راهنمای سفر انفرادی به صربستان

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/2/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

صربستان با فراهم آوردن امکانات رفاهی متعدد برای اقامت مسافران تنها، مقصدی ایده‌آل برای بک‌پکرها در اروپا محسوب می‌شود. جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و خوراکی مسافران تنها را از سفر به این کشور ناامید نخواهد کرد.

تور اروپا

زمانی گفته می‌شد که سفر به معنای واقعی یک سفر انفرادی است. ما هم با این موضوع موافق هستیم. بستن کوله‌پشتی، قدم گذاشتن در جهانی بدون مرز و محدودیت و گشودن درهایی که تا به امروز به روی ما بسته بود، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از سفر انفرادی است. صربستان نیز مقصدی ایده‌آل برای مسافرت انفرادی محسوب می‌شود، هرچند هیچ‌کس در این کشور میهمان‌نواز، تنها نیست.

خود را غرق در بلگراد کنید

پایتخت صربستان، چه زمانی‌ که خورشید در آسمان باشد و چه زمانی‌ که غروب کند، یکی از جاذبه‌های مهم اروپا محسوب می‌شود. بلگراد که بزرگ‌ترین شهر صربستان به شمار می‌آید، میزبان مجموعه‌ای از جاذبه‌ها و تفریحاتی است که تمامی سلایق گردشگران را پوشش می‌دهند. کلیساهای این شهر مناسب افراد درون‌گرا هستند، درحالی‌که کافه‌های آن پر از مردمی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. وقتی‌که موزه‌ها، پارک‌ها و گالری‌های بلگراد را به برنامه‌ی سفر خود اضافه می‌کنید، با شهری روبه‌رو می‌شوید که قطعا عاشقش خواهید شد.

سفر تنهایی به صربستان

به سراغ صومعه ها بروید

تاریخ این کشور عمیقاً با کلیسای ارتدکس صربستان گره خورده است و به همین خاطر دیدار از صومعه‌ها در سراسر این کشور بخش جدایی‌ناپذیری از برنامه سفر شما محسوب می‌شود. دسترسی به برخی از این صومعه‌ها دشوار است، اما ارزش این‌همه تلاش را دارد. صومعه‌ها در سراسر صربستان یافت می‌شوند، اما استودِنیتسا (Studenica)، زیکا (Žiča)، کروشِدول (Krušedol) و گراداک (Gradac) از همه زیباتر هستند. با این‌حال، بسیاری از مهم‌ترین صومعه‌های صربستان در منطقه‌ی تحت مناقشه‌ی کوزوو قرار دارند.

صومعه های صربستان

در هاستل ها اقامت کنید

اگر به‌تنهایی به صربستان سفر می‌کنید، هاستل‌ها بدون شک بهترین گزینه برای اقامت در شهرهای بزرگ هستند. بلگراد و نووی ساد (Novi Sad) هر دو دارای هاستل‌های کاملاً بهداشتی هستند، با این‌حال حق انتخاب در نووی ساد به‌مراتب کمتر است. هاستل‌ها در هر زمانی باز هستند و می‌توان به‌راحتی یک تخت در این مراکز اقامتی رزرو کرد. تمامی هاستل‌ها از ارتباط برقرار کردن با شما استقبال می‌کنند، بنابراین از زدن ایمیل به آن‌ها برای رزرو اتاق ترس به دل راه ندهید. هاستل‌ها همچنین برای مسافرانی که از سفر انفرادی خسته شده و با یک همراه به آن‌ها مراجعه می‌کنند، تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیرند.

هاستل های صربستان

با یک تور همراه شوید

سعی کنید تا با هر توری که از سوی هاستل شما معرفی می‌شود، همراه شوید. تورها در اغلب موارد بهترین راه برای گشت‌وگذار در مناطق اطراف هستند. آن‌ها راهنماهای آگاهی دارند و دسترسی شما به بهترین غذاها و جاذبه‌های گردشگری را تسهیل می‌کنند. این موضوع به‌ویژه به هنگام اقامت در خارج از بلگراد کاملاً صادق است.

سفر به صربستان

کمی زبان یاد بگیرید

برای داشتن اوقاتی خوش در صربستان نیازی نیست که حتماً زبان صرب‌ها را یاد بگیرید، اما اگر بدانید مردم محلی چقدر از تلاش شما برای یادگیری زبانشان استقبال می‌کنند، شگفت‌زده خواهید شد. از شما انتظار نمی‌رود تا بتوانید در مورد فلسفه به زبان صربی بحث و گفت‌وگو کنید، اما استفاده از کلمات رایج، هرچند ساده، سبب می‌شود که دوران خوش شما در صربستان به تجربه‌ای فوق‌العاده تبدیل شود.

سفرهای اشتراکی دوست شما خواهند بود

نمی‌توان دقیقاً حمل‌ونقل عمومی در صربستان را نقطه‌ی قوت این کشور دانست، اما افرادی که به دنبال ماجراجویی در این کشور از بلگراد به طرف شهرهای دیگر هستند، می‌توانند اتوبوس‌هایی به اکثر مقاصد گردشگری پیدا کنند. اغلب اوقات این وسایل نقلیه کیفیت چندانی ندارند، بنابراین باید انتظار یک سفر ناهموار و پرتلاطم را داشت. بد نیست تا همیشه گزینه‌هایی چون سفر اشتراکی را هم بررسی کنید. همیشه می‌توان به سراغ گزینه‌هایی مانند بِلابِلاکار (BlaBlaCar) یا پرِوُز (Prevoz) رفت. این گزینه‌ها ارزان‌تر بوده و به‌مراتب کارآمدتر هستند. وقتی‌که در بلگراد هستید، اپلیکیشن کار:گو (Car:Go) را برای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی دانلود کنید.

سفر به صربستان

هر نوع خوراکی برای هر نوع ذائقه

سفر انفرادی یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از غذا در صربستان است؛ در این زمان هیچ‌کسی برای قضاوت کردن شما به‌منظور سفارش انواع خوراکی‌ها وجود ندارد. صربستان کشوری محبوب برای عاشقان گوشت است، اما از آن‌طرف، آن‌طور که تصور می‌شود، دشمن گیاهخواران هم نیست. به‌طور مشخص، بلگراد دارای چندین رستوران خوب و عالی برای گیاهخواران است. برای نمونه، رستوران گیاهی رادوست فینا کوهینیتسا (Radost Fina Kuhinjica) بهترین گزینه در سراسر شهر محسوب می‌شود.

نکات سفر به صربستان

کوزووی جنجالی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، بسیاری از صومعه‌های مهم صربستان در منطقه‌ی کوزوو واقع شده‌اند. اینکه شما کوزوو را به‌عنوان یک استان جنوبی صربستان به رسمیت بشناسید یا یک جمهوری خودمختار، اهمیت چندانی ندارد؛ اگر قصد دیدار از این منطقه را دارید، باید برخی موارد را به ذهن بسپارید. اگر پس از صربستان، قصد سفر به کوزوو را کردید، باید از صربستان وارد این منطقه شوید و نه از کشورهای آلبانی و مقدونیه. ورود و خروج به کوزوو از صربستان بسیار راحت است، اما ورود به کوزوو از آلبانی و سپس حرکت به‌سوی صربستان می‌تواند مشکلاتی را لب مرز برای شما به‌وجود آورد.

کوزوو

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}