با ورزشگاه اسپارتاک در مسکو بیشتر آشنا شوید

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/3/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ورزشگاه اسپارتاک مسکو، چهارمین ورزشگاه بزرگ روسیه است که پذیرای رویدادهای ورزشی مهمی همچون بازی‌های جام جهانی فوتبال و جام کنفدراسیون‌ها بوده است.

تور اروپا

ورزشگاه اسپارتاک مسکو میزبان پنج بازی از مسابقات جام جهانی فوتبال فیفا ۲۰۱۸ بود. از آنجایی‌که مسکو تنها شهر روسیه است که دو استادیوم ورزشی برای میزبانی رقابت‌های فوتبال دارد، تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات سودمندی درباره‌ی ورزشگاه اسپارتاک مسکو فراهم آوریم که از تجربه‌ی تماشای مسابقات فوتبال در این استادیوم، نهایت لذت را ببرید.

پیشینه

ورزشگاه اسپارتاک مسکو به‌عنوان اوتکریتی آرنا (Otkritie Arena) هم شناخته می‌شود. ظرفیت این استادیوم ورزشی ۴۵،۳۶۰ نفر است که در سپتامبر ۲۰۱۴ با رقابتی بین تیم‌های اف سی اسپارتاک مسکو و ستاره‌ی سرخ بلگراد بازگشایی شد. اسپارتاک به همراه سه ورزشگاه دیگر ازجمله کازان آرنا و کرستوفسکی (Krestovsky) در شهر سن پترزبورگ و ورزشگاه فیشت در سوچی میزبان جام کنفدراسیون‌های فیفا ۲۰۱۷ بود. اسپارتاک نه‌تنها ورزشگاه خانگی تیم فوتبال اسپاتارک و مکانی برای میزبانی رقابت‌های فوتبال به‌حساب می‌آید، بلکه از آن به‌عنوان محلی برای اجرای کنسرت‌ها و رویدادهایی مثل فستیوال موسیقی پارک لایو روسیه (Park Live Festival) استفاده می‌شود.

استادیوم اسپارتاک مسکو

چطور به ورزشگاه اسپارتاک برویم

اگرچه اسپارتاک در اطراف شهر مسکو قرار گرفته است، اما گزینه‌های حمل‌ونقلی فراوانی برای رسیدن به آن وجود دارد؛ بیشتر این گزینه‌ها برای کسانی که کارت هواداری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را داشتند، رایگان بود.

 بهترین راه برای دوری از ترافیک مشهور و سنگین مسکو، متروی مسکو است. با ۵ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه متروی اسپارتاک و ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه توشینسکایا (Tushinskaya) می‌توانید به ورزشگاه اسپارتاک برسید. همچنین برای رسیدن به ورزشگاه، ۳۱ مسیر اتوبوس‌رانی متفاوت و ۱۴ خط مینی‌بوس‌رانی وجود دارد که همگی در ایستگاه توشینس کایا توقف می‌کنند.

استادیوم اسپارتاک مسکو

دیدنی‌ ها و سرگرمی‌ های نزدیک استادیوم

در زمینه‌ی جاذبه‌های گردشگری، مسکو انتخاب‌های بی‌شماری به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. برای دیدن این جاذبه‌ها، هر چه به مرکز شهر نزدیک‌تر شوید با گزینه‌های بیشتری روبه‌رو خواهید شد. با این‌حال، تفریحات زیادی هم در اطراف استادیوم وجود دارد که اگر چند ساعتی قبل از شروع مسابقه فرصت داشته باشید، می‌توانید از دیدن این مکان‌ها لذت ببرید. برای مثال قدم زدن در امتداد کانال آبی مسکو، بهترین راه برای کاوش در این میراث به‌جای مانده از شوروی سابق است که تنها با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توانید خود را از استادیوم به ایستگاه شماره ۸ کانال آبی مسکو برسانید. اگر به دنبال تنفس در هوای تازه هستید، می‌توانید برای لحظاتی در پارک سورنای توشینو (Severnoye Tushino) از هیاهوی شهر دور شوید. این پارک که ۵۴ هکتار زمین دارد به پنج ناحیه‌ با موضوعات متفاوت تقسیم ‌شده است. در ناحیه‌ی آموزشی آن، موزه‌ی نیروی دریایی مسکو قرار گرفته است. این موزه در حقیقت یک زیردریایی قدیمی کلاس تانگو (ساخت شوروی سابق)‌ با مدل B-396 است که در بارانداز رودخانه لنگر گرفته است.

استادیوم اسپارتاک مسکو

رستوران‌ های نزدیک استادیوم اسپارتاک

بیش از دو هزار رستوران در شهر مسکو قرار دارند که انواع و اقسام غذاها را با هر بودجه‌ای عرضه می‌کنند. اگر هنگام بازدید از پارک سورنای تاشینو، احساس گرسنگی کردید، حتماً در کافه‌ی دنج و خانوادگی رابین بو (Robin Bo) که ایوانی تابستانی و دوست‌داشتنی دارد، توقف کنید.

اگر از پارک به مدت پنج دقیقه پیاده‌روی کنید، به رستوران ریتورنو (Ritorno) می‌رسید. رستوران ریتورنو یک مکان دلپذیر است که غذاهای ژاپنی و اروپایی سرو می‌کند. همچنین علاقه‌مندان به غذاهای چینی می‌توانند در رستوران کی ان آر (KNR) که نزدیک‌ترین رستوران به استادیوم است، غذا را صرف کنند.

استادیوم اسپارتاک مسکو

بارهای نزدیک استادیوم

شاید به‌دشواری بتوان باری پیدا کرد که در نزدیکی استادیوم قرار گرفته باشد. به همین دلیل بهترین کار این است که راهی خیابان اسووبادی (Svobody) شوید که در حوالی ورزشگاه قرار گرفته است. در اطراف این مکان، بارها و مکان‌های زیادی برای غذا خوردن و استراحت پیدا می‌کنید. اگر می‌خواهید، انواع نوشیدنی‌های محلی و بین‌المللی را امتحان کنید، بار سیکستی ناین پینتس (69 Pints) که در محلی پر جنب‌وجوش قرار گرفته است، گزینه‌ی خوبی خواهد بود. سیکستی ناین پینتس اکنون سه شعبه در مسکو دارد که اولین شعبه‌ی آن در همین مکان بازگشایی شد. همچنین در مقابل کانال آبی مسکو بار دیگری به‌نام «بیرتِب» قرار گرفته است که می‌توانید، از سپری کردن لحظات خود در آنجا لذت ببرید.

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}