گشتی دلپذیر در بروکسل با پای پیاده

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/3/1
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

هم‌جواری جاذبه‌های تماشایی بروکسل سبب شده است تا گردشگران بتوانند با پای پیاده از بسیاری از زیبایی‌های این شهر دیدن کنند.

تور اروپا

بروکسل لقب کسل‌کننده‌ی پایتخت اتحادیه‌ی اروپا را دارد، اما گردشگران می‌توانند با کمی کاوش بیشتر در این شهر با معماری‌های قرون‌ وسطی، هنر سورئال در مکان‌های عمومی و فضاهای سبز دوست‌داشتنی روبه‌رو شوند. می‌توان از تمامی زیبایی‌های پایتخت بلژیک با پای پیاده دیدن کرد.

ماجراجویی خود را از ژو دو بل آغاز کنید

شما می‌توانید پیاده‌روی خود را از یکی از اصلی‌ترین محله‌های بروکسل آغاز کرده و به‌سرعت غرق در مهم‌ترین جاذبه‌ی آن شوید. هر روز از ساعت ۶ صبح، بازار اشیاء عتیقه‌ی ژو دو بل (Jeu de Balle) در قلب مارول (Marolles) با سروصدای فروشندگان جانی دوباره به این منطقه‌ی قدیمی می‌دهد. صبح زود راهی این منطقه‌ی سنگ‌فرش شده شوید تا بتوانید اشیاء قیمتی و نفیس را از میان انبوهی از وسایل دست‌ دوم پیدا کنید. راهی دیگر برای تماشای مردم در این بازار، رفتن به بالای یکی از بالکن‌های فراوان در این منطقه است.

پیاده گردی در بروکسل

مسیر خود را به طرف میدان سابلون کوچک ادامه دهید

پس از بازار وسایل عتیقه، راهی جنوب شهر و خیابان بلَس (Blaes) شوید. این خیابان به خاطر فروشگاه‌های وسایل عتیقه و دست‌دوم خود شهرت دارد و خیلی زود مشاهده خواهید کرد که حال و هوای آن از حالت ژولیده و گرفته تبدیل به حالتی سرزنده می‌شود. در قلب محله‌ی مرفه سابلون (Sablon)، میدان‌های سابلون بزرگ و کوچک قرار گرفته‌اند. این دو میدان به طرز دقیقی با کلیسای قرن پانزدهم نوتردام از هم جدا می‌شوند. در حالی‌که میدان بزرگ به خاطر عتیقه‌فروشی و شکلات فروشی‌هایش به خود می‌بالد، میدان کوچک‌تر به خاطر داشتن یک باغ زیبا، محل خوبی برای لذت بردن از روز خود در شهر است. گردشگران به لطف وجود ۴۸ مجسمه‌ی برنزی که شغل‌های مردم در بروکسل قدیم را به تصویر می‌کشند، به‌خوبی با تاریخ محلی این شهر آشنا می‌شوند.

میدان سابلون بروکسل

سپس راهی منطقه موزه ها شوید

از میدان سابلون کوچک یک‌راست راهی میدان سلطنتی شوید. این میدان بزرگ بر روی خرابه‌های قصر کودِنبرگ (Coudenberg)، محل فرمانروایی حکام منطقه در گذشته، ساخته شده است. برخی از بهترین موزه‌های کشور در میان ساختمان‌های نئوکلاسیکِ کرمی‌رنگ این میدان دیده می‌شوند. موزه‌ی ماگریت (Magritte)، موزه‌ی سلطنتی هنرهای زیبا، موزه‌ی آلات موسیقی و مرکز هنرهای زیبای بوزار (Bozar)، از جمله‌ مهم‌ترین موزه‌های این منطقه هستند.

قلعه کودنبرگ بروکسل

به سراغ کاخ سلطنتی بروید

در فصل تابستان، حتماً گشت پیاده‌ی خود را به‌سوی کاخ سلطنتی به‌منظور تماشای رایگان سقف زیبایِ سوسکی آن ادامه دهید. به درخواست ملکه‌ی مادر، پائولا، هنرمند مشهور سبک مفهومی، ژان فابر، سقف کاخ و شمعدانِ تالارِ عظیم آینه را با ۱.۶ میلیون تکه پوست سوسک تزئین کرد. این اثر شگفت‌انگیز به «بهشت لذت» معروف است، هرچند فابر مدعی است که در اثر خود جمجمه‌هایی را به نشانه‌ی نقش پررنگ بلژیک در سرکوب مردم کنگو در دوران استعمار این کشور مخفی کرده است.

میدان سلطنتی بروکسل

توقفگاه بعدی شما باغ تپه هنرها است

مسیر خود را از این جواهر سوسکی به سمت محبوب‌ترین نقطه در شهر برای عکاسی ادامه دهید. وقتی‌که از بالا به پایین باغ «تپه‌ی هنرها» نگاه می‌کنیم، پله‌های باغ در آن پایین چشم‌اندازی ابدی از باغ‌های هندسیِ رنه پِشِر (René Pechère) و شهری قرون‌ وسطایی خلق کرده‌اند.

