بازدید از برترین موزه‌ های جمهوری چک

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/1/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جمهوری چک با داشتن موزه‌های متعدد در ارتباط با تاریخ و فناوری، مقصد جذابی برای عاشقان کاوش‌های فرهنگی است. موزه‌های این کشور دوران پرفرازونشیب جمهوری چک را به‌تصویر می‌کشند.

تور اروپا

در حالی‌که پراگ دارای موزه‌های جذاب فراوانی برای کاوش است، اما اگر گردشگران به‌دنبال یافتن بهترین‌ها هستند، شاید لازم باشد برای این منظور به سراسر جمهوری چک سفر کنند. این مقاله به بررسی بهترین موزه‌هایی می‌پردازد که در سراسر جمهوری چک واقع شده‌اند.

موزه ملی، پراگ

موزه‌ ملی جمهوری چک با داشتن مجموعه‌ای از ۱۴ میلیون شیء، بزرگ‌ترین موزه‌ی کشور محسوب می‌شود و نباید دیدار از آن را فراموش کرد. این موزه صرف‌نظر از بخش اصلی مربوط به دوران ماقبل تاریخ، همچنین میزبان مجموعه‌هایی است که به تاریخ جمهوری چک در قرن دهم میلادی تعلق دارند. بخش مردم‌شناسی و کلکسیون بزرگ سکه‌شناسی از دیگر قسمت‌های این موزه هستند. ساختمان اصلی موزه‌ی ملی پراگ به‌تازگی مورد بازسازی قرار گرفته و در اوایل سال ۲۰۱۸ به‌روی عموم بازگشایی شده است.

موزه ملی پراگ

موزه‌ فنی ملی، پراگ

این موزه که وقف تاریخ فناوری شده، کلکسیونی از برگزیده‌های تکنولوژی را در خود جای داده است. این موزه صرف‌نظر از نمایش فناوری‌های متعلق به نجوم، معدن‌کاری و چاپ، از دست‌ساخته‌های بشر در ارتباط با تاریخ ساعت‌سازی نیز میزبانی می‌کند. ساعت‌های خورشیدی و حتی کوانتومی بخشی از گزینه‌های موجود در موزه‌ی فنی پراگ هستند. محبوب‌ترین نمایشگاه این موزه، سالن حمل‌ونقل آن است. در این سالن از اولین هواپیمای دوربرد استفاده‌شده از سوی جان کاسپار (Jan Kašpar)، لوکوموتیوها، دیگر هوانوردها، خودروها و موتورسیکلت‌ها نگهداری می‌شود. به‌علاوه یک نمایشگاه جذاب از تکامل وسایل خانه هم در این موزه به‌چشم می‌خورد. نمایشگاه فلزکاری این موزه نیز جایگاه این صنعت در پیشرفت جمهوری چک را به‌نمایش می‌گذارد.

موزه فنی پراگ

موزه تزئینات شیشه ای موزر، کارلووی واری

تزئینات شیشه‌ای و رنگی موزِر (Moser) منحصر به جمهوری چک هستند و احتمالاً یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های لوکس برای بردن به خانه محسوب می‌شوند. اشیاء شیشه‌ای موزر عاری از فلز قلع بوده و در اشکال مختلف، به‌عنوان لوازم دکوری و همچنین لیوان سرو نوشیدنی و حتی جای جواهر، مورد استفاده قرار می‌گیرند. کارخانه‌ی موزر در شهر کارلووی واری (Karlovy Vary) واقع شده و موزه‌ی موزر نیز در همین شهر یافت می‌شود. این موزه تاریخ ۱۶۰ ساله‌ی این کارخانه‌ی شیشه را به‌نمایش گذاشته و برخی از قدیمی‌ترین و جدیدترین تولیدات کارخانه را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

موزه موزر پراگ

موزه گتو، ترزین

تِرِزین (Terezin) تنها اردوگاه کار اجباری متعلق به جنگ جهانی دوم است که در شهری به همین نام در داخل مرزهای جمهوری چک قرار دارد. ترزین اساساً یک دژ نظامی است که در سال ۱۷۹۰ به‌منظور محافظت در برابر سربازان پروسیا و سپس استفاده به‌عنوان یک زندان ساخته شد. ارتش نازی در سال ۱۹۴۰ این قلعه را تصرف و از آن به‌عنوان یک گتو (Ghetta) و درنهایت یک اردوگاه کار اجباری استفاده کرد. حدود ۳۳۰۰۰ یهودی در این مکان جان سپردند و بیش از ۸۰۰۰۰ نفر دیگر از اینجا به کمپ آشویتس منتقل شدند. موزه‌ی گتو در ترزین اسناد و وسایلی را نگهداری می‌کند که زندگی یهودیان و دیگر افراد زندانی شده در اینجا را به‌تصویر می‌کشد.

موزه چک

موزه مندل، برنو

این موزه کاملاً خود را وقف نمایش زندگی و کار گرگور یوهان مِندل (Gregor Johann Mendel)، دانشمند اهل جمهوری چک و مخترع روش‌های نوین علم ژنتیک و محقق در زمینه‌ی تکثیر زنبورهای عسل و هواشناسی، کرده است. مندل که همچنین یک راهب پیرو آگوستین قدیس بود، در صومعه‌ی پیروان این مکتب در برنوی قدیم (Brno) کار و زندگی می‌کرد. صومعه‌ای که حالا تبدیل به موزه شده است. نمایشگاه‌های دائمی و موقتی این موزه آثار و روایات مرتبط با حرفه‌ی مندل را روایت می‌کنند. به‌علاوه نمایشگاه‌های بیرونی موزه نیز نگاهی جذاب به زندگی و شغل وی دارند.

موزه مندل چک

موزه فرهنگ رومانی، برنو

مردم رومانی همواره بخش جدایی‌ناپذیری از تاریخ چک بوده‌اند؛ اما موزه فرهنگ رومانی اولین و تنها موزه در نوع خود در اروپا محسوب می‌شود. کلکسیون گسترده‌ی این موزه آثار مکتوب و تزئینی، لباس و جواهر، عکس‌ها و ویدئوهایی از فرهنگ و تاریخ مردمان رومانی همراه با کتابخانه‌ای بزرگ از اسناد تاریخی را در برمی‌گیرد. نمایشگاه‌های سمعی-بصری و شهرِ فرنگ‌های موجود در این موزه، بخش مهمی از این کلکسیون را تشکیل داده و شامل فرهنگ موزیکال رومانی نیز می‌شوند.

موزه فرهنگ رمانی چک

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}