اوج لذت در بهترین فستیوال‌ های آفریقای جنوبی

    رضا‍ رجب پور
    • رضا‍ رجب پور
    • 1398/4/31
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    سرزمین رنگارنگ آفریقای جنوبی با برپایی فستیوال‌های متعدد در سراسر سال، سعی در معرفی چهره‌ی واقعی خود به جهانیان، از طریق فرهنگ، هنر و تاریخ، دارد.

    تور اروپا

    صدای طبل، گیتار و پیانو به همراه عطر غذاهای تازه در کنار گفت‌وگوی دوستان، فستیوال‌های آفریقای جنوبی را شبیه به یک میهمانی خانوادگی کرده است. در هر زمانی از سال یک فستیوال به چشم می‌خورد و هرکسی می‌تواند در خیابان‌های سراسر این کشور از اجرای هنرمندان محلی و بین‌المللی لذت ببرد. تمامی فستیوال‌ها، از فستیوال‌های تاریخی گرفته تا هنری، با شور و حالی یکسان در این کشور جشن گرفته می‌شوند. کافی است به آفریقای جنوبی سفر کنید و در بهترین فستیوال‌های هنری، موزیکال، خوراکی و خانوادگی آن شرکت کنید.

    سفر به آفریقای جنوبی با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

    فستیوال هنرهای ملی

    فستیوال هنرهای ملی در میان تمامی فستیوال‌های هنری در آفریقای جنوبی سرآمد است. این فستیوال یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های هنرمندان از سراسر دنیا محسوب می‌شود. می‌توان بدون قوانین دست و پا گیر، با برخی از شگفت‌انگیزترین آثار هنری این فستیوال آشنا شد. فستیوال هنرهای ملی هرساله در ماه‌های ژوئن و جولای در شهر گراهامزتاون (Grahamstown) برگزار می‌شود.

    فستیوال هنرهای ملی

    فستیوال موسیقی جاز کیپ تاون

    رویدادی که نیاز به معرفی ندارد؛ فستیوال موسیقی جاز کیپ‌تاون یکی از معتبرترین فستیوال‌های جاز در آفریقای جنوبی است. این رویداد، بزرگ‌ترین جشنواره‌ی موسیقی جاز در دنیا نیز محسوب می‌شود و نوازندگانی از سراسر جهان برای ارائه‌ی بهترین موزیک‌های این ژانر، در ماه مارس به کیپ تاون می‌آیند.

    فستیوال موسیقی اوپیکوپی بوشولد

    اوپیکوپی بوشوِلد (Oppikoppi Bushveld) دیگر فستیوال مهم آفریقای جنوبی در عرصه‌ی موسیقی است. این فستیوال در ابتدا کار خود را با ژانر موسیقی راک آغاز کرد، اما به‌تدریج به سراغ دیگر سبک‌های موسیقی نیز رفت. این فستیوال چندروزه در ماه اوت در استان لیمپوپو (Limpopo) برگزار می‌شود.

    فستیوال موسیقی اوپیکوپی بوشولد

    فستیوال صدف نایسنا

    فستیوال صدف نایسنا (Knysna) اغلب با نام «۱۰ روز برتر زمستان شما» شناخته شده و یکی از بهترین رویدادهای خانوادگی در آفریقای جنوبی است. بهترین رویدادهای این فستیوال، مسابقه‌ی دوی ماراتن در جنگل و مسابقه‌ی دوچرخه‌سواری هستند. این فستیوال هرساله در ماه‌های ژوئن و جولای در شهر نایسنا برگزار می‌شود.

    فستیوال موسیقی اسپلشی فن

    اسپلَشی فِن (Splashy Fen) در میان رویدادهای موزیکال آفریقای جنوبی از همه طولانی‌تر است. در حین برگزاری اجراهای مختلف بر روی صحنه در این فستیوال، شرکت‌کنندگان می‌توانند از غرفه‌های فروش صنایع دستی، دکه‌های فروش غذا و دیگر رویدادهای مخصوص کودکان نیز بازدید کنند. شهر آندربرگ (Underberg) هرساله در ماه آوریل میزبان این فستیوال است.

