بهترین سواحل سیدنی کجاست؟

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1398/1/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر سیدنی، سواحل بی‌شماری را در برمی‌گیرد که هر کدام، ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود را دارند و احتمالاً برای انتخاب میان آن‌ها احتیاج به کمک خواهید داشت.

تور اروپا

تعداد سواحل سیدنی آنقدر زیاد است که اگر هر روز هم به دیدن یکی از آن‌ها بروید، باز هم بیش از ۳ ماه طول می‌کشد تا از تمامی آن‌ها بازدید کنید. بنابراین یکی از ویژگی‌های مثبت سیدنی این است که هر جای شهر که باشید، نیازی نیست مسافتی طولانی را طی کنید تا به ساحل برسید. در واقع تنها مشکلی که با آن روبه‌رو خواهید بود، انتخاب میان گزینه‌های بی‌شمار آن است. به همین دلیل، 12 مورد از بهترین سواحل سیدنی را در ادامه برایتان آورده‌ایم که برای آفتاب گرفتن، موج‌سواری، اسنورکلینگ و... می‌توانید سری به آن‌ها بزنید.

۱. ساحل منلی

ساحل منلی، یکی از معروف‌ترین سواحل استرالیا برای موج‌سواری به‌حساب می‌آید و در واقع اولین مسابقه‌ی موج‌سواری دنیا در سال ۱۹۶۴ میلادی در همین ساحل برگزار شده بود. خبر خوب برای دوستداران فعالیت‌های ورزشی این است که در این ناحیه می‌توانند به تفریحات مختلفی از والیبال ساحلی و جت اسکی گرفته تا پدل بوردینگ ایستاده بپردازند. افرادی که چندان به ورزش‌های آبی علاقه ندارند نیز می‌توانند در ساحل طلایی رنگ این مکان آفتاب بگیرند یا در تفرجگاه آن قدم بزنند.

ساحل منلی

۲. بوندای بیچ

بوندای بیچ (Bondi Beach)، معروف‌ترین ساحل کشور استرالیا به‌شمار می‌رود و اگر قرار بود مانند هتل‌ها به آن امتیاز بدهید، با توجه به امکانات مختلفی که برای بازدیدکنندگان خود ترتیب دیده احتمالاً آن را سزاوار گرفتن ۵ ستاره می‌دانستید. البته با توجه به میزان محبوبیت این ساحل، امکان دارد با جمعیت بسیاری در آن روبه‌رو شوید؛ اما بازدید از بوندای بیچ، یکی از بهترین راه‌هایی است که به کمک آن می‌توانید آشنایی بیشتری با نحوه‌ی زندگی مردم استرالیا پیدا کنید. آب‌های زلال و شفاف و موج‌های عالی بوندای بیچ باعث شده تا این ساحل به مکانی مناسب برای شنا و موج‌سواری تبدیل شود. ساختار منحصر به‌فرد این ساحل به گونه‌ای است که بخش‌های جنوبی آن، موج‌های بلندتری دارد که برای موج‌سواران حرفه‌ای‌تر مناسب می‌باشد؛ در حالی‌که موج‌سواران مبتدی می‌توانند با خیال راحت بر روی موج‌های کوتاه بخش‌های شمالی به تفریح بپردازند.

بوندای بیچ

۳. ساحل تاماراما

ساحل تاماراما (Tamarama Beach)، ساحلی کوچک اما دوست داشتنی و زیبا است و معمولاً امکان ندارد که بتوانید نزدیک ساحل برای خود جای پارک پیدا کنید. بنابراین اگر بتوانید خودتان را به این ناحیه برسانید، حکم ساحلی اختصاصی را خواهد داشت که برای افراد خوش‌شانس کنار گذاشته شده است. البته یادتان باشد که ساحل تاماراما، یکی از سواحل خطرناک سیدنی به حساب می‌آید و بهشت موج‌سواران است؛ اما برای شنا در آن باید حرفه‌ای باشید. با این‌حال، این مکان و منظره‌های تماشایی آن کاملاً ارزش دیدن دارد.

سواحل سیدنی

۴. ساحل برونته

اگر به‌دنبال ساحلی می‌گردید که هم خلوت‌تر باشد و هم بتوانید در آن موج‌سواری کنید، بهتر است سری به ساحل برونته (Bronte Beach) بزنید. این ساحل حدود یک کیلومتر تا بوندای بیچ پیاده‌روی دارد و موج‌سواران حرفه‌ای، عاشق موج‌سواری بر روی امواج کف‌آلود آن هستند. البته شرایط موج‌سواری در این ساحل کمی سخت‌تر است و باید حواستان را بیشتر جمع کنید. همچنین اگر برای شنا در این ناحیه اضطراب دارید، می‌توانید از استخر دریایی برونته (Bronte Baths) استفاده کنید که در بخش جنوبی آن واقع شده است.

ساحل برونته

۵. شلی بیچ

یکی از بهترین جاهایی که در آن می‌توانید زندگی دریایی شهر سیدنی را از نزدیک تماشا کنید، شلی بیچ (Shelly Beach) است. بیش از 500 نوع از حیوانات دریایی در آب‌های این ساحل زندگی می‌کنند که از اژدهای دریایی علفی گرفته تا لاک پشت سبز دریاییِ در حال انقراض متفاوت هستند. اگر برایتان سؤال پیش آمده که چه چیزی این مکان را از سایر سواحل سیدنی متمایز کرده، باید بگوییم که نهایت عمق آن به ۱۲ متر می‌رسد. در نتیجه عمق نسبتاً کم این ساحل، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای غواصی و اسنورکلینگ و تماشای جانوران دریایی تبدیل کرده است.

