چگونه یک روز در ریو دو ژانیرو را مانند یک فرد محلی بگذرانیم؟

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/4/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ریودوژانیرو شهری پر انرژی با مناظر طبیعی شگفت‌انگیز است. فکر می‌کنید مردم ریو روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

تور اروپا

در طول هفته، کاریوکاس‌ها (Cariocas) یا مردم محلی ریودوژانیرو،‌ روز خود را تقریبا مانند تمام مردم دنیا می‌گذرانند. آن‌ها از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر کار می‌کنند. اما یک فرد محلی در ریو، آخر هفته‌ی خود را چگونه در این شهر پرهیجان و متنوع در برزیل سپری می‌کند؟

صبح

مدت زیادی طول نمی‌کشد که متوجه می‌شوید ساحل و دریا در ریودوژانیرو به معنای زندگی است. بهترین زمان برای رفتن به ساحل صبح زود است. اگر می‌خواهید زندگی یک فرد محلی را تجربه کنید، ساعت خود را برای صبح خیلی زود تنظیم کنید و صبح خود را با یک پائو نا چاپا (Pao na chapa) یا نان فرانسوی تست‌شده با کره، یک قهوه‌ی غلیظ با کمی شیر و مقدار زیادی شکر آغاز کنید. لباس‌های خود و صندل‌های لاانگشتی خود را بردارید و به ساحل بروید.

صبح ریودوژانیرو

هنگام صبح، موج‌های زیبایی به سمت آرپوادور (Arpoador) می‌آیند. می‌توانید یک تخته‌ی موج‌سواری کرایه کنید یا مانند مردم برزیل تخته‌ی موج‌سواری خودتان را بردارید و یک موج‌سواری هیجان‌انگیز را تجربه کنید. اگر به موج‌سواری علاقه ندارید می‌توانید یک فعالیت آسان‌تر انتخاب کنید و  روی تخته‌ی موج‌سواری بایستید و پارو بزنید. حتی می‌توانید پیش از این‌که ساحل شلوغ شود، کمی در آب خنک شنا کنید.

تقریبا به اواسط صبح نزدیک شده‌اید و اکنون زمان خوردن یک صبحانه‌ی دیگر رسیده است. موج‌سواری و شنا شما را خسته و گرسنه می‌کند، پس به سمت نانوایی برزیلی یا پاداریا (Padaria) بروید یا سری به بارهای آبمیوه مانند بیگ نِکتار (Big Nectar) بزنید و برای خود یک کاسه گرانولا با توت‌فرنگی و موز سفارش دهید و یک میان‌وعده‌ی مقوی میل کنید.

صبحانه در ریودوژانیرو

بعدازظهر

بیشتر مردم ریو بعدازظهر را با گرفتن حمام آفتاب سپری می‌کنند. سری به سواحل لیم (Leme)، کوپاکابانا، ایپانما یا لِبلون (Leblon) بزنید. این سواحل دارای ایستگاه‌های مختلفی هستند و هرکدام از این ایستگاه‌ها به یک گروه خاص تعلق دارد. در این ایستگاه‌ها فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شود. برای فوتوالی (Footvolley)، فوتسال یا والیبال ساحلی به ایستگاه ۲ بروید. در این ایستگاه مردم محلی و ورزش‌دوست، بازی‌های هیجان‌انگیزی برگزار می‌کنند. برای قایق‌سواری، پاروزدن و لذت بردن از نور خورشید درحالی‌که سوار یک گلایدر هستید، سری به ایستگاه ۵ بزنید و یک تخته‌ی موج‌سواری و پارو کرایه کنید.

سفر به ریودوژانیرو

سپس ساعاتی را در آرامش روی آب سپری کنید. می‌توانید به ایستگاه ۸ در ایپانِما بروید و نوشیدنی برزیلیِ کایپیرینها (caipirinhas) را در حالی‌که از مناظر زیبای ساحل و نور خورشید لذت می‌برید، بنوشید. اگر می‌خواهید کاملا مشابه یک فرد محلی رفتار کنید، گلوبو بیسکویتو (Globo Biscoitos)، نوعی بیسکوئیت که از آرد کاساوا تهیه می‌شود، را همراه با ماته (Mate)، نوعی چای محبوب در برزیل، میل کنید.

