز برای تجربه کردن دارد.

تور اروپا

ورود به شهری جدید می‌تواند علاوه بر اینکه هیجان‌انگیز باشد، کمی هم ترسناک به نظر برسد. این تجربه می‌تواند حتی برای مسافران تنهای خبره نیز رخ دهد. اما تجربه و غریزه ثابت کرده است که هر شهر جدیدی با خود فرهنگ منحصر به‌فردی به همراه داشته و دیدگاه ما را عوض می‌کند. ملبورن که به خاطر شور هنری و فرهنگ قهوه‌‌اش شهرت فراوان دارد، شهری ایده‌آل برای مسافران تنها به‌منظور غرق شدن در هنر و موسیقی است.

سفر به استرالیا با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

جایی برای اقامت پیدا کنید

اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید، یافتن مکانی برای استقرار و قرار دادن کوله‌بار سنگین سفر است. می‌توان هاستل‌های متعددی را در شهر ملبورن پیدا کرد. این هاستل‌ها که مناسب بک‌پکرها هستند، در منطقه‌ی تجاری ملبورن و اطراف شهر مستقر شده‌اند. با این‌حال، اگر به دنبال جایی تقریباً متفاوت هستید، نانِری (Nunnery) در منطقه‌ی فیتزروی (Fitzroy) گزینه‌ای مطلوب به‌شمار می‌آید. دکوراسیون داخلی چوبی، خدمه‌ی خوش‌ برخورد و نزدیکی به خیابان برانزویک (Brunswick)، این هاستل را به محلی دنج برای مسافران تنها به‌منظور استراحت تبدیل کرده است.

هاستل ملبورن

با یک تور گردشگری همراه شوید

یکی از تفریحات ضروری برای هر مسافر تنها، همراه شدن با حداقل یک تور گردشگری است. تورهای گردشگری راه خوبی برای آشنایی مسافران با افراد همفکر خودشان هستند. فرقی نمی‌کند که هدف شما همراه شدن با تورِ «دوازده حواری در جاده‌ی اقیانوس کبیر»، قدم زدن در پارک ملی گرامپیانز (Grampians)، دیدار از پنگوئن‌های جزیره‌ی فیلیپ یا صرف نوشیدنی در دره‌ی یارا (Yarra) باشد، این کار قطعاً ارزشش را خواهد داشت. تورهای لحظه‌ آخری هم تمامی این گزینه‌ها به‌علاوه‌ی جاذبه‌های دیگری از اطراف ملبورن را دارند، با این‌حال تعداد شرکت‌های برگزارکننده‌ی تورهای گردشگری در این شهر بسیار زیاد هستند و تنها کافیست اندکی جست‌وجو کنید. سوار بر یک اتوبوس گردشگری شده یا اینکه با دوست جدید خود راهی جاده شوید. می‌توان به‌راحتی یک خودروی وَن اجاره کرد و شخصاً به دیدار جاذبه‌های ملبورن رفت.

ملبورن استرالیا

یک قهوه سفارش دهید

قهوه یکی از ملزومات همیشگی برای ملبورنی‌ها است، بنابراین دیدار از کافی‌شاپ‌های محلی برای مسافران یک ضرورت محسوب می‌شود. خیابان دی‌گرِیوز (Degraves) احتمالاً یکی از مشهورترین خیابان‌ها برای نوشیدن قهوه در منطقه‌ی شلوغ تجاری ملبورن باشد. این خیابان کوچک به سبک پاریسی فاصله‌ی اندکی تا ایستگاه متروی فلیندرز (Flinders) داشته و به خاطر کافه‌های فراوان خود برای سرو بهترین قهوه‌ها در ملبورن شهرت دارد. کمی آن‌طرف‌تر، کافه‌های دیگری چون اوکشن رومز (Auction Rooms) یا جورنی‌مَن (Journeyman)، در میان گزینه‌های محبوب‌تر شهر ملبورن قرار دارند. بدون شک امتحان قهوه در برخی از کافه‌ های ملبورن همراه با دوستان جدید خود یا حتی به‌صورت انفرادی، ارزشمند است.

