هرآنچه باید درباره سفر تنهایی به سئول بدانید

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/3/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سئول این شهر زیبا با مناظر چشمگیر و تاریخ دو هزار ساله‌ی خود توجه بازدیدکنندگان زیادی را در دنیا به خود معطوف کرده و در میان ده شهر برتر دنیا از لحاظ جذب توریست قرار گرفته است.

تور اروپا

سئول، پایتخت کره‌ جنوبی، کلان‌شهری سرزنده و پرتکاپو است که معیارهای سنتی کره را با معماری مدرن و خیابان‌های نوین در هم می‌آمیزد. اگرچه اغلب در سایه ی شهرهایی مثل پکن و توکیو، این همسایه‌های باشکوه خود، نادیده گرفته می‌شود، اما به یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین شهرهای آسیا تبدیل‌ شده است. اگر تصمیم دارید به تنهایی به این شهر زیبا سفر کنید، بهتر است از قبل اطلاعاتی درباره محله‌ها، هتل‌ها، غذاخوری‌ها و جاذبه‌های سئول به‌دست آورید.

سفر به سئول

محله‌ های مهم سئول

گانگنام

بله درست است، اینجا همان محله‌ای است که خواننده‌ی مشهور آهنگ «گانگنام استایل» در آن متولد شده است؛ اما اصلاً آن‌طور که فکر می‌کنید، قدیمی به ‌نظر نمی‌رسد. در حقیقت گانگنام با وجود کوئکس (COEX) که بزرگ‌ترین بازار خرید زیرزمینی آسیا به شمار می‌رود و همچنین برج‌های گران‌قیمت و بهترین جراحان پلاستیک تبدیل به یکی از مدرن‌ترین منطقه‌های سئول شده است. می‌توانید یک روز کامل را در گانگنام گردش کنید و ابداً احساس خستگی نکنید.

محله های سئول

اینسادونگ

اگر طبع هنری دارید، احتمالاً عاشق محله‌ی اینسا دونگ خواهید شد. هنرمندان محلی، چای‌خانه‌ها، گالری‌های امروزی و بوتیک‌های جذاب در این منطقه‌ی زیبا قرار گرفته‌اند. اینسادونگ، محلی مناسبی برای خرید سوغاتی‌ های کره جنوبی است.

مایونگ دانگ

علاقه‌مندان به خرید با دیدن ردیف‌های بی‌پایان فروشگاه‌ها در این منطقه‌ی سئول شیفته‌ی آن خواهند شد. آیا تا به‌حال بیننده‌ی یکی از سریال‌های کره‌ای بوده‌اید؟ اگر این‌طور است، حتماً مایونگ دانگ (Myeongdong) به نظرتان آشنا می‌آید. این محله دارای مراکز خرید بزرگی مثل هیوندا و لوته (Lotte) است. دوستداران خرید از کشورهای خارجی، می‌توانند در این محل اجناسی با برندهای معتبر که مالیات بر آنها افزوده نشده است، خریداری کنند. ضمن اینکه، بازدیدکنندگان زیادی هر شب به مایونگ دانگ می‌روند تا در محلی‌ترین رستوران‌ های سئول غذا بخورند.

محله های سئول

ایتاون

بسیاری از گردشگران وقتی به محله‌ی ایتاون (Itaewon) می‌روند، بلافاصله احساس می‌کنند در خانه‌ی خودشان هستند و حس غریبگی ندارند. این مسئله عجیب نیست زیرا این بخش از شهر، منطقه‌ی چندفرهنگی سئول محسوب می‌شود که از جامعه‌ی پر جنب‌وجوش مهاجرین تشکیل شده است. اگر دوست دارید که کمی از خوردن غذاهای کره‌ ای فاصله گرفته و غذاهای تازه‌ را امتحان کنید، اینجا جایی است که رستوران‌های بین‌المللی بی‌نظیری پیدا می‌کنید؛ علاوه بر این‌ها، ایتاون با داشتن بارهای فراوان که تا ساعات اولیه روز باز هستند، تفریحات شبانه‌ی پر شوری را برای گردشگران فراهم می‌کند.

محله های سئول

هونگدی

منطقه‌ی دانشگاهی هونگدی (Hongdae)، پاتوق جوانان به‌اصطلاح باحال سئول محسوب می‌شود. چهار دانشگاه بزرگ ازجمله هونگیک،‌ یونسی، سوگانگ و اوا در این محل قرار گرفته‌اند؛ درنتیجه عجیب نیست که هونگدی بهترین مکان برای خوردن غذاهای متفاوت، ‌فروشگاه‌های ارزان و تفریحات شبانه‌ی هیجان‌انگیز است. آیا تا به‌حال اسم تم‌کافه‌های کره‌ای به گوشتان خورده است؟ اینجا همان‌جایی است که ایده‌ی بازگشایی یک کافه با تم و موضوع خاص ظهور کرد؛ برای مثال کافه‌ی «سلام گربه کوچولو» یا هِلو کیتی کافه (Hello Kitty cafe)‌ یکی از محبوب‌ترین کافه‌های هونگدی است که می‌توانید از آن دیدن کنید.

