راهنمای سفر به کره جنوبی برحسب ماه‌های سال

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/4/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

از آنجایی‌که کره‌ی جنوبی دارای آب‌وهوایی متغیر است، سفر به این کشور می‌تواند در برخی از ماه‌های سال چالش‌برانگیز باشد. از این‌رو، مسافران باید پیش از سفر از وضعیت جوی این کشور در ماه‌های مختلف سال مطلع شوند.

تور اروپا

کره جنوبی کشوری چهارفصل است که هر فصل آن جاذبه‌های ویژه‌ای برای گردشگران دارد، اما با توجه به خواسته‌ی شما برای دیدار از کره، گاهی اوقات سفر در برخی ماه‌ها بهتر از ماه‌های دیگر است. این مقاله شما را با ویژگی‌های دقیق هرماه از سال در کره‌ی جنوبی آشنا می‌کند.

کره جنوبی

ژانویه

درحالی‌که عده‌ای از سرما گریزان هستند، بدون شک جذابیت‌هایی نیز در پوشیدن یک کت گرم و قدم زدن در سرمای سوزان و برف سفید وجود دارد؛ برفی که معمولاً بیشترین میزان بارش آن در ماه ژانويه است. کره در این ماه از سال بسیار خلوت است و همین امر ژانویه را به زمانی مناسب برای سفر تبدیل می‌کند؛ به‌خصوص برای افرادی که به دنبال فرار از شلوغی در شهرهای بزرگ هستند. پیست‌های اسکی سراسر کشور به مکان‌های مناسبی برای انجام ورزش و تفریحات زمستانی تبدیل می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند از وسایل حمل‌ونقل عمومی بهینه در کره استفاده کنند؛ وسایلی که علی‌رغم سرمای هوا، درست سر ساعت کار می‌کنند.

روزهای بارانی: ۷ روز

میانگین دمای هوا: منفی ۲ درجه‌ی سانتی‌گراد

ژانویه کره جنوبی

فوریه

زمستان در کره سرد و طولانی است و تا اواخر فوریه ادامه دارد. با این‌وجود، گردشگران همچنان می‌توانند از بسیاری از امکانات سرپوشیده در این کشور نظیر پارک‌های تفریحی، موزه‌ها، رستوران‌ها و اسپاهای کره‌ای نهایت لذت را ببرند. اکثر این امکانات رفاهی دسترسی مستقیم به مترو دارند و نیاز برای راه رفتن در سرمای بیرون را مرتفع می‌کنند. به‌علاوه، عاشقان خرید نیز می‌توانند از فرصت حراج‌های بزرگ در این ماه در مراکز خرید نهایت بهره را ببرند.

اثرات سامانه‌ی جوی سیبریایی در بخش‌های شمالی کره بیشتر احساس می‌شود، بنابراین گردشگران باید برای تجربه‌ی هوای گرم‌تر راهی بخش‌های جنوبی کشور نظیر شهر ساحلی بوسان یا جزیره‌ی زیبای جیجو شوند.

روزهای بارانی: ۶ روز

میانگین دمای هوا: صفر درجه‌ی سانتی‌گراد

فوریه کره جنوبی

مارس

با نزدیک شدن به فصل بهار و گرم‌تر شدن هوا، مردم محلی راهی کوه‌ها شده و از پارک‌های ملی فراوان در سراسر کشور نهایت استفاده را می‌برند. این پارک‌ها حالا پر از گل‌های رنگارنگ وحشی شده‌اند. تغییرات آب‌وهوا سبب برگزاری فستیوال‌های منحصربه‌فردی نظیر فستیوال آتش در جیجو و فستیوال جشن ساحلی در جیندو (Jindo) می‌شود.

با این‌حال، باید مراقب بود، زیرا در اواخر ماه مارس باران‌های غیرمنتظره دوباره شروع به باریدن می‌کنند. درنتیجه همراه داشتن چند لباس گرم ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد. درواقع، کره‌ای‌ها دارای یک اصطلاح شاعرانه برای توصیف این آب‌وهوای ناپایدار هستند که می‌گوید: «زمستان به گل‌ها حسادت می‌کند.»

روزهای بارانی: ۷ روز

میانگین دمای هوا: ۶ درجه‌ی سانتی‌گراد

مارس کره جنوبی

آوریل

شاید شکوفه‌های گیلاس در ژاپن خارق‌العاده و افسانه‌ای باشند، اما شکوفه‌های کره‌ای نیز زیبایی فراوانی دارند. فستیوال‌های متعدد شکوفه‌های گیلاس در هفته‌های اول و دوم ماه آوریل برگزار می‌شوند و دریاچه‌ها، مسیرها و پارک‌ها با سبدهایی از شکوفه‌های فراوان گل زیبایی دوچندانی می‌یابند.

نباید از این موضوع غافل شد که آوریل ماهی است که غبار زردرنگ ناشی از صحرای گُبی (Gobi) سراسر شبه‌جزیره‌ی کره را می‌پوشاند و هوایی غبارآلود در سراسر خاک این کشور پدید می‌آورد. اگر دارای آلرژی هستید، از سفر به کره در این ماه خودداری کنید یا اینکه چندین ماسک با خود به همراه داشته باشید.

