هر آنچه باید از سفر به بروکسل بدانید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/2/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پایتخت بلژیک با ارائه‌ی فرصت‌های بی‌شمار به گردشگران برای تجربه، شهری دوست‌داشتنی و سرزنده محسوب می‌شود. بروکسل برخلاف وسعت کم خود، جاذبه‌های فراوانی دارد.

تور اروپا

آیا قصد سفر به بروکسل را دارید؟ انتخاب خوبی کرده‌اید. علاوه بر وجود جاذبه‌ها و تفریحات فراوان در پایتخت بلژیک، باید بیشتر با این شهر آشنا شد. شما با مطالعه‌ی این مقاله به‌جز یافتن فرصت‌های بیشتر برای کشف مناطق مختلف شهر به‌منظور امتحان خوراکی‌های ملی، متوجه مواردی خواهید شد که ممکن است قبلاً هیچ گردشگری به آن‌ها اهمیت نداده باشد.

شهری کوچک با محله های فراوان

اگرچه بروکسل شهری کوچک است، اما از ۱۹ منطقه‌ی شهرداری تشکیل شده و این یعنی مناطق متعدد آن انتظار کشف شدن از سوی شما را می‌کشند. فرقی نمی‌کند که هدف دیدار از عرصه‌ی فرهنگی و مدرنِ سنت گیل (St.Gilles) باشد یا منطقه ایکسل (Ixelles)، گردشگران باید مطمئن شوند که حتماً از جاذبه‌هایی فراتر از کاخ بزرگ شهر دیدن می‌کنند.

سفر به بروکسل

هوا همیشه در بروکسل خوب نیست

هوا در بروکسل همیشه در حال تغییر است و معمولاً ایده‌آل نیست. هوای اینجا می‌تواند ظرف مدت ۳۰ دقیقه از آفتابی و عالی تبدیل به بارانی شود و سپس دوباره به حالت آفتابی بازگردد. درواقع، شما متوجه خواهید شد که مسئله‌ی آب‌وهوا یکی از موضوعات داغ گفت‌وگو در بلژیک است؛ اما مطمئن باشید که فرصت‌های فرهنگی فراوانی در بروکسل وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در حین یک هوای بارانی تجربه کرد. درست در مجاورت مون دِ آرت (Mont Des Arts)، موزه‌ی آلات موسیقی قرار دارد که میزبان مجموعه‌ای گسترده بوده و به بازدیدکنندگان هدفون‌هایی برای گوش دادن به صدای منحصر به‌فرد هر دستگاه موسیقی ارائه می‌دهد. دو موزه‌ی دیگر  یعنی موزه‌ی سلطنتی نیروهای نظامی و تاریخ نظامی همراه با موزه‌ی آتووُرلد (Autoworld)، که در مجاورت هم در پارک سَنکوانتِنِر (Cinquantenaire) واقع شده‌اند، ارزش امتحان کردن را دارند. در موزه‌ی اول می‌توان لباس‌های نظامی قدیمی، سلاح‌ها، وسایل و تجهیزات نظامی متعلق به ادوار و کشورهای مختلف را مشاهده کرد. موزه‌ی دومی نیز از گنجینه‌ای از خودروهای کلاسیک میزبانی می‌کند.

سفر به بروکسل

از فضاهای سبز بروکسل لذت ببرید

بروکسل به خاطر فضاهای سبز گسترده‌ی خود مشهور است. پارک‌های فراوانی در این شهر وجود دارد که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. به‌علاوه جنگل سونیان (Sonian) نیز یکی دیگر از گزینه‌های زیبا محسوب می‌شود. این جنگل انبوه و وسیع در جنوب شرقی بروکسل واقع شده و با میزبانی از عمده درختان افرای اروپایی و بلوط، مکانی ایده‌آل برای تماشای غروب آفتاب در هنگام عصر است. می‌توان به برخی از مشهورترین پارک‌های بروکسل نظیر بوا دو لا کامبر (Bois de la Cambre)، میدان پُتی سالون (Petit Salon)، باغ مون دِ آرت (Mont Des Arts) و پارک سنکوانتِنِر اشاره کرد. وقتی‌که هوا خوب است، این فضاهای سبز به بهترین مکان برای گذراندن زمان در طبیعت و هوای پاک تبدیل می‌شوند.

سفر به بروکسل

پول خود را پس انداز کنید؛ خرید در بروکسل استثنایی است

بد نیست به این موضوع اشاره کرد که بروکسل در عرصه‌ی مد و فشن بسیار قدرتمند است. بروکسل به‌عنوان دی‌اِن‌اِی فشن در بلژیک، صریح و روشن، فرا واقعی و پیشرو محسوب می‌شود. خود را آماده کنید، زیرا تعداد خیابان‌ های بروکسل زیاد و مناسب قدم زدن و دنبال کردن فروشگاه‌های لوکس هستند. خیابان لوئیس یکی از بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌آید.

خیابان های بروکسل

از بازارهای محلی نهایت استفاده را ببرید

وقتی‌که نوبت به بازارها در بروکسل می‌رسد، بدون شک نمی‌توان هیچ کمبودی در یافتن بهترین گزینه‌ها مشاهده کرد. با امتحان کردن غذاهای لذیذِ آماده یا شکار وسایل عتیقه در بازارهای لوازم دست‌دوم، به‌مانند یک محلی رفتار کنید. فلاژه (Flagey) و شاتلَن (Châtelain) دو بازار روبازِ مشهور در بروکسل هستند. این دو بازار میزبان غرفه‌هایی است که اقدام به فروش هر چیزی، از محصولات خانگی گرفته تا مواد غذایی تازه، می‌کنند. به‌علاوه می‌توان در این بازارها انواع غذاهای بین‌المللی، از تایلندی گرفته تا پاکستانی، را امتحان کرد. مارشه دو تانِر (Marche de Tanneurs) دیگر بازار مشهوری است که اقدام به فروش محصولات ارگانیک و دوست‌دار محیط‌زیست می‌کند. بروکسل علاوه بر بازارهای مواد غذایی، فرصت شگفت‌انگیزی را برای خرید آثار هنری محلی، وسایل قدیمی یا عتیقه فراهم می‌آورد. بازار اشیاء عتیقه‌ی ژو دو بِل (Jeu de Belle) مکانی است که گردشگران می‌توانند به جست‌وجوی وسایل دست‌دوم بپردازند و اجناس عتیقه را با قیمت‌های مناسب تهیه کنند. برخی از بهترین عتیقه‌جات اروپایی در بازار پتی سابلون (Petit Sablon) یافت می‌شوند. هرگز از چانه زدن برای گرفتن تخفیف نهراسید.

بازارهای محلی بروکسل

غذاهای لذیذ در شهر

غذاهای بلژیکی متنوعی در بروکسل برای امتحان کردن وجود دارد. بسیاری از غذاها در بروکسل همراه با سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ی بلژیکی، فریت (frites)، سرو می‌شوند. فراموش نکنید که در هنگام صحبت با مردم محلی تأکید داشته باشید که فریت متعلق به بلژیک است و نه فرانسه! بروکسل همچنین دارای مکان‌های متعددی برای صرف دسر است که نباید آن‌ها را فراموش کرد. فرقی نمی‌کند که گزینه‌ی محبوب یک وافل لذیذ باشد یا شکلات یا شیرینی‌های ماکارون، گردشگران می‌توانند انتظار تجربه‌ای غنی را داشته باشند. موضوع شگفت‌انگیز دیگر این است که این دسرها قیمت آن‌چنان بالایی ندارند.

سفر به بروکسل

فستیوال های فصلی

بروکسل پایتخت اروپا محسوب می‌شود، بنابراین همواره بساط تفریح در آن برپاست. این شهر با جاذبه‌های فرهنگی خود نظیر فستیوال‌های موسیقی، شکلات یا فیلم، گردشگران را به پایتخت بلژیک می‌کشاند.

سفر در بلژیک

اگرچه جاذبه‌ها و تفریحات فراوانی در بروکسل برای سرگرم کردن مسافران وجود دارد، اما بر کسی پوشیده نیست که این شهر می‌تواند نقطه‌ای ایده‌آل برای شروع سفرهای روزانه به اطراف کشور باشد. اینجاست که کوچک بودن بلژیک به چشم می‌آید و گردشگران می‌توانند از فرصت نهایت استفاده را برده و به سواحل اطراف یا دیگر شهرهای بلژیک سفر کنند.

سفر در بلژیک

می توان بدون فرانسوی و آلمانی صحبت کردن هم دوام آورد

در بروکسل و مرکز بلژیک، اکثر مردم فرانسوی صحبت می‌کنند، در حالی‌که در منطقه فِلندِرز (Flanders) تمایل به آلمانی صحبت کردن بیشتر است. گردشگران می‌توانند نیازهای خود را با انگلیسی صحبت کردن برطرف کنند، زیرا این زبان نیز تقریباً در بلژیک رایج بوده و پذیرفته‌شده است. از آنجایی‌که بروکسل یک شهر بین‌المللی محسوب می‌شود، بلژیکی‌ها تلاش می‌کنند بیشتر برای مسافران غیر آلمانی و فرانسوی‌زبان قابل‌فهم باشند.

سفر به بروکسل

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}