جملاتی که نباید در پورتو به زبان بیاورید

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1398/2/2
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پورتو نیز مانند هر شهر دیگری در دنیا، آداب و رسوم مخصوص به خود را دارد. بنابراین بهتر است بدانید که کدام حرف‌ها در این شهر می‌تواند باعث آزردگی خاطر مردم آن شود تا از گفتن آن‌ها اجتناب کنید.

تور اروپا

پورتو، دومین شهر بزرگ کشور پرتغال است و معمولاً مردم آن به مهمان‌نوازی مشهور هستند. به این حال مردم محلی این شهر، آداب و رسوم و سنت‌های مخصوص به خود را دارند و بعضی حرف‌های بی‌منظور شما ممکن است چندان به مذاقشان خوش نیاید. در ادامه با ۶ مورد از جملاتی آشنا می‌شوید که بهتر است برای باز کردن سر صحبت با مردم پورتو از آن‌ها کمک نگیرید تا هم مکالمه‌ی دوستانه‌تری با آن‌ها داشته و هم میزبان‌های خود را آزرده خاطر نکنید.

شما هم اسپانیایی صحبت می کنید، درسته؟

کاملاً بدیهی است که پرتغال و اسپانیا، ۲ کشور جدا از هم هستند و هر کدام زبان مخصوص به خودشان را دارند؛ اما بیشتر گردشگران تصور می‌کنند زبان پرتغالی با اسپانیایی یکسان بوده یا اینکه از آن نشأت گرفته است. پورتونیول (Portunhol)، ترکیبی از زبان اسپانیایی و پرتغالی به حساب می‌آید که مردم ساکن نواحی مرزی به آن صحبت می‌کنند. اما مسئله این است که پورتو لب مرز واقع نشده و امکان دارد اهالی آن مانند سایر مردم پرتغال، از یکسان دانستن زبانشان با اسپانیایی ناراحت شوند. در واقع این موضوع مانند این است که فرض کنیم مردم نواحی شمالی ایتالیا به زبان فرانسوی حرف می‌زنند. البته بعضی از مردم پورتو ممکن است به زبان اسپانیایی نیز صحبت کنند؛ اما این موضوع نباید باعث شود که هویتی مجزا برای زبان کشورشان قائل نشویم.

سفر به پورتو

بهتر نبود اگر در لیسبون زندگی می کردید؟

شاید کسی این موضوع را به وضوح بیان نکند، اما می‌توان گفت رقابتی نامحسوس بین اهالی لیسبون و پورتو وجود دارد و ساکنان هر ۲ شهر، به محل زندگی خود افتخار می‌کنند. پورتو، شهری پر جنب و جوش است و گردشگران بسیاری به خاطر هنر، فرهنگ، غذاهای مخصوص و تفریحات شبانه‌ی متنوع آن به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین طوری صحبت نکنید که از حرف‌هایتان این‌طور برداشت شود که لیسبون و نواحی اطراف آن یا حتی منطقه‌ی جنوبی الگاروه (Algarve)، بهترین نقاط پرتغال برای زندگی هستند. این موضوع، توهینی به مردم نواحی مرکزی و شمالی کشور محسوب می‌شود که به محل زندگی خود علاقه‌ی بسیاری دارند.

سفر به پورتو

شنیده ام فرانسزینیا بهترین غذای پورتو است

فرانسزینیا (Francesinha)، غذایی لذیذ است و یادتان باشد در سفرتان به پورتو حتماً این غذا را امتحان کنید. در واقع مردم محلی به این ساندویچ مخصوص گوشت و پنیر خود افتخار می‌کنند؛ اما غذاهای خوش‌طعم پورتو فقط به همین مورد محدود نمی‌شود و حتی عده‌ای معتقدند که خوشمزه‌ترین غذاهای پرتغالی به نواحی اطراف پورتو تعلق دارند. در این شهر اگر هر روز غذایی متفاوت از ماهی باکالو (Bacalhau) گرفته تا غذای سنتی تریپاس امودا دو پورتو (Tripas à moda do Porto) یا همان سیرابی پورتو را سفارش دهید، باز هم غذاهای جدید بسیاری را برای چشیدن پیدا خواهید کرد. بنابراین تنوع و طعم بی‌نظیر غذاهای پورتو را به ساندویچ فرانسزینیا محدود نکنید.

سفر به پورتو

ممنون، اما من رژیم دارم

غذاهای هر کشور، بخشی از فرهنگ به خصوص آن هستند. اگر قصد دارید رژیم بگیرید، چرا می‌خواهید به کشوری سفر کنید که حتی غذاهای آن نیز جزو دیدنی‌های آن به‌شمار می‌روند؟ این کار، درست مانند این می‌ماند که وقتی رژیم دارید به ایتالیا سفر کنید! همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، غذاهای پورتو بسیار متنوع و خوشمزه هستند و مردم محلی بسیار خوشحال می‌شوند اگر ببینند مسافران شهرشان از طعم غذاها راضی هستند و از آن تعریف می‌کنند.

سفر به پورتو

نباید به یکدیگر دشنام دهید

مردم محلی پورتو معمولاً از دشنام در جملاتشان استفاده می‌کنند. اگر شما شخصاً از فحش دادن خوشتان نمی‌آید، راه حل این است که از این کلمات استفاده نکنید؛ اما اینکه نظر خودتان را بلند در این مورد اعلام کرده و این موضوع را به آن‌ها گوشزد کنید، فقط باعث خشک و متشنج شدن جو می‌شود؛ آن هم وقتی شما مسافر شهر آن‌ها هستید و این موضوع، یکی از عادات مردم شهر مقصد به حساب می‌آید.

سفر به پورتو

چقدر این غذا ارزان است!

ممکن است قیمت‌ها در پورتو برای بعضی از گردشگران ارزان باشد؛ اما یادتان نرود که قیمت اجناس در هر کشور، وضعیت اقتصادی آن را نشان می‌دهد. بنابراین اگر قیمت یک غذا در پورتو برای شما ارزان است، همان غذا امکان دارد برای بعضی از بومیان منطقه کمی گران باشد. البته اهالی پورتو در مجموع اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند و شما صرفاً به آن‌ها یادآوری می‌کنید که قیمت‌ها در بعضی دیگر از نقاط دنیا بسیار گران‌تر است. با این حال شاید بهتر باشد صحبت کردن در مورد ارزان بودن غذا یا نوشیدنی در این شهر را در فهرست نبایدهای پورتو قرار دهید.

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}