با فستیوال‌‌ های شاد فنلاند آشنا شوید

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/4/2
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فنلاند یکی از شادترین کشورهای دنیا را بشناسید لقب گرفته است و شاید راز این شادی را باید در جشنواره‌های متنوع و پر از موسیقی و آواز فنلاند جستجو کرد که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

تور اروپا

فستیوال‌های زیادی از جشنواره‌های سنتی گرفته تا موسیقی و هنر در سرتاسر فنلاند برگزار می‌شود. اگر قصد دارید از فنلاند دیدن کنید، فهرستی از جشنواره‌های برتر فنلاند تهیه‌کرده‌ایم که نباید شانس حضور در آن‌ها را از دست بدهید. به‌جز جشن‌های زمستانی سال نو و کریسمس، بهترین فستیوال‌های فنلاند در فصل تابستان برگزار می‌شوند؛ بنابراین مناسب‌ترین زمان برای سفر به فنلاند بین ماه ژوئن تا آگوست در نظر گرفته می‌شود؛ اما اگر دوست دارید که جشن کریسمس یا سال نو را در فنلاند بگذرانید، بهترین زمان برای سفر به این کشور ماه دسامبر تا ژانویه است؛ ضمن اینکه در زمستان می‌توانید از دیدن شفق رنگارنگ قطبی در آسمان لذت ببرید.

فستیوال نیمه‌ تابستان

جشن نیمه‌ تابستان که به‌عنوان یوهانوس (Juhannus)‌ هم شناخته می‌شود، فستیوال سنتی این سرزمین است. این جشن در شنبه‌ای بین بیستم تا بیست و ششم ماه ژوئن برگزار می‌شود. مردم فنلاند در این روز به‌خصوص، آتش‌هایی بزرگ در کنار دریا و دریاچه‌ها برپا می‌کنند، شاخه‌های درخت غان را در دو طرف درِ اصلی ساختمان قرار می‌دهند، همچنین تیرکی عمودی برپا کرده و بر گرد آن می‌رقصند. زنان مجرد که در جستجوی همسر آینده‌ی خود هستند، خم‌ شده و درون ‌یک چاه را می‌نگرند تا بازتاب همسر آینده‌ي خود را در آن ببینند یا هفت گل مختلف را جمع‌آوری کرده و در زیر بالش خود قرار می‌دهند تا بتوانند او را در رویا ببینند. جشن‌های زیادی ازجمله فستیوال موسیقی، روز پرچم ملی فنلاند و بسیاری دیگر در طول این جشنواره برگزار می‌شود و ازآنجایی‌که فنلاند به مدار قطب شمال نزدیک است، در این موقع از سال شب‌ها کوتاه‌تر شده یا اصلاً شب نمی‌شود.

فستیوال های نیمه تابستان

جشن کریسمس و سال نو

اگرچه رسم و رسوم شاید کمی متفاوت باشد، اما مثل تمام کشورهای دنیا، کریسمس و سال نو در فنلاند باذوق و شوق فراوانی جشن گرفته می‌شود. فصل کریسمس از شب کریسمس آغاز شده و ۱۳ روز پس‌ از آن پایان می‌یابد. در طی این جشن، مردم به جشن و پایکوبی، خرید شب کریسمس، شیرینی و نان زنجبیلی، نوشیدنی‌، تفریحات زمستانی و بسیاری کارهای دیگر می‌پردازند. همچنین در جشن‌ سال نو، مردم این سرزمین سال نو را با تماشای پدیده‌ی زیبای شفق قطبی، آتش‌بازی و جشن و سرور تجربه می‌کنند.

شب والپورگیس

این رویداد که با جشنواره‌ی بهاری مصادف می‌شود، به نام واپو (Vappu) یا روزِ مه شناخته می‌شود. این جشنواره به جشن بلتِین (Beltane) که جشنواره‌ای مربوط به سلتی‌های قبل از میلاد است، ارتباط نزدیکی دارد. همچنین شب والپورگیس (Walpurgis Night)‌ به جشن‌های روز مه که در سرتاسر اروپا برپا می‌شود، شباهت زیادی دارد و شامل تاج‌گذاری مجسمه‌ها در اطراف شهر و کارناوال‌های رنگارنگ می‌شود. مردم این روز را در خیابان‌ها جشن می‌گیرند، به پیک‌نیک رفته و لباس‌های تزیینی بر تن می‌کنند.