ملبورن استرالیا

به موسیقی خیابانی گوش دهید

شما هرگز با کمبود تفریح در ملبورن روبه‌رو نخواهید شد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین تفریحات جذاب‌ترین لحظات ما را رقم می‌زنند. برای مثال، راهی اداره‌ی قدیمی پست ملبورن (ساختمان فعلی برند اِچ اند اِم) در تقاطع خیابان بورک (Bourke) و الیزابت شده و برای شنیدن اجرای نوازندگان خیابانی برروی پله‌های بیرونی ساختمان بنشینید. آن‌ها به‌شدت با استعداد هستند و صدای پخش‌شده از سازهایشان عالی است. به‌علاوه این محوطه به‌طرز عجیبی فضای آرامش بخشی دارد. چندین دقیقه از زمان خود را صرف گوش دادن به موسیقی زنده‌ی خیابانی کرده و احساس آرامش کنید.

سفر به ملبورن

منطقه تجاری ملبورن را رها کرده و راهی سنت کیلدا و برایتون شوید

اگرچه منطقه‌ی تجاری ملبورن پر از جاذبه‌های رنگارنگ است، اما می‌توان تفریحات زیادی را در حومه‌ی شهر هم پیدا کرد. خیابان «سنت کیلدا» احتمالاً یکی از محبوب‌ترین خیابان های ملبورن باشد؛ حال و هوای متفاوت و ساحلِ مشرف به مناظر شهر، از مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه است. سنت کیلدا همچنین از لونا پارک ملبورن میزبانی می‌کند؛ این پارک جذاب دارای اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده و خوراکی‌های بسیار لذیذ است. کمی آن‌طرف‌تر، ساحل «برایتون» قرار دارد. این باریکه‌ی ماسه‌ای که به خاطر کلبه‌های ساحلی رنگارنگ خود شهرت دارد، محلی ایده‌آل برای تفکر در حین قدم زدن و گرفتن عکس‌های اینستاگرامی است.

سفر به ملبورن

بهترین هنرهای شهر را کشف کنید

ملبورن به خاطر گرافیتی‌های رنگارنگی که به خیابان‌های فرعی و کوچه‌های تاریک شهر زیبایی بخشیده‌اند، شهرت دارد. کلمات پر زرق‌وبرق و تصاویر پر ابهت، دیوار کوچه‌های خلوت را به محلی ایده‌آل برای قدم زدن تبدیل کرده‌اند. می‌توان در یک بعدازظهر راهی این خیابان‌ها شد و به تحسین هنرِ هنرمندان محلی پرداخت. مشهورترین مکان برای این کار، خیابان هوزیر (Hosier) است، با این‌حال، نباید خود را محدود به این خیابان کرد. بهتر است از دیگر مناطق شهر نظیر بازار هنرمندان خیابانی رُز (Rose) در فیتزروی برای خرید یا تحسین آثار هنری دیدار کرد. خیابان‌های یارا (Yarra)، یونیون لِین (Union Lane) و ناپیِر (Napier) نیز گزینه‌های خوبی برای کشف هنر خیابانی هستند.

هنر خیابانی ملبورن

غذا بخورید

می‌توانید در حین سفر انفرادی خود، به انجام کمک‌های خیریه نیز بپردازید. پیشنهاد ما برای این کار رستوران کینفولک (Kinfolk) است. کینفولک که تنها به سرو خوراکی‌های محلی با محصولات سازگار با محیط‌زیست می‌پردازد، توسط تیمی از اعضای داوطلب اداره می‌شود. آن‌ها دستمزد خود را به سازمان‌های خیریه‌ی همکار می‌دهند؛ بنابراین دست‌ به‌کار شده و علاوه بر دیدار با مردم محلی و یافتن چند دوست جدید، برخی از خوراکی‌های لذیذ بومی را امتحان کنید. اگر علاقه‌ای به انجام این کار ندارید، بهتر است برای امتحان کردن غذا و گوش دادن به موسیقی زنده به رستوران وُرکِرز کلاب (Workers Club) یا کافه‌ی پسر شرور (Naughty Boy) بروید.

سفر به ملبورن

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}