گوهرهای پنهان کن در فرانسه برای گردشگران کنجکاو

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1398/6/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آیا شما هم دوست دارید شهر کن را از زاویه‌ای متفاوت تجربه کنید؟

تور اروپا

کن یکی از معروف‌ترین شهرهای فرانسه است که بیش از همه به خاطر جشنواره فیلم، کشتی‌های لوکس و اقامتگاه‌های مجللش شهرت دارد. با این حال پیشنهاد می‌کنیم کمی از این موارد فراتر رفته و برخی از گوهرهای ارزشمند آن را که در زیر ظاهری غیرجذاب پنهان شده‌اند، تجربه کنید. جدای از استخرها، مهمانی‌ها و نوشیدنی‌های دورهمی، کن، جزیره‌ها، پارک‌های ملی و حتی یک قلعه قرن دوازدهمی هم دارد که البته اکنون به یک موزه تبدیل شده است.

آرامش و سکوت صومعه لرنس

صومعه لرِنِس (Lérins) از مسیر معمول گردشگران فاصله دارد و در واقع برای رسیدن به آن باید سوار قایق شده و از بندر کن خارج شوید. این صومعه در جزیره سن اونورا (Saint-Honorat) قرار دارد و در قرن پنجم ساخته شده است. راهبان از همان دوره تاکنون در اینجا زندگی می‌کنند و انگور می‌کارند و در حالی که قسم سکوت خورده‌اند، روی صادراتشان نظارت دارند. در اینجا رستورانی وجود دارد و حتی می‌توانید مدتی را برای خلوت نشینی در صومعه اقامت کنید. قدم زدن در ساحل آرام اینجا لذت بخش خواهد بود.

صومعه لرنس - کن

بازدید از محوطه مرد با ماسک آهنی در جزیره سنت مارگریت

چهار جزیره در خارج از سواحل کن قرار دارد و سنت مارگریت (Sainte-Marguerite) بزرگ‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. این جزیره معمولاً در مقایسه با رقیب کوچک‌ترش لرنِس، نادیده گرفته می‌شود اما جزیره‌ای بسیار ارزشمند است. در همین جا بود که «مرد با ماسک آهنی» مدتی در قلعه‌ای کوچک مشرف به مدیترانه زندانی شد. جدای از این گذشته‌ی رازآلود، جزیره سواحل و غارهای پنهانی هم دارد.

جزیره سنت مارگریت - کن

در لا کروازت پتانک بازی کنید

لا کروازت (La Croisette) معروف‌ترین خیابان کن است و مانند گردشگاه انگلیسی‌ ها در نیس، کمتر آن را خالی و آرام می‌بینید و قطعاً جای پنهانی نیست. هر چند، معمولاً مردم از فضای کوچکی که در آن پتانک (pétanque) بازی می‌کنند، به سادگی رد می‌شوند. این بازی یک تفریح ملی فرانسوی است. یک بستنی بخرید و در سایه‌ای نشسته و مردم بومی را تماشا کنید که اغلب این بازی را خیلی جدی می‌گیرند.

پتانک در لا کروازت - کن

تا صلیب لا کروا د گارد کوهپیمایی کنید

لا کروا د گارد (La Croix-des-Gardes) در غرب کن واقع شده و یک پارک ملی محلی است. در قرن نوزدهم وقتی لرد بروگهام (Lord Brougham) و همسرش به این دهکده ماهیگیری کوچک که امروزه همان کن است، رسیدند، تنها دلیلشان برای اقامت فرار از مریضی بود. هر چند آنها عاشق این جزیره شدند و خانه‌ای در آن ساختند که امروزه به لا کروا د گارد شهرت دارد. اکنون اینجا به روی عموم باز است تا بتوانند در آن ریلکس کرده و به پیک نیک بروند یا حتی تا صلیب بالای آن کوهپیمایی کنند. این پارک مناظر شگفت انگیزی مشرف به خلیج دارد و در واقع بعد متفاوتی از کن را به شما نشان می‌دهد.

