تفریحاتی که هر گردشگری باید در تورنتو تجربه کند

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/3/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

تورنتو انبوهی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی را در خود جای داده و مقصدی محبوب برای مسافران از سراسر جهان است. با این‌حال، برخی از این تفریحات از همه محبوب‌تر بوده و نباید آن‌ها را از دست داد.

تور اروپا

تورنتو شهری جادویی و حیرت‌انگیز در کرانه‌ی دریاچه‌ی اونتاریو است و به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در آمریکای شمالی، مسافران را از سراسر دنیا را به اینجا می‌کشاند. وجود مغازه‌های فراوان، زندگی شبانه و البته عرصه‌ی رستوران‌داری، عاشقان غذا را در این شهر راضی می‌کند. اگرچه فهرست تفریحات موجود در تورنتو بی‌پایان است، اما این مقاله به مواردی از آن اشاره دارد که هیچ گردشگری نباید آن‌ها را از دست بدهد.

دیدار از بازار کنزینگتون

بازار کِنزینگتون (Kensington) در حومه‌ی محله‌ چینی‌ها واقع شده و منطقه‌ای چندفرهنگی با خانه‌هایی زیبا و رنگارنگ به سبک دوران ملکه ویکتوریا است که حالا تبدیل به یک بازار روباز شده‌اند. این منطقه که اساساً خانه‌ی کارگران مهاجر در دهه‌ی اول قرن نوزدهم محسوب می‌شد، در طول یک دهه‌ی اخیر شاهد موج گسترده‌ی هنرمندان و نویسندگان به‌سوی خود بوده است. امروزه اینجا به‌عنوان ضدفرهنگ تورنتو شناخته شده و مانع از شکل‌گیری فرهنگ غالب از طریق دور نگه داشتن نام‌ها و برندهای بزرگ از منطقه می‌شود. می‌توان چندین ساعت از زمان خود را در برخی از فروشگاه‌های وسایل دست‌دوم این منطقه سپری کرد. اگر به دنبال ماجراجویی‌های خوراکی تازه هستید، این منطقه نام شما را صدا می‌زند. بازار کنزینگتون به‌عنوان پیشرو در عرصه‌ی غذای خیابانیِ قومیت‌های شهر، محلی خوب برای امتحان کردن همه نوع غذا، از آرپاس‌های (arepas) ونزوئلایی گرفته تا پاستاهای جامائیکایی، است.

تفریحات تورنتو

رفتن بر فراز برج سی ان

برج سی ان سازه‌ای باشکوه و منحصربه‌فرد در تورنتو است و تقریباً در تمامی عکس‌های گرفته‌شده از این شهر دیده می‌شود. در حالی‌که تماشای این برج از پایین آن نیز حیرت‌انگیز، بد نیست توریست‌ها شهر را از نمای درون برج هم تماشا کنند. به طبقه‌ی فوقانی برج رفته و به تماشای شهر از ارتفاع ۴۴۷ متری بپردازید. بهتر است برای تماشای مناظر حیرت‌انگیز شهر، این کار را در یک روز آفتابی انجام دهید. افراد ماجراجو می‌توانند با استفاده از گیره‌های محافظ در لبه‌ی برج قدم بزنند. البته انجام این تفریح تنها در ماه‌های گرم‌تر سال ممکن است.

تفریحات تورنتو

تجربه تنوع فرهنگی

تورنتو شهری با فرهنگ‌های گوناگون است. از آنجایی‌که هر محله به فرهنگی خاص اختصاص دارد، گردشگران می‌توانند تنوع گسترده‌ای از فعالیت‌های قومی و خوراکی‌های منطقه‌ای را تجربه کنند. کافه‌ی مشهور دیپلوماتیکو (Diplomatico) که صحنه‌هایی از فیلم ایتالیای کوچک در آن فیلم‌برداری شده، گزینه‌ای ایده‌آل برای نوشیدن یک قهوه‌ی اسپرسو در حین نشستن در حیاط‌خلوت آن است. منطقه‌ی یونانی‌ها با پرچم‌های سفید و آبی‌رنگ کشور یونان در خیابان‌های آن، محل خوبی برای قدم زدن به شمار می‌آید. فستیوال‌های تابستانی از دیگر گزینه‌هایی هستند که نباید به هنگام بودن در تورنتو فراموش کرد.

