زیباترین قلعه های ایرلند که نباید بازدید از آن ها را از دست داد

    مریم رضایی
    • مریم رضایی
    • 1398/5/22
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    قلعه‌های قدیمی و پرصلابت ایرلند با دژها و استحکامات عظیم و غیرقابل‌ تسخیر، امروزه به جاذبه‌های مهم گردشگری تبدیل شده‌اند که هرکدام بخشی از تاریخ پرفرازونشیب این سرزمین را بازگو می‌کنند.

    تور اروپا

    چشم‌انداز و مناظر سرسبز ایرلند،با مجموعه‌ای وسیع از قلعه‌های زیبای این سرزمین، در سرتاسر تاریخ خودنمایی می‌کند. هرکدام از این قلعه‌ها از دژ‌های نظامی باشکوه گرفته تا خرابه‌های رویایی و خانه‌های مجلل نجیب زادگان دارای میراث و تاریخی منحصربه‌فرد هستند. در حال حاضر این قلعه‌های بی‌نظیر در میان محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایرلند قرار گرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها به هتل تبدیل شده‌اند. در این مقاله به کاوش در زیباترین و باشکوه‌ترین کاخ‌های این سرزمین می‌پردازیم.

    قلعه‌ اشفورد

    قلعه‌ی اَشفورد (Ashford) در سال ۱۲۲۸ میلادی توسط یک خانواده‌ی آنگلو – نورمن در محلی ساخته شد که پیش از آن یک صومعه‌ی قدیمی وجود داشت. بعدها این قلعه در قرن نوزدهم توسط خانواده‌ی گینس خریداری شد که آن را به‌طور گسترده‌ وسعت بخشیدند و در سال ۱۹۳۹ به دولت ایرلند فروختند. این قلعه و روستای کنگ (Cong) که در نزدیکی آن قرار دارد، صحنه‌ی فیلم احساسی و رمانتیک مرد آرام به کارگردانی جان فورد و با بازی درخشان جان وین است که به ایرلند ادای احترام می‌کند. در دهه‌ی ۱۹۷۰ قلعه‌ی اشفورد بازهم توسعه یافت و امروزه به‌عنوان هتلی 5 ستاره لوکسی از آن استفاده می‌شود. این هتل زیبا چهره‌های مطرح بین‌المللی زیادی را ازجمله براد پیت و پیرس برازنان (بازیگر نقش جیمز باند) را به‌سوی خود فراخوانده است.

    قلعه اشفورد ایرلند

    قلعه‌ راس

    این قلعه‌ی باشکوه و برج دفاعی در کنار دریاچه‌ی لاف لین (Lough Leane) در میان پارک وسیع و زیبای کیلارنی (Killarney) در شهر کانتی کری (county Kerry) واقع شده است و ساخت آن به نیمه‌ی دوم قرن پانزدهم بازمی‌گردد. قلعه‌ی راس (Ross Castle) یکی از آخرین دژهای مستحکم ایرلند بود که در برابر حمله‌ی اُلیور کراموِل (Oliver Cromwell) در قرن هفدهم مقاومت کرد تا اینکه سرانجام این دژ دفاعی در سال ۱۶۵۲ فرو ریخت. درب این مکان پربازدید و شلوغ به روی عموم باز است و راهنماهای تور برای در اختیار گذاشتن اطلاعات بیشتر آماده و در دسترس هستند. همچنین می‌توانید در هتل راس کسل (Ross Castle B&B) که تخت و صبحانه ارائه می‌دهد، در نزدیکی قلعه اقامت داشته باشید.

    قلعه راس ایرلند

    قلعه دوبلین

    قلعه‌ی دوبلین (Dublin Castle) در دل پایتخت ایرلند قرار گرفته است و تا سال ۱۹۲۲ به‌عنوان مرکز فرمانروایی بریتانیا بر ایرلند محسوب می‌شد. امروزه این قلعه دارای دو موزه، دو باغ و یک مرکز کنفرانس بین‌المللی است. عموم بازدیدکنندگان می‌توانند به‌طور رایگان از محوطه‌ی این قلعه دیدن کنند اما اگر دوست دارید، نگاهی به داخل اتاق‌های دولتی بیندازید باید حتماً در یک تور ثبت‌نام کنید. قلعه‌ی دوبلین به‌راحتی در نزدیکی دیگر جاذبه‌های توریستی شهر دوبلین نظیر محله‌ی تمپل بار (Temple Bar) و انبار نوشیدنی گینس قرار دارد؛ بنابراین برای بازدیدکنندگان این شهر که زمان کافی برای رفتن به اطراف دوبلین را ندارند؛ اما همچنان دوست دارند از یک قلعه‌ی ایرلندی هم بازدید کنند، مکان ایده‌‌آلی به نظر می‌رسد.

