تفریحات رایگانی که می توان در کپنهاگ تجربه کرد

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/2/9
  • 3 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگرچه کپنهاگ شهری گران در قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود، اما با داشتن جاذبه‌های گردشگری رایگان، یکی از مقاصد محبوب توریستی برای مسافران با بودجه‌های محدود به شمار می‌رود.

تور اروپا

کپنهاگِ زیبا، پایتخت دانمارک و شهر مناره‌های آن، همواره در فهرست گران‌ترین شهرهای اروپایی جای داشته است؛ اما افرادی که با بودجه‌ای محدود سفر می‌کنند، نیازی نیست به سراغ مقصدی دیگر بروند؛ زیرا آن‌ها قرار است به کمک این مقاله با بسیاری از جاذبه‌های رایگان کپنهاگ آشنا شوند. از سینماهای روباز و نمایشگاه‌های هنری گرفته تا پیاده‌روی در اطراف باغ‌های گیاه‌شناسی و فستیوال موسیقی الکتریکی، همه و همه در کپنهاگ انتظار شما را برای تفریحی رایگان می‌کشند.

باغ های گیاه شناسی

باغ‌های گیاه‌شناسی فضایی سرسبز و زیبا در قلب شهر شلوغ کپنهاگ بوده و وقف حفاظت و مطالعه بر روی زندگی گیاهان و قارچ‌ها از ۹۰۰۰ گونه‌ی متفاوت شده‌اند. این باغ‌ها بزرگ‌ترین کلکسیون زنده از گیاهان در دانمارک هستند. باغ‌های گیاه‌شناسی که در دانشگاه کپنهاگ واقع شده‌اند، تفریحی جذاب برای عاشقان گل و گیاه در شهر به شمار می‌آیند. قدمت این باغ‌ها به سال ۱۶۰۰ میلادی و زمان افتتاح اولین باغ دانشگاه بازمی‌گردد. با این‌حال، باغ‌های افتتاح‌شده در سال ۱۸۷۴ و بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ با مبلغ جمعاً ۱۷ میلیون کرون مورد مرمت قرار گرفته‌اند. یِنس هِندِلیوویتز (Jens Hendeliowitz) معمار برجسته‌ی مناظر طبیعی و مسئول مرمت باغ شاهی در قلعه‌ی روزنبرگ (Rosenberg) بر این کار نظارت داشته است. این بازسازی‌ها ۱۰۰۰۰ مترمربع توسعه در تپه‌ی دیدبانی در بلندترین نقطه‌ی شهر، چندین مرکز تفریحی و یک اسکله‌ی چوبی زیبا در نزدیکی دریاچه‌ی باغ را در برمی‌گیرند.

باغ گیاه شناسی کپنهاگ

موزه ملی دانمارک

درحالی‌که راهنماهای گردشگری موزه‌ی ملی دانمارک از بازدیدکنندگان پول طلب می‌کنند، دیدار از نمایشگاه‌های موزه به‌طور شخصی کاملاً رایگان است. به‌علاوه، درصورتی‌که هوا خوب باشد، بازدیدکنندگان می‌توانند با خود غذایشان را برای صرف کردن در اتاق غذاخوری یا باغِ موزه به همراه بیاورند. موزه دارای شماری نمایشگاه دائمی نظیر کلکسیون ماقبل تاریخ دانمارک است. در این کلکسیون یافته‌های باستان‌شناسی نظیر قبر دختری متعلق به روستای اِگتوِ (Egtved) و همچنین کلکسیون مشهور قوم‌نگاری برای نمایش آثار فرهنگی و مذهبیِ کل تاریخ دنیا به چشم می‌خورد.

موزه ملی دانمارک

گالری ملی دانمارک

گالری ملی دانمارک به بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های دائمی خود، نظیر گالری هنر دانمارک و نوردیک، گالری هنر اروپا، گالری هنر دانمارک و بین‌الملل و گالری هنر فرانسه، امکان دیدار رایگان می‌دهد. در این گالری آثار هنری متعلق به بیش از ۷۰۰ سال نگهداری می‌شود و از اوایل عصر رنسانس تا دوران معاصر هنر خلاقانه را در برمی‌گیرد. عاشقان هنر تاریخی از دیدن نقاشی‌های هنرمندانی چون کریستین کوبکه (Christian Købke) و ویلهلم هامِرسهوی (Vilhelm Hammershøi) لذت خواهند برد؛ در حالی‌که علاقه‌مندان به هنر معاصر جذب مجسمه‌ها و آثار هنری سبک چیدمان از هنرمندانی چون دیوید شریگلی (David Shrigley) و اَن لیزلِگارد (Ann Lislegaard) می‌شوند. ورود به برخی از نمایشگاه‌های ویژه‌ی این گالری نیز رایگان است. ساختمان گالری نیز در نوع خود خاص بوده و بخش قدیمی آن به سال ۱۸۹۶ و طراحی جِی. ویلهلم داهلِروپ (J. Vilhelm Dahlerup) بازمی‌گردد؛ اما بخش جدید گالری در سال ۱۹۹۸ به دست آنا ماریا ایندریو (Anna Maria Indrio) طراحی شده است.

