با فستیوال های یونان آشنا شوید و سفر به یونان را متفاوت تجربه کنید

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1398/3/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

یونانی‌ها همیشه آماده‌ی برپایی جشن هستند. تقویم آن‌ها پُر از فستیوال‌های مختلف کوچک و بزرگ در سراسر سال است و هزاران نفر برای شرکت در آن‌ها جمع می‌شوند.

تور اروپا

اغلب جزایر یونان، پانیگیریا (panigyria) مخصوص به خود را دارند. پانیگیریا به جشنی گفته می‌شود که همه‌ی ساکنان برای شرکت در آن دورهم جمع می‌شوند. یکی از بهترین روش‌ها برای لمس کردن فرهنگ یونان و لذت بردن از آن، شرکت در این فستیوال‌ها است که موضوعات و برنامه‌های متنوعی را دربرمی‌گیرند و تجربه‌ی متفاوتی از یونان برای شما رقم خواهند زد. در این مطلب با بهترین فستیوال‌های سنتی یونان آشنا می‌شوید.

۱. ارتدکس ایستر

جشن عید پاک یا ارتدکس ایستر (Orthodox Easter) هر سال بزرگ‌ترین و پُر اقبال‌ترین رویداد در سراسر یونان شناخته می‌شود. تمام کشور با شمع‌های روشن و آتش بازی‌های زیبا به تکاپو در می‌آید. برای هر روز از هفته‌ی مقدس (Holy Week) رویدادهای بسیاری در نظر گرفته شده که با روز سن لازاروس (St. Lazarus) آغاز می‌شود. بزم و سرور تا جشن یکشنبه‌ی عید پاک (Easter Sunday Celebration) ادامه پیدا می‌کند.

فستیوال های یونان

۲. فستیوال ساحل ماتالا

فستیوال ساحل ماتالا (Matala Beach Festival) هر سال در ماه ژوئن در جزیره‌ی کرِت (Crete) برپا می‌شود و هر تابستان از جمعیت عظیمی از طرفداران موسیقی میزبانی می‌کند. این مراسم معمولاً در ساحل ماتالا برگزار می‌شود که در دهه‌ی ۱۹۶۰ پایِ ثابت‌های جشن‌‌ها در آن‌جا زندگی می‌کردند. تنوع سرگرمی‌های این جشن، شما را به وجد خواهد آورد.

فستیوال های یونان

۳. فستیوال آتن و اپیداروس

فستیوال آتن و اپیداروس (Athens and Epidaurus Festival) هر ژوئن در نقاط مختلف آتن و اپیداروس برگزار می‌شود و یک ماه به طول می‌انجامد. این رویداد سالانه در تجلیل از هنر برپا شده و آغاز تابستان درتقویم یونانی را مشخص می‌کند. برای شرکت در یک برنامه‌ی عظیم موسیقی، رقص، تئاتر و هنرهای تجسمی می‌توانید این فستیوال مهم که جزو فستیوال های برتر یونان است را انتخاب کنید. معمولاً در آن می‌توان شاهد حضور سلبریتی‌ها اعم از هنرپیشه‌ها، رقاص‌ها و موزیسین‌ها از سراسر دنیا بود. مرکز فرهنگی اوناسیس (Onassis Cultural Centre)، آگورای باستانی (Ancient Agora)، سالن تئاتر اپیداروس (Theatre of Epidaurus) که به نمایش‌نامه‌های کلاسیک اختصاص دارد، تعدادی از مکان‌های برگزاری این فستیوال هستند.

فستیوال های یونان

۴. میائولیا

جزیره‌ی هیدرا (Hydra) در زمان فستیوال میائولیا (Miaoulia) سه روز به حالت تعطیل در می‌آید. این جشن به افتخار یکی از بزرگان جنگ استقلال یونان، دریانورد آندریاس میائولیس (Admiral Andreas Miaoulis)، به منظور بزرگ‌داشت شکست دادن عثمانی‌ها در سال ۱۸۲۴ برپا می‌شود. منتظر آتش بازی‌های زیادی در این فستیوال باشید.