تفریحات تورنتو

دیدار از منطقه دیستیلری

منطقه‌ی دیستیلِری (Distillery) در شرق مرکز شهر، محیطی تاریخی با معماری سبک ملکه ویکتوریا، فروشگاه‌ها و کافه‌های کوچک، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها است. اینجا که زمانی خانه‌ی بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی نوشیدنی‌های الکلی در جهان بود، حالا یک محله‌ی شاد و سرزنده همراه با موسیقی، هنر و فرهنگ به‌شمار می‌آید. به سراغ یک گالری هنری بروید و در خیابان‌های شهر با دیوارهای آجری به تماشای رهگذران و دوچرخه‌سواران بپردازید. تا هنگام تاریک شدن هوا در این منطقه بمانید و شاهد جان گرفتن دوباره‌ی آن در طول شب باشید.

تفریحات تورنتو

شرکت در یک فستیوال

از آنجایی‌که سرمای استخوان سوز تورنتو چندین ماه ادامه دارد، اولین نشانه از فصل گرما در این شهر نویدبخش آمدن فستیوال‌ها و رویدادهایی در محیط باز است. مردم شهر به‌سرعت به سراغ لباس‌های تابستانی خود می‌روند و آماده می‌شوند تا پوشش گرم را کنار بگذارند. در هر هفته‌ی تابستان یک رویداد در تورنتو برگزار می‌شود. از مهم‌ترین فستیوال‌های تابستانی در این شهر می‌توان به فستیوال فیلم تورنتو، فستیوال جاز و نمایشگاه ملی کانادا اشاره کرد.

سفارش دادن یک ساندویچ بیکن پیمیل

بازار سنت لارنس (St. Lawrence) از دو بخش تشکیل شده است: بخش شمالی برای فروش محصولات کشاورزی و وسایل عتیقه و بخش جنوبی آن با مغازه‌های فروش گوشت، ماهی و پنیر. به‌سرعت از مغازه‌های خواروبار گذر کرده و یک‌راست به سراغ نانوایی کاروسِل (Carousel) بروید. اگر تازه به این شهر آمده‌اید، در این نانوایی یک ساندویچ بیکن پیمیل (Peameal Bacon) سفارش دهید. این ساندویچ یکی از غذاهای محبوب در میان مردم تورنتو محسوب می‌شود. گوشت ورقه‌شده‌ی پرنمک، نان‌های گرد کِیسر (Kaiser) و سس خردل از مهم‌ترین اجزای این ساندویچ هستند.

تفریحات تورنتو

خوردن غذایی حجیم در یک سطل

پوتین (poutine) جدیدترین میهمان منوی غذایی سراسر آمریکای شمالی است. این غذا که ریشه‌ی آن به منطقه‌ی فرانسوی‌زبان کبک در شرق کانادا بازمی‌گردد، انبوهی از سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده همراه با پنیر فراوان بر روی آن است؛ هرچند بسیاری از رستوران‌های فست‌فود دست به خلاقیت زده و به آن مواردی دیگر نظیر ترافل سیاه رنده‌شده نیز اضافه می‌کنند. افراد کم‌تجربه و همچنین عاشقان این غذا باید به سراغ رستوران «خانه‌ی پوتین» به‌منظور سرو یک وعده غذای حجیم در سطلی از سیب‌زمینی سرخ‌کرده و پنیر فراوان بروند.

پوتین در سطل

خریدن یک ساندویچ خیابانی در آخر شب

دکه‌های فروش هات‌داگ که در خیابان‌های شهر پراکنده شده‌اند، بهترین گزینه برای سیر کردن شکم خود در پایان یک شب طولانی هستند. می‌توان هرکدام از دکه‌ها را برای خرید یک ساندویچ خیابانی همراه با مخلفات فراوان انتخاب کرد. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت‌تر هستید، راهی دبلیو وی آر اس تی (WVRST) شوید. این دکه‌ی فروش سوسیس و انواع نوشیدنی در خیابان کینگ استریت غربی (King Street) و منطقه‌ی تفریحات آن واقع شده است. می‌توان به سراغ گزینه‌ای متفاوت‌تر نظیر ساندویچ گوشت گاومیش کوهان‌دار همراه با بلوبری رفت یا اینکه یک ساندویچ سوسیس سنتی را انتخاب کرد. به هنگام سفارش غذای خود، از سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده همراه با یک سس دست‌ساز غافل نشوید.