لا کروا د گارد - کن

لذت بردن از آثار هنری موزه لا کاستر

موزه لا کاستر (Musée de la Castre) در قرن دوازدهم توسط راهبان محلی ساخته شد و اغلب به خاطر جاذبه‌های تجملی‌تر کن نادیده گرفته می‌شود. اگر چه این موزه وسعت چندانی ندارد اما بازدید از آن ارزشمند خواهد بود. اول از همه اینجا به خاطر مناظر خیره کننده برج قرون وسطایی از خلیج حائز اهمیت است. بعد از بالا رفتن از تپه‌های دهکده ماهیگیری قدیمی به این برج می‌رسید و جایزه خود را دریافت می‌کنید. دومین دلیل هم آثار شگفت انگیز هنری به نمایش گذاشته شده هستند. ساختمان با مجموعه‌ای متنوع از آثار هنری که توسط ساکنان قرن نوزدهمی آن گردآوری شده‌، پر شده است و باید حتماً به تماشایش بروید.

موزه لا کاستر - کن

تماشای طراحی عجیب پله بول

در کنار تئول سور مر (Théoule-sur-Mer) در بلندای تپه‌های مشرف به خلیج، پله بول (Palais Bulles) یا خانه حبابی قرار دارد. اینجا برای طراح مد فرانسوی پیر کاردن (Pierre Cardin) طراحی شد و اگر چه ملک خصوصی است اما منظره معماری آن به قدری شما را شگفت زده خواهد کرد که نباید تماشایش را از دست بدهید. هر ساختمان، مدور و صورتی بوده و به دیگری متصل است. دو استخر و یک باغ سر سبز هم آن‌ها را محاصره کرده‌اند.

پله بول - کن

پرسه زدن در باغ‌ های ویلا دومرگ

اگر دوست دارید کمی از مرکز کن فاصله گرفته و ماجراجویی‌ کنید، باید حتماً به سراغ ویلا دومِرگ (Villa Domergue) بروید. اینجا توسط مردی به همین نام طراحی شده که علاقه زیادی به کشیدن پرتره زنان داشت. این ویلا در سال ۱۹۳۴ ساخته و در سال ۱۹۷۳ توسط خانواده به شهر کن واگذار شد. اینجا با اتمسفر آرام و مجسمه‌هایی که در باغ هستند، جایی عالی برای ریلکس کردن است و شما را از شلوغی‌های شهر دور می‌کند.

ویلا دومرگ - کن

خوردن ترافل در بازار تروف، باستید سن آنتوان

درست بیرون کن، در نزدیکی شهرک گراس (Grasse) می‌توانید باستید سن آنتوان (Bastide Saint-Antoine) را پیدا کنید. اینجا ساختمانی مسکونی متعلق به قرن هفدهم است که به یک رستوران و هتل تغییر کاربری داده و توسط یک سرآشپز ستاره‌دار میشلن به نام ژاک شیبوا (Jacques Chibois) اداره می‌شود. ژانویه هر سال در اینجا بازار ترافل هم برپا می‌شود. شاید تجربه شما ارزان تمام نشود اما اینجا گوشه‌ای بسیار منحصر به فرد از دنیا بوده و یک گوهر ارزشمند و پنهان به حساب می‌آید که هر کسی از آن خبر ندارد.

باستید سن آنتوان - کن

بالا بردن مهارت‌های آشپزی با لا سرویت بلانش

لا سرویت بلانش (La Serviette Blanche) به معنی «دستمال سفید»، شرکتی بی‌همتا با تخصص در تورهای آشپزی در کن و نواحی اطراف است. این شرکت دوره‌ها و تورهای متفاوت و جذابی برای شما در نظر گرفته که از آشپزی در خانه خود سرآشپز تا مستر کلاسِ درست کردنِ دسر یا تور بازارهای محلی متغیر هستند. اینجا برای علاقه‌مندان غذا و آشپزی یک تجربه رویایی را رقم می‌زند.

لا سرویت بلانش - کن

تماشای کن از کلیسای نوتردام دسپرانس

کلیسای نوتردام دسپرانس (Notre-Dame d’Espérance) مناظری خیره کننده از بندر قدیمی کن را به شما پیشنهاد می‌کند اما خودش نیز به اندازه کافی زیبا و دیدنی است. ساخت این بنا در سال ۱۵۲۱ شروع شده و نهایتاً در سال ۱۶۷۸ به پایان رسید. این سازه‌ی سبک گوتیک یکی از معدود ساختمان‌های تاریخی کن به شمار می‌رود و یک لذت واقعی را به شما هدیه می‌کند.

کلیسای نوتردام دسپرانس - کن

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}