    فستیوال اسپلشی فن آفریقای جنوبی

    فستیوال هنرهای نمایشی کلین کارو

    جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کلین کارو (Klein Karoo) یکی از فستیوال‌های هنری مشهور در آفریقای جنوبی است. درحالی‌که این رویداد در سال ۱۹۹۴ آغاز به کار کرد، حالا می‌توان آن را یک جنبش نامید. هنرهای بصری و نمایشی بخش جدایی‌ناپذیر این فستیوال هستند.

    کارناوال خنیاگر در کیپ تاون

    فستیوال خنیاگر، موسوم به کاپس کلوپس (Kaapse Klopse)، در کیپ‌تاون در زمره‌ی ۱۰ فستیوال برتر آفریقای جنوبی قرار دارد. بیش از ۱۰,۰۰۰ نوازنده در ماه ژانویه راهی خیابان‌های این شهر برای جشن گرفتن این فستیوال می‌شوند و در طول برگزاری این مراسم لباس‌های سنتی به تن کرده، چتر به دست می‌گیرند، سازهای مختلفی می‌نوازند و از همه مهم‌تر آوازهای سنتی می‌خوانند.

    کارناوال کیپ تاون آفریقای جنوبی

    فستیوال گیلاس فیکسبورگ

    فستیوال گیلاس فیکسبورگ (Ficksburg) قدیمی‌ترین فستیوال برداشت محصول در آفریقای جنوبی است. صرف‌نظر از رقابت‌های انتخاب بهترین گیلاس، رویدادهای دیگری نظیر مسابقه‌ی دوی ماراتن، نمایشگاه‌ها و تورهای دیدار از باغ‌های گیلاس نیز در این مدت برگزار می‌شود. دکه‌های غذا و نوشیدنی نیز در تمام طول این رویداد در ماه نوامبر برپا هستند.

    فستیوال پنیر آفریقای جنوبی

    فستیوال پنیر آفریقای جنوبی، به‌عنوان یکی از برترین رویدادهای این کشور، فرصتی بی‌نظیر برای متخصصان صنعت غذایی به‌منظور نمایش استعدادهایشان است. آشپزهای مشهور و همچنین مبتدی بخشی از این جشنواره‌ی غذایی هستند. ستاره‌ی همیشگی این رویداد هم پنیر است. این فستیوال هرساله در ماه آوریل در شهر استلنبوش برگزار می‌شود.

    فستیوال پنیر آفریقای جنوبی

    فستیوال نهنگ هرمانوس

    فستیوال نهنگ هرمانوس (Hermanus) یکی از اولین‌ها در نوع خود بوده و شاید تنها فستیوال دریایی در آفریقای جنوبی باشد. هدف این فستیوال احترام به اقیانوس و ساکنان غول‌پیکر و افسانه‌ای آن است. ماه سپتامبر بهترین زمان برای دیدن وال‌ها محسوب می‌شود و وال‌های شکار جنوبی (نوعی نهنگ که در نیمکره‌ی جنوبی یافت می‌شود) صحنه‌های بدیعی را خلق می‌کنند.

    فستیوال زیتون پرنس آلبرت

    فستیوال زیتون پرنس آلبرت (Prince Albert) هرساله در ماه‌های آوریل و مه در شهر کارو (Karoo) برگزار می‌شود. این فستیوال غذایی کمی تخصصی‌تر به نظر می‌رسد. شرکت‌کنندگان در این رویداد از محصول شگفت‌انگیز دره‌های رشته‌کوه سوارتبرگ (Swartberg) تجلیل می‌کنند؛ به‌علاوه، این فستیوال مسابقه‌ای در میان مردم محلی برای انتخاب بهترین مغازه‌ی فروش محصولات غذایی است.

    فستیوال های آفریقای جنوبی

    فستیوال پوسام کاوادی

    فستیوال تایلندی پوسام کاوادی (Poosam Kavady) مختص خدای تامیل، موروگان (Murugan)، است و یک رویداد مهم مذهبی در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. تامیل‌ها از سراسر آفریقای جنوبی برای جشن گرفتن این رویداد همراه با رقص، موسیقی، هنر و البته غذا دورهم جمع می‌شوند.

    فستیوال رقص رویال رید

    فستیوال رقص رویال رید (Royal Reed)، موسوم به آیین مالانگا (Mhlanga)، از سوی دختران سراسر کشور برگزار می‌شود. از آنجایی‌که این فستیوال یک رقص سلطنتی است، پس قوانین خاصی دارد. در حالی‌که اخیراً برخی از بخش‌های مراسم تغییر کرده‌ است، اما حداقل می‌توان مطمئن بود که لباس‌ها و رقص سنتی زیبای آن در سر جای خود باقی هستند.

