گشتی در میان باغ های ژاپنی کیوتو

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/2/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کیوتو با داشتن باغ‌های زیبای ژاپنی، فرصت خوبی برای آشنایی گردشگران با معماری‌های سنتیِ سبک طبیعت در سرزمین آفتاب تابان است. این باغ‌ها شما را به دنیایی دیگر می‌برند.

تور اروپا

کیوتو به گردشگران شانس دیدار از برترین و بکرترین باغ‌های ژاپنی را می‌دهد. تمامی گونه‌های باغ ژاپنی، از باغ‌های مکتب ذِن در آیین بودا به‌منظور کسب آرامش و استراحت تا باغ‌های زیبا برای تفریح اربابان و شوگان‌ها (دیکتاتورهای نظامی ژاپن در دوران کهن)، در این شهر یافت می‌شوند. این مقاله به بررسی زیباترین باغ‌های ژاپنی در کیوتو می‌پردازد.

معبد ریوآن جی

معبد ریوآن جی (Ryoan-ji) خانه‌ی مشهورترین باغ ژاپنی مکتب ذِن (Zen) است که در نزدیکی معبد طلایی کینکاکوجی در شمال غرب کیوتو قرار دارد. این باغ با معماری اصطلاحاً خشک، حقیقتاً هیچ شباهتی به دیگر باغ‌هایی که تاکنون دیده‌اید، ندارد. در این باغ ۱۵ صخره‌ی اسرارآمیز در میان انبوهی از ماسه‌های سفیدرنگ دیده می‌شود. باغ از نظر اندازه و سادگی بسیار زیبا است و عرض آن از شرق تا غرب تنها به ۲۵ متر می‌رسد. بهتر است اوایل صبح یا اواخر عصر، برای فرار از شلوغی جمعیت، از این باغ زیبا دیدن کنید.

باغ های ژاپنی

معبد کینکاکوجی

معبد کینکاکوجی (Ginkaku-ji)، به معنی معبد نقره‌ای که در دوران باستان ژاپن، محلی برای استراحت شوگان‌ها بود، یکی از بهترین باغ‌های ژاپنی از نظر معماری سنتی است. گفته می‌شود این باغ توسط هنرمند مشهورِ سبک طبیعت‌گرایی، سائومی (Soami)، طراحی شده و از ویژگی‌های آن می‌توان به باغ ماسه‌ی خشک و باغ خزه اشاره کرد. باغ ماسه‌ی خشک، موسوم به دریای ماسه‌ی نقره‌ای، بسیار مشهور است و با داشتن حجم انبوهی از ماسه‌های مخروطی شکل، به‌عنوان نمادی از کوه فوجی، موجب حیرت همگان می‌شود. باغ زیبای خزه با جزایر، پل‌ها، جویبارها و گیاهان متعدد تزیین شده است. این باغ به گردشگران امکان لذت بردن از قدم زدن در مسیری دایره‌ای شکل را می‌دهد.

باغ های ژاپنی کیوتو

معبد سایهو جی

معبد سایهو جی (Saiho-ji)، موسوم به معبد خزه، به خاطر باغ پوشیده از خزه‌ی خود شهرت دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین باغ‌ها در سراسر ژاپن است. باغ‌های این معبد در ژاپن در دسته‌ی «مکان‌هایی خاص از صحنه‌ای زیبا» برگزیده شده و در قالب تفرجگاهی دایره‌ای در مرکز حوضچه‌ی طلایی سایهو جی قرار دارند. به‌علاوه در این باغ ۳ چایخانه نیز وجود دارد که گردشگران می‌توانند در آن به استراحت بپردازند. این باغ سرسبز در معبد، با زیبایی‌ها و آرامش خود، شما را به دنیایی دیگر می‌برد. به خاطر داشته باشید که برای ورود به این معبد و دیدار از باغ نیازمند تعیین وقت قبلی هستید.

باغ های ژاپنی کیوتو

معبد هیان جینگو

معبد هِیان جینگو (Heian Jingu) به مناسبت هزار و صدمین سالگرد تأسیس کیوتو ساخته شده و در آن برخی از بهترین باغ‌های سنتی ژاپنی دیده می‌شود. این باغ‌های گسترده در پشت ساختمان اصلی معبد واقع شده‌اند و تضاد رنگی زیبایی با بناهای این مکان مقدس ایجاد کرده‌اند. باغ‌ها به سبک مشابه دوران هیان (بین سال‌های ۷۹۴ تا ۱۱۸۵ میلادی) ساخته شده‌اند و در آن یک حوضچه‌ی بزرگ همراه با یک پل به سبک چینی دیده می‌شود. معماری قرمزرنگ معبد در تمامی ۴ فصل سال باشکوه است. شکوفه‌های گیلاس در فصل بهار و سوسن‌ها و زنبق‌های آبی در فصل تابستان، از ویژگی‌های فصلی این باغ‌ها هستند.

باغ های ژاپنی کیوتو

معبد تنریو جی

معبد تِنریو جی (Tenryu-ji) که در محله‌ی آراشیاما (Arashiyama) در حومه‌ی غربی کیوتو واقع شده، یکی از برترین معابد مکتب ذن در شهر به شمار می‌آید. این باغ زیبای ژاپنی با کوه‌های تماشایی آراشیاما ترکیب شده و نمایی شبیه به یک نقاشی را خلق کرده است. باغ دارای تفرجگاهی دایره‌ای شکل در اطراف یک حوضچه‌ است و در ژاپن در دسته‌ی «مکان‌هایی خاص از صحنه‌ای زیبا» قرار دارد. بهترین زمان برای دیدار از این باغ فصل بهار به خاطر شکوفه‌های گیلاس یا فصل پاییز به خاطر تغییر رنگ برگ درختان در باغ و کوه‌های اطراف است.

باغ های ژاپنی کیوتو

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}