راهنمای سفر به کیپ تاون برحسب ماه های سال

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/4/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آب‌وهوای منحصربه‌فرد کیپ‌تاون و قرارگیری این شهر در نیمکره‌ی جنوبی سبب شده است که وضعیت جوی در اینجا در مقایسه با دیگر نقاط دنیا متفاوت باشد. همین امر کیپ‌تاون را به مقصدی ایده‌آل برای سفر تبدیل کرده است.

تور اروپا

کیپ تاون، به لطف آب‌وهوای معتدل و انبوهی از رویدادهای سالانه در فضای باز و بسته، شهری خارق‌العاده برای بازدید در تمامی ایام سال است. اگرچه اوج گردشگری در فصل تابستان است، اما دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید در فصل زمستان از کیپ‌تاون دیدن کنید. حتی اواسط زمستان هم زمان خاصی برای سفر به این شهر است، به‌خصوص که اگر بودجه‌تان هم محدود باشد. این مقاله به بررسی سفر به کیپ‌تاون در هر ماه از سال پرداخته و شما را با جاذبه‌های هر فصل آن آشنا می‌کند.

ژانویه

ژانویه فصل اوج گردشگری در کیپ‌تاون است. این ماه گرم است و تجربه‌ی دمای بالای ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد در چندین روز متوالی موضوع عجیبی نیست. اگرچه بسیاری از مردم محلی در این ماه از شهر خارج می‌شوند، اما توریست‌ها راهی کیپ‌تاون شده و سواحل، جاذبه‌های گردشگری، کافه‌ها و رستوران ها را پر می‌کنند. اکثر مردم برای بردن حداکثر بهره از تابستان گرم و خشک و آسمان آبی به کیپ‌تاون می‌آیند. اگرچه بسیاری از مردم از شلوغی، قیمت‌های بالا و صف‌های طویل به خاطر مسابقات سنتی کریکت در سال جدید در محله‌ی مرفه نیولندز (Newlands) و مراسم سال نوی دوم (Second New Year) می‌نالند، اما انرژی فزاینده در خیابان‌ها و سواحل شهر در ماه ژانویه موج می‌زند.

تعداد روزهای بارانی: ۶ روز

میانگین دمای هوا: ۲۶ درجه‌ی سانتی‌گراد

ژانویه کیپ تاون

فوریه

فوریه در کیپ‌تاون نیز همچنان پرشور است، هرچند این ماه در مقایسه با دسامبر و ژانویه ساکت‌تر به نظر می‌رسد. اگرچه اکثر ساکنان دوباره برای کار به شهر بازگشته‌اند، اما همچنان هوا برای توریست‌ها به‌منظور لذت بردن مساعد است. به‌علاوه از طول صف‌ها نیز کاسته شده است. این ماه اواسط فصل کریکت در کیپ‌تاون است و همواره یک یا دو بازی برای تماشا در استادیوم نیولندز وجود دارد. علاوه بر کریکت، یک فستیوال راگبی در فضای باز نیز در کیپ‌تاون جریان دارد که تمرکز اصلی آن، به‌جای خود این ورزش، بیشتر بر روی غذا و نوشیدنی است؛ اما اگر علاقه‌ی چندانی به صرف زمان برای شرکت در تفریحات ملی آفریقای جنوبی ندارید، فوریه زمان مناسبی برای یک پیک‌نیک در فضای باز و تماشای فیلم یا کنسرت‌های تابستانی در زیر آسمان پرستاره محسوب می‌شود.

تعداد روزهای بارانی: ۵ روز

میانگین دمای هوا: ۲۶ درجه‌ی سانتی‌گراد

فوریه در کیپ تاون

مارس

مارس زمانی ایده‌آل برای دیدار از کیپ‌تاون است. اکثر توریست‌های فصلی شروع به ترک شهر کرده‌اند و باد نیز در اغلب اوقات در حال فروکش کردن است اما هوا درمجموع همچنان مساعد به نظر می‌رسد. در این ماه از سال چندین رویداد بزرگ در شهر رخ می‌دهد؛ تور دوچرخه‌سواری کیپ‌تاون و کیپ اپیک (Cape Epic) علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری را همچنان در این شهر نگه می‌دارد، در حالی‌که عاشقان فرهنگ می‌توانند غرق در حال و هوای کارناوال کیپ‌تاون شده و شاهد اجراهای فوق‌العاده در فستیوال بین‌المللی موسیقی جاز باشند. اگرچه ممکن است بارش‌های ناگهانی شروع به باریدن در این ماه کنند و روزها به طرز چشمگیری کوتاه‌تر شوند، اما گردشگران همچنان شانس خوبی برای لذت بردن از آب‌وهوای عالی برای تفریح در کوه یا ساحل را دارند.

