در کدام رستوران های بریزبن استرالیا غذا بخوریم؟

صدرا شریفی
  • صدرا شریفی
  • 1398/6/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بریزبن یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استرالیا است و شکم گردی در آن رواج زیادی دارد. در این مقاله ۱۹ مورد از بهترین رستوران‌های شهر بریزبن را معرفی خواهیم کرد.

تور اروپا

رستوران‌های زیادی در بریزبن وجود دارند که در بسیاری از آن‌ها سرآشپزهای مشهور و بسیار معتبری مشغول به کار هستند. فرقی نمی‌کند که دلتان غذاهای فرانسوی بخواهد یا ایتالیایی، فست‌فود یا غذاهای گیاهی و هر نوع منوی غذایی دیگری ... چراکه مطمئناً رستورانی در بریزبن وجود دارد که غذاهای موردعلاقه شما را به بهترین و خوشمزه‌ترین نحو ارائه کند.

رستوران جراردز بیسترو

رستوران جراردز بیسترو (Gerard's Bistro) یکی از معروف‌ترین‌ها در شهر بریزبن است. از لحاظ سبک، این رستوران را می‌توان در دسته‌ی رستوران‌های خاورمیانه‌ای جای داد. به‌صورت کلی، مواد اولیه به‌کاررفته در پخت غذاهای این رستوران ترکیبی از مواد و غذاهای خاورمیانه‌ای و همچنین استرالیایی مدرن هستند. توصیه می‌کنیم حتماً با دوستان خود به این رستوران رفته و آیتم ویژه‌ی جراردز بیسترو در منوی غذایی آن‌ها را امتحان کنید.

رستوران جراردز بیسترو

رستوران بکوفینو

بکوفینو (Beccofino) یک رستوران ایتالیایی است. اگر هوس پیتزاd خوشمزه کردید، بدون شک بکوفینو باید جزو اولین اولویت‌ها و انتخاب‌های شما قرار گیرد. بااین‌حال، اگر غذاهای ایتالیایی پیچیده‌تر و یا کمتر شناخته‌شده‌تر بخواهید، آن‌ها را هم در این رستوران پیدا خواهید کرد. به‌عبارت‌دیگر، اگر غذاهای ایتالیایی بخواهید، ناامید از رستوران بکوفینو باز نخواهید گشت! ویژگی مثبت دیگر این رستوران، نوع خدمات آن است. سرویس‌دهی در این رستوران فوق‌العاده است و واقعاً احساس خواهید کرد که در ایتالیا هستید!

رستوران بکوفینو

رستوران اوتو

اوتو (Otto) نیز یکی دیگر از رستوران‌های ایتالیایی شهر بریزبن است. اگر قصد دارید در رابطه‌ی شخصی و یا کاری خود کسی را تحت تأثیر قرار دهید، انتخاب این رستوران برای محل ملاقات گزینه‌ای فوق‌العاده است، چراکه نه‌تنها غذاها، بلکه چشم‌انداز رستوران اوتو فوق‌العاده است. تمام غذاهای این رستوران ایتالیایی هستند و سرویس‌دهی آن‌ها نیز بی‌نظیر است. برخی معتقدند که امکان ندارد کسی یکی از غذاهای این رستوران را دوست نداشته باشد!

رستوران اوتو

رستوران ای‌ کو

اهالی حرفه‌ای دنیای آشپزی احتمالاً نام فیلیپ جانسون را شنیده باشند. این سرآشپز معروف و نام‌آشنا در رستوران ای‌ کو (E'cco) مشغول به‌کار است. رستوران ای‌ کو درواقع یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های فعال در شهر بریزبن است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۵ آغاز کرد. منوی غذایی این رستوران شامل ترکیبی از غذاهای مدرن استرالیایی است. البته از دسرهای خوشمزه‌ی این رستوران هرگز نباید غافل شد، چراکه مطمئناً هر فرد با هر نوع ذائقه غذایی را شگفت‌زده خواهد کرد.

