همه چیز درباره کارناوال رنگارنگ ریو

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1398/3/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر شما هم به فستیوال‌ها و جشن‌های عمومی علاقه زیادی دارید، نباید به هیچ عنوان کارناوال ریو را از دست بدهید.

تور اروپا

در پایان ماه فوریه، بزرگ‌ترین فستیوال جهان با بالا گرفتن تب مهمانی و هیجان در سرتاسر برزیل به‌راه می‌افتد. کارناوال ریو بزرگ‌ترین جشن این کشور بوده و مردم سراسر جهان را به سمت این شهر می‌کشاند. در ادامه تمام چیزهایی که باید درباره کارناوال ریو بدانید را برایتان آورده‌ایم.

سمبودرومو

سمبودرومو (Sambódromo) جایی است که رویداد اصلی کارناوال برگزار می‌شود و رژه‌های شگفت انگیزی در خیابان به راه می‌افتد که از تلویزیون‌های سراسر جهان پخش می‌شود. عناصر بزرگی با موضوعات مختلف در امتداد کوریدور به حرکت در می‌آیند، هزاران تماشاچی هیجان زده در دو طرف به تماشای آن‌ها می‌ایستند و به رقص و شادی می‌پردازند. فضا پر از ضرب سنگین طبل‌های فلزی است و ریتم تند سامبا و رقصنده‌ها شور فراوانی ایجاد می‌کند. نقطه اوج رویداد در سه‌شنبه اعتراف (Shrove Tuesday) یا سه‌شنبه چاق اتفاق می‌افتد، اما رژه‌ها از شنبه‌ی قبل شروع می‌شود.

فستیوال ریو

پشت این رژه‌ها ۱۴ عدد از بهترین مدارس سامبا در ریو حضور دارند که از ماه‌های قبل برای بهترین اجرای سامبا که ریو تاکنون دیده، خود را آماده می‌کنند و همگی هدف مشترکی دارند که در واقع متقاعد کردن داوران برای برنده شدن‌شان به عنوان بهترین مدرسه سامبای کارناوال است و همگی علاقه‌مند هستند مورد تحسین همگانی برزیلی‌ها قرار بگیرند. سابقه و اعتبار مدرسه‌ها متفاوت است. برخی از آن‌ها از برجستگان عرصه سامبا بوده و برخی دیگر بخش‌های کوچکی را تشکیل می‌دهند که حتی به مسافران هم اجازه می‌دهند در تمرین‌ها شرکت کرده و در کنار بهترین رقصندگان سامبا در رژه حضور یابند.

هر مدرسه موضوعی را به‌صورت انفرادی انتخاب می‌کند و آن را از طریق اجراها و لباس‌های پرتزئین به نمایش می‌گذارد. این اجرا به کمک ۲۰۰ تا ۴۰۰ نوازنده طبل که ریتمی تند و هیپنوتیزم کننده می‌زنند، هیجان بیشتری می‌گیرد و جمعیت مسحور این منظره حیرت‌انگیز می‌شود. از همین رژه‌ها بود که روح کارناوال متولد شد و حقیقتاً تماشای آن تجربه‌ای است که یک بار در زندگی اتفاق می‌افتد.

برای رسیدن به سمبودرومو می‌توانید تاکسی بگیرید یا از اتوبوس‌های شاتل استفاده کنید که مستقیماً از هتل به سمت ورودی آن می‌روند. هم‌زمان با این کارناوال چندین مهمانی خیابانی با ده‌ها هزار تماشاچی هم برگزار می‌شود که باعث بالا رفتن حجم ترافیک خیابان‌ها خواهد شد. آسان‌ترین راه برای رسیدن به سمبودرومو استفاده از مترو به سمت پراسا اونزه (Praça Onze) است و بعد از آن نیز با یک پیاده‌روی یک ربعه به مقصد خواهید رسید. مسیر کاملاً با راهنما مشخص شده و می‌توانید در میان راه از جشن‌های خیابانی هم لذت ببرید.