فستیوال های فنلاند

فستیوال تانگو

فستیوال تانگو یا تانگو مارکینات (Tangomarkkinat) یکی از قدیمی‌ترین جشن‌های تانگو در فنلاند و جهان به شمار می‌رود و از سال ۱۹۸۷ تا به امروز، هرساله در ماه جولای در شهر سینایوکی (Seinäjoki) برپا می‌شود. در طول این جشنواره، مسابقات زیادی را می‌بینیم که شرکت در آن برای مردان و زنان آزاد بوده و در طی آن بهترین رقصنده‌های تانگوی این سرزمین، خوانندگان و آهنگسازان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در کنار این رقابت‌ها، موسیقی زنده‌‌‌‌‌‌ و رقص همگانی برگزار می‌گردد که تنها به رقص تانگو محدود نمی‌شود. بزرگ‌ترین رقابت این جشنواره، آواز تانگو مشهور به تانگو رویال است که طی آن ملکه‌ و پادشاه تانگو انتخاب شده و تمام این رویداد از تلویزیون پخش می‌شود.

فستیوال های فنلاند

فستیوال موسیقی محلی کاستینن

فستیوال کاستینن (Kaustinen) که از سال ۱۹۶۸ تا امروز برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فستیوال رقص و موسیقی محلی در کشورهای اسکاندیناوی به شمار می‌رود و به مدت یک هفته در شهر کاستینِن پذیرای هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی از سرتاسر جهان می‌شود. اگر از دوستداران موسیقی محلی هستید، بهترین جایی‌که می‌توانید طی بازدید خود از فنلاند در آن حضور پیدا کنید، فستیوال کاستینن است.

فستیوال های فنلاند

فستیوال فلو

این جشنواره مربوط به «موسیقی و هنر شهری» است که در شهر هلسینکی برگزار می‌شود. هنرمندان مختلفی با ملیت‌های متفاوت و سبک‌های متنوع در این فستیوال به هنرنمایی می‌پردازند. همچنین فستیوال فلو (Flow) نمایشگاهایی را در زمینه‌ی هنرهای تجسمی، فضاهای شهری، فیلم و نمایش فیلم برگزار می‌کند. این جشنواره تا به امروز اجرای هنرمندان مشهوری مثل گروه راک آمریکایی بلک کیز، کانیه وست (Kanye West)، گروه بون ایور (Bon Iver)، گروه آمریکایی دِ نشنال، کندریک لامار (Kendrick Lamar)، خواننده‌ی آمریکایی آیرون اند واین (Iron & Wine) و بسیاری دیگر را به خود دیده است.

فستیوال های فنلاند

فستیوال فیلم خورشید نیمه شب

این فستیوال از سال ۱۹۸۶ تا به امروز در نیمه‌ی دوم ماه ژوئن و در شهر سودانکیلا برگزار می‌شود؛ شهری که برای پنج شبانه‌روز متوالی، بی‌وقفه میزبان فیلم‌های ملی و بین‌المللی است. نام این جشنواره یعنی خورشید نیمه‌شب (Midnight Sun) به این مطلب اشاره دارد که در این موقع از سال خورشید همیشه در آسمان فنلاند دیده می‌شود و دیگر شبی وجود ندارد. اسامی مطرحی در صنعت فیلم‌سازی ازجمله راجر کورمن، تری گیلیام، فرانسیس فورد کاپولا و بسیاری دیگر تاکنون در این فستیوال حضور یافته‌اند. خورشید نیمه‌شب یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های فنلاند محسوب می‌شود.

فستیوال های فنلاند

فستیوال متال توسکا

فستیوال متال توسکا در فضای باز یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فستیوال‌های متال در فنلاند است که هرساله در شهر هلسینکی برگزار می‌شود. از سال ۱۹۹۸ که این جشنواره آغاز شده، هرساله جمعیت بیشتری را به خود جذب کرده است. زمان برگزاری این جشنواره همواره از ماه ژوئن تا جولای تغییر می‌کند. هنرمندان مطرح سبک متال ازجمله گروه فنلاندی بچه‌های بودوم (Children Of Bodom)، گروه سوئدی گوست (Ghoast) و اوپِت (Opeth)، گروه سوئیسی سلتیک فراست (Celtic Frost)‌ و بسیاری دیگر در این جشنواره هنرنمایی کرده‌اند.