گالری هنری دانمارک

اجتماع سرود صبحگاهی در فستیوال اپرای کپنهاگ

فستیوال اپرای کپنهاگ رویدادی محبوب است که از سال ۲۰۰۹ تا به امروز هرساله برگزار می‌شود. در حالی‌که بسیاری از رویدادهای برگزارشده در طول این فستیوال رایگان نیستند، اما علاقه‌مندان به اپرا با بودجه‌های محدود نیز می‌توانند از کنسرت‌های موسوم به «اجتماع سرود صبحگاهی» لذت ببرند که هر روز صبح در میدان شلوغ توروْهالرن (Torvehallerne) برگزار می‌شوند. اجراهای اجتماع سرود صبحگاهی همگی به رهبری مدیر فستیوال اپرای کپنهاگ، میشل بویِسن (Michael Bojesen)، برگزار می‌شوند. به‌علاوه، هر روز صبح یک تک‌خوان اجرای آهنگ‌ها را به عهده می‌گیرد. شماری از هم‌سُرایان اپرا از رویدادهای دیگرِ فستیوال هر روز صبح به تمرین در این محوطه می‌پردازند و بازدیدکنندگان نیز از اخبار فستیوال مطلع شده و حتی با چند سورپرایز روبه‌رو خواهند شد.

فستیوال صبحگاهی کپنهاگ

استلا پولاریس

عاشقان فستیوال‌های موزیکال بهترین رویداد مدنظر خود را در اِستِلا پولاریس (Stella Polaris)، فستیوال یک‌روزه‌ی موسیقی الکترونیک، خواهند یافت. این فستیوال رایگان برای مدت یک روز در ۵ منطقه‌ی مختلف در سراسر دانمارک برگزار می‌شود. اولین دوره از فستیوال استلا پولاریس در سال ۱۹۹۷ برگزار شد و سپس از سال ۲۰۰۱ به بعد در تقویم فرهنگی کپنهاگ در فصل تابستان جای گرفت. این فستیوال در پارک زیبای فردریکسبرگ (Frederiksberg) در مقابل قلعه‌ای به همین نام برگزار می‌شود و خوانندگان آن در سراسر پارک حضور دارند. درنتیجه هیچ‌کس از شنیدن موسیقی در این فستیوال بی‌بهره نمی‌ماند. استلا پولاریس حال و هوایی جذاب، آرامش‌بخش و دوستانه دارد و هر فردی، از عاشقان موسیقی گرفته تا خانواده‌ها همراه با فرزندانشان، را به خود جذب می‌کند.

استلا پولاریس کپنهاگ

رقص تابستانی کپنهاگ

رقص تابستانی کپنهاگ یک رقص تماشایی و فانتزی است که از سوی تالار رقص دانمارک برگزار شده و رقصندگان بااستعداد دانمارکی و بین‌المللی در آن حضور می‌یابند. این مراسم در حیاط مرکز فرماندهی پلیس کپنهاگ برگزار می‌شود.

رقص تابستانه کپنهاگ

جشنواره تابستانی نمایش روباز فیلم زولو

هرساله در فصل تابستان، شبکه‌ی تلویزیونی زولو (Zulu) میزبان جشنواره‌ی فیلمی در فضای باز است. این جشنواره در برخی از زیباترین پارک‌های سراسر دانمارک برگزار می‌شود. در یک مورد، صفحات نمایشی بزرگ در پارک زیبای فِلد (Fælled) برپا می‌شود. یک زیرانداز و مقداری پاپ‌کورن با خود به همراه داشته و به تماشای یک فیلم در زیر آسمان زیبای کپنهاگ مشغول شوید.

جشنواره فیلم دانمارک

اور گاردن

اُور گاردِن (Overgarden) یک گالری هنر معاصر است که در ساختمانی زیبا متعلق به قرن نوزدهم در کرانه‌های کانال کریستین‌‌‌‌‌‌هاونس (Christianhavns) قرار دارد. این گالری در سال ۱۹۸۶ توسط گروهی از هنرمندان محلی تاسیس شد که خواستار اختصاص فضایی برای دیگر هنرمندان جوان به‌منظور نمایش آثار خود بودند.

اور گاردن کپنهاگ

پری دریایی کوچک

چگونه می‌توان سفر به کپنهاگ را بدون تماشای یکی از مشهورترین جاذبه‌های این شهر، یعنی مجسمه‌ی پری دریایی کوچک در تفرجگاه لانگِلینی (Langelinie)، سفری کامل دانست؟ کارل یاکوبسن (Carl Jacobsen)، فرزند بنیان‌گذار شرکت کارلسبرگ (Carlsberg)، دستور ساخت این مجسمه‌ی ۱۰۶ ساله را به ادوارد اریکسن (Edvard Eriksen)، مجسمه‌ساز دانمارکی-ایسلندی، به‌عنوان هدیه‌ای برای شهر کپنهاگ، داد. یاکوبسن که یک شب مشغول تماشای رقص باله‌ی پری دریایی بر اساس داستان مشهور هانس کریستین اندرسِن با بازی اِلِن پرایس، بالرین دانمارکی، بود، به فکر ساخت این نمونه افتاد. نزدیکی مجسمه به تفرجگاه ساحلی باعث شده است تا این اثر زیبا همواره قربانی خرابکاری‌هایی چون کنده شدن سر یا پاشیده شدن رنگ بر روی آن باشد. هرچند شهر کپنهاگ هر بار عاشقانه اقدام به مرمت مشهورترین جاذبه‌ی گردشگری خود می‌کند.

پری دریایی کوچک

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}