غذاهای معروفی که باید در اوزاکا امتحان کرد

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/2/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

چه چیزی می‌تواند بهتر از خوردن غذاهای اصیل ژاپنی در پایتخت آشپزیِ ژاپن یعنی اوزاکا باشد؟ در اوزاکا می‌توانید معروف‌ترین غذاهای ژاپنی را که توسط سرآشپزهای ماهر پخته می‌شوند، در رستوران‌ها و غذاخوری‌های سطح شهر میل کنید.

تور اروپا

اوزاکا به عنوان قطب اصلی غذا و آشپزی ژاپنی شناخته می‌شود و با این حقیقت نمی‌توان مخالفت کرد. اوزاکا به تِنکا نو دایدوکورو (Tenka no daidokoro) یا «آشپزخانه‌ی ملت» هم شهرت دارد. این شهر یک مقصد گردشگری مدرن است که به به مرکز تجارت و سرگرمی که بخش بزرگی از آن‌ها را غذا و آشپزی در بر می‌گیرد، معروف شده است. در ادامه با چند نمونه از بهترین غذاهایی آشنا خواهید شد که باید در اوزاکا، پایتخت غذا و آشپزی ژاپن، امتحان کنید.

تاکویاکی

تاکویاکی (Takoyaki) یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی ژاپن در اوزاکا است. این خوراکی خوشمزه از ترکیب خمیر، اختاپوس، زنجبیل، سبزی‌های مختلف و ادویه‌جات تهیه می‌شود. تاکویاکی‌ها به شکل گلوله‌های خمیری در قالب‌های گرد طبخ می‌شوند. بهترین مکان برای خوردن تاکویاکی در اوزاکا، دکه‌های فروش غذا در دوتونبوری (Dotonbori) هستند؛  البته این غذا را می‌توانید در سراسر شهر پیدا کنید. خیلی از مردم محلی تابه‌های مخصوص پخت تاکویاکی را در منزل دارند.

تاکویاکی

اوکونومیاکی

اوکونومیاکی (Okonomiyaki) دومین غذای خیابانیِ محبوب در اوزاکا است که با نام «پنکیک ژاپنی» هم شناخته می‌شود. البته اوکونومیاکی مانند دیگر پنکیک‌ها شیرین نیست زیرا از آرد، تخم‌مرغ، کلم، گوشت و سبزیجات مختلف تهیه می‌گردد. این غذا گاهی با تاپینگ‌های مختلف مانند مایونز، ورقه‌های ماهی بونیتو (Bonito) و سس تند سرو می‌شود. این غذا را می‌توانید در رستوران‌ها و غذاخوری‌های مختلف اوزاکا پیدا کنید. فوگِتسو (Fugetsu) و میزونو (Mizuno) ازجمله غذاخوری‌های محبوب اوزاکا هستند که می‌توانید اوکونومیاکی‌های خوشمزه‌ی آن‌ها را امتحان کنید.

غذاهای اوزاکا

کوشیکاتسو

سومین غذای محبوب از غذاهای خیابانی اوزاکا، کوشیکاتسو (Kushikatsu) است. این غذا با وجود سادگی، بسیار خوشمزه است. کوشیکاتسو معمولا با سرخ کردن مرغ، پیاز، مارچوبه و پنیر بر روی سیخ تهیه می‌شود. البته رستوران‌های کوشیکاتسو این غذا را با بیش از ۲۰ ماده‌ی خوراکی سرو می‌کنند. داروما (Daruma) معروف‌ترین رستورانِ کوشیکاتسو در اوزاکا است. البته این غذا را می‌توانید در همه‌ی دکه‌های غذا در دوتونبوری (Dotonbori) و محله‌ی شینسِکای (Shinsekai) پیدا کنید.

کوشیکاتسو

اهوماکی

اِهوماکی (Ehomaki) نوعی رولِ سوشی است که در اوزاکا محبوبیت زیادی دارد. این غذا با مارماهی، تخم‌مرغ، کدو و قارچ تهیه و سالی یک‌بار در سوم ماه فوریه در مراسم سِتسوبون (Setsubun) خورده می‌شود. سِتسوبون با نام «جشن پرتاب لوبیا» هم شناخته می‌شود. دلیل برگزاری این جشن، خوش‌شانسی و اقبال خوب است. در این جشن، مردم از سراسر دنیا در حالی‌که رو به جهت‌های شانس (که هر سال تغییر می‌کند) می‌ایستند و این غذا را می‌خورند.

