این تفریحات جذاب را در روزهای بارانی کیپ تاون تجربه کنید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/3/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بسیاری از گردشگران فصول گرم سال را برای سفر به کیپ‌تاون انتخاب می‌کنند، اما این شهر محبوب در آفریقای جنوبی در روزهای بارانی سال هم جاذبه‌های متعددی برای سر زدن دارد.

تور اروپا

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که کیپ تاون مقصدی ایده‌آل برای سفر در فصل تابستان است. این شهر با سواحل، کوه‌ها، دریاچه‌ها و مناظر تماشایی، شما را در انتخاب برای تفریح در یک روز آفتابی سردرگم خواهد کرد. کیپ‌تاون آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد، به این معنی که معمولاً تابستان‌های آن گرم و خشک و زمستان‌هایش بارانی و نسبتاً سرد است. بسیاری این موضوع را بهانه کرده و از سفر به کیپ‌تاون در فصل بارانی خودداری می‌کنند؛ اما شما این کار را نکنید. این مقاله به بررسی جاذبه‌های شهر کیپ‌تاون در روزهای بارانی می‌پردازد.

تماشای غذا خوردن کوسه ها در آکواریوم

اکثر شهرهای بزرگ جهان دارای آکواریوم هستند و همین امر می‌تواند شما را از رفتن به آکواریوم «دو اقیانوس» در کیپ‌تاون منصرف کند؛ اما این جاذبه در تفرجگاه آبی وی اند اِی (V&A)، صرف‌نظر از زمان مراجعه در طول سال، ارزش بازدید را دارد. در این آکواریوم انواع ماهی‌های شگفت‌انگیز از آب‌های اطراف و همچنین شماری از پنگوئن‌ها به چشم می‌خورد. به‌علاوه، مخزن بزرگی در مرکز آکواریوم وجود دارد که خانه‌ی ماهی‌های بزرگ و چندین کوسه‌ی در حال گشت زدن است. اگر کمی خوش‌شانس باشید، می‌توانید لحظه‌ی غذا خوردن کوسه‌ها در این آکواریوم را به چشم ببینید.

ورزهای بارانی کیپ تاون

دیدار از موزه ای شگفت انگیز

گالری‌ها و موزه های کیپ تاون شما را در روزهای سرد و بارانی سال سرگرم می‌کنند. برخی از این موزه‌ها نظیر موزه‌ی منطقه‌ی ۶، موزه‌ی جزیره‌ی روبن، خانه‌ی بردگان و موزه‌ی بو کاپ (Bo-Kaap) دارای اهمیت تاریخی هستند. به‌علاوه، گالری‌های هنری متعددی در سراسر شهر دیده می‌شود که قطعا ارزش بازدید دارند. اگر این موزه‌ها زیاد برای شما جذاب نیستند، موزه‌ی افلاک‌نما و موزه‌ی تاریخ طبیعی در منطقه‌ی کامپِنیز گاردن (Company’s Garden) بهترین گزینه برای بازدید هستند. می‌توان به‌صورت رایگان یا با مبالغ بسیار ناچیز وارد بسیاری از این موزه‌ها و گالری‌ها شد.

موزه های کیپ تاون

یک فنجان قهوه بنوشید

کیپ‌تاون به خاطر قهوه‌هایش معروف است و ده‌ها کافی‌شاپ دنج در این شهر وجود دارد که مناسب پناه بردن در یک روز بارانی هستند. حتی در مناطق حومه‌ی شهر نیز کافی‌شاپ‌های منحصر به‌فردی دیده می‌شود، اما بالاترین تراکم کافی‌شاپ‌ها قطعاً در منطقه‌ی تجاری و مرکزی کیپ‌تاون قرار دارند. به‌ندرت می‌توان در خیابان‌های بری (Bree)، لانگ (Long)، لوپ (Loop) و کلوف (Kloof) قدم زد و با یک باریستا که در حال آماده‌سازی قهوه است، روبه‌رو نشد.

روز بارانی کیپ تاون

دیدار از یک بازار غذای سرپوشیده

بازارهای کیپ‌تاون همگی در روزهای آفتابی و بارانی دایر هستند، اما اگر شدت باران زیاد بود، می‌توان راهی یکی از سرپوشیده‌ترین گزینه‌ها شد. بازار وی اند اِی (V&A) در اسکله‌ی کیپ‌تاون و بازار جدید موجو (Mojo)، دو گزینه‌ی سرپوشیده هستند که در طول تمامی روزهای هفته از خریداران پذیرایی می‌کنند. بازار اولد بیسکوییت میل (Old Biscuit Mill) در صبح روزهای شنبه نه‌تنها شما را در برابر سرمای هوا محافظت می‌کند، بلکه از بارش باران نیز در امان می‌دارد. به‌علاوه، بازار سیتی بول (City Bowl) که یک بازار روباز دیگر است، در روزهای پنجشنبه از ساعت ۴:۳۰ ظهر تا ۸:۳۰ شب از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند.