محله های سئول

کجا اقامت کنیم

شیلا

هتل گران‌قیمت شیلا (Shilla) در مرکز سئول واقع‌ شده است. شیلا بنابر گفته‌ی بسیاری، پیشرفته‌ترین هتل سئول است. مجله‌ی تراول اند لیژر (Travel & Leisure) در ژانویه سال ۲۰۰۸ این هتل را جزو یکی از پانصد هتل برتر خود اعلام کرد. بنا بر گفته‌ی وب‌سایت رسمی شیلا، این هتل اهمیت زیادی به «هماهنگی و زیبایی در سنت و نوگرایی» می‌دهد. هتل شیلا مجهز به دو سوییت بسیار لوکس، یک باشگاه با تجهیزات دیجیتال اندازه‌گیری بدن و مرکز سلامت و اسپا است.

هتل های سئول

هتل اس آر

با یک تاکسی در زمان کوتاهی می‌توانید از هتل اس آر (SR Hotel) به فرودگاه بین‌المللی جیمپو (Gimpo) بروید و به همین دلیل این هتل برای آن دسته از گردشگرانی که می‌خواهند سریع خود را به پرواز برسانند، گزینه‌ی خوبی محسوب می شود. به‌ اضافه‌ی اینکه، هتل اس آر ۱۴ نوع اتاق با طراحی متفاوت دارد؛ بنابراین اتاق برای هر سلیقه و بودجه‌ای پیدا می‌شود. تمامی کارمندان این هتل به چند زبان صحبت می‌کنند و خدمات روم سرویس، غذاهای بین‌المللی و کره‌ای تمام و کمالی را ارائه می‌دهند.

هتل های سئول

هتل مائویی

هتل مائویی (Maui) در منطقه‌ی دونگ دائه‌مون (Dongdaemun) واقع شده است و با توجه به قیمت‌های ارزانی که دارد، گزینه‌ي مطلوبی برای گردشگران محسوب می‌شود. در میان گشت‌وگذارهای خود می‌توانید لحظاتی را در ایوان دلپذیر هتل به استراحت بپردازید. اگر از هتل به مدت ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید به مرکز تفریحی دونگ دائه‌مون دیزاین پلازا (Dongdaemun Design Plaza) می‌رسید که یکی از پر جنب‌ و جوش‌ترین نواحی شهر به شمار می‌آید و دو بار در سال هفته‌ی مد سئول در آن برگزار می‌شود.

هتل های سئول

کجا غذا بخوریم

غذاهای کره‌ای پر ادویه، خوشمزه، و بسته به منطقه‌ای که در آن هستید، متفاوت است. اما خوبی سئول این است که می‌توانید تمام این‌ها را یکجا داشته باشید. چه گوشت‌خوار باشید، چه گیاه‌خوار و یا عاشق شیرینی‌ها، سئول رویای غذایی شما را به حقیقت تبدیل می‌کند.

ساتبول ماپو گالبی

مردم کره‌ی جنوبی سبک باربکیو خود را بسیار دوست دارند و برای آن‌ها چیزی بیش از یک غذا است، ازنظر آن‌ها باربکیوی کره‌ای به معنای معاشرت و در کنار هم بودن است. یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید گوشت یا گالبی (به زبان کره‌ای) بخورید، رستوران ساتبول ماپو گالبی (Sutbul Mapo Galbi) است. این رستوران که متعلق به یک خانواده است، به خاطر گوشت گاو کبابی‌اش، شهرت فراوانی دارد. اینجا، تنها رستوران شهر سئول است که از آلو برای چاشنی زدن به گوشت و شیرین کردن آن استفاده می‌کنند.

سفر انفرادی به سئول

سانچون

اگرچه غذاهای کره‌ای با گوشت فراوان درست می‌شود؛ اما گیاهخوارها گرسنگی نخواهند کشید. یکی از بهترین مکان‌ها برای تهیه‌ی غذای درجه‌ی یک گیاهی، رستوران سانچون (Sanchon) است. این رستوران توسط یک راهب بودائی تاسیس شده است و بیش از بیست نوع غذا ارائه می‌دهد که تمامی آن‌ها بر اساس معیارهای غذای بودائی تهیه‌ شده‌اند.

کافه بورا

دوستداران دسر در سئول، یک سرزمین عجایب واقعی را کشف خواهند کرد. این شهر هزاران کافه و فروشگاه دسر به گردشگران ارائه می‌دهد که آماده‌اند با بی‌نظیرترین شیرینی‌‌هایی که درست کرده‌اند از شما پذیرایی کنند. کافه بورا از این قاعده مستثنی نیست. تخصص این کافه‌ی زنجیره‌ای، بستنی سیب‌زمینی شیرین به رنگ بنفش و بینگسو (bingsu) است. بینسگو نوعی بستنی است که با تراشیدن یخ تهیه می‌کنند و روی آن سیب‌زمینی شیرین می‌ریزند.

