آیا سوغاتی های معروف جیجو را می شناسید؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/3/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جزیره‌ی جیجو در کره‌ی جنوبی، مقصدی جذاب برای خرید برخی از سوغاتی‌های منحصربه‌فرد در این کشور است. این سوغاتی‌ها در نوع خود بی‌نظیر بوده و نماد کشور کره‌ی جنوبی محسوب می‌شوند.

تور اروپا

جیجو مقصدی معروف در کره جنوبی برای تعطیلات است، بنابراین تعجبی ندارد که در آن مکان‌های فراوانی برای خرید سوغاتی دیده شود. با این‌حال، نباید صرفا به یک جاسوئیچی یا یک مگنت ساده‌ی یخچال بسنده کرد و به سراغ سوغاتی‌هایی رفت که تنها در این جزیره یافت می‌شوند.

چای جیجو

جزیره‌ی جیجو در سراسر کره به خاطر چای آن معروف است. برای آشنایی با تاریخ این نوشیدنی، فرهنگ چای سنتی کره‌ای و تماشای برخی از مزارع چای، راهی موزه‌ی چای اوسولوک (O’Sulloc) شوید. به هنگام حضور، مقداری چای برای بردن به خانه تهیه کنید. برخی از انواع چای نظیر چای سبز نارنگی تنها در این جزیره یافت می‌شوند. به‌علاوه، یک کافه‌ی عالی نیز در این موزه برای امتحان کردن انواع چای به چشم می‌خورد.

سوغات جیجو

مجسمه دول هاریوبانگ

مجسمه‌های دول هاریوبانگ (Dol Hareubang) از شاخص‌ترین سوغاتی‌های موجود در جیجو هستند. این مجسمه‌ها که از صخره‌های آتش‌فشانی جزیره ساخته شده‌اند، به شکل مردانی دیده می‌شوند که کلاه‌هایی قارچی‌شکل به سر دارند. از این مجسمه‌ها اغلب به‌عنوان چهره‌هایی نگهبان یاد می‌شود. از غذاهای خیابانی شبیه به این مجسمه‌ها گرفته تا تندیس‌های بزرگ در مکان‌های عمومی، دول هاریوبانگ‌ها در همه‌جا به چشم می‌خورند. تقریباً در هرکجای جیجو می‌توان این مجسمه‌ها را در اشکال مختلف پیدا کرد. مجسمه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای به خاطر سپردن ایام خوش بودن در جیجو، یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

سوغات جیجو

شکلات ماندارین

جیجو به خاطر میوه‌های ماندارین خود شهرت فراوانی دارد. برای امتحان کردن طعم شیرین جیجو در فصل‌های تابستان، مقداری شکلات ماندارین خریداری کنید. شکلات ماندارین گزینه‌ای خوب به‌عنوان هدیه محسوب می‌شود، زیرا سبک بوده و کوچک است. به‌علاوه، چه کسی شکلات دوست ندارد؟

سوغات جیجو

هنر در سئوگ ویپو

برای خرید یک سوغاتی از یکی از هنرمندان محلی جزیره‌ی جیجو، راهی خیابان لی جونگ سِئوب (Lee Jung Seob) در منطقه‌ی سِئوگ ویپو (Seogwipo) شوید. اقلام موجود در این منطقه شامل وسایل ارزان‌قیمت نظیر سوغاتی‌هایی از جنس رزین (صمغ) و تابلوهای نقاشی می‌شوند. این خیابان در نوع خود برای دیدار ارزشمند است و در آن فروشگاه‌های فراوانی برای گشت زدن وجود دارد.

سوغات جیجو

اونگی

اونگی (onggi) ظروف سفالی سنتی در کره‌ی جنوبی است که از خارک رس همین منطقه تهیه می‌شود. اونگی‌های جزیره‌ی جیجو به خاطر رنگ طبیعی و قدمت طولانی آن‌ها مشهور هستند. می‌توان این اقلام سفالی را از بازارهای روزانه یا فروشگاه‌های عرضه‌ی صنایع‌دستی تهیه کرد.

سوغات جیجو

عسل جیجو

عسل جیجو به‌تمامی نقاط دنیا صادر می‌شود؛ بنابراین کجا بهتر از این جزیره برای خرید عسل طبیعی وجود دارد؟ عسل جیجو کاملاً خالص بوده و از گُل‌های خودرو که در سراسر جزیره می‌رویند، تهیه می‌شود. این عسل‌ها گاهی در قالب ظرف‌هایی به شکل مجسمه‌های دول هاریوبانگ بسته‌بندی می‌شوند که می‌تواند در نوع خود یک سوغاتی خوب باشد.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}