    فستیوال های آفریقای جنوبی

    فستیوال هنرهای زنده

    دیگر فستیوال مهم در آفریقای جنوبی، جشنواره‌ی هنرهای زنده است. ترکیبی از بهترین هنرها، صنایع دستی، رقص، موسیقی و تئاتر، تنها بخشی از گنجینه‌ی هنرهای آفریقای جنوبی را در این فستیوال چهار روزه در ژوهانسبورگ به نمایش می‌گذارند.

    فستیوال درخت جوالدوز

    از آنجایی‌که تعداد درختان جوالدوز یا همان جاکاراندا (jacaranda) در پرتوریا بسیار فراوان است، این شهر اغلب از سوی مردم محلی به شهر جوالدوز شهرت دارد. در اواخر فصل بهار و زمانی که درختان شکوفه می‌دهند، این منطقه رنگ ارغوانی به خود می‌گیرد. فستیوال درخت جوالدوز در ماه اکتبر به گرامی‌داشت نماد ملی این کشور همراه با سرگرمی‌های خانوادگی و برپایی یک بازار مخصوص می‌پردازد.

    درخت جاکاراندا آفریقای جنوبی

    فستیوال بین المللی فیلم کیپ تاون

    این رویداد سینمایی از فیلم‌های مستند، کوتاه و بلندِ خلاقانه، هرساله در ماه اکتبر در ژانرهای مختلفی برگزار می‌شود. بلیط شرکت در این فستیوال تنها ۳.۵ دلار است و می‌توان با تهیه‌ی آن از تمامی فیلم‌های این رویداد ده‌ روزه دیدن کرد. علاوه بر تماشای فیلم‌ها، امکان حضور در گفت‌وگوی خبری کارگردان‌ها، کارگاه‌های آموزشی و میهمانی‌های این فستیوال نیز وجود دارد. شرکت‌کنندگان می‌توانند در این میهمانی‌ها با سلبریتی‌ها و فیلم‌سازان نیز دیدار داشته باشند.

    فستیوال فرینج در کیپ تاون

    عاشقان تئاتر باید خود را آماده‌ی این فستیوال دوهفته‌ای برای لذت بردن از نمایش‌های جدید، کمدی و اجراهای رقص و موسیقی در سراسر کیپ‌تاون کنند. فستیوال فرینج (Fringe) یک رویداد نمایشی جذاب، خلاقانه و منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

    فستیوال فرینج آفریقای جنوبی

    فستیوال توت فرنگی

    کوله‌بار سفر خود را برای یک آخر هفته به مقصد شهر جورج (George) ببندید. هیچ کجا بهتر از این شهر برای شرکت در فستیوال سالانه‌ی برداشت توت‌فرنگی در دامنه‌ی کوه‌های شگفت‌انگیز اوتنیکوا (Outeniqua) وجود ندارد. این فستیوال با غرفه‌های فروش محصولات غذایی و صنایع دستی، موسیقی زنده، تفریحات مخصوص کودکان، مسابقات اسب‌سواری و دوومیدانی و همچنین کارتینگ انتظار شما را می‌کشد.

    فستیوال های هفته اوموزی

    آبشار اوموزی (Umuzi) در طول این فستیوالِ ده‌ روزه در ماه سپتامبر تبدیل به قطبی برای برپایی جشن‌های مختلف با حضور هنرمندان محلی می‌شود. برگزاری مسابقات ورزشی بخش دیگری از این فستیوال است. پارک آبی آکوازون (AquaZone) نیز در این مدت سرگرمی‌های بی‌پایانی را برای تمامی اعضای خانواده فراهم می‌کند.

    فستیوال های آفریقای جنوبی

    فستیوال بین المللی فیلم دوربان

    جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم دوربان بدون شک بزرگ‌ترین رویداد سینمایی در آفریقای جنوبی است که حدود ۴۰۰ فیلم‌ساز از سراسر دنیا را به این شهر می‌کشاند. اکثر فیلم‌های فاخر این فستیوال پیرامون مسائل قاره آفریقا یا آفریقای جنوبی ساخته شده‌اند. این فستیوال در نیمه‌ی دوم ماه جولای در دوربان شروع به کار کرده و در خلال آن کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌های خبری فیلم‌سازان هم برگزار می‌شود.

    فستیوال هنرهای اینیباس

    شهر نلسپرویت (Nelspruit)، محل برگزاری این فستیوال، میزبان بیش از ۱۰,۰۰۰ بازدیدکننده بوده و شاهد یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های هنری در آفریقای جنوبی است. شرکت‌کنندگان در این جشنواره‌ی چهار روزه استعدادها و خلاقیت‌های خود را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر تحسین هنر نمایشی، رقص و موسیقی، می‌توان از دکه‌های غذافروشی و سرگرمی‌های دیگر در حاشیه‌ی فستیوال اینیباس (InniBos) نیز لذت برد.

    فستیوال های آفریقای جنوبی

    فستیوال طوطی صورتی ماردی گرا

    فستیوال طوطی صورتی ماردی گرا (Pink Loerie Mardi Gras) یکی از تماشایی‌ترین جشنواره‌های سراسر آفریقای جنوبی است که سالانه مردم بسیاری را از سراسر جهان برای رنگ‌آمیزی شهر ساحلی نایسنا به رنگ صورتی به‌سوی خود جذب می‌کند. این کارناوال رنگارنگ تماماً در مورد ترویج اتحاد درون یک جامعه همراه با تفریحات سرگرم‌کننده، رژه‌هایی با لباس‌های مخصوص، هنرهای نمایشی، نمایشگاه‌های هنری و میهمانی‌های باشکوه است.

    آفریکابورن

    اگر تا به‌حال در جشنواره‌ی آفریکابورن (AfrikaBurn) نبوده‌اید، باید بدانید که این فستیوال از آن دست رویدادهایی است که باید حداقل یک‌بار در عمرتان آن را تجربه کنید. در خلال این فستیوال یک‌هفته‌ای در پارک ملی تانکوا کارو (Tankwa Karoo)، یک شهر موقتی از هنر، موسیقی، تئاتر، لباس‌های سنتی و کمپ‌های چادری برپا می‌شود. موضوع هرساله‌ی این فستیوال متفاوت است و شرکت‌کنندگان باید برای شرکت در این رویداد، قوه‌ی تخیل خود را آزاد بگذارند.

    فستیوال های آفریقای جنوبی

    ماراتن دو اقیانوس

    مردم محلی و دوندگانی از سراسر دنیا برای شرکت در این ورزش استقامتی در کیپ‌تاون و منطقه‌ی مرفه نیولندز (Newlands) دورهم جمع می‌شوند. اگر توانایی شرکت در مسابقه‌ی ۵۶ کیلومتری را ندارید، شانس خود را برای حضور در دوی نیمه ماراتن ۲۱ کیلومتری و دویدن در مسیرهای جنگلی در پایین تپه‌ی شیطان از دست ندهید.

    تور دوچرخه سواری کیپ تاون

    مهم‌ترین رویداد دوچرخه‌سواری در تقویم ورزش‌های کیپ‌تاون در دهمین روز ماه مارس در منطقه‌ی گرین پوینت (Green Point) آغاز می‌شود. این فستیوال که در ابتدا در قالب یک حرکت اعتراضی در سال ۱۹۷۸ برای گنجاندن دوچرخه در برنامه‌ریزی شهری آغاز شد، حالا تبدیل به یک رویداد در کلاس جهانی با شرکت ۳۵,۰۰۰ دوچرخه‌سوار از تمامی اقشار و سنین شده است.

    تور دوچرخه سواری آفریقای جنوبی

    دیزاین ایندابا

    فستیوال دیزاین ایندابا (Design Indaba) تمامی هنرمندان و طراحانِ در جست‌وجوی ایده‌های جدید را برای گفت‌وگو به‌سوی خود فرامی‌خواند. این رویداد پرطرفدار در تقویم هنری آفریقای جنوبی، فرصتی برای طراحان نوظهور به‌منظور رقابت با بهترین‌های صنعت طراحی و نمایش استعدادهایشان است. کنفرانس‌های خبری، نمایش محصول، حضور طراحان میهمان و نمایش‌های رقص و موسیقی بخشی از برنامه‌های این فستیوال هستند.

    فستیوال های آفریقای جنوبی

    رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}