تعداد روزهای بارانی: ۶ روز

میانگین دمای هوا: ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد

مارس در کیپ تاون

آوریل

این ماه بهترین راز سربه‌مهر در کیپ‌تاون است. آوریل هوایی نسبتاً معتدل‌تر دارد و نشانه‌هایی از آمدن اولین بارش‌های فصلی در شهر ظهور می‌کنند اما اگر از شلوغی بیزار هستید، این ماه همچنان زمانی ایده‌آل برای سفر به کیپ‌تاون است. اگرچه ریسک خیس شدن بر اثر بارش‌های پاییزی وجود دارد ولی زمان کمتری در صف جاذبه‌های گردشگری محبوب صرف خواهید کرد و حتی می‌توانید از تخفیف‌های ایام کم بازدید سال نیز نهایت استفاده را ببرید.

مراقب عید پاک و تعطیلات عمومی مرتبط با آن باشید که اغلب بخش عمده‌ای از ماه آوریل را به خود اختصاص می‌دهند. به این معنی که برخی از رستوران‌ها و فروشگاه‌ها در این ماه، چه برای ایام عید پاک و چه برای تعطیلات عمومی خاص، تعطیل می‌شوند و برخی از جاذبه‌های گردشگری نظیر شبه جزیره کیپ پوینت و ساحل بولدرز پر از توریست‌های محلی از دیگر شهرهای اطراف خواهند شد. همچنان تلاش کنید از آمدن به کیپ‌تاون در ایام عید پاک خودداری کنید تا ببینید که بخش اعظمی از این شهر با هوای گرم آن در اختیار شماست.

تعداد روزهای بارانی: ۹ روز

میانگین دمای هوا: ۲۲ درجه‌ی سانتی‌گراد

آوریل کیپ تاون

مه

ماه مه آغاز شروع فصل بارندگی است، به این معنی که اکثر تفریحات در فضای باز به خاطر بارندگی لغو می‌شوند؛ اما وقتی‌که ابرها کنار می‌روند، شما می‌مانید و روزهایی با آسمان آبی و آب‌وهوایی معتدل و چند گردشگر اندک. جاذبه‌های محلی اغلب به‌سختی می‌توانند بازدیدکنندگان و شهروندان را سرگرم کنند و از آنجایی‌که فصل برداشت محصول فرارسیده است، می‌توان در انبوهی از فستیوال‌های غذا و نوشیدنی، چه در کیپ‌تاون و چه در شهرهای مجاور، شرکت کرد. اگر زیاد نگران آفتاب سوختگی نیستید و ترجیح می‌دهید مرتباً بین رستوران‌ها و دیگر جاذبه‌های مهم گردشگری در حرکت باشید، ماه مه بهترین زمان برای شما است.

تعداد روزهای بارانی: ۱۲ روز

میانگین دمای هوا: ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد

ماه مه در کیپ تاون

ژوئن

اگر به نهنگ‌ها علاقه‌ی فراوانی دارید، پس ماه ژوئن بهترین ماه برای شما به‌منظور سفر به کیپ‌تاون است. در این ماه نهنگ‌ها شروع به کوچ کردن می‌کنند و شانس خوبی برای دیدن این موجودات غول‌پیکر در سواحل اطراف وجود دارد. فستیوال‌های غذا و نوشیدنی نیز همچنان برپا هستند و با خنک‌تر شدن هوا، نوبت به امتحان کردن بسیاری از غذاهای زمستانی در رستوران‌ها می‌رسد. از آنجایی‌که بسیاری از رستوران‌ها تجهیزات گرمایشی خود را برپا می‌کنند و فضایی دنج را به وجود می‌آورند، در صورت تمایل شما برای امتحان کردن بهترین خوراکی‌های شهر، ژوئن یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کیپ‌تاون است. اگرچه ژوئن یکی از ماه‌های سرد و پربارش سال است اما اجازه ندهید این موضوع شما را فریب دهد. در واقع، وقتی‌که آن ابرهای پرباران برای یک یا دو روز کنار می‌روند، فرصت خوبی برای کوه‌نوردی و پیاده‌روی‌های طولانی در سواحل زیبای کیپ‌تاون مهیا می‌شود.

تعداد روزهای بارانی: ۱۴ روز

میانگین دمای هوا: ۱۸ درجه‌ی سانتی‌گراد

ژوئن کیپ تاون

جولای

جولای به‌طور سنتی در زمره‌ی سردترین ماه‌های کیپ‌تاون قرار دارد و میانگین دمای هوا به‌طور معمول به زیر ۲۰ درجه می‌رسد. وقتی‌که کاهش دما با باران‌ها و بادهای فصلی ترکیب می‌شود، اوضاع کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد اما به لطف آب‌وهوای مدیترانه‌ای، تجربه‌ی یک روز خوب در کیپ‌تاون به‌ هیچ‌وجه دور از دسترس نیست.