رستوران ای‌کو

جولیوس پیتزاریا

جولیوس پیزاریا (Julius' Pizzaria) یکی دیگر از رستوران‌های ایتالیایی معروف در شهر به ریزبین است. تصور کنید وارد رستورانی می‌شوید که پیتزاهای خود را در تنورهای چوبی پخت می‌کند، غذاهای اصلی آن عموماً ایتالیایی است، تیرامیسوهای خوشمزه به مشتریان خود ارائه می‌کند و فضای داخلی آن با سبک مدرن طراحی شده است. همین تصور می‌تواند شما را وسوسه کند تا حداقل برای یک‌بار هم که شده غذاهای این رستوران را امتحان کنید. اگر عاشق پیتزا هستید و دوست دارید غذای خود را در محیطی ساکت و دوست‌داشتنی میل کنید، جولیوس پیزاریا انتخابی عالی برای شما خواهد بود.

جولیوس پیتزاریا

رستوران سونو

طرفداران غذاهای ژاپنی در شهر بریزبن می‌توانند رستوران سونو (Sono) را انتخاب کنند. البته تنوع رستوران‌های ژاپنی در شهر بریزبن شاید چندان زیاد نباشد، ولی خوشبختانه رستوران سونو به‌قدری باکیفیت است و غذاهایی فوق‌العاده ارائه می‌کند که نیازی به تنوع رستوران را احساس نخواهید کرد. پس از صرف شام،‌ توصیه می‌کنیم در حاشیه رودخانه قدم بزنید و شبی رؤیایی را برای خود رقم بزنید.

رستوران سونو

استوک هاوس

استوک هاوس (Stokehouse) یک رستوران مدیترانه‌ای در شهر بریزبن است. این رستوران در بخش جنوبی شهر بریزبن قرار دارد و در اطراف رودخانه‌ی این شهر واقع شده است. سبک غذایی رستوران استوک هاوس بر اساس غذاهای اروپایی و مدیترانه‌ای طراحی شده است. علاوه بر این، انواع غذاهای دریایی بومی در بریزبن را نیز می‌توانید در این رستوران امتحان کنید.

استوک هاوس

رستوران بابلز

تا حالا شده وارد رستورانی شوید که در کنار استیک هرچقدر دلتان بخواهد به شما سیب‌زمینی سرخ‌کرده بدهد؟ بابلز (les bubbles) یک رستوران فرانسوی است که بیشتر به‌خاطر استیک‌های فوق‌العاده و امکان دریافت بی‌نهایت سیب‌زمینی سرخ‌کرده شناخته شده است. جالب است بدانید در طبقه پایینی این رستوران یک مرکز آب‌درمانی نیز ساخته‌شده که ظرفیت پذیرش ۱۵ نفر را دارد.

رستوران لس بابلز

رستوران کافه پیرل

کافه پیِرل (Pearl Cafe) یک رستوران با سبک معاصر است. این رستوران کاملاً دنج و آرام به‌نظر می‌رسد همانند یک مروارید برای سال‌ها در قلب بریزبن بوده است. از نکات جالب در مورد رستوران کافه پیرل، می‌توان به این اشاره کرد که در اینجا هر سه وعده‌ی صبحانه، ناهار و شام سرو می‌شود. همان‌طور که بیان شد، این رستوران کاملاً دنج و دوست‌داشتنی است و بنابراین انتخاب آن برای موقعیت‌ها و قرارهای خاص می‌تواند مناسب باشد. اگر به‌صورت گروهی، همراه با چند دوست و یا اعضای خانواده به این رستوران آمدید، می‌توانید همگی به طبقه بالایی رستوران بروید که چیدمان صندلی‌های آن برای گروه‌ها عالی است.