روزهای بارانی: ۸ روز

میانگین دمای هوا: ۱۳ درجه‌ی سانتی‌گراد

آوریل کره جنوبی

مه

هوا در ماه مه در مطلوب‌ترین حالت خود قرار دارد و همین امر این ماه را به یکی از محبوب‌ترین ماه‌های سال برای دیدار از کره‌ی جنوبی تبدیل می‌کند. هتل‌ها و بلیط هواپیماها نیز قیمت مناسبی دارند، اما باید آن‌ها را از قبل رزرو کرد؛ زیرا شمار فراوان گردشگران کره‌ی جنوبی در فصل بهار می‌تواند گزینه‌های اقامتی شما را محدود کند.

از این ماه با روزهای اکثراً آفتابی نهایت استفاده را برده و به انجام تفریحات در فضای باز بپردازید. رویدادها و فستیوال‌های متعددی در سراسر این کشور برگزار می‌شود که در این میان، فستیوال بامبو و فستیوال چای سبز در استان جئولانام (Jeollanam) در زمره‌ی محبوب‌ترین‌ها قرار دارند.

روزهای بارانی: ۹ روز

میانگین دمای هوا: ۱۸ درجه‌ی سانتی‌گراد

بهار کره جنوبی

ژوئن

ژوئن نیز به‌مانند ماه مه فرصت مناسبی برای فرار از شلوغی و لذت بردن از آب‌وهوای معتدل است؛ به‌خصوص که هنوز مناطق ساحلی کره با جمعیت فراوان توریست‌ها در ماه جولای روبه‌رو نشده‌اند. عصرها در این ماه هوا خنک است، بنابراین بد نیست یک کت سبک، به هنگام بیرون آمدن برای صرف شام یا گشت زدن در اطراف، به همراه داشت.

روزهای بارانی: ۱۰ روز

میانگین دمای هوا: ۲۲ درجه‌ی سانتی‌گراد

تابستان کره جنوبی

جولای

تابستان‌ها در کره می‌تواند به‌طور غیرقابل‌تحملی گرم و مرطوب باشد، بنابراین گردشگران خود را مرتباً در حال ایستادن در زیر دستگاه‌های تهویه‌ی مطبوع می‌یابند. طوفان‌های فصلی این کشور در اواخر جولای شروع می‌شوند و باران‌ها می‌توانند شدید و طولانی باشند و برای چندین روز ادامه یابند.

گرما و باران می‌تواند برنامه‌ی سفر بسیاری را خراب کند، اما جولای برای افرادی که مشکلی با این شرایط جوی ندارند ماه جذابی خواهد بود. فستیوال‌های موسیقی نظیر فستیوال اولترا (Ultra) و فستیوال راکِ اینچئون (Incheon) و همچنین رویدادهای فرهنگی نظیر فستیوال گِل بوریئونگ (Boryeong) و فستیوال تفنگ‌های آب‌پاش سینچون (Sinchon)، در تمامی آخر هفته‌های این ماه برگزار می‌شوند و راهی ایده‌آل برای مبارزه با گرمای هوا هستند.

روزهای بارانی: ۱۶ روز

میانگین دمای هوا: ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد

تابستان کره جنوبی

اوت

اگرچه گرمای سوزان هوا ماه اوت را به بهترین زمان برای دیدار از سواحل و پارک‌های آبی کره تبدیل می‌کند، اما از طرفی دیگر تعطیلات تابستانی اکثر دانشگاه‌ها، مدارس و شرکت‌های کره‌ای نیز فرامی‌رسد؛ بنابراین، رستوران‌ها، مراکز خرید و مجتمع‌های فرهنگی به‌شدت شلوغ می‌شوند. با افزایش تقاضا برای سفرهای خارجی، ظرفیت هتل‌ها نیز پر می‌شود و مسلماً مراکزی نظیر استخرهای شنا جایی برای سوزن انداختن نخواهند داشت.

کره‌ی جنوبی در مقایسه با کشورهای همسایه، کمتر در برابر طوفان‌های شدید آسیب‌پذیر است، اما باید به‌طورمعمول انتظار یک تا سه طوفان در سال در این کشور را داشت. این طوفان‌ها معمولاً در اواخر تابستان، به‌خصوص ماه اوت، کره‌ی جنوبی را درمی‌نوردند و با خود باران‌های سیل‌آسا به همراه می‌آورند؛ بنابراین محل اقامت خود را بدون به همراه داشتن یک چتر یا یک بارانی مقاوم ترک نکنید.

روزهای بارانی: ۱۵ روز

میانگین دمای هوا: ۲۶ درجه‌ی سانتی‌گراد

تابستان کره جنوبی

سپتامبر

سپتامبر یکی از غیرقابل‌ پیش‌بینی‌ترین ماه‌های سال در کره است. هوا می‌تواند در روزهای اول این ماه در گرم‌ترین حالت خود در تمام سال باشد، درحالی‌که دمای هوا در اواخر ماه به‌اندازه‌ی پاییز سرد شود. با توجه به این شرایط جوی، چند لباس اضافه با خود به همراه داشته باشید.