جشنواره های فنلاند

فستیوال حلقه‌ بالتیک

حلقه‌ی بالتیک یا بالتیک سیرکِل (Baltic Circle) فستیوال هنر و فیلم معاصر است که از سال ۲۰۰۰ تاکنون در ماه نوامبر در شهر هلسینکی برگزار می‌شود. این فستیوال به عرصه‌ای برای توسعه‌ی ایده‌های ناب و گرایش‌های نوین استعدادهای تئاتر معاصر تبدیل شده است و به نزدیک‌تر کردن جوامع بالتیک و اسکاندیناوی کمک شایانی می‌کند. فستیوال بالتیک سیرکل همچنین به‌عنوان محلی برای گردهمایی هنرمندان، تماشاچیان و هنرمندان هنر پرفورمنس از دیگر کشورها در نظر گرفته می‌شود.

ایلوساری راک

این جشنواره دومین جشنواره‌ی قدیمی راک در فنلاند است که از سال ۱۹۷۱ تاکنون به مدت سه روز در آخرین روزهای هفته برگزار می‌شود. در جشنواره‌ی ایلوساری راک (Ilosaarirock) هنرمندان فنلاندی و بین‌المللی زیادی ازجمله گروه آمریکایی ایمَجین دراگونز (Imagine Dragons) و پُرتیس‌هد (Portishead) روی صحنه به هنرنمایی پرداخته‌اند. این فستیوال در ماه جولای و در مرکز تعطیلات تابستانی لالورین (Laulurinne) در شهر یوهنسو، از سوی انجمن موسیقیدانان پاپ این شهر برگزار می‌شود. این انجمن، سازمانی غیرانتفاعی است که درآمد حاصل از کنسرت‌ها را صرف حمایت از هنرمندان و گروه‌های موسیقی محلی می‌کند.

فستیوال های فنلاند

پوری جاز

پوری جاز (Pori jazz) یکی از قدیمی‌ترین و همچنین از پیشگامان جشنواره‌ی موسیقی در فنلاند به شمار ‌می‌‌‌‌‌‌‌‌آید که برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ برگزار شد؛ اگرچه این فستیوال در ابتدا بسیار کم‌اهمیت و کوچک بود، اما هرسال بر محبوبیت آن افزوده شد تا اینکه امروز به یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌ترین فستیوال‌های اروپا تبدیل‌ شده است. پوری جاز به موسیقی جاز اختصاص‌یافته و در پارک کیری‌یورین لوتو (Kirjurinluoto) در شهر پوری (پُری) برگزار ‌می‌گردد. هنرمندان محبوب زیادی مثل مایلز دیویس، ری چارلز، دیزی گیلسپی (Dizzy Gillespie)، چیک کوریا (Chick Corea) و بسیاری دیگر در این فستیوال به اجرای موسیقی پرداخته‌اند. اگر از علاقه‌مندان موسیقی جاز هستید، پوری جاز همان جایی است که از حضور در آن لذت خواهید برد.

فستیوال های فنلاند

فستیوال موسیقی مجلسی کوهمو

کسانی‌که از شنیدن موسیقی کلاسیک و به‌ویژه موسیقی مجلسی یا چمبر لذت می‌برند، برای شرکت در فستیوال موسیقی مجلسی کوهمو (Kuhmo Chamber Music) باید عازم شرق فنلاند شوند. این فستیوال دوهفته‌ای در انتهای ماه جولای برگزار شده و در هرروز پنج کنسرت در آن اجرا می‌شود که شامل موسیقی کلاسیک و همچنین قطعه‌های موسیقی معاصر از نوازندگان مختلف می‌شود. اولین فستیوال کوهمو در سال ۱۹۷۰ برگزار شد. این فستیوال از نظر تعداد شرکت‌کنندگان پنجمین فستیوال بزرگ فنلاند به شمار می‌آید.

فستیوال های فنلاند

روز استقلال

روز استقلال در ششم دسامبر هرسال با بزرگداشت جدایی فنلاند از روسیه جشن گرفته می‌شود. در این روز رئیس‌جمهور فنلاند مهمانی مخصوصی برای دیپلمات‌ها، ورزشکاران و هنرمندان شایسته ترتیب می‌دهد که از تلویزیون پخش زنده می‌شود.

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}