کارناوال ریو

مهمانی های خیابانی

در بیرون از ناحیه سمبودرومو، ریو به مدت یک هفته از ریتم روزمره خود خارج شده و خیابان‌های شهر با چندین و چند مهمانی خیابانی به هیجان درمی‌آیند. این مهمانی‌های روزانه بخشی از کارناوال ریو به حساب می‌آیند. مهمانی‌ها به نوعی مسابقه استقامت هم هستند زیرا هر روز بیشتر از روز قبل باید رقصید و شادی کرد. مهمانی‌ها اغلب با یک ون یا شناور کارناوالی که در طی مسیری به آرامی حرکت می‌کند، هدایت شده و حضور رقصندگان، خوانندگان و موسیقی سامبا محیط را به وجد می‌آورد و مردم پشت‌سرشان با رقصیدن و خواندن و شادی کردن با آن‌ها همراه می‌شوند.

فروشندگان خیابانی هم در وسط بدن‌های عرق کرده به راه افتاده و نوشیدنی خنک به مردم می‌فروشند. لباس‌های ویژه این مهمانی‌ها بسیار اهمیت دارد و اگر چه هر مهمانی موضوع ویژه خودش را دارد اما هر لباسی قابل قبول است. بهترین انتخاب‌ها شامل لباس پلیس، سرخپوست، ملوان، خلبان، گاوچران یا حتی لباس‌های ساده‌ پر زرق و برق هستند. در این روزها دمای هوا تا ۴۰ درجه هم بالا می‌رود پس بهتر است لباس خود را سبک و خنک انتخاب کنید.

کارناوال ریو

یکی از معروف‌ترین بلوکو (bloco) یا مهمانی‌های خیابانی که یکی از بزرگ‌ترین‌ها هم محسوب می‌شود، کوردائو دا بولا پرتا (Cordão da Bola Preta) است که بر اساس اجرای سنتی گروه سامبا در ریو شکل گرفت. این مهمانی در مرکز شهر برگزار شده و تقریباً یک میلیون نفر به تماشایش می‌روند. رنگ‌های سنتی این بلوکو سیاه و سفید خال‌خالی بوده و هزاران نفر هم با همین تم لباس می‌پوشند تا با آن هماهنگ باشند. برنامه کامل مهمانی‌ها نزدیک به روز اول کارناوال پخش می‌شود، پس با هتل یا هاستل خود برای گرفتن برنامه کامل، هماهنگ کنید. بهترین بلوکوها در لبلون (Leblon)، ایپانما و کوپاکابانا برگزار می‌شود. وقتی در وسط تابستان برزیل در میان جمعیتی هزاران نفری باشید به درکی تازه از لذت نسیم دریایی خواهید رسید. مهمانی‌های کوچک‌تری هم در گاویا (Gavea) و بوتافوگو (Botafogo) برپا می‌شوند که به اندازه خودشان پر از شادی و هیجان هستند. برخی از آرام‌ترین بلوکوها را می‌توانید در سانتا ترزا (Santa Teresa) پیدا کنید و برعکس، سنترو (Centro) جایی برای بزرگ‌ترین‌ و شلوغ‌ترین مهمانی‌ها است. هر چند، تنها کافی است قدم به خیابان‌ بگذارید، بلوکوها خودشان شما را پیدا می‌کنند.

کارناوال ریو

مراسم کارناوال بالماسکه

کارناوال بالماسکه‌ (carnival balls) رویدادهای بزرگی هستند که در نقاطی مشخص از شهر برپا می‌شوند و بسیار پرزرق و برق، شجاعانه و پرشور هستند. این مراسم‌ مرز‌های یک شب‌نشینی عادی را پشت‌‌سر گذاشته و تجربه‌ای از یک مهمانی به یادماندنی را برایتان رقم می‌زنند. از مراسم رقص بالماسکه کاخ پرشکوه کوپاکابانا گرفته تا سایر رویدادها، این مهمانی‌ها پر تزئین‌ترین و خیره‌کننده‌ترین لباس‌ها را طلب می‌کنند. در بسیاری از این مهمانی‌ها موسیقی‌های مختلفی پخش می‌شود که کمی از سامبا فاصله گرفته و وارد فضایی بین‌المللی‌تر شده و لایه‌ای کاملاً جدید از کارناوال را به وجود می‌آورند.

کارناوال ریو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}