از آنجایی‌که کشور آماده‌ی ورود به فصل پاییز می‌شود، رویدادهایی نظیر فستیوال بین‌المللی رقص بالماسکه‌ی آندونگ (Andong) و فستیوال فرهنگی هیوسئوک (Hyoseok) سرگرمی‌های فراوانی را برای خانواده‌ها و سایر گردشگران مهیا می‌کنند.

روزهای بارانی: ۹ روز

میانگین دمای هوا: ۲۱ درجه‌ی سانتی‌گراد

سپتامبر کره جنوبی

اکتبر

باوجود آب‌وهوای تقریباً عالی و انبوهی از فستیوال‌ها نظیر فستیوال بین‌المللی فیلم بوسان و فستیوال فانوس جینجو (Jinju)، اکتبر بدون شک یکی از بهترین ماه‌ها برای دیدار از کره‌ی جنوبی است.

کوه‌های کره در این ماه رنگ‌های شگفت‌انگیز زرد، نارنجی و قرمز را به تن می‌کنند و مردم محلی نیز راهی پارک‌های ملی برای لذت بردن از طبیعت زیبا می‌شوند. برنامه‌ی سفر خود را برای لذت بردن از تغییر رنگ برگ‌ها، به‌خصوص در مناطق کوهستانی سئوراکسان (Seoraksan) و بوکانسان (Bukhansan)، ترتیب دهید.

گردشگران همچنان می‌توانند در این ماه از سال با یک تی‌شرت از زیبایی‌های کره لذت ببرند، اما بد نیست چند لباس اضافی هم به همراه داشته باشند.

روزهای بارانی: ۶ روز

میانگین دمای هوا: ۱۵ درجه‌ی سانتی‌گراد

پاییز کره جنوبی

نوامبر

نوامبر در کره نیز به‌مانند اکتبر به خاطر آب‌وهوای معتدل، بارش کم و انبوهی از زیبایی‌های طبیعی بکر معروف است. به هنگام تحسین نورهای رنگارنگ در فستیوال فانوس‌ها یا پختن کیمچی (kimchi) در فستیوالِ این غذای سنتی در سئول، از هوای خنک این ماه لذت ببرید.

روزهای بارانی: ۹ روز

میانگین دمای هوا: ۷ درجه‌ی سانتی‌گراد

دسامبر

برای افرادی که هیچ مشکلی با سرما ندارند، ماه دسامبر بهترین زمان برای سفر به کره است. قطعاً هوا در این ماه سرد است و اوضاع می‌تواند در برخی روزها بسیار سخت باشد، اما می‌توان در دسامبر برف، تزئینات مربوط به کریسمس و بسیاری از جشن‌های سال نوی میلادی را تجربه کرد.

درحالی‌که کسب‌وکارها به خاطر کریسمس در اکثر نقاط جهان تعطیل می‌شوند، تجارت در سئول به لطف جشن‌های سراسر ماه دسامبر رونق می‌گیرد و کمتر مغازه‌ای در این ایام بسته است.

روزهای بارانی: ۷ روز

میانگین دمای هوا: صفر درجه‌ی سانتی‌گراد

کریسمس کره جنوبی

چه زمانی به کره سفر نکنیم؟

با توجه به اینکه شما از کدام کشور به کره سفر می‌کنید یا اینکه به چه نوع آب‌وهوایی عادت دارید، باید بدانید که سئول در طول ماه‌های گرم تابستان و روزهای سرد زمستان، به شهر نامناسبی برای بازدید تبدیل می‌شود. به‌طورکلی، تابستان دیرهنگام (از اواخر جولای تا اواخر اوت) در کره بسیار گرم و مرطوب است؛ به‌علاوه، باید به بارش باران‌های شدید در این فصل هم اشاره کرد. امری که گردشگری را با مشکل روبه‌رو می‌کند. به‌طور مشابه، زمستان دیرهنگام (از اوایل ژانویه تا اواخر فوریه) در کره نیز بسیار سرد و خشک است و دیدار از جاذبه‌های موجود در فضای باز را برای برخی از مسافران دشوار می‌کند.

تعطیلات مهم در کره‌ی جنوبی شامل سئولال (Seollal) یا سال جدید قمری در ژانویه یا فوریه و چوسِئوک (Chuseok) در سپتامبر یا اکتبر می‌شوند. این زمان شلوغ‌ترین فصل برای سفرهای داخلی است، زیرا مردم محلی به دیدار اقوام خود در زادگاهشان می‌روند. این امر، در صورت نداشتن برنامه‌ریزی از قبل، سفر به کره را تقریباً غیرممکن می‌کند. به‌علاوه، بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در این ایام تعطیل هستند و سئول به طرز عجیبی خلوت می‌شود.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}