مارکت های سرپوشیده کیپ تاون

تماشای یک فیلم مستقل

از رفتن به یک سینمای معمولی خودداری کرده و راهی یکی از آخرین خانه‌های نمایش فیلم مستقل در آفریقای جنوبی شوید. سالن تئاتر لابیا (Labia) اقدام به نمایش برخی از پرفروش‌ترین فیلم‌های دوران معاصر و همچنین فیلم‌های مستقل می‌کند. آن‌ها همچنین در روزهای سرد زمستانی اقدام به سرو انواع نوشیدنی‌های داغ می‌کنند؛ همین امر شما را به‌سوی این سالن نمایش برای تماشای فیلم‌ها می‌کشاند.

استقبال از خود در یک اسپا

کیپ‌تاون دارای اسپاها و مراکز سلامتی فراوانی برای استراحت و تجدید قوا است که در هر زمانی شما را سرحال نگه می‌دارد. این اسپاها در سراسر شهر واقع شده‌اند و اکثر آن‌ها خدمات متنوعی، از ماساژ ساده گرفته تا ماساژ کل بدن، را به مشتریان ارائه می‌دهند.

کیپ تاون

صرف شام در یک رستوران لوکس

هیچ راهی بهتر از صرف یک غذای عالی برای مقابله با یک روز بارانی در کیپ‌تاون وجود ندارد. خوشبختانه، کیپ‌تاون از نظر داشتن رستوران‌های عالی در سراسر سطح شهر، هیچ کمبودی ندارد. فرقی نمی‌کند که به دنبال یک همبرگر، گزینه‌های غذایی گیاهی یا صرفاً یک غذای ساده برای فرار از طوفان و باران باشید، این شهر تمامی خواسته‌های شما را پوشش می‌دهد.

ٰستوران های کیپ تاون

تماشای یک نمایش زنده

کیپ‌تاون در طول یک دهه‌ی اخیر شاهد احیای عرصه‌ی نمایش‌های زنده بوده است؛ می‌توان در هر شبی در کیپ‌تاون، یک تئاتر زنده، یک استندآپ کمدی و یک اجرای موزیکال تماشا کرد. اگر به دنبال تماشای یک نمایش زنده هستید، راهی سالن نمایش فوگارد (Fugard)، باکستر (Baxter) یا کافه‌ی الکساندر (Alexander) شوید. برای کمی خنده، به سراغ کافه‌ها، کلوپ‌ها و رستوران‌هایی بروید که یک‌بار در هفته اقدام به برگزاری نمایش‌های استندآپ کمدی می‌کنند. به‌علاوه یک کلوپ مخصوص کمدی در نزدیکی تفرجگاه وی اند اِی نیز به چشم می‌خورد. اگرچه عرصه‌ی موسیقی زنده در کیپ‌تاون در این روزها کمی نایاب است، اما سالن کریپ (Crypt) اجرای موسیقی جاز را پوشش می‌دهد، هاوس آف ماشینز (House of Machines) مرتباً میزبان نمایش‌های رایگان موزیکال است و مرکوری لایو (Mercury Live) در سراسر هفته به میزبانی از اجراهای زنده می‌پردازد.

سالن های نمایش کیپ تاون

تماشای طوفان در اقیانوس

بهترین راه برای لذت بردن از یک طوفان در کیپ‌تاون، تماشای حرکت آن بر فراز اقیانوس است. اگر با کمی خیس شدن مسئله‌ای ندارید، راهی تفرجگاه دریایی سی پوینت (Sea Point) شده و شاهد برخورد امواج پرفشار دریا به ساحل باشید. شما همچنین می‌توانید راهی فانوس دریایی گرین پوینت (Green Point) شده و از آن بالا به تماشای حرکت کشتی‌ها بپردازید. اگر از رانندگی لذت می‌برید، از شهر خارج شده و راهی کیپ پوینت شوید. اگرچه بهترین زمان برای کاوش در این منطقه، روزهای آفتابی است، اما ماجراجویی در کیپ پوینت در یک طوفان بزرگ، شما را با دلیل نام‌گذاری دماغه‌ی طوفان‌ها (Cape of Storms) برای این شبه‌جزیره آشنا خواهد کرد.

کیپ تاون

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}