از خیابان تنجین باشی سوجی در اوزاکای ژاپن چه می دانید؟

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/3/7
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

عجایب ژاپن همیشه گردشگران را غافلگیر کرده است. البته می‌توان گفت همین عجایب هستند که ژاپن را از دیگر کشورها متمایز می‌سازد. یکی از موارد جالبی که در سفر به ژاپن ممکن است با آن برخورد کنید، خیابان تِنجین‌باشی‌سوجی (Tenjinbashisuji)، طولانی‌ترین خیابان ژاپن، است.

تور اروپا

 تِنجین‌باشی‌سوجی، نام خیابانی در شهر اوزاکا است. این خیابان مملو از مغازه‌های متنوع است و مردم بیش از ۳۰۰ سال است که برای خرید به این خیابان می‌آیند. از خرید اجناس ارزان و تماشای مردمی که برای خرید می‌آیند گرفته تا خوردن غذا و جست‌وجو برای یافتن کتاب، در این خیابان فعالیت‌های زیادی برای شما وجود دارد.

تاریخچه خیابان تنجین‌ باشی‌ سوجی

قدمت این خیابان به اوایل دوران اِدو (Edo) در سال ۱۶۵۳ برمی‌گردد. در آن زمان این خیابان بازار میوه و سبزیجات بود. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی معبد اوزاکا تِنمانگو (Osaka Tenmangu) بیشتر مورد توجه قرار گرفت و به یکی از خیابان‌های محبوب زائرینی تبدیل شد که به سمت این معبد می‌رفتند. راهبین، فروشندگان و مردم محلی، در سال‌های متمادی هر روزه برای خرید به این خیابان می‌آمدند؛ به همین دلیل خیابان تِنجین‌باشی‌سوجی بالاترین میزان فروش میوه و سبزی در اوزاکا را به خود اختصاص داد. در دوره‌ی مِیجی (Meiji)، طیِ سال‌های ۱۸۶۸ تا ۱۹۱۲، این خیابان رسما به یکی از محبوب‌ترین خیابان‌ها برای خرید تبدیل شد و تاکنون این محبوبیت را حفظ کرده است.

طولانی ترین خیابان اوزاکا

چه کارهایی می توان در تنجین‌ باشی‌ سوجی انجام داد؟

خیابان تِنجین‌باشی‌سوجی در دوران مدرن رشد زیادی داشته است. این خیابانِ ۲/۷ کیلومتری که به‌اندازه‌ی ۷ بلوک شهری وسعت دارد، یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های سرپوشیده در کشور ژاپن است. قدم زدن در طول این خیابان ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم‌ زدن در این خیابان می‌تواند ورزش خوبی برای‌تان باشد؛ بنابراین وقت خود را هدر نداده‌اید. این بازار همچنین مکانی مناسب برای تماشای رهگذران است. مغازه‌های خیابان تِنجین‌باشی‌سوجی در طول سال‌ها تغییرات زیادی داشته‌اند. برخی از مغازه‌ها تعطیل و مغازه‌های دیگری به جای آن‌ها باز شده‌اند؛ اما بیشتر این مغازه‌ها سال‌های سال است که در این خیابان پابرجا مانده‌اند.

تنجین‌ باشی‌ سوجی

خیابان تِنجین‌باشی‌سوجی مانند خیابان‌های دیگر اوزاکا چون اومِدا (Umeda) دارای کالاهایی مدرن یا برندهای معروف نیستند. بیشتر این مغازه‌ها، مغازه‌های مردم محلی هستند و فروشندگان یکدیگر را از رویدادهای تبلیغاتی و تورهای گردشگری باخبر می‌سازند. تاریخ و شیوه‌ی زندگی امروزی، هردو در کنار هم، باعث می‌شوند این خیابان به مکانی ایده‌آی برای آشنایی با زندگی سنتی و کسب‌وکار ژاپن تبدیل شود.

خیابان تِنجین‌باشی‌سوجی موفق به برداشتن قدم‌های بزرگی در زمینه‌ی تولید شده است. امروزه، مردم می‌توانند هر نوع کالایی را در این خیابان پیدا کنند. خوراکی و مواد غذایی، کتاب‌، لوازم منزل، ابزار و لباس را می‌توان به‌راحتی در مغازه‌های این خیابان پیدا کرد. شیرینی‌فروشی‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، بارها و انواع دیگر مغازه‌ها در این خیابان به چشم می‌خورند. کارائوکه و حتی مغازه‌های فروش کیمونو را هم می‌توانید در اینجا ببینید. به نظر می‌رسد ساکنین این خیابان قصد ندارند خانه‌ی خود را از چنین محله‌ای تغییر دهند.

تنجین‌ باشی‌ سوجی

در این خیابان مغازه‌های خارجی هم دیده می‌شود؛ از این مکان‌ها می‌توان به رستوران‌های ویتنامی، سالن‌های ماساژ تایلندی و مکان‌هایی برای بازی ماهجونگ (Mahjong) اشاره کرد. علت این تنوع وجود دانشگاه‌هایی است که دانشجویان خارجی در آن‌ها درس می‌خوانند. به‌علاوه، این خیابان به محله‌هایی که مهاجرین آسیایی در آن‌ها زندگی می‌کنند، نزدیک است. برخلاف اومِدا (Umeda) و شین‌سای‌باشی (Shinsaibashi)، این خیابان، محلی مناسب برای خریدهای ارزان‌قیمت است. خیلی از مغازه‌های تِنجین‌باشی‌سوجی کالاهای زیادی ازجمله لباس، ابزار و لوازم منزل و سوغات گوناگون را با قیمت کمتر از ۱۰۰ یِن به‌فروش می‌رسانند.

خیابان تِنجین‌باشی‌سوجی برخلاف مراکز خرید مدرن اوزاکا، بیشتر مشتریان محلی را به خود جذب می‌کند. این خیابان پرانرژی و شلوغ است و فضای دوستانه‌ی آن حال‌وهوایی فراموش‌نشدنی به گردشگران القا می‌کند.

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}