    قلعه دوبلین ایرلند

    قلعه‌ دانگوایر

    قلعه‌ دانگوایر (Dunguaire Castle) توسط قوم او هاینز (O’Hynes) ساخته شده است. این قلعه‌ی زیبای قرن شانزدهمی را در جنوب شرقی خلیج گالوی (Galway Bay) و در نزدیکی روستای بندری کینوارا (Kinvara) می‌توان یافت که می‌توان به‌راحتی با پای پیاده به آنجا رفت. قلعه‌ی دانگوایر در قرن بیستم توسط یکی از شخصیت‌های مهم ادبی بنام الیور سنت جان گوگارتی (Oliver St. John Gogarty) موردبازسازی قرار گرفت و به محلی برای دیدار با احیاگران ادبیات سلتی (Celtic literary) نظیر بالتر یتس و جرج برنارد شاو تبدیل ‌شد. در حال حاضر این قلعه با افزودن سرگرمی‌های محلی و همچنین برگزاری ضیافت‌های اشرافی در تابستان برای عموم به دولت ایرلند تعلق دارد و بازدید از آن در تمام طول سال امکان‌پذیر است.

    قلعه دانگوایر برلین

    قلعه کیلکنی

    قلعه‌ی کیلکنی (Kilkenny Castle) یکی دیگر از قلعه‌های نورمن است که در سال ۱۱۹۵ میلادی توسط نخستین ارل پمبروک به‌منظور مستحکم سازی و تقویت قدرت نورمن‌ها در ایرلند ساخته شد. هم‌اکنون این بنای باشکوه و اعجاب‌انگیز در اختیار دولت قرار دارد و به روی عموم باز است. این قلعه در نیمه‌ی دوم قرن بیستم تحت بازسازی گسترده‌ای قرار گرفت و امروزه گالری مشهور باتلر (Butler) در آن واقع شده است. این مجموعه‌ی تحسین‌برانگیز هنری آثاری از بهترین هنرمندان ایرلند را همچون جک باتلر یتس (Jack Butler Yeats) و لوئیس لوبراکی (Louis le Brocquy) را به نمایش می‌گذارد.

    قلعه کیلکنی ایرلند

    قلعه مالاهاید

    مالاهاید (Malahide) حومه‌ی اعیان‌نشین شهر دوبلین است که به‌وسیله‌ی سیستم حمل‌ونقل عمومی در دسترس قرار دارد. این منطقه‌ی زیبا، قلعه‌ی ستودنی مالاهاید متعلق به قرن دوازدهم را در خود جای داده است. این قلعه و باغ‌های اطراف آن توسط خانواده‌ی تالبوت ساخته شده‌اند که در پی حمله‌ی نورمن‌ها از انگلستان به این مکان مهاجرت کرده بودند. در سال ۱۹۷۵ قلعه‌ی مالاهاید به دولت ایرلند فروخته شد و امروزه بازدید از آن در تمام طول سال برای عموم آزاد است. باغ‌های تزئینی این قلعه مساحتی در حدود ۹ هکتار زمین را در برمی‌گیرند و بیش از ۵ هزار گونه‌ی متفاوت و متنوع از گیاهان را دارا هستند.