رستوران کافه پیرل

رستوران لانگ تایم

برخلاف بسیاری از رستوران‌های دیگر، برای صرف غذا در رستوران لانگ‌تایم (Longtime) احتیاجی به رزرو ندارید. بنابراین هرزمانی که دلتان بخواهد می‌توانید به این رستوران رفته و غذا و یا نوشیدنی‌های موردنظرتان را سفارش دهید. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشید که در طول آخر هفته‌ها ممکن است احتیاج باشد مدت‌زمان بیشتری برای ورود به رستوران و خالی شدن یک صندلی منتظر بمانید، ولی مطمئن باشید که این صبر کردن قطعاً ارزش خواهد داشت تا بتوانید یک وعده‌ی غذایی را در بهترین رستوران تایلندی شهر بریزبن استرالیا نوش‌ جان کنید.

رستوران لانگ تایم نسبتاً سابقه فعالیتی طولانی دارد، ولی رستوران جدیدتری در شهر بریزبن با عنوان خواهرخواندگی رستوران لانگ تایم افتتاح‌شده که شباهت نسبتاً زیادی با این رستوران دارد. بنابراین اگر تمایل داشتید یک رستوران غذاهای ژاپنی را برای صرف غذا انتخاب کنید، هونتو (Honto) رستوران خوبی است. این رستوران را نیز در ادامه‌ی مقاله معرفی خواهیم کرد.

رستوران لانگ تایم

رستوران هپی بوی

افرادی که طرفدار غذاهای چینی باشند، می‌توانند رستوران هپی‌بوی (Happy Boy) را در شهر بریزبن انتخاب کنند. البته غذاهای چینی چندان در استرالیا طرفدار ندارند و به همین‌خاطر است که رستوران هپی بوی چندان شلوغ نیست. نکته جالب دیگر در مورد رستوران هپی بوی آن است که قیمت غذاهای آن بسیار بسیار ارزان است. همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از افراد این رستوران را انتخاب کنند، ولی عموم این افراد در انتها عاشق طعم لذیذ غذاهای این رستوران می‌شوند و آن‌ها را تحسین می‌کنند. به‌هرحال برای صرف شام در شهر بریزبن انتخاب این رستوران جزو گزینه‌های متفاوت و جذابِ پیش‌روی شما خواهد بود. البته توصیه می‌کنیم پیش از اینکه به رستوران بروید حتماً یک میز رزرو کنید.

رستوران هپی بوی

۱۸۸۹ انوتکا

جاذبه‌های تاریخی نقش چشمگیری در شهر بریزبن ندارند، بنابراین صرف یک غذا در رستوران ۱۸۸۹ انوتِکا (1889 Enoteca) شاید بتواند پاسخگوی این نیاز شما باشد. همان‌طور که از نام این رستوران پیداست، ساختمان اصلی مربوط به سال ۱۸۸۹ است و با استفاده از آجر، چوب و سنگ‌های مرمر ساخته شده است. البته باید در نظر داشته باشید که قدمت این رستوران به سال ۱۸۸۹ بازنمی‌گردد و صرفاً ساختمان آن قدیمی است. این رستوران اخیراً دهمین سالگرد فعالیت خود را جشن گرفته بود. رستوران انوتکا در طی این ۱۰ سال تبدیل به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های بریزبن شده است،‌ چراکه تجربه‌ای خودمانی و درعین‌حال اصیل را به میهمانان خود ارائه می‌کند. در مورد منوی غذایی این رستوران باید بگوییم که ۱۸۸۹ انوتکا یک رستوران ایتالیایی است و منوی غذایی آن تنوع کافی دارد. مطمئن باشید کمبود هیچ نوع غذایی را در آن احساس نخواهید کرد.

۱۸۸۹ انوتکا

رستوران کت برد سیت

انتخاب عنوان رستوران برای مجموعه‌ی کت بِرد سیت (The Catbird Seat) شاید چندان مناسب نباشد، چراکه مجموعه‌ای نسبتاً کوچک است که تنها ۴۰ صندلی دارد و برخی آن را غذاخوری می‌نامند. البته این موضوع نباید باعث شود تا تصور کنید کت برد سیت رستورانی ارزان قیمت است. منوی غذایی اینجا بیشتر بر اساس غذاهای اروپایی طراحی شده است و عموم آن‌ها را می‌توان در دسته غذاهای گران‌قیمت و لوکس جای داد.