گردشگران می‌توانند در این ایام از شهری خلوت‌تر با تخفیف‌های خوب رستوران‌ها و هتل‌ها بهره‌مند شوند و به دیدار رویدادهای سالانه‌ای بروند که همچنان آن‌ها را گرم نگه می‌دارد. اگر قصد شما از سفر به کیپ‌تاون گذراندن بیشتر اوقات در کنار ساحل یا کوهنوردی در هوای گرم است، از آمدن در ماه جولای صرف‌نظر کنید ولی اگر جاذبه‌ها در فضای بسته، تماشای نهنگ‌ها و معدود روزهای سرد اما آفتابی شما را راضی می‌کند، جولای می‌تواند ماه شگفت‌انگیزی برای سفر شما باشد.

تعداد روزهای بارانی: ۱۴ روز

میانگین دمای هوا: ۱۷ درجه‌ی سانتی‌گراد

جولای در کیپ تاون

اوت

سرما و باران در ماه اوت نیز ادامه دارد و دیدن آسمان خاکستری برای چند روز در این شهر امری عادی است. شاید سرمای کیپ‌تاون منجمدکننده نباشد، اما حتما نیازمند به یک لباس گرم یا یک کت بارانی خواهید بود. روزها در این ماه کوتاه‌تر هستند و دمای هوا به‌ندرت به بالای ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد. از طرفی دیگر کمترین دما در این ماه نیز به‌سختی به زیر ۸ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رود.

اگرچه اوت ماه ساکتی برای سفر به کیپ‌تاون است، اما شهر در این ایام زیبایی مختص به خود را داشته و همچنان شانس خوبی برای تماشای نهنگ‌ها در مناطق متعدد ساحلی وجود دارد. انتهای ماه اوت عموماً زمان شروع فصل رویش گل‌های وحشی است؛ می‌توان با اندکی رانندگی به بیرون از شهر رفت و شاهد منظره‌ای شگفت‌انگیز از گل‌ها در آستانه‌ی آمدن فصل بهار بود.

تعداد روزهای بارانی: ۱۴ روز

میانگین دمای هوا: ۱۸ درجه‌ی سانتی‌گراد

ماه اوت در کیپ تاون

سپتامبر

سپتامبر نیز ماه خوبی برای تماشای نهنگ‌ها در کیپ‌تاون است و چندین مکان خوب برای مشاهده‌ی آن‌ها در نزدیکی شهر ساحلی هرمانوس (Hermanus) وجود دارد. فستیوال محبوب نهنگ‌های هرمانوس در اواخر این ماه برگزار می‌شود. اگرچه می‌توان نهنگ‌ها را در سراسر این فصل مشاهده کرد اما سپتامبر علاوه بر این موجودات غول‌پیکر، زمان خوبی هم برای شرکت در جشن‌های این ماه است. اگر به دنبال تفریحات شبانه هستید، از قبل اقدام به رزرو بلیط کرده و خود را آماده ترافیک‌های سنگین و شلوغی‌های سازمان‌دهی شده کنید.

باوجود نمایشگاه‌ها، اجراها، نمایش‌ها و مناظر حیرت‌انگیز از حیات‌وحش در دریا، همچنان می‌توان سپتامبر را ماه خوبی برای دیدار از کیپ‌تاون دانست. در این ماه هوا رو به گرم شدن می‌رود و از تعداد روزهای بارانی کاسته می‌شود. به‌علاوه، مشاهده‌ی یک روز فوق‌العاده آفتابی در این ماه برای لذت بردن از ساحل و کوه اتفاق عجیبی نیست.

تعداد روزهای بارانی: ۱۲ روز

میانگین دمای هوا: ۱۹ درجه‌ی سانتی‌گراد

سپتامبر در کیپ تاون

اکتبر

اکتبر ممکن است بهترین فصل برای کوهنوردی در کیپ‌تاون باشد. میانگین دمای هوا در شب همچنان پایین است، اما این ماه برای تفریحات برنزه کننده‌ی پوست در فضای باز ایده‌آل به نظر می‌رسد. از شدت باران در اکتبر نیز کاسته شده است و یک تغییر آرام در جنب‌وجوش شهر به چشم می‌خورد، زیرا کیپ‌تاون به‌آرامی خود را آماده‌ی شروع فصل گرما می‌کند.