    قلعه مالاهاید ایرلند

    قلعه کینگ جان

    جان پادشاه انگلستان (King John) در طول تاریخ شهرت بدی کسب کرده که بخش عمده‌ی آن مربوط به شخصیتی است که او را به‌عنوان یک آدم بدذات در افسانه‌ی رابین‌هود معرفی می‌کند و بخشی به خاطر فرمانروایی مستبدانه‌ی او که منتهی به شورش و امضای منشور کبیر یا مگنا کارتا (Magna Carta) در سال ۱۲۱۵ شد. او را با لقب جان لَکلند (Lackland) یا بی زمین می‌شناسند، زیرا پدرش شاه هنری دوم اجازه‌ی مالکیت بر هیچ زمینی را در هیچ‌یک از شهرهای بریتانیا به او اعطا نکرد؛ جان تنها می‌توانست در سرزمین ایرلند صاحب‌ملک باشد. قلعه‌ی کینگ جان در ناحیه‌ی مرکزی شهر لیمریک (Limerick) قرار دارد که به کینگز آیلند (King’s Island) یا جزیره‌ی شاه شناخته می‌شود. پادشاه جان دستور ساخت قلعه را در سال ۱۲۰۰ میلادی صادر کرد. قلعه‌ی کینگ جان بر روی اقامتگاه سابق وایکینگ‌ها ساخته شد که مدت‌ها پیش در آن مکان وجود داشت و ساخت آن به قرن دهم بازمی‌گشت. امروزه قلعه‌ی کینگ جان یکی از بهترین قلعه‌های محافظت‌شده محسوب می‌شود که از دوره‌ی نورمن‌ها در اروپا به‌جای مانده است. اخیراً این مکان در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ تحت بازسازی گسترده‌ای قرار گرفت که منجر به احداث مرکز جدید بازدیدکنندگان و ایجاد کافه‌‌ای مدرن در آن شد.

    قلعه کینگ جان

    قلعه‌ تریم

    قلعه‌ی تریم (Trim Castle) توسط هیو دلَسی (Hugh de Lacy) یکی از نجیب‌زادگان آنگلو-نورمن و پسرش والتر بنا شد. این قلعه یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌‌های نورمن‌ها در ایرلند محسوب می‌شود که در شهر کانتی میث (county Meath) قرار دارد. در اواخر قرن دوازدهم در پی تهاجم نورمن‌ها به ایرلند این مکان توسط شاه هنری دوم به مرکز اداری دولت محلی تبدیل شد. در دوره‌های اخیر از آن به‌عنوان لوکیشن فیلم‌برداری در حماسه‌ی اسکاتلندی شجاع دل ۱۹۹۵ به کارگردانی و با هنرنمایی مل گیبسون مورداستفاده قرار گرفت. قلعه‌ی تریم از ساعت ۱۰ صبح درازای وردی اندکی به روی عموم باز است.

    قلعه تریم ایرلند

    قلعه راتفارنهام

    قلعه‌ی راتفارنهام (Rathfarnham) به دوره ملکه ویکتوریا بازمی‌گردد و به‌عنوان اقامتگاه اسقف اعظم آدام لوفتوس (Adam Loftus) بنا شد که در تاسیس کالج ترینیتی دوبلین (Trinity College Dublin) نقش کلیدی ایفا کرد. بعدها در قرن هجدهم دو تن از سرشناس‌ترین معماران آن دوران یعنی سر ویلیام چمبرز و جیمز آتنین استورات این قلعه را به خانه‌ی اشرافی گرجی تبدیل کردند و دژها و استحکامات اولیه را از میان برداشتند. امروزه قلعه‌ی راتفارنهام همچنان تحت بازسازی قرار دارد و فقط در بین ماه‌های مه تا اکتبر می‌توان از آن بازدید کرد.

    قلعه راتفارنهام

    قلعه کابرا

    این قلعه‌ی نسبتاً مدرن که اکنون به هتلی لوکس بدل شده است، در اوایل قرن نوزدهم به سبکی ساخته شد که یادآور معماری اولیه‌ی نورمن‌ها باشد. قلعه‌ی کابرا (Cabra Castle) در گوشه‌ا‌ی خلوت در جنوب شرقی بخش روستایی شهر کاوان (Cavan) و در نزدیکی مرز شهر میث (Meath) جای گرفته است. این قلعه‌ی زیبا مکانی ایده آل برای کسانی است که به دنبال آرامش و استراحت در محیطی لوکس و در میان طبیعت هستند. همچنین در محوطه‌ی این هتل مراسم عروسی و جشن‌های عمومی خاطره‌انگیزی برگزار می‌شود.

    قلعه کابرا ایرلند

    مریم رضایی مریم رضایی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}