اهوماکی

کیتسونه اودون

کیتسونه اودون (Kitsune Udon) در همه‌جای ژاپن مشهور است. ریشه‌ی این غذا به اوزاکا باز می‌گردد. مردم این شهر اودون (Udon) یا نودل ضخیم گندم را به انواع نودل‌های ژاپنی ترجیح می‌دهند. این غذا با داشی (Dashi)، که نوعی چاشنی و پودر آماده‌ی سوپ است تهیه و به همراه توفوی سرخ‌‌شده سرو می‌شود.

کیتسونه اودون

یاکینیکو

یاکینیکو (Yakiniku) به یکی از غذاهای کبابیِ کره‌ای شباهت دارد. بنابراین تسوروهاشی (Tsuruhashi) محله‌ی کُره‌ای‌ها در اوزاکا، یکی از بهترین مکان‌های شهر برای خوردن این غذای خوشمزه است. از ایستگاه تسوروهاشی، کوچه‌های متعددی وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید رستوران‌های بی‌شماری را ببینید که یاکینیکو را با قیمت‌های متنوع به فروش می‌رسانند.

یاکینیکو

هورومون

هورومون (Horumon) را می‌توان به‌عنوان یکی از غذاهای عجیب اوزاکا برشمرد. این غذا چندان با ذائقه‌ی گردشگران خارجی مخصوصا ایرانیان جور در نمی‌آید اما جالب است کمی درباره آن بدانید. هورومون، تقریبا مشابه یاکینیکو است، اما به جای استفاده از گوشت گاو، از ضایعات حیوانی در آن استفاده می‌شود. علت استفاده از این ضایعات، اعتقاد مردم کشور ژاپن به نهایت استفاده از مواد خوراکی و عدم اسراف است. اگرچه در این غذا از روده و دیگر اعضا داخلی حیوان استفاده می‌شود، در نظر برخی مردم هورومون غذایی خوشمزه است.

هورومون

بوتامان

هورای ۵۵۱ (Horai 551) یک رستوران زنجیره‌ای است که شعبه‌ی اصلی آن در محله‌ی نامبا (Namba) در اوزاکا قرار دارد. این رستوران یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید بوتامان (Butaman)، نوعی پیراشکی گوشت، را در آن میل کنید. بوتامان غذایی محبوب در اوزاکا است که اغلب با سس خردل داغ سرو می‌شود.

بوتامان

سوشی

اوزاکا یک شهر بندری است؛ پس تعجبی ندارد که یکی از بهترین شهرهای ژاپن برای خوردن سوشی باشد. رستوران‌های کایتِن سوشیِ زیادی در شهر به چشم می‌خورند. کایتِن سوشی، رستوران‌هایی هستند که مشتریان می‌توانند سوشیِ مورد علاقه‌ی خود را از روی نوار نقاله‌ای که در طول رستوران گردش می‌کند، انتخاب کنند. برخی از بهترین رستوران‌های سوشی را می‌توانید در اطراف بازارهای ماهی مانند کورومون ایچیبا (Kuromon Ichiba) و بازار عمده‌فروشی کیزو (Kizu) پیدا کنید.

سوشی

رامن

رامن (Ramen) غذایی نیست که باعث شهرت اوزاکا شده باشد؛ اما از آنجایی که یکی از غذاهای معروف ژاپن است و اوزاکا هم پایتخت غذا و آشپزی در ژاپن محسوب می‌شود، امتحان کردن رامن‌های اوزاکا خالی از لطف نیست. گردشگرانی که به اوزاکا سفر می‌کنند، به ایپودو (Ippudo) یا کینریو (Kinryu) می‌روند. سعی کنید حتما به رستوران‌های محلی مانند میتسوکا بوسِ کاموشی (Mitsuka Bose Kamoshi)، مِچاکوچا (ME-CHA-KU-CHA) و مانزِیبو جانکی (Manzeibo Junkie) سر بزنید.

رامن

یاکیتوری

اوزاکا شهری پر انرژی است و رستوران‌های ژاپنی و تعداد زیادی ایزاکایا (Izakaya) در آن دیده می‌شود. یکی از غذاهایی که در ایزاکایا می‌توانید سفارش دهید، یاکیتوری (Yakitori) است. یاکیتوری گوشت‌های مختلفی است که به صورت کبابی روی سیخ سرو می‌شود. یاکیتوری یک غذای سبک است که می‌توانید به صورت اسنک با نوشیدنی میل کنید.

یاکیتوری

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}