تفریحات تورنتو

قدم زدن در خیابان کینگ استریت غربی

دهکده‌ی کینگ وست (King West)، موسوم به سوهو (SoHo) در تورنتو، منطقه‌ای شیک و مدرن است که به خاطر فرهنگ هنری، انرژی فراوان و معماری سبک صنعتی آن شناخته می‌شود. این منطقه در طول یک دهه‌ی گذشته دست‌خوش تغییرات خوبی شده و حالا پر از استودیوهای هنری و موسیقی، عرصه‌ی خوراکی رنگارنگ و کافه‌داری است. اگر به دنبال کمی تفریح هستید، اینجا گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. می‌توان تا سرحد خستگی و مرگ در اینجا خرید کرد، به سراغ رستوران‌های برتر آن رفت و در انتهای شب نوشیدنی‌های رنگارنگ کافه‌های آن را نوشید.

تفریحات تورنتو

ماجراجویی در جزیره تورنتو

تورنتو در فصل زمستان زیبا است، اما بهتر است از زیبایی‌های آن در ماه‌های گرم‌تر سال نهایت بهره را برد. بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به جزایر تورنتو هستند. این زنجیره‌ی کوچک از جزایر درست در آب‌های آن‌طرف شهر واقع شده‌اند و دسترسی به آن‌ها از طریق یک قایق امکان‌پذیر است. به خاطر داشته باشید که ورود خودرو به این منطقه ممنوع است و داشتن کفش‌های مناسب برای پیاده‌روی ضروری به نظر می‌رسد. اگر آماده گشت‌وگذار با پای پیاده نیستید، از دوچرخه‌های عمومی تورنتو استفاده کرده و به گردش در سواحل یا مسیرهای کوهستانی پارکِ جزیره بپردازید.

جزیره تورنتو

تماشای آبشار نیاگارا

اگر زمان کافی در اختیار داشته و به خودرو نیز دسترسی دارید، با یک سفر یک‌ساعته خود را از شهر به شگفتی طبیعی این منطقه یعنی آبشار نیاگارا برسانید. آبشار نیاگارا از نظر حجم آب، بزرگ‌ترین در جهان محسوب می‌شود. با تاریک شدن هوا، آبشار با رنگ‌های مختلف نورپردازی شده و منظره‌ی بدیعی را خلق می‌کند.

تفریحات تورنتو

دیدار از مسابقات ورزشی

فصل زمستان بهترین زمان برای تماشای بازی‌های تیم هاکی روی یخ تورنتو مپل لیفس (Toronto Maple Leafs) است. به‌مانند یک شهروند تورنتو به ورزشگاه ایر کانادا سنتر (Air Canada Centre) رفته و به تماشای بازی‌های ورزش اول کانادا بنشینید. با رسیدن فصل بهار، استادیوم راجرز سنتر (Rogers Centre) به محل برگزاری بازی‌های تیم بیس بال بلو جیز (Blue Jays) تبدیل می‌شود. علاقه‌ای به ورزش ندارید؟ نگران نباشید. این مکان روباز همچنین محلی برای برگزاری کنسرت‌ها بوده و از برخی از محبوب‌ترین نوازندگان جهان میزبانی می‌کند.

دیدار از تالار مشاهیر هاکی

ورزش پرطرفدار هاکی در سراسر خاک کانادا، واژه‌ای خوب برای توصیف این کشور است. برای اینکه فرهنگ این شهر را بهتر درک کنید، به سراغ دیدار از تالار مشاهیر هاکی در تورنتو بروید. این ساختمان تاریخی که در گذشته محل سابق بانک مونترال بود، حالا نقش یک موزه‌ی تعاملیِ پر از خاطرات، بازی‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها را ایفا می‌کند. به تماشای یک فیلم بپردازید، از نمایشگاه‌های مربوط به بهترین بازیکنان لیگ ان اچ ال (NHL) دیدن کنید یا اینکه از تماشای جام استنلی (Stanley) در یک ویترین شگفت‌زده شوید. این جام هرساله به برنده‌ی مسابقات لیگ ملی هاکی کانادا اهدا می‌شود.

تالار هاکی تورنتو

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}