معرفی بهترین کافه ها و کافی شاپ های هلسینکی

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/1/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

هلسینکی پایتخت کشور فنلاند و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای این کشور است که معماری فوق‌العاده و طبیعت زیبایش سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. بخش از جذابیت‌های هلسینکی که هر گردشگری باید لذت رفتن به آن‌ها را تجربه کند، کافه‌های این شهر هستند. 

تور اروپا

فرهنگ قهوه و کافی‌شاپ سال‌هاست که راه خود را به فنلاند باز کرده است. در سفر به فنلاند غیرممکن است در هر گوشه دو یا سه کافه پیدا نکنید. در ادامه با برخی از بهترین کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های هلسینکی آشنا خواهید شد.

کافه وانیل

کافه وانیل (Cafe Vanille) در محله‌ی بازرگانان روسی در قلعه‌ی جزیره‌ی سومنلینا (Suomenlinna) واقع شده است. این کافه با سبک اروپای قدیم طراحی شده و شما را به یاد داستان‌های جین آستین (Jane Austen) می‌اندازد. در این کافه همراه با قهوه، کیک‌های سنتی فنلاندی مانند نان شیرین سرو می‌شود. به علاوه، شیرینی‌های سفارشی که مخصوص میهمانی‌ها پخته می‌شوند هم برای مشتریان سرو می‌شوند. اگر از سومنلینا دیدن می‌کنید حتما سری به کافه وانیل بزنید و خستگی گردش در شهر را از تن خود خارج کنید.

سفر به هلسینکی

بلینیت

اگر دوست دارید غذاها و نوشیدنی‌های روسی را امتحان کنید اما امکان سفر به روسیه را ندارید، سری به کافه بلینیت (Blinit) در هلسینکی بزنید. این کافه برخی از بهترین غذاهای روسی را سرو می‌کند. نوشیدنی‌های سرد و گرم روسی، غذاها و میان‌ وعده‌های روسی از جمله خوراکی‌هایی هستند که می‌توانید در منوی غذایی این کافه پیدا کنید. معروف‌ترین آیتم در منوی کافه بلینی (Blini)، نوعی پنکیک که با تاپینگ‌های شیرین سنتی و دیگر مواد خوشمزه‌ی فنلاندی سرو می‌شود است. این پنکیک‌ها بهترین گزینه برای یک میان‌وعده‌ هستند.

سفر به هلسینکی

کافه استریندبرگ

این ساختمان شیک که در مرکز شهر هلسینکی واقع شده نه‌تنها کافه‌ی زیبایی را در خود جای داده، بلکه دارای یک رستوران با منظره‌ی خارق‌العاده‌ای از مرکز شهر هلسینکی و یک کافه کتاب است. آشپزخانه‌ی این کافه هم غذاهای نوردیک و هم غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کند. به دلیل موقعیت مکانی خیلی خوبی که این ساختمان دارد، کافه‌ استریندبرگ (Srtindberg Cafe) مکانی ایده‌آل برای استراحت و سپری کردن ساعاتی آرامش‌بخش و نوشیدن قهوه‌های مخصوص کافه است.

سفر به هلسینکی

کافه اکبرگ

کافه اکبرگ (Ekberg) در سال ۱۸۵۲ افتتاح شد و از آن زمان تا کنون هنوز زیبایی و اصالت خود را حفظ کرده است. این کافه که در شهر شهرت زیادی دارد، دارای یک نانوایی، قنادی و سرویس کیترینگ است. کافه اکبرگ که به‌عنوان یکی از شیک‌ترین و سنتی‌ترین کافه‌های هلسینکی شناخته می‌شود به دلیل سرو کیک‌های فصلی و دسر برای موقعیت‌های خاص شهرت دارد. این کافه یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف غذاهای نوردیک و قهوه است.