پیاده گردی در بروکسل

راهی میدان بزرگ شوید

در منطقه‌ی موسوم به جزیره‌ی مقدس، تمامی مسیرهای سنگ‌فرش نهایتاً به میدان بزرگ ختم می‌شوند. میدان اصلی شهر که عمدتاً به‌عنوان ویترینی شگفت‌انگیز از معماری قرون‌ وسطایی و عظمت شهرسازی شناخته می‌شود، توانسته ظاهر یکدست این منطقه را که ویکتور هوگو آن را یک معجزه می‌خواند، به‌خوبی حفظ کند. این توصیف به هنگامی‌ بیشتر جلوه‌گر است که گردشگران برای اولین بار با تالار قرن پانزدهمی شهر و خانه‌ی شاه، به‌عنوان موزه‌ی شهر، روبه‌رو می‌شوند.

میدان بزرگ بروکسل

پس از کمی پیاده روی به گالری سلطنتی سن هوبرت بروید

پس از بازدید از میدان اصلی شهر، وقت آن رسیده تا به سراغ یکی دیگر از پاتوق‌های محبوب ویکتور هوگو یعنی گالری‌های سلطنتی سن هوبرت (Saint-Hubert) و کافه‌ی آن، موسوم به کافه‌ هنر بروید. این مرکز باشکوه و رویایی با سقفی طاق‌دار ما را به قرن نوزدهم و جایی می‌برد که هنرمندان، عقلا و بزرگان بروکسل برای افتتاح این اثر حیرت‌انگیز در سال ۱۸۴۷ راهی اینجا شدند. این گالری یکی از اولین‌ها در نوع خود در اروپا محسوب می‌شود که توسط معمار جوان ژان پیر کولیسِنار (Jean-Pierre Cluysenaar)، به سبب علاقه‌ی شدید او به معماری رنسانس ایتالیایی، ساخته شده است. در مقابل این بنای زیبا در خیابان اِکویر (Ecuyer)، مجسمه‌ای سورئال و رنگارنگ از یک گربه‌ی دوچرخه‌سوار به شما خوشامد می‌گوید. شایعه شده که این گربه‌ی دوچرخه‌سوار با مبلغ شگفت‌انگیز ۱۰۰,۰۰۰ یورو ساخته شده است.

سن هوبرت بروکسل

سفر خود در بروکسل را در مقابل ساختمان بورس به پایان برسانید

پس از حملات تروریستی ۲۲ مارس ۲۰۱۶، تصویر ساختمان بورس بروکسل بیش‌ازپیش در جهان مخابره شد. میدان اطراف ساختمان سابق بورس بروکسل همان محلی بود که شهروندان و توریست‌ها برای نمایش اتحاد و همبستگی خود گرد هم جمع شدند. در هنگام بعدازظهر، میدان پر از مردمی شد که دست در دست هم داده و پیام‌هایی صلح‌آمیز را بر روی زمین نوشتند و به یاد قربانیان در این مکان گل و پرچم قرار داده و شمع روشن کردند. تزیینات نمای بیرونی این ساختمان سبک نئوکلاسیک عمدتاً به دست مجسمه‌ساز فرانسوی، آگوست رودن (Auguste Rodin)، ساخته شده‌اند.

احتمال اینکه در مسیر خود با چندین دکه‌ی فروش سیب‌زمینی سرخ‌کرده روبه‌رو شده باشید زیاد است، اما وقتی‌که با یک بسته سیب‌زمینی سرخ‌شده‌ی طلایی از رستوران‌های زنجیره‌ای فریتلند (Fritland) بر روی پله‌های ساختمان بورس بروکسل می‌نشینید، مطمئن باشید که آن‌ها را از جایی درست تهیه کرده‌اید. سیب‌زمینی سرخ‌شده منبع غرور بلژیکی‌ها به شمار می‌آید و فریتلند برای تقریباً ۴ دهه به‌عنوان فرهنگ غذایی بروکسل شناخته می‌شود. صف این شعبه در مقابل ساختمان بورس معمولاً تا بیرون از آن ادامه دارد و در آن محلی‌های زیادی به چشم می‌خورند؛ درنتیجه شما مطمئن می‌شوید که انتخابتان درست بوده است. وقتی‌که دیوانه‌وار احساس گرسنگی کردید، به سراغ ساندویچ‌های میترایِت (mitraillette) بروید. این ساندویچ‌ها پر از سیب‌زمینی سرخ‌کرده، گوشت، سبزیجات و یک سس به انتخاب خود شما هستند.

ساختمان بورس بروکسل

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}