فستیوال‌های موسیقی نظیر فستیوال محبوب راکینگ دِ دِیزیز (Rocking the Daisies) در تقویم کیپ‌تاون خودنمایی می‌کند و علاوه بر طیفی از تفریحات گسترده در فضای بسته، به‌ندرت می‌توان یک روز را بدون هیچ رویدادی در این ماه تجربه کرد. آب‌وهوای معتدل، شمار پایین گردشگران و گرم شدن تدریجی هوا، اکتبر را به ماهی ایده‌آل برای سپری کردن ایام در کیپ‌تاون تبدیل می‌کند.

تعداد روزهای بارانی: ۹ روز

میانگین دمای هوا: ۲۱ درجه‌ی سانتی‌گراد

اکتبر کیپ تاون

نوامبر

با آمدن ماه نوامبر، شهر تقریباً با تمام توان آماده‌ی ورود به فصل پرشور گردشگری می‌شود. شهروندان خود را آماده کرده و راهی خیابان‌ها، سواحل و مسیرهای کوهستانی می‌شوند. فستیوال‌ها در فضای باز برپا می‌شوند و کنسرت‌های تابستانی کریستن بوش (Kirstenbosch) و سینمای روباز گالیله (Galileo) گردشگران را به‌سوی خود می‌کشانند.

دمای هوا شروع به بالا رفتن می‌کند و از شدت باران تا آمدن دوباره‌ی فصل زمستان کاسته می‌شود. می‌توان به‌وضوح شاهد آماده شدن شهر برای یک تابستان پرشور دیگر بود. اگر همچنان توجه شما به هوای گرم و تفریحات در فضای باز اما بدون حضور جمعیت فراوانِ توریست‌ها، متمرکز است، اوایل نوامبر می‌تواند بهترین زمان برای سفر به کیپ‌تاون باشد.

تعداد روزهای بارانی: ۷ روز

میانگین دمای هوا: ۲۳ درجه‌ی سانتی‌گراد

نوامبر در کیپ تاون

دسامبر

دسامبر و ژانويه در ترکیب با یکدیگر، رویدادی عظیم، داغ، هماهنگ و پر از لذت را در کیپ‌تاون خلق می‌کنند. کریسمس معمولاً تنها در مکان‌های عمومی در آفریقای جنوبی خود را در قالب درختان کریسمس در مراکز خرید و مصرف‌گرایی افراطی نشان می‌دهد؛ بنابراین نباید در اینجا انتظار بازارهای مخصوص ایام کریسمس یا جشن‌های اصیل برگزار شده در نیمکره‌ی شمالی را داشت اما اگر به دنبال میهمانی‌های شبانه همراه با خارجی‌ها، مراسم باشکوه عید سال نو و سواحل پرشور هستید، جای درستی را انتخاب کرده‌اید.

هوا در این زمان از سال گرم است و روزها طولانی هستند، اما از آنجایی‌که طوفان جنوب شرقی وزیدن نمی‌کند، می‌توان به‌راحتی خود را در کنار اقیانوس اطلس با سواحل متعدد در اطراف شهر خنک کرد. اکثر مردم محلی بین کریسمس و روز سال نو شهر را ترک می‌کنند و به حال و هوای جشن‌گونه‌ی کیپ‌تاون می‌افزایند. به‌علاوه، علی‌رغم وجود چندین تعطیلی عمومی در این ایام از سال، اکثر مراکز گردشگری برای ارائه‌ی خدمات به سیل گسترده‌ی توریست‌های فصلی باز هستند. البته این اتفاق به معنی ایستادن در صف‌های طولانی برای استفاده از تله‌کابین کوه تیبل ماونتین و ورود به شبه‌جزیره‌ی کیپ پوینت و ساحل بولدرز است.

تعداد روزهای بارانی: ۷ روز

میانگین دمای هوا: ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد

دسامبر کیپ تاون

چه زمانی نباید به کیپ تاون سفر کرد؟

آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای کیپ‌تاون این شهر را به مقصد خوبی برای دیدار در تمامی ایام سال تبدیل کرده است و هیچ زمان بدی برای سفر به اینجا وجود ندارد. بهتر است تصمیم خود برای سفر را با توجه به دمای هوا، شلوغی‌ها و قیمت‌ها بگیرید. اگر به دنبال یک آب‌وهوای گرم و خشک هستید، باید در ایام پربازدید سال در ماه‌های نوامبر تا فوریه به کیپ‌تاون سفر کنید؛ اما اگر از روزهای کوتاه، هوای خنک‌تر و باران‌های غیرمنتظره لذت می‌برید، پس باید به فکر سفر در ماه‌های خلوت‌تر زمستانی، بین مارس تا سپتامبر، باشید.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}