چرا باید کپنهاگ را پیش از استکهلم ببینید؟

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1398/1/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در سال 2006، استکهلم کمپینی را آغاز کرد با عنوان «استکهلم: پایتخت اسکاندیناوی». یازده سال بعد، در میان اهالی اسکاندیناوی‌ بحث‌های داغی درباره این موضوع درگرفت که کدام شهر اسکاندیناوی به‌راستی سزاوار چنین عنوانی است.

سفر به اسکاندیناوی با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

تور اروپا

اگرچه استکهلم یک مرکز فرهنگی با تاریخچه‌ای طولانی در طراحی و معماری است، در همسایگی نزدیک این شهر، کپنهاگ نیز دارای ویژگی‌های متمایزی است که این شهر را برجسته می‌کند. در اینجا چند نمونه از این ویژگی‌ها آمده است:

اندازه کوچک شهر

کپنهاگ با توجه به اندازه کوچک آن، مقصدی ایده‌آل برای تعطیلات کوتاه مدت و یا برای مسافرانی است که در جستجوی لذت کشف یک شهر با پای پیاده یا سوار بر دوچرخه هستند. محله‌های خوش‌منظره، ساختمان‌هایی که هر معماری را به تحسین وامی‌دارد و پارک‌های سرسبز متعدد، تنها برخی از نمونه‌هایی است که گردشگران در هنگام بازدید از کپنهاگ با آنها روبه‌رو می‌شوند. با وجود اندازه‌ی کوچک این شهر، گستره وسیعی از فعالیت‌ها، حوادث و رویدادهای فرهنگی در آن ارائه می‌شود که مشتاق‌ترین و سخت‌پسندترین مسافران را هم راضی می‌کند.

کپنهاگ

شخصیت‌ های مشهور تاریخی

دانمارک محل تولد برخی از شخصیت‌های شناخته شده تاریخی است؛ کسانی مانند «هانس کریستین آندرسن» (نویسنده)، «سورن کیرکگارد» (فیلسوف) و «نیلز بور» (فیزیکدان). این سه مرد بیشتر دوران زندگی و کاری خود را در کپنهاگ گذرانده‌اند و آثار و نشانه‌های خود را در جای‌جای شهر باقی گذاشته‌اند. قدم زدن در اطراف نیهاون (Nyhavn) در جستجوی محله‌ی کریستین آندرسون؛ گشت و گذار در انستیتوی نیلز بور که توسط این برنده‌ی جایزه نوبل در سال 1921 تاسیس شده و پرسه‌زنی در اطراف آرامگاهی که کیرکگارد در آنجا دفن است را ممکن می‌کند.

کپنهاگ

کپنهاگ زادگاه هملت است!

قلعه کرونبورگ (Kronborg) واقع در هلسینگر (Helsingor) که تقریبا یک ساعت با قطار از کپنهاگ فاصله دارد، نه تنها یک بنای تاریخی است و ارزش دیدن دارد، بلکه مقصدی عالی برای سفر یک‌روزه از کپنهاگ امحسوب می‌شود. قلعه کرونبورگ که آن‌را باعنوان قلعه «السینور» نیز می‌شناسند؛ محلی است که شکسپیر برای نوشتن یکی از مشهورترین نمایش‌نامه‌های خود از آن الهام گرفت؛ نمایش‌نامه مشهور هملت که نزدیک به 400 سال قبل نوشته شد. در تمام طول سال تورهای گردشگری همراه با راهنما برای دیدار از راهروهای قلعه و سیاه‌چال‌های پنهانی قلعه در دسترس هستند. در طول تابستان نیز بازیگران معروفی این نمایش‌نامه مشهور را در مکان اصلی آن اجرا می‌کنند.

کپنهاگ

جشنواره‌ ها و رویدادهای شهری

مهم نیست که چه زمانی از سال باشد، کپنهاگ هرگز از بازدیدکنندگان و یا مردم محلی را درباره برگزاری جشنواره‌های موسیقی و رویدادهای فرهنگی ناامید نمی‌کند. هرچند در ماه‌های بهار و تابستان گزینه‌های بیشتری پیش روی مهمانان گذاشته می‌شود، جشنواره جدید «شب فرهنگی» از ابتدای اکتبر خبره‌ها و مشکل‌پسندان را به نمایشگاه‌های مختلف هنری دعوت می‌کند. جشنواره فیلم CPH PIX نیز طرفداران پروپاقرص فیلم را از سراسر جهان به‌سوی‌ خود جذب می‌کند. برای خلق تجربه‌ای به یادمادندنی در ذهنتان، گوشه چشمی هم به جشنواره‌های موسیقی کپنهاگ داشته باشید که طیف وسیعی از ژانرهای موسیقی از موزیک جاز و محیطی گرفته تا متال و الکترونیک را شامل می‌شود.

جشنواره کپنهاگ

کریستیانیا

شهرک آزاد کریستیانیا یکی از جاذبه‌های توریستی اصلی در کپنهاگ است و عمدتا به دلیل یکی از خیابان‌های خود مشهور است که تا همین چند وقت پیش در ۲۵ گاری چوبی در خیابان‌های آن آزادانه به گردشگران و مردم محلی ماری جوانا فروخته می‌شد. اما جاذبه اصلی این منطقه نمای فوق‌العاده آن از یک دریاچه در کنار خانه‌های رنگارنگ و شگفت‌انگیز در اطراف، شیرینی فروشی‌هایی با محصولات خوشمزه ارزان و کافه‌ها و رستوران‌های متنوع با سیمایی پذیرا و فضایی دوستانه است.

کپنهاگ

عرصه‌ ای برای موسیقی جاز

جای تعجب نیست کپنهاگ با تاریخ طولانی که در صحنه موسیقی جاز دارد، خانه و زادگاه برخی از جشنواره‌ها و کلوبهای معتبر موسیقی جاز است و علاقمندان این سبک موسیقی را از همه‌جای جهان به خود می‌خواند. بارهای شلوغی همچون لافونتین (La Fontaine) و جازوز مونمارتر (Jazzhus Montmartre) که پذیرای مشهورترین موزیسین‌های جهان هستند، به فضای منحصر به‌فرد این شهر اضافه می‌کنند و نوای موسیقی‌شان شب هنگام تا نخستین ساعات روز به گوش می‌رسد.

کپنهاگ

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}