فستیوال های یونان

۵. فستیوال نافپلیون

نافپلیو (Nafplio) در پلوپونِز (Peloponnese) منطقه‌ای همراه با قدیمی‌ترین فستیوال کلاسیک موسیقی در یونان است. موزیسین‌های یونانی و بین‌المللی در این فستیوال اجرا دارند. جالب توجه‌ترین رویداد آن، رویداد جاز در قلعه پالامیدی (Palamidi Castle) است.

فستیوال های یونان

۶. فستیوال اژه

فستیوال اژه (Festival of the Aegean) در سیروس (Syros) برگزار می‌شود. مکان این فستیوال معمولاً سالن تئاتر بازسازی شده‌ی حیرت انگیزِ آپولو (Apollo) در ارموپلیس (Ermoupolis) است. هنرمندان بومی و بین المللی به مدت دو هفته در این فستیوال به اجرای موسیقی اپرا و کُر می‌پردازند. فستیوال اژه هر سال در ماه جولای برپا می‌شود.

فستیوال های یونان

۷. رقص بین المللی کالاماتا

شاید ندانید که یونان از یک فستیوال شگفت انگیز رقص و هنر معاصر میزبانی می‌کند. فستیوال رقص بین‌المللی کالاماتا (Kalamata International Dance) در شهر کالاماتا اجرا می‌شود. این فستیوال هر سال در ماه جولای برپا شده و ده روز طول می‌کشد. رقص بین‌المللی کالاماتا یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌ها در مناطق سواحل مدیترانه است. گروه‌های رقص یا رقصنده‌های انفرادی از سراسر جهان گرد هم جمع می‌شوند تا شور و انرژی خود را به تماشاگران انتقال دهند.

فستیوال های یونان

۸. فستیوال موسیقی مولیوس

فستیوال موسیقی مولیووس (Molyvos Music Festival) آگوست هر سال در دهکده‌ی مولیوُس در لسوُس (Lesvos) برگزار می‌شود. این فستیوال موضوعی، هر ساله برای معرفی تک‌نوازان مستعد در ژانر کلاسیک تغییر می‌کند. قطعات و رپرتوار فستیوال انواع مختلفی را دربرمی‌گیرد.

فستیوال های یونان

۹. فستیوال بین المللی فیلم تسالونیکی

فستیوال سالیانه‌ی فیلم در تسالونیکی (Thessaloniki) یکی از دیدنی‌ترین جشنواره‌های جنوب اروپا و یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سینماتوگرافی در یونان به شمار می‌آید. این فستیوال که در ماه نوامبر برپا می‌شود، شهر زیبای محل برگزاری آن را به یک شهر قرون وسطایی تبدیل می‌کند. بیش از ۵۰ سال است که این جشنواره آثار هنرمندان مستعد یونانی و خارجی را به نمایش می‌گذارد و بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر برای تماشای فیلم‌ روی پرده‌های سراسر شهر، به اینجا می‌آیند.

فستیوال های یونان

۱۰. ماراتن اصیل آتن

ماراتن اصیل آتن (Athens Authentic Marathon) فستیوال سالانه‌ای است که در ماه نوامبر برپا می‌شود و آن را در پاس‌داشت فِیدیپیدز (Pheidippides) می‌دانند که در افسانه‌ها دونده‌ای شناخته می‌شود که حدود چهل کیلومتر فاصله‌ی بین ماراتن تا آتن را دوید تا خبر شکست سپاه ایران در سال ۴۹۰ قبل از میلاد مسیح را برساند.

فستیوال های یونان

۱۱. فستیوال راک ویو

یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای موسیقی در تابستان فستیوال راک‌وِیو (Rockwave Festival) است که در ترا وایب (Terra Vibe) در مالاکاسا (Malakasa)، جایی در نزدیکی آتن، برگزار می‌شود. در این جشنواره که شهرت بین‌المللی دارد اسامی هنرمندان و گروه‌های شاخص دنیا مانند آیرن مِیدِن، پلاسیبو، دیوس و متالیکا می‌درخشد. این میعادگاهِ سالانه‌ی عاشقان راک می‌تواند بهترین دلیل برای انتخاب فصل تابستان برای سفر به آتن باشد.

فستیوال های یونان

۱۲. کاستوریا ریور پارتی

اگر هم اهل چادر زدن در طبیعت و هم جشن و پایکوبی هستید، به جشن در رودخانه یا ریوِر پارتی (River Party) در حاشیه‌ی رود نِستوریو (Nestorio) در نزدیکی کاستوریا (Kastoria) بروید که هر ساله در ماه آگوست می‌توان شاهد آن بود. به مدت پنج روز هنرمندانی از یونان و تعداد اندکی هم از خارجِ آن به اجرای موسیقی در جشنواره‌ای شبیه به پارتی می‌پردازند. از تابستان به شیوه یونانی‌ها لذت ببرید: با موسیقی، جشنواره‌ها، کمپینگ و شیرجه‌ در رودخانه. پس یادتان باشد که لباس شنا به همراه داشته باشید.

فستیوال های یونان

۱۳. فستیوال کوهنوردی کالیمنوس

اگر فکر می‌کنید جشنواره‌ها فقط به موسیقی، هنر یا غذا اختصاص دارند، خوب است با فستیوال کوهنوردی کالیمنوس (Kalymnos Climbing Festival) آشنا شوید. این رویداد سالانه طرفداران کوهنوردی را به خود جذب می‌کند و هزاران کوهنورد از سراسر دنیا به جزیره‌ی سنگی زیبای کالیمنوس در دودکانیز (Dodecanese) می‌آیند. در این رویداد غیر از مسابقه، ورک‌شاپ‌های کوهنوردی برای کودکان و بزرگسالان، آموزش رقص یونانی، تور یک روزه و اجرای موسیقی هم در نظر گرفته شده است. اگر کوهنوردی علاقه‌ی شما باشد که خودتان می‌دانید چه‌کار باید بکنید.

فستیوال های یونان

۱۴. فستیوال فیلم در فضای باز آتن

فستیوال فیلم در فضای باز آتن (Athens Open Air Film Festival) رویدادی است که باعث می‌شود در تابستان پرده‌های نمایش فیلم در نقاط مختلف شهر و لوکیشن‌های غیرمنتظره دیده شود. میدان‌ها، محیط‌های پیاده‌روی و پارک‌ها برای یک شب به سالن‌های سینما تبدیل می‌شوند و به‌طور رایگان میزبان بازدیدکنندگان برای تماشای فیلم، کنسرت یا برنامه‌های دیگر هستند. هر ساله از ماه ژوئن تا سپتامبر می‌توانید با این فستیوال آتن را از زاویه‌ای دیگر ببینید.

فستیوال های یونان

۱۵. فستیوال سنی گورمت

شکم‌گردها بشتابید! این فستیوال برای شماست. هر تابستان در هالکیدیکی (Halkidiki) آفتابی، فستیوال سَنی گورمت (Sani Gourmet Festival) برگزار می‌شود. سرآشپزهای ممتاز و برنده‌ی جایزه از یونان و دیگر نقاط جهان در این رویداد آشپزی سالانه گردهم می‌آیند تا غذاهایی حیرت‌انگیز تدارک ببینند. سرآشپزهای آینده‌دار و جویای نام هم در این جشنواره فرصتی برای شگفت‌‌زده کردن و تحت تأثیر قرار دادن شرکت کنندگان پیدا می‌کنند. در مدت ده روز بخش‌های مزه کردن، ورک‌شاپ‌ها و تست نوشیدنی برگزار می‌شود. مطمئن باشید حس چشایی شما بعد از حضور در این فستیوال سپاسگزارِ شما خواهد بود.

فستیوال های یونان

۱۶. کرتان دایت فستیوال

اگر به غذای سالم و خوشمزه تمایل دارید به فستیوال رژیم غذایی کرت‌ها یا کرِتان دایِت فستیوال (Cretan Diet Festival) بروید. شهرداری رتیمنو (Rethymno) در کرت این فستیوال را برگزار می‌کند و به غذاهای محلی کرت اختصاص دارد. بازدیدکنندگان در این جشنواره از فوت و فن آشپزی آن‌ها مطلع می‌شوند، طعم محصولات محلی را کشف می‌کنند و از اجرای زنده بهره‌مند خواهند شد.

فستیوال های یونان

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}