سفر انفرادی به سئول

از کدام جاذبه‌ ها دیدن کنیم

سفری کوتاه به دی. ام. زد

خیلی از گردشگران دوست دارند با تاریخ کره‌ی جنوبی آشنا شوند. برای این کار بهتر است با توری یک‌روزه‌ همراه شوید و به منطقه‌ی غیرنظامی دی. ام. زد (DMZ) سفر کوتاهی داشته باشید. این منطقه بین کره‌ی شمالی و جنوبی قرار گرفته است و در اینجا جنگ سرد همچنان بین دو کره ادامه دارد. همچنین می‌توانید سری به تونل نفوذ بزنید یا نوشیدنی‌های کره‌ی شمالی را امتحان کنید و نگاهی گذرا بر ملت منزوی بیندازید که در آن سوی مرز هستند.

سفر انفرادی به سئول

کوه‌ پیمایی در بوکانسان

کره‌ای‌ها عاشق کوه‌پیمایی هستند؛ البته وقتی نگاهی به تعداد بیشمار کوه‌های حیرت‌انگیز و پارک‌های ملی این کشور بیندازید، از این مسئله شگفت‌زده نخواهید شد. با این‌وجود، لازم نیست برای بالا رفتن از زیباترین کوه‌های کره جنوبی، مسافت زیادی طی کنید تا به اطراف شهر سئول برسید. تنها کافی است بر فراز کوه بوکانسان (Bukhansan) رفته تا از چشم‌انداز نفس‌گیر شهر و آسمان آبی لذت ببرید.

کاخ گیونگ بوک گانگ

کاخ گیونگ بوک کانگ در دل شهر سئول واقع شده است و در دوران سلسله‌ی چوسان به‌عنوان کاخ اصلی استفاده می‌شد. این کاخ در سال ۱۳۹۵ میلادی ساخته‌ شده و بزرگ‌ترین کاخ در میان پنج کاخ باشکوه سئول است. امروزه، کاخ گیونگ بوک گانگ یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های سئول به شمار می‌رود و در طول سال، پذیرای رویدادهای گوناگون است.

سفر تنهایی به سئول

روستای بوکچون هانوک

در روستای بوکچون هانوک که در کنار کاخ کیونگ بوک کانگ قرار گرفته است،‌ خود را در زمان‌های دورودراز گذشته می‌یابید. این روستا دارای مجموعه‌ای از خانه‌های سنتی به سبک کره‌ای است که بیش از ۶۰۰ سال قدمت دارند. بسیاری از این خانه‌ها به چای‌خانه، کافی‌شاپ، رستوران و بوتیک تبدیل‌ شده‌اند.

گردشگران این فرصت استثنایی را در این روستا دارند تا با پوشیدن لباس‌های کره‌ای و سنتی هانوکی در میان کوچه‌های باریک این روستا قدم بزنند و عکس‌های به‌یادماندنی بگیرند.

سفر تنهایی به سئول

میدان گوانگامون

در مقابل گوانگامون که دروازه‌ی اصلی کاخ گیونگ بوک گانگ به شمار می‌رود، میدانی به همین نام یعنی گوانگامون قرار گرفته است. وقتی خورشید در دوردست‌ها پشت دروازه‌ی اصلی گوانگامون غروب می‌کند، یکی از بهترین موقعیت‌ها برای عکاسی خلق می‌شود. همچنین در این میدان مجسمه‌ی بزرگ سجونگ کبیر، بزرگ‌ترین پادشاه چوسان، قرار گرفته است که به دلیل معرفی الفبای کره‌ای هانگول یکی از مهم‌ترین پادشاهان در تاریخ کره جنوبی محسوب می‌شود.

سفر تنهایی به سئول

نکات سودمند در سفر به سئول

حمل‌ و نقل عمومی

سئول دارای شبکه‌ای از اتوبوس و مترو است که ارزان بوده و استفاده از آن‌ها ساده است. استفاده از بعضی خطوط مترو در ساعات شلوغی می‌تواند فکر آزار دهنده‌ای باشد و شاید در این زمان بهتر است از سامانه‌ی هوشمند حمل‌ونقل اوبر (Uber) استفاده کنید. همچنین کره جنوبی خدمات تاکسی‌رانی مخصوص به خودش را دارد که به آن تاکسی کاکائو (Kakao Taxi) می‌گویند و به‌طور وسیعی در این سرزمین بکار برده می‌شود.

ایمنی و بهداشت

نوشیدن از آب شیر در سئول توصیه نمی‌شود، مگر اینکه آب را جوشانده باشید. از خوردن غذاهای خیابانی دوری نکنید؛‌ چون کره‌ی جنوبی فرهنگ غذایی غنی دارد. محلی‌ها عاشق اسنک خوردن در حال گردش هستند و شما هم وقتی در حال گشت‌وگذار هستید، می‌توانید طعم غذای کره‌ای را به‌خوبی تجربه کنید. کره‌ای‌ها مردم فوق‌العاده راحتی هستند. این مسئله، کره‌ی جنوبی را به سرزمینی امن و مناسب برای سفر تبدیل کرده است.

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}