کارهایی که توریست ها نباید در ملبورن انجام دهند

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/12/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ملبورن شهری دوست‌داشتنی با جاذبه‌های فراوان است. با این‌حال، بی‌توجهی به برخی قوانین و فرهنگ‌ها در ملبورن، می‌تواند از لذت سفر ما به این شهر بکاهد.

تور اروپا

ملبورن شهری با فرهنگ‌های گوناگون و مردمانی خوش‌برخورد است. آن‌ها سبک زندگی راحتی دارند. با این‌حال، برای اینکه سفر شما خاطره‌انگیز شود و تعطیلات آرامی را پشت‌سر بگذارید، توجه به نکات پیش رو ضروری است. رعایت این موارد باعث می‌شود تا شهروندان ملبورنی نیز برخورد گرمی با شما داشته باشند.

تلفظ نام شهر

مردم محلی از اینکه خارجی‌ها نام شهرشان را به‌اشتباه «ملبورن» تلفظ می‌کنند، رنجیده می‌شوند. برای داشتن یک برداشت خوب در برخورد اول، از تلفظ نام این شهر به‌صورت ملبورن (Mel-born) خودداری کرده و به‌جای آن بگویید: مِلبون (Mel-buhn) یا مِلبِن (Mel-ben). آمریکایی‌ها به‌طور خاص با این نوع تلفظ مشکل اساسی دارند، شاید به این خاطر که در ایالت‌های آرکانزاس و فلوریدا شهرهایی به نام ملبورن با تلفظ حرف «ر» وجود دارد.

ملبورن

اعتماد به پیش بینی آب و هوا

پیش‌بینی آب‌وهوا در ملبورن کار بسیار دشواری است، زیرا شرایط جوی در این شهر اصلاً ثبات ندارد. با برداشتن یک پلیور در فصل تابستان، خود را برای هر شرایطی آماده کنید؛ در فصل زمستان هم به‌ گونه‌ای لباس بپوشید که در صورت درست نبودن پیش‌بینی آب‌وهوا، بتوانید آن‌ها را درآورید. آب‌وهوای عجیب ملبورن حتی منبع الهامی برای ساخت آهنگ معروف «چهار فصل در یک روز» بوده است.

سفر به ملبورن

خرید قهوه از فروشگاه های زنجیره ای

سعی کنید به‌جای خرید قهوه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظیر استارباکس، به سراغ خرید از کافه‌ های ملبورن بروید. ملبورنی‌ها از مردمی که از فروشگاه‌های زنجیره‌ای قهوه خریداری می‌کنند متنفر هستند. مردم محلی کافه‌های مخصوص با باریستاهای حرفه‌ای را ترجیح می‌دهند. محبوب‌ترین قهوه‌ها در ملبورن فلَت وایت (flat white) و لاته (latte) هستند، اما باریستاهای مجرب این شهر می‌توانند هر نوع سفارشی را آماده کنند.

سفر به ملبورن

دادن انعام

انعام دادن در ملبورن رسم نیست، زیرا خدمه‌ی رستوران‌ها در این شهر حقوق و مزایای خوبی دریافت می‌کنند و نیازی به پرداخت پول اضافی ندارند. در ملبورن، حداقل دستمزد به ازای هر ساعت ۱۷ دلار است، بنابراین انعام دادن کاملاً بستگی به مشتری دارد. با این‌حال، اگر خدمات ارائه‌شده فراتر از تصور و انتظار شما بود، می‌توان به پیشخدمت‌ها انعام هم داد.

بی توجهی به پرچم های قرمز و زرد

هرکسی که یک قسمت از سریال «عملیات نجات بوندای» را دیده باشد، می‌داند که گرداب‌ها خطرناک‌ترین تهدید در آب‌های استرالیا هستند و شناگران کم‌تجربه و توریست‌ها اغلب قربانی گرداب‌ها می‌شوند. برای پرهیز از به دام افتادن در این گرداب‌ها، همواره بین پرچم‌های قرمز و زردرنگ شنا کنید، به دستورات نجات‌غریق‌ها توجه داشته باشید و هرگز در سواحل محافظت نشده شنا نکنید.

