در اطراف پرتوریا بهترین روز سفرتان به آفریقای جنوبی را تجربه کنید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/4/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

موقعیت مکانی منحصربه‌فرد پرتوریا باعث شده است که گردشگران بتوانند با طی مسافت‌های کوتاه، از بسیاری از جاذبه‌های شگفت‌انگیز اطراف این شهر دیدن کنند.

تور اروپا

آیا از تمامی جاذبه‌ها و دیدنی‌های پرتوریا بازدید کرده‌اید و نیازمند خروج از این شهر برای کشف مناطق اطراف هستید؟ این مقاله شما را با بهترین ایده‌ها، از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی گرفته تا پارک‌های تفریحی، برای سفرهای روزانه در اطراف پرتوریا، متناسب با هر سلیقه‌ای، آشنا می‌کند.

جهت مشاهده تورهای آفریقای جنوبی آژانس مسافرتی ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/south-africa/

شهر و موزه های ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ تنها ۳۰ دقیقه با خودرو از پرتوریا فاصله دارد. شهر طلا پر از جاذبه‌ها و دیدنی‌های شگفت‌انگیز است. عاشقان موزه می‌توانند با دیدار از موزه‌ی آپارتاید، بیشتر با تاریخ پرفرازونشیب آفریقای جنوبی آشنا شوند. می‌توان علاوه بر موزه، به دیدار خود شهر رفت و از برخی از معماری‌های شگفت‌انگیز آن در مرکز ژوهانسبورگ دیدن کرد. اتوبوس‌های روباز مخصوص گردشگران، وسیله‌ی خوبی برای گشت زدن در اطراف شهر و دیدار از جاذبه‌های مهم ژوهانسبورگ محسوب می‌شوند.

جاذبه های پرتوریا-آفریقا

پارک گلدریف سیتی در ژوهانسبورگ

بچه‌های خود را به پارک گلدریف سیتی ببرید. این پارک بر اساس یک معدن قدیمی طلا طراحی شده است. گلدریف سیتی به خاطر داشتن مجموعه‌ای از اسباب‌بازی‌های مخصوص کودکان و بزرگ‌سالان، نظیر آناکوندا (نوعی ترن‌ هوایی مارپیچ)، برج وحشت و لانگ راید (واگن‌های چوبی شبیه به ترن‌هوایی که با سرعت در داخل مسیرهای آبی حرکت می‌کنند) به خود می‌بالد. به‌علاوه، یک سینمای ۴ بعدی نیز در این پارک وجود دارد که می‌توان در آن ترس و هیجان را تجربه کرد. پارک ترامپولین دیگر بخش گلدریف سیتی برای تخلیه‌ی انرژی مازاد افراد است. موزه‌ی معدن همراه با تورهای زیرزمینی، این تجربه را کامل می‌کند. در حالی‌که بچه‌ها در این پارک سرگرم می‌شوند، بزرگ‌ترها نیز می‌توانند به کازینوی پارک رفته و شانس خود را با ۱۷۰۰ دستگاه بخت‌آزمایی و ۵۰ میز بازی امتحان کنند.

پارک گلدریف سیتی ژوهانسبورگ

کولینان

شهر کوچک کولینان (Cullinan) تنها ۴۰ دقیقه تا شرق پرتوریا فاصله دارد. می‌توان با ماشین به این شهر رفت یا اینکه سوار بر یک قطار بخار شد و در قالب سفری ریلی، تجربه‌ای خاطره‌انگیز کسب کرد. پس از اینکه به کولینان رسیدید، راهی خیابان‌ها شده و از این شهر نسبتاً کوچک سبک ویکتوریایی با مغازه‌های شگفت‌انگیز آن برای خرید سوغاتی، قهوه و کیک، دیدن کنید. برای داشتن تجربه‌ای منحصربه‌فرد، همراه با یک تور به دیدن معدن طلای کولینان، محل کشف بزرگ‌ترین الماس‌های دنیا یعنی ستارگان آفریقا، بروید. این دو الماس کشف‌شده، حالا بخشی از جواهرات موجود در تاج سلطنتی بریتانیا هستند.

الماس کولینان آفریقای جنوبی

هارتبیسپورت

شهر هارتبیسپورت (Hartbeespoort) که به هارتیز (Harties) هم معروف است، می‌تواند یک سفر شگفت‌انگیز روزانه برای تمامی اعضای خانواده باشد. هارتبیسپورت که در کرانه‌های سدی به همین نام واقع شده است، حدود یک ساعت تا شرق پرتوریا فاصله داشته و مکان خوبی برای خرید سوغاتی‌های سنتی و دست‌ساز آفریقایی محسوب می‌شود. یک بازار صنایع دستی در دهکده‌ی کامیلیون (Chameleon) در این منطقه وجود دارد که می‌توان در آن همه‌چیز، از وسایل چوبی گرفته تا رومیزی‌های رنگارنگ، را پیدا کرد. بهتر است قبل از رفتن به این بازار، مهارت‌های چانه‌زنی خود را تقویت کنید. معتادان آدرنالین می‌توانند با کمک تله‌کابین به بالای کوه رفته و از آنجا مناظر حیرت‌انگیز اطراف سد را تماشا کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند پا را فراتر گذاشته و سوار بر یک بالون هوای گرم شوند. افرادی که ترس از ارتفاع دارند، می‌توانند به پناهگاه فیل‌ها، مرکز مراقب از جغدها یا آکواریوم سد هارتبیسپورت بروند.

هارتبیسپورت آفریقای جنوبی

دره موج ها در سان سیتی

آیا غرش اقیانوس در قلب های‌وِلد (Highveld) را از دست داده‌اید؟ پس در هنگام طلوع آفتاب سوار ماشین شده و دو ساعت بعد در سان سیتی باشید. پارک آبی دره‌ی موج‌ها محلی ایده‌آل برای پرستش آفتاب و لذت بردن از موج‌ها است. برنامه‌های خانواده‌محور این پارک، نظیر قایق‌سواری آرام همراه با تیوب، معبد شجاعت و تالاب غرّان، مناسب تمامی سنین هستند. گردشگران می‌توانند از باغ‌های سرسبز پارک دیدن کرده و حتی نگاهی نیز به هتل شگفت‌انگیز «شهر گمشده» همراه با مجسمه‌ی مشهور فیلِ آن بیندازند. افرادی که نیاز به کمی استراحت برای فرار از گرما دارند، می‌توانند به داخل هتل رفته و از مرکز تفریحی و رستوران‌های هتل دیدن کنند.

دره موج ها در سان سیتی

پارک ملی پیلانسبرگ

پیلانسبرگ یکی از معروف‌ترین پارک‌های ملی آفریقای جنوبی است که تنها ۲ ساعت با خودرو از پرتوریا فاصله دارد. این پارک در محدوده‌ی عاری از مالاریا واقع شده و مکان ایده‌آلی برای خانواده‌ها همراه با فرزندانشان برای تماشای ۵ جانور بزرگ حیات‌وحش است. وسعت کوچک این اندوختگاه طبیعی، رانندگی در سراسر پارک در طول یک روز برای تماشای حیوانات در قالب تورهای سافاری را ممکن می‌سازد. افرادی که به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستند، می‌توانند علاوه بر همراهی با تورهای پیاده‌روی سافاری، سوار بر بالون‌های هوای گرم نیز شوند.

پارک ملی پیلانسبرگ

ماروپنگ و مهد بشریت

تنها به یک ساعت رانندگی برای سفر به میلیون‌ها سال قبل نیاز دارید. مهد بشریت جایی است که دیرینه شناسان موفق به کشف جسد خانم پلِس (Mrs. Ples) در آن شده‌اند. این کامل‌ترین جمجمه‌ی کشف‌شده از گونه‌ی اُسترالیپیتیکوس آفریقایی (Australopithecus africanus)، جد اولیه‌ی انسان امروزی، است. این کشف، نظریه‌ی پیدایش بشریت از قاره‌ی آفریقا را قابل‌پذیرش‌تر می‌کند. با یک تور گردشگری راهی غارهای استِرک‌فونتین (Sterkfontein)، محل کشف این جمجمه، شوید و علاوه بر آن از ماروپنگ (Maropeng)، یک مرکز نمایشگاهی برای بردن توریست‌ها به دوران گذشته به‌منظور کشف منشأ انسان‌های امروزی، دیدن کنید. برنامه‌های موجود در این نمایشگاه در میان جمعیت جوانِ بازدیدکنندگان، بسیار پرطرفدار هستند.

ماروپنگ آفریقای جنوبی

مزرعه گل های رز لودویگ

مزرعه‌ی گل‌های رُز لودویگ (Ludwig) کمتر از ۳۰ دقیقه تا پرتوریا فاصله داشته و محل خوبی برای تماشا و خرید طیف گسترده‌ای از گونه‌های گل رز است. در اطراف این مزرعه عطر گل‌های زیبا به مشام رسیده و صدای زنبورهای کارگر نیز شنیده می‌شود. می‌توان از گلخانه‌ی این مزرعه دیدن کرد یا اینکه برای صرف نهار به رستوران داخلی آن رفت. بهتر است برخی از کیک‌ها با طعم گل رز را امتحان کنید یا اینکه با رزرو پیش از موعد، از شرکت در یک پیک‌نیک شگفت‌انگیز ظهرگاهی در فضای مزرعه لذت ببرید.

مزرعه رز لودویگ آفریقای جنوبی

مرکز نگهداری از یوزپلنگ های وحشی آن فن دایک

مرکز نگهداری از یوزپلنگ‌های وحشی آن فن دایک (Ann van Dyk) در سال ۱۹۷۱، به‌عنوان پروژه‌ی محافظت از چیتاها، تأسیس شد. این مرکز غیردولتی، وظیفه‌ی پرورش چیتاها و دیگر گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض را بر عهده دارد. آن فن دایک در طول سال‌ها موفق به تکثیر تقریباً ۶۰۰ چیتا شده است. این رقم بسیار خیره‌کننده است، زیرا تا پیش از شروع این پروژه، تنها ۷۰۰ قلاده از این گربه‌سان وحشی در آفریقای جنوبی وجود داشت. بازدیدکنندگان می‌توانند همراه با یک تور از این مرکز دیدن کرده و بیشتر در مورد یوزپلنگ‌های وحشی بیاموزند و علاوه بر این، شاهد سرعت خیره‌کننده‌ی آن‌ها باشند. این مرکز کمتر از یک ساعت با خودرو تا پرتوریا فاصله دارد.

یوزپلنگ های وحشی آفریقای جنوبی

دهکده فرهنگی لسدی

دهکده فرهنگی لسدی که کمتر از یک ساعت با خودرو تا پرتوریا فاصله دارد، تجربه‌ای اصیل از آفریقا برای آشنایی گردشگران با قبایل سنتی زولو (Zulu)، خوسا (Xhosa)، پدی (Pedi)، اندبله (Ndebele) و باسوتو (Basotho) است. مردمان این قبایل واقعی بوده و بازیگرانی در لباس مبدل سنتی نیستند. آن‌ها همچنان بر اساس سنت‌های اجداد خود در این مناطق زندگی می‌کنند. می‌توان وارد خانه‌های این مردمان شد و طعم واقعی میهمان‌نوازی آفریقایی را چشید، داستان‌های آن‌ها را شنید و بیشتر در مورد فرهنگ‌های منحصربه‌فردشان آموخت.

دهکده فرهنگی لسدی

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}