رستوران کت برد سیت

چور برگر

همیشه غذاهای فست فود طرفداران و تقاضای خاص خود را دارد. بنابراین اگر تصمیم داشتید در شهر بریزبن یک برگر خوشمزه و البته با قیمت بسیار مناسب و اقتصادی نوش جان کنید، مجموعه‌ی چور برگر (Chur Burger) را حتماً باید در صدر لیست گزینه‌های پیش‌روی خود قرار دهید. این مجموعه نه‌تنها به‌خاطر برگرهای خوشمزه، بلکه به‌خاطر طراحی داخلی و امکانات مختلف خود شناخته شده است. طراحی‌های هنری گرافیتی و دکوراسیون داخلی این مجموعه حتماً برای شما هم جالب خواهد بود. علاوه بر این، چور برگر مکانی فوق‌العاده برای بازی Space Invader است. بنابراین توصیه می‌کنیم همراه دوستان خود به چور برگر بیایید و مادامی‌که سفارش غذای شما آماده می‌شود، از انجام این بازی لذت ببرید. 

چور برگر

رستوران پونی داینینگ

همان‌طور که بیان شده بود، شهر به ریزبین آن‌قدر رستوران‌های مختلفی دارد که هرگز برای شما کسل‌کننده و یا خسته‌کننده نخواهد شد. در این میان، رستوران‌های مختلف سبک‌ها و خدمات جدید و جالبی ارائه می‌کنند که برخی از آن‌ها موردتوجه مشتریان قرار می‌گیرد. مجموعه‌ی پونی داینینگ (Pony Dining) یکی از همین رستوران‌ها است که به طراحی داخلی خود توجه زیادی کرده است. محیط داخلی این رستوران بسیار لوکس و مدرن طراحی‌شده است. تمامی میزهای این رستوران چوبی هستند و کف زمین برخلاف عموم رستوران‌ها از سیمان است. استفاده از سیمان برای کف رستوران اگرچه چندان متداول نیست، ولی جذابیت بصری زیادی به این مجموعه بخشیده است. علاوه بر تمام این‌ها، جذابیت اصلی این رستوران به پیشخوان آشپزخانه‌ی آن است. برخلاف عموم رستوران‌ها، محیط آشپزخانه همانند یک آشپزخانه‌ی اُپن است و مشتریان می‌توانند روند تهیه و آماده شدن غذای را از روی صندلی‌های خود تماشا کنند.

این مجموعه جزو معروف‌ترین رستوران‌های بریزبین شمرده می‌شود و بخش زیادی از شهرت خود را مدیون استیک‌های بزرگ، سنگین و البته بسیار خوش‌طعم و خوشمزه‌ی خود است. بسیاری از رستوران‌ها باهدف رقابت با مجموعه پونی داینینگ تأسیس می‌شوند ولی قادر به ارائه خدماتی باکیفیت رقابتی نبوده و عرصه رقابت را واگذار می‌کنند. درواقع بسیاری از افرادی که برای پول و هزینه‌های خود ارزش قائل هستند، پونی داینینگ را برای صرف استیک‌های گوشتی و یا سفارش غذاهای دریایی انتخاب می‌کنند.

رستوران پونی داینینگ

رستوران هونتو

پیش‌تر قبل بیان کردیم که هونتو خواهرخوانده کوچک‌تر رستوران لانگ تایم است. در مقایسه با بسیاری از رستوران‌های شهر بریزبن، هونتو سابقه‌ای طولانی ندارد. این رستوران در سال ۲۰۱۸ افتتاح‌شده و بااین‌حال به‌سرعت توانسته خود را وارد لیست بهترین و محبوب‌ترین رستوران‌های این شهر کند. البته این امر شاید چندان عجیب نباشد، چراکه هونتو به‌خوبی توانست از اعتبار و کیفیت رستوران لانگ تایم استفاده کند و از این طریق خود را  سریعاً مطرح سازد. جدای از این مسئله، طراحی داخلی این رستوران نیز بسیار زیبا و آرامش‌بخش است. ولی مهم‌ترین بخش، کیفیت غذا و سرویس است که باعث افزایش شهرت رستوران هونتو شده است. با تمام این اوصاف، هرگز تعجب نکنید اگر در سال‌های بعد این رستوران توانست جایگاه‌های بهتری را در لیست بهترین رستوران‌های شهر بریزبن از آن خود کند!

رستوران هونتو

رستوران دیتور

سرآشپز نام آشنا و معروف استرالیایی، دیمون آموس (Damon Amos) که بسیاری از استرالیایی‌ها او را به‌واسطه‌ی حضور در برنامه‌ی اردک سوخاری کنتاکی (KDF – Kentucky Fried Duck) می‌شناسند، اقدام به تأسیس رستوران شخصی خود کرده و یکی از بهترین و لذیذ‌ترین منوهای غذایی در سراسر استرالیا را به مشتریان خود ارائه می‌کند. البته ساختمان و محیط رستوران دیتور (Detour)  نیز به محبوبیت آن کمک کرده است. این رستوران در یک ساختمان قدیمی جذاب ساخته‌شده که جزو میراث فرهنگی شهر بریزبن شمرده می‌شود.

منوی غذایی رستوران دی‌تور بسیار متنوع است و بنابراین مطمئن باشید هرگز ناامید و گرسنه از این رستوران خارج نخواهید شد! ولی نکته جالب‌تر ساعات کاری این رستوران است که شب‌ها تا دیروقت سرویس‌دهی می‌کند. بنابراین هنگامی‌که بیشتر رستوران‌های این بخش شهر بسته شده باشند، خیالیان راحت باشد که دی‌تور باز است. بااین‌حال حتماً سعی کنید تا نوبت خود را از قبل رزرو کنید (به‌خصوص برای زمان‌های اوج شلوغی رستوران‌ها).

رستوران دی‌تور

رستوران پاتینا

وقتی در رستوران پاتینا (Patina) حضور دارید، تصور اینکه این رستوران در قلب شهر بریزبن و در کشور استرالیا قرار دارد شاید برای شما کمی عجیب باشد. پاتینا یکی دیگر از رستوران‌هایی است که در ساختمان‌های میراث فرهنگی و تاریخی شهر ساخته شده است. درواقع این ساختمان را شاید بتوان قدیمی‌ترین و شاخص‌ترین میراث تاریخی شهر بریزبن دانست. به‌هرحال محیط رستوران پاتینا ترکیبی از این ساختمان تاریخی است که توسط محیطی باغ‌مانند احاطه شده است. هنگامی‌که در این رستوران هستید، نورپردازی‌های زیبا قطعاً توجه شما را جلب خواهد کرد. این نورپردازی‌ها و استفاده هوشمندانه از نور توانسته تا حد چشمگیری به جذابیت محیط رستوران کمک کند.

منو غذایی رستوران پاتینا بسیار وسیع و متنوع است. در این منو می‌توانید انواع مختلفی از غذاهای دریایی، گیاهی و معاصر را مشاهده کنید. نقطه مشترک تمامی این غذاها، استفاده از مواد اولیه تازه و بومی منطقه است. این اصل همیشه در رستوران پاتینا مطرح بوده که تمامی غذاها باید با استفاده از مواد اولیه بومی منطقه تهیه شوند؛ تاجایی که حتی قارچ‌های مورداستفاده در این رستوران توسط خودشان تولید می‌شود.

رستوران پاتینا

رستوران اوربانه

تیم آشپزی رستوران اوربانه را می‌توان متخصص یک چیز دانست: طعم‌دهی و مزه‌سازی! غذاهای این رستوران به‌حدی خوشمزه هستند که قرار ندادن نام اوربان در این لیست عادلانه نخواهد بود. اوربانه یکی از معدود رستوران‌های فعال در شهر بریزبن است که در حال حاضر توسط ۳ سرآشپز اداره می‌شود. آن‌ها یک دلیل مشخص برