بهترین سیب زمینی سرخ کرده بروکسل را از کجا بخریم؟

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/3/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

یکی از غذاهایی که شهرت زیادی در بلژیک دارد، سیب‌زمینی سرخ‌کرده است. گردشگران زیادی برای امتحان کردن این سیب‌زمینی‌های خوشمزه و متنوع به این کشور سفر می‌کنند. بهترین سیب‌زمینیِ شهر بروکسل را از کجا می‌توان پیدا کرد؟

تور اروپا

هم فرانسوی‌ها هم بلژیکی‌ها ادعا می‌کنند مخترع سیب‌زمینی سرخ‌کرده هستند؛ صرف‌نظر از این‌که چه کشوری این غذای خوشمزه را ابداع کرده است، سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا چیپس، غذای محبوبی در میان مردم همه‌ی کشورها به‌شمار می‌رود. این غذا چه به‌تنهایی، چه همراه غذاهای دیگری مانند برگر بسیار خوشمزه است. اگر قصد دارید به بروکسل سفر کنید، سعی کنید حتما داستان سیب‌زمینی‌ها را از زبان مردم این شهر بشنوید. در ادامه با برخی از بهترین غذاخوری‌ها یا رستوران‌هایی آشنا خواهید شد که می‌توانید این غذای ملی را در آن‌ها امتحان کنید.

 فریت فلگی

سیب‌زمینی‌های طلایی‌، نرم و خوشمزه‌ی یک فریتِری (friterie) به نام فریت فلاگی (Frit Flagey) لقب بهترین سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ی شهر را به سیب‌زمینی‌های این مکان داده است. در سال ۲۰۱۱ کمپینی حمایتی در فیس‌بوک راه‌اندازی شد که فریت فلاگی را از تعطیل شدن نجات داد. صاحب این فریتِری به جای دیگری نقل مکان کرد و مشتریانش همچنان به این غذاخوری وفادار هستند. اگر به بروکسل سفر می‌کنید حتما سیب‌زمینی‌های این غذاخوری را امتحان کنید.

سفر به بلژیک

مزون آنتوان

یکی دیگر از فریتِری‌ها یا مغازه‌های فروش سیب‌زمینی سرخ‌کرده در بروکسل مِزون آنتوان (Maison Antoine) است. این غذاخوری ادعا می‌کند بهترین سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌های شهر را برای مشتریان آماده می‌کند. سیب‌زمینی‌های مِزون آنتوان در پورشِن‌های بزرگ سرو می‌شوند و دارای رویه‌‌ای ترد و بافتی نرم هستند. از امتیازات این غذاخوری می‌توان به بارهای اطراف اشاره کرد که اجازه می‌دهند سیب‌زمینی‌‌تان را در محوطه‌ی آن‌ها میل کنید. صف خرید سیب‌زمینی در این مکان طولانی است و این موضوع میزان محبوبیت این مکان را نشان می‌دهد؛ پس حتما ارزش در صف ایستادن را دارد.

سفر به بلژیک

فریتری دو میروآ

اگرچه فریتِری دو میروآ (Friterie du Miroir) در قلب شهر نیست، عاشقان سیب‌زمینی سرخ‌کرده موفق به پیدا کردنِ آن شده‌ند؛ بنابراین صف‌های طولانی غذاخوری‌های مرکز شهر در این مکان هم دیده می‌شود. این غذاخوری یکی دیگر از مکان‌هایی است که سیب‌زمینی‌های تازه و ترد برای مشتریان فراهم می‌‌کند. در روزهای آفتابی می‌توانید مقابل این غذاخوری بنشینید و درحالی‌که سیب‌زمینی خود را میل می کنید از فضای اطراف لذت ببرید.

سفر به بلژیک

فریتری دو کافه ژورژت

در فریتِری دو کافه ژورژِت (Friterie du Café Georgette) سیب‌زمینی‌ها به شیوه‌ای خاص سرخ می‌شوند. راز خوشمزه بودنِ سیب‌زمینی‌های این کافه، سرخ کردنِ آن‌ها در سه روغن مختلف است. هرکدام از این روغن‌ها تا دمای خاصی داغ می‌شوند. این کافه در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است؛ بنابراین نیازی نیست برای خوردن سیب‌زمینی‌های معروف بلژیک مسافت زیادی را طی کنید. خدمات این کافه بسیار حرفه‌ای است و سیب‌زمینی‌ها به همراه سس مخصوص ژورژِت (Georgette) سرو می‌شوند. می‌توانید همراه غذای خود نوشیدنی هم سفارش دهید.

سفر به بلژیک

فریتری د لا باریر

پس از گردش‌های شبانه در شهر، سیب‌زمینی سر‌خ‌کرده می‌تواند اسنک خیلی خوبی باشد. اما پس از نیمه‌شب کدام کافه یا رستوران را می‌توان پیدا کرد که پذیرای مشتری باشند؟ خوشبختانه فریتِری د لا باریِر (Friterie de la Barrière) باعث شده هیچ‌کس هنگام شب گرسنه نماند. این مکان تا ۵ صبح باز است و گاهی اوقات تا ساعت ۷ صبح هم پذیرای مشتریان است. این غذاخوری ظاهری سنتی، تاریک و قدیمی دارد؛ بنابراین پیدا کردن آن با توجه به بوی خوش غذا بسیار راحت است.

سفر به بلژیک

شز یوژن

برخی از سیب‌زمینی‌های بلژیک به حدی خوشمزه هستند که ارزش طی کردن مسافتی طولانی را دارد. شِز یوژِن (Chez Eugene) در اوکل (Uccle) به‌ اندازه‌ی دیگر غذاخوری‌های مرکز شهر بروکسل شهرت ندارد، بنابراین برای افرادی که تحمل صف‌های طولانی را ندارند گزینه‌ای مناسب است. صاحب این دکه از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ کسب‌وکارش استفاده نمی‌کند، اما به دلیل سیب‌زمینی‌های خوشمزه‌اش به شهرت خوبی رسیده است.

سفر به بلژیک

فریتلند

در قلب مرکز شهر، در نزدیکی بورس (Bourse)، غذاخوری فریتلند (Fritland) قرار دارد. فریتلند بیش از ۴۰ سال است که فعالیت می‌کند و جزو رستوران‌های قدیمی بروکسل است. لازم به ذکر است که کمتر رستورانی را در بروکسل می‌توانید پیدا کنید که از سیب‌زمینی یخ‌زده استفاده نکند؛ اما فریتلند یکی از همین رستوران‌ها است. این رستوران هر روز سیب‌زمینی‌های تازه خریداری می‌کند تا مشتریان سیب‌زمینی‌های تازه میل کنند.

سفر به بلژیک

شز کلمنتین

شِز کلِمنتین (Chez Clémentine) رستورانی دوست‌دار محیط زیست در اوکل (Uccle) است. این رستوران بیش از ۲۰ سال در حال فعالیت است. علت محبوبیت شِز کلِمِنتین این است که این رستوران توسط کلِمِنتین (Clémentine)، دختر موسس مِزون آنتوان (Maison Antoine) تاسیس شد. البته این دو رستوران روش‌های مختلفی برای تهیه و سرو سیب‌زمینی دارند. سیب‌زمینی خود را می‌توانید همراه با یک همبرگر میل کنید تا طعم یک غذای فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

سفر به بلژیک

فریتری تابورا

در بروکسل، هرکجا که یک دکه‌ی فروش سیب‌زمینی سرخ کرده ببینید، صف‌های طولانی هم مشاهده خواهید کرد. با این‌حال، حسن این صف‌ها این است که می‌توانید از محبوبیت این مکان‌ها اطمینان حاصل کنید. در فریتِری تابورا (Friterie Tabora) هم همیشه شاهد صف‌های طولانی مشتریان خواهید بود. ممکن است صف طولانی‌ به نظر برسد اما کمی حوصله کنید تا یکی از بهترین، خوشمزه‌ترین، تردترین و طلایی‌ترین سیب‌زمینی‌های عمرتان را امتحان کنید.

سفر به بلژیک

فریتکوت بومپا

در غذاخوری فریتکوت بومپا (Fritkot Bompa)، صاحب رستوران به شما اطمینان می‌دهد که سیب‌زمینی‌ها از محصولات محلی هستند و در چربی گوشت طبخ شده‌اند. این غذاخوری بیش از ۴۵ سال سابقه دارد. با دیدن یک خالکوبی از سیب‌زمینی سرخ‌کرده در قیف کاغذی بر روی شانه‌ی صاحب رستوران می‌توانید به علاقه‌ی او به سیب‌زمینی سرخ‌کرده پی ببرید.

سفر به بلژیک

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}