برخی از مردم ریو در روزهای آفتابی برای کوه‌نوردی به طبیعت می‌روند. این کار یکی از فعالیت‌های مورد علاقه‌ی این مردم محسوب می‌شود. کوله‌پشتی خود را بردارید و کمی غذا و مقدار زیادی آب در آن بگذارید. سپس مانند یک فرد محلی به یکی از نقاط طبیعی ریو برای کوه‌نوردی و قدم‌زدن بروید.

پیاده روی در ریودوژانیرو

فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن در یک روز آفتابی در ریو وجود دارد. یکی از این فعالیت‌ها رفتن به رستوران است. محبوب‌ترین غذاخوری‌ های ریو، غذاخوری‌هایی هستند که بر اساس وزن بشقاب غذای‌تان از شما پول دریافت می‌کنند. در این رستوران‌ها می‌توانید غذاهای با کیفیت و متنوع میل کنید. به‌علاوه، خوردن این غذاها زمان زیادی نمی‌برد و می‌توانید خیلی زود به محیط بیرون بازگردید و به ماجراجویی‌های‌تان ادامه دهید. یکی از این رستوران‌های معروف در ایپانِما، فرونتِرا (Frontera) نام دارد که هنگام ناهار بسیار شلوغ می‌شود. پاستا، سالاد، ماهی و کباب‌های برزیلی از جمله غذاهای این رستوران هستند.

کباب در ریودوژانیرو

عصر

به صخره‌ی آرپوادور بروید و غروب زیبای آفتاب را تماشا کنید؛ همراه با مردم ریو، در حالی‌که خورشید کم‌کم غروب می‌کند و در پشت اقیانوس پنهان می‌شود، دست بزنید. اکنون زمان لذت‌بردن از یکی‌دیگر از سرگرمی‌های برزیل است؛ معاشرت با دیگران و خوردن و نوشیدن غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه. اِسکول ۳۶۰ کیوسک (Skol 360 kiosk) در کوپاکابانا،  یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید از آن‌جا نوشیدنی بخرید. این کیوسک بسیار شلوغ و البته سرزنده است و موسیقی زنده پخش می‌کند. همچنین می‌توانید به بِلمونته (Belmonte) در ایپانِما بروید و همراه با پای‌های خوشمزه، نوشیدنی‌های برزیلی را هم امتحان کنید.

سفر به برزیل

شب

خورشید غروب کرده است و اکنون شب‌ِ ریو نمایان می‌شود. خیلی از مردمِ ریو تا پاسی از شب و حتی تا اوایل صبح در کافه‌ها و بارها می‌مانند و در حالی‌که اسنک و نوشیدنی می‌خورند، با دوستان‌شان صحبت می‌کنند. برخی از بهترین کافه‌ها و بارها عبارتند از: ژوبی (Jobi) در لِبلون، بِلمونته در ایپانِما یا پاوائو آزول در کوپاکابانا (Pavao Azul). پاوائو آزول خیلی زود شلوغ می‌شود بنابراین بهتر است خود را کمی زوتر به این کافه برسانید.

بیشتر مردم ریو عاشق سامبا هستند و به‌نظر می‌رسد با این استعداد به دنیا آمده‌اند. در روزهای دوشنبه در معروف‌ترین مرکز سامبا، پِدرا دو سال (Pedra do Sal)، اجراهای زنده از گروه‌های موسیقی سامبا در مقابل تعداد زیادی از تماشاگران برگزار می‌شود. در اواخر هفته، برخی از مردم ریو به مدارس سامبا، مانند مدرسه‌ی سامبای مانگویرا (Mangueira) می‌روند تا از موسیقی زنده‌ی سامبا لذت ببرند. یکی از معروف‌ترین مکان‌های ریو برای شنیدن تمام ژانرهای موسیقی برزیلی، ریو سناریوم (Rio Scenarium) در لاپا (Lapa) است. این مرکز چند طبقه انواع موسیقی برزیلی، از بوسا نووا (Bossa Nova) گرفته تا سامبا و موسیقی پاپ برزیلی و کورینو (Chorinho) را برای مردم پخش می‌کند. این مکان، محلی ایده‌آل برای داشتن یک شب هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی در ریو است.

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}