سفر به هلسینکی

کافه بروکلین

کافه بروکلین (Brooklyn) یکی از تنها کافه‌های هلسینکی است که در آن می‌توانید بهترین انواع کاپ کیک را پیدا کنید که قابل سفارش برای مناسبت‌های مختلف هم هستند. در این کافه هرروز یک طعم ویژه در کاپ‌کیک‌ها وجود دارد. به علاوه، می‌توانید انواع خوراکی‌های آمریکایی از قبیل بِیگِل یا نان شیرینی حلقوی، براونی، انواع کوکی‌ها و وافل‌ها را هم امتحان کنید. اگر در فنلاند هستید و تصمیم گرفتید کمی از طعم‌های اروپایی و نوردیک فاصله بگیرید، حتما سری به کافه بروکلین بزنید.

سفر به هلسینکی

سیگنورا دلیزیا

اگر قهوه‌ی ایتالیایی ترجیح می‌دهید، سیگنورا دلیزیا (Signora Delizia) کافه و بیرون‌بری است که نسبت به دیگر کافه‌های هلسینکی که حال و هوای نوردیک دارند، فضایی مدیترانه‌ای را برای مشتریان فراهم کرده است. این کافه در یک ساختمان تاریخی، درست در مقابل توو یانسِن پارک (Tove Jansson Park) قرار گرفته است. در این کافه می‌توانید غذا و قهوه‌ی ایتالیایی سفارش دهید و از مغازه‌ی آن محصولات مدیترانه‌ای خریداری کنید.

سفر به هلسینکی

کافه هونایا

فنلاندی‌ها عاشق خوردن گوشت هستند اما این دلیل بر نبودن کافه‌های گیاهی در این کشور نیست. در فنلاند هم کافه‌ها و رستوران‌هایی برای خوردن یک غذای سبک گیاهی پیدا می‌شود. کافه هونایا (Hunaya Cafe) یکی از کافه‌های هلسینکی است که به دلیل فروش غذاهای وگن و گیاهی، قهوه‌ی ارگانیک و اسموتی‌های تازه شهرت دارد. فضای داخلی این کافه بسیار راحت و دوستانه است و مشتریان باید کفش‌های خود را جلوی در از پا درآورند. محیط داخلی این کافه به یک خانه شباهت دارد. اگر کافه‌های شیک و مجلل مطابق سلیقه‌ی شما نیستند یا به‌دنبال یک کافه‌ی خوب با قیمت مناسب هستید، حتما سری به کافه هونایا بزنید.

سفر به هلسینکی

کافه مومین

اگر شما هم طرفدار کاراکتر کارتونی مومین (Moomin) هستید، حتما از کافه مومین بازدید کنید. این کافه محیطی مناسب برای خانواده‌ها و کودکان است و در آن از کتاب، محوطه‌ی بازی و میز و صندلی کودکان بهره‌مند خواهید شد. به‌علاوه، طراحی اسکاندیناوی زیبا، فضای آرامش‌بخش و برخی از آثار هنری مومین‌ها از توو یانسن برای بزرگسالان جذاب خواهد بود. موفقیت و محبوبیت این کافه‌ی جذاب به معنای وجود چندین شعبه‌ی دیگر آن در سراسر هلسینکی و افتتاح چند شعبه‌ی دیگر در سال‌های آینده است. یکی از این شعبه‌ها در نزدیکی خانه‌ی سابق خانواده‌ی یانسن خواهد بود.

سفر به هلسینکی

کافه گود لایف

شعار این کافه این است: «از زندگی بد دوری کن». به همین دلیل این کافه‌ و کافی‌شاپ در کالیو (Kallio) بهترین و باکیفیت‌ترین قهوه‌ها را به‌فروش می‌رساند. این قهوه‌ها به همراه شیرینی‌هایی از بهترین شیرینی‌فروشی‌های محلی سرو می‌شوند. مشتریان می‌توانند در این کافه از غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه و فضای آرام و دوست‌داشتنی لذت ببرند. کافه گود لایف (Good Life) دارای یک برند قهوه به همین نام است و آن را برای علاقمندان به‌فروش می‌رساند.

سفر به هلسینکی

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}