هشت اپلیکیشن کاربردی در سفر به فنلاند

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1398/2/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فنلاند کشوری با مناظر جذاب است و دیدنی‌های زیادی دارد. اگرچه از نظر مساحت کوچک شمرده می‌شود اما چیزهای بزرگی برای جستجو دارد.

تور اروپا

اگر پیش از سفر به این کشور چند اپلیکیشن کاربردی را دانلود کنید می‌توانید از گردش خود بیشتر لذت ببرید. با فهرستی از این نرم‌افزارهای جالب که از خرید بلیط قطار تا اعلان شفق‌های قطبی را شامل می‌شود، در این مطلب می‌توانید آشنا شوید.

۱. اپ معماری آلوار آلتو

آلوار آلتو (Alvar Aalto) یکی از برجسته‌ترین معماران و طراحان فنلاند شناخته می‌شود و از بسیاری از بناهای مشهورش به راحتی می‌توانید در شهرهایی مانند هلسینکی و ییواسکیلا (Jyväskylä) دیدن کنید. اپلیکیشن آلتو روت (Aalto Route) نرم‌افزار رایگانی است که بناهای آلتو در ییواسکیلا را به شما نشان می‌دهد و با ارائه‌ی اطلاعاتی در مورد آن‌ها موجب می‌شود اثرگذاری و درک طراحی‌های آلتو بیشتر میسر شود.

اپلیکیشن سفر فنلاند

۲. اپ اچ اس ام موبیلیپو

اگر شهر هلسینکی مقصد شما باشد، حتماً به اپلیکیشن اچ‌اس‌ام موبیلیپو (HSL Mobiililippu) نیاز خواهید داشت. این نرم‌افزار خرید بلیط را برای شما ممکن می‌سازد و به این می‌ماند که یکی از دستگاه‌های فروش بلیط را در جیب خودتان داشته باشید. کار کردن با این اپ آسان است و از زبان‌های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند. هزینه‌ی بلیط را می‌توان از طریق مستر کارت یا ویزا کارت پرداخت کرد یا به هزینه‌ی قبض تلفن افزود. همچنین با این اپ امکان خرید بلیط تک سفره یا روزانه وجود دارد.

اپلیکیشن سفر فنلاند

۳. اپ اچ اس ال ریتیوپس

اچ‌اس‌ال رِیتیوپَس (HSL Reittiopas)  اپلیکیشن مناسب دیگری است که به بازدیدکنندگان از هلسینکی معرفی و به نام روت‌پلنر (Routeplanner) هم شناخته می‌شود. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا بهترین خط را برای رسیدن به مقصد مورد نظر انتخاب کنید.

۴. اپ سیتی بایکس

برای گردشگران هلسینکی اپلیکیشن فوق‌العاده‌ی دیگری به نام سیتی بایکس (City Bikes) وجود دارد. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا نقاط دریافت دوچرخه در مرکز هلسینکی را شناسایی کنید. این اپلیکیشن علاوه بر ایستگاه‌های دوچرخه، موجودی‌ آن‌ها در لحظه را هم به شما نشان می‌دهد. وقتی زمان رایگان استفاده از دوچرخه رو به اتمام باشد یا نوبت استفاده‌ی شما رسیده باشد، اپ این موضوع را اطلاع می‌دهد.

اپلیکیشن سفر فنلاند

۵. اپ وی آر موبایل

در فنلاند کسانی‌که معمولاً با قطار تردد می‌کنند از اپلیکیشن وی‌آر موبایل (VR Mobile) استفاده می‌کنند که علاوه بر ارائه‌ی جدول زمان‌بندی، امکان خرید بلیط برای اکثر مسافت‌های طولانی و بلیط‌های تکی برای نواحی پرتردد درون شهری از طریق آن وجود دارد. وی‌آر تنها شرکت ریلی فنلاند است و واگن‌های آن از هلسینکی تا لاپلند (Lapland) حرکت می‌کنند. با اپلیکیشن وی‌آر می‌توانید از وضعیت ترافیک هم مطلع شوید که به‌خصوص در روزهای برفی زمستان کاربرد دارد.

۶. اپ ایلاس آئورورا

اپلیکیشن ایلاس آئورورا (Ylläs Aurora) به کمک کسانی می‌رود که به دنبال شفق قطبی در فنلاند باشند. این نرم‌افزار در ازای دریافت مبلغی به شما اطلاع می‌دهد که شفق قطبی در کجا دیده شده است. وقتی یکی از کاربران ایلاس آئورورا مشاهده‌ی شفق قطبی در نواحی ایلاس را گزارش دهد، اپلیکیشن آن‌را به همه‌ی کاربران اطلاع‌رسانی می‌کند.

اپلیکیشن سفر فنلاند

۷. اپ مومیمایلما

طرفداران شخصیت کارتونی مومین اگر از جزیره‌ی محل تولد این موجودات دوست‌داشتنی در نانتالی (Naantali) فنلاند غربی دیدن می‌کنند، لازم است که اپلیکیشن مومیمایلما (Muumimailma) یا دنیای مومین (Moomin World) را نصب کنند. این نرم‌افزار راهنمای شخصی شما در گردش در سرزمین مادری مومین‌ها خواهد بود. همچنین اطلاعاتی در مورد کاراکترها و مکان‌ها به همراه نکات مفیدی مانند زمان باز بودن و اجرای نمایش‌ها و تئاترها در دنیای مومین از سوی نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن سفر فنلاند

۸. اپ های آموزش زبان فنلاندی

اگر می‌خواهید تجربه‌ی عمیق‌تری از سفر به فنلاند کسب کنید، قبل از رفتن زبان فنلاندی یاد بگیرید. اپلیکیشن‌های زیادی برای آموزش زبان فنلاندی وجود دارد مانند وُرددایو (Worddive) و موندلی (Mondly). البته توجه داشته باشید که فنلاندی یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا به شمار می‌آید و یاد گرفتن یک متشکرم ساده، کیتوس (kiitos)، می‌تواند هنگام بازدید از فنلاند برای شما کافی باشد.

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}