ساحل سیدنی

۶. میلک بیچ

میلک بیچ (Milk Beach) در «پارک ملی بندر سیدنی» واقع شده و ساحلی کوچک اما دلنشین است. طول این ساحل فقط به ۵۰ متر و عرض آن به ۵ متر می‌رسد؛ اما به دورنمای تماشایی بعضی از جاذبه‌های معروف شهر از جمله خانه اپرا، پل بندرگاه سیدنی و برج سیدنی اشراف دارد. نکته‌ی مثبت این ساحل اینجاست که با وجود اینکه تنها ۱۵ دقیقه بیشتر با بوندای بیچ فاصله ندارد، تا حد زیادی از دسترس گردشگران دور مانده و بسیار تمیز است. خورشید در این ناحیه، درست در کنار پل بندر سیدنی غروب می‌کند و به همین دلیل اگر به‌دنبال منظره‌ای رؤیایی می‌گردید، تماشای غروب خورشید از میلک بیچ را از دست ندهید.

سواحل سیدنی

۷. کلوولی

کلوولی (Clovelly)، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اسنورکلینگ و تماشای حیوانات زیر آب به‌شمار می‌رود. کلوولی، ساحلی کوچک و آرام است و بیشتر با خلیج کوچک منحصر به‌فردش شناخته می‌شود که میان ۲ تیغه‌ی کوه سنگی قرار دارد. ساحل محافظت شده‌ی این مکان به گونه‌ای است که می‌توانید با خیال راحت در آب‌های آرام آن شنا کنید و از شلوغی سواحل اطرافش به دور باشید.

سواحل سیدنی

۸. کمپ کوو

ساحل کمپ کوو (Camp Cove Beach)، فاصله‌ی کمی تا دهانه‌ی بندر سیدنی دارد و از این ناحیه می‌توانید به بعضی از چشم‌اندازهای تماشایی شهر دسترسی داشته باشید. همچنین این ساحل به یک پارک بزرگ، زمین بازی بچه‌ها و مرکز چیپس و ماهی نزدیک است و گزینه‌ی ایده‌آلی برای تماشای طلوع آفتاب به‌شمار می‌رود.

سواحل سیدنی

۹. ساحل بالمورال

ساحل بالمورال (Balmoral Beach)، در نزدیکی باغ وحش تارونگا واقع شده که یکی از معروف‌ترین باغ وحش های استرالیا به‌حساب می‌آید. اگر به‌دنبال جایی شلوغ می‌گردید، بالمورال گزینه‌ی خوبی برایتان نخواهد بود؛ زیرا این ساحل با آرامش وصف‌نشدنی‌اش شناخته می‌شود. ساحل بالمورال به مناظر زیبایی اشراف دارد و آرامش آن، این مکان را به محیطی مناسب برای تفریح خانوادگی و شنا تبدیل کرده است.

ساحل سیدنی

۱۰. فرش واتر بیچ

فِرِش واتر بیچ (Freshwater Beach)، فقط ۳۵۰ متر طول دارد و یکی از مقاصد پرطرفدار میان موج‌سواران به‌حساب می‌آید. گفته می‌شود که این ساحل، همان جایی است که «دوک کاهاناموکو»، موج‌سواری را برای اولین بار در سال ۱۹۱۵ میلادی به استرالیا معرفی کرد. همچنین یک استخر صخره‌ای ۸ لاینی در انتهای بخش جنوبی این ساحل واقع شده که برای شنا مناسب است.

سواحل سیدنی

۱۱. ساحل نارابین شمالی

ساحل نارابین شمالی (North Narrabeen Beach)، دوستداران موج‌سواری را از سراسر شهر سیدنی به‌سمت خود جذب می‌کند. طول این ساحل به ۳ کیلومتر می‌رسد و موج‌سواران با کمال میل حاضر هستند مسافت ۲۵ کیلومتری آن را از مرکز سیدنی به‌سمت نقاط شمالی شهر طی کنند تا به موج‌های عالی آن برسند. از انتهای بخش شمالی این ساحل در برابر بادهای شمال شرقی محافظت می‌شود که فرصت مناسبی را برای موج‌سواری به وجود می‌آورد و سایر بخش‌های این ساحل بزرگ، مکانی ایده‌آل برای شنا به حساب می‌آید.

ساحل سیدنی

۱۲. پالم بیچ

پالم بیچ (Palm Beach)، یک ساعت از مرکز تجاری سیدنی فاصله دارد و شمالی‌ترین ساحل این شهر به‌شمار می‌رود. این ناحیه از لحاظ زیبایی، چیزی از بوندای بیچ کم ندارد؛ اما با توجه به دور بودنش از مرکز شهر بسیار خلوت‌تر است. موج‌سواران می‌توانند در بخش‌های شمالی این ساحل تفریح کرده و شناگران نیز می‌توانند در آب‌های آرام جنوبی آن شنا کنند. مجموعه‌ی تلویزیونی «خانه و دوری» در این مکان فیلم‌برداری می‌شود؛ بنابراین اگر یکی از بازیگران این سریال در کنارتان مشغول شنا یا آفتاب گرفتن بود، تعجب نکنید.

سواحل سیدنی

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}