ملبورن

فراموش کردن کرم ضد آفتاب

آفتاب در ملبورن به‌اندازه‌ی کوئینزلند پایدار نیست؛ به‌علاوه گرمای هوا هم به شدتِ قلمروی شمالی (Northern Territory) در استرالیا نخواهد بود، اما این دلیل نمی‌شود که از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید. استرالیا یکی از بالاترین آمار ابتلا به سرطان در جهان را دارد و آب‌وهوای ناپایدار ملبورن هم می‌تواند افراد را برای عدم استفاده از کرم ضد آفتاب فریب دهد. از پوست خود در هر زمان با یک کرم ضد آفتاب محافظت کنید.

ماندن در شهر

هیچ شکی نیست که ملبورن جاذبه‌های فراوانی دارد. با این‌حال، اگر می‌خواهید شیوه‌ی زندگی مردم محلی را تجربه کنید، راهی مناطق اطراف شهر نظیر فیتزروی (Fitzroy) و برانزویک (Brunswick)، مناطق تاریخی اَبوتسفورد (Abbotsford)، کارلتون (Carlton) و سنت کیلدا (St Kilda) شوید. تمامی این مناطق در شعاع ۵ کیلومتری از منطقه‌ی تجاری ملبورن قرار دارند.

ملبورن

رانندگی در شهر

بهتر است از رانندگی در ملبورن صرف‌نظر کنید، مگر اینکه به‌خوبی بدانید چگونه یک دور قلابی بزنید (در این دور خودروها به‌منظور ورود به خیابانی دیگر در سمت راست، به‌جای دور زدن از جانب راست جاده، باید به سمت چپ مسیر خود رفته و سپس اقدام به دور زدن کنند. این نوع دور زدن شبیه به دور زدن کامیون‌ها با طول زیاد است). این نوع دور زدن واقعا سخت بوده و نیازمند مهارت بالایی است. ملبورن یکی از معدود شهرها در دنیاست که رانندگان باید در آن چنین دوری بزنند. اگر چنین اعتمادبه‌نفسی برای زدن دور قلابی ندارید، توصیه می‌کنیم از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید.

ملبورن

بحث های مقایسه ای بین ملبورن و سیدنی

آیا می‌دانستید که رقابت سنگین میان ملبورن و سیدنی باعث شد که کانبرا در سال ۱۹۰۹ به‌عنوان پایتخت استرالیا انتخاب شود؟ این دشمنی دیرین قرار نیست به‌زودی از میان برداشته شود، اما بهتر است به هنگام سفر به این دو شهر، کمتر آن‌ها را باهم مقایسه کنید. با این‌حال، اگر در ملبورن بودید و قصد دفاع از یکی از این شهرها را داشتید، طرف ملبورنی‌ها را بگیرید.

شنا در رود یارا

آب‌های گل‌آلود رودخانه‌ی یارا (Yarra) کمتر کسی را جذب خود می‌کند، اما اگر هوس یک آبتنی کردید، باید در نظر داشته باشید که شنا در بخش‌های به خصوصی از این رودخانه ممنوع است. شنا در رود یارا از نظر بهداشتی هم ایده‌ی خوبی نیست، زیرا آب رودخانه آلوده به پساب‌های شهری، آلاینده‌های پلاستیکی و حتی سطح بالایی از باکتری ای‌. کولای (E. coli) است.

ملبورن

فراموش کردن میکی کارت

میکی کارت‌ها (Myki Cards) برای استفاده در قطار، اتوبوس و تراموا ضروری هستند. می‌توان این کارت‌ها را از دفاتر بلیط فروشی یا خرده‌فروشی‌های منتخب خریداری کرد. به یاد داشته باشید که نمی‌توانید این کارت‌ها را از داخل تراموا یا اتوبوس بخرید. اگر یک میکی کارت ندارید و نمی‌خواهید مبلغ ۶ دلار برای خرید آن پرداخت کنید، سوار بر ترامواهای رایگان ملبورن برای جابجایی در سطح شهر شوید.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}