۸ فستیوال ارمنستان و آشنایی با فرهنگ بومی این کشور

    صبا صفری
    • صبا صفری
    • 1398/6/5
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    اگر بخواهید مهمان نوازی خاص ارمنی‌ها را تجربه کنید، شرکت در یکی از فستیوال‌های معروف این کشور را فراموش نکنید.

    تور اروپا

    شرکت کردن در فستیوال‌های یک کشور جدید یکی از بهترین‌ راه‌های تجربه فرهنگ بومی و آشنایی با سنت‌ها و رسوم آن سرزمین است. ارمنی‌ها به جشن گرفتن موقعیت‌های مختلف علاقه دارند بنابراین هر سال در این کشور پر از رویدادهای جالب توجه و سرگرم کننده خواهد بود. پس هنگام برگزاری این فستیوال‌ها به این کشور سفر کنید و به جمعیتی که به هم آب می‌پاشند بپیوندید. تجربه فستیوال نوشیدنی‌های بومی و فستیوال فیلم هم ایده‌آل خواهد بود. مطمئن باشید در این میان چیزی که مطابق سلیقه خودتان باشد را پیدا خواهید کرد.

    ۱. روز جاز ایروان

    کسانی که عاشق موسیقی جاز هستند باید حتماً در روز جاز ایروان شرکت کنند. این رویداد در ۳۰ آوریل در مجموعه کاسکید (Cascade Complex) برپا می‌شود. این روز در تقویم جهانی به موسیقی جاز اختصاص دارد و در سرتاسر دنیا جشن گرفته می‌شود. ارمنستان هم از این قاعده مستثنی نیست. این رویداد، گروه‌های مختلف جاز ارمنستان و همچنین هنرمندان بین‌المللی را دور هم جمع می‌کند تا نقش مهم موسیقی به عنوان روش ارتباطی گروه‌های مختلف را به خوبی خاطر نشان کند.

    روز جاز ایروان

    ۲. فستیوال دلمه

    «دلمه» یکی از غذاهای ملی ارمنستان به شمار رمی‌رود و با گوشت خرد شده‌ای که لای برگ مو پیچیده شده درست می‌شود. این رویداد در بیستم ماه می در دهکده هنابِرد (Hnaberd) برگزار شده و بازدیدکنندگان می‌توانند انواع مختلف این غذا را امتحان کنند؛ بنابراین با شرکت در فستیوال دلمه، می‌توانید تمام تنوع‌های این غذای خوشمزه را در یک مکان تجربه کنید.

    فستیوال دلمه - ارمنستان

    ۳. فستیوال شاتوت سیونیک

    پارک منطقه‌ای گوریس (Goris) در هفتم جولای هر سال، میزبان فستیوال شاتوت سیونیک (Syunik Mulberry Festival) می‌شود. هدف اصلی این رویداد، معرفی گوریس به عنوان یک مقصد گردشگری بوده و تلاش می‌کند زندگی اجتماعی و اقتصادی منطقه را توسعه دهد. هر اجتماعی در استان سیونیک غذاهای ملی و منطقه‌ای متفاوتی را معرفی می‌کند که با شاتوت تهیه می‌شود. در اینجا می‌توانید نوشیدنی‌های تهیه شده از این میوه، شاتوت خشک و محصولات مختلف دیگری از آن را امتحان کنید.

    فستیوال شاتوت - ارمنستان

    ۴. فستیوال ورداور

    این فستیوال یکی از رویدادهای بامزه و شاد ارمنستان است که می‌توانید در هشتم جولای، در سرتاسر کشور در آن شرکت کنید. کلمه «ورداور» در ارمنی دو معنی دارد: آب پاشیدن و آتش گرفتن گل رز. افسانه‌‌ای محلی اینطور می‌گوید که الهه آستقیک (Astghik) با پاشیدن آب رز در سرتاسر ارمنستان، عشق را به این مردم هدیه کرد. خدای واهاگن (Vahagn) برای محافظت از این عشق تا ابد در برابر نیروهای شیطانی مبارزه کرد. بعد از ورود مسیحیت به کشور، این سنت به شکل ورداور در آمد که در طی آن همه مشغول آب بازی می‌شوند و یکدیگر را خیس می‌کنند.

    فستیوال ورداور - ارمنستان

    ۵. جشنواره فیلم بین‌ المللی زردآلوی طلایی ایروان

    علاقه‌مندان فیلم باید به ایروان سفر کرده و در «جشنواره فیلم بین‌المللی زردآلوی طلایی» شرکت کنند. این رویداد بین هشتم تا پانزدهم جولای، در «سینما مسکو» برپا می‌شود. هدف اصلی این جشنواره تشویق خلاقیت و بنیان نهادن شبکه‌ای بین فیلم سازان و علاقه‌مندان فیلم است. فیلم‌هایی که در طی این جشنواره به نمایش در می‌آیند، دغدغه‌های انسان، زندگی روزمره مردم و لذت‌ها و مشکلات ملت را به تصویر می‌کشند.

    جشنواره فیلم ارمنستان

    ۶. فستیوال رنگ ایروان

    یکی دیگر از رویدادهای شاد و جذابی که می‌توانید در ارمنستان تجربه کنید، «فستیوال رنگ ایروان» است که در ماه جولای در مجموعه هامیلار (Hamilar) برپا می‌شود. این رویداد از صبح زود شروع می‌شود که در آن شرکت‌کنندگان ابتدا خود را گرم می‌کنند تا برای یک دوی پنج کیلومتری آماده شوند. شرکت کنندگان در طی مسیر از نوک پا تا سر به رنگ‌های درخشان بی‌ضرر آغشته می‌شوند. این مسابقه دو بسیار سرگرم کننده و جالب است و دارای هیچ زمان، قانون و محدودیت خاصی نیست. هر چند سه مرد و سه زنی که اول از همه برسند جایزه ویژه‌ای دریافت می‌کنند.

    فستیوال رنگ ایروان

    ۷. فستیوال تراز

    اگر به تماشای لباس‌های سنتی ارمنستان علاقه دارید، باید حتماً در «فستیوال تراز» که چهارم آگوست هر سال برگزار می‌شود، شرکت کنید. این لباس‌های سنتی که به زبان بومی «تراز» نامیده می‌شوند، هویت فرهنگی ارمنی‌ها و جنبه‌هایی از هویت ملی را منعکس می‌کنند. در طی این فستیوال می‌توانید لباس‌های سنتی شرقی و غربی ارمنستان را تماشا کنید.

    فستیوال تراز ارمنستان

    ۸. فستیوال بین‌ المللی بالن

    «فستیوال بین‌المللی بالن» بین پانزدهم تا هجدهم سپتامبر، اتمسفری خاص در ایروان ایجاد می‌کند. در این رویداد، بالن‌های رنگارنگ بسیاری از کشورهای مختلف آسمان ایروان را تزئین می‌کنند و صحنه‌ای بسیار دیدنی و مناسب عکاسی می‌سازند. این فستیوال توسط اسکای بال (Skyball) برنامه‌ریزی می‌شود و صنعت گردشگری و هوانوردی کشور را توسعه می‌دهد.

    فستیوال بالن های ارمنستان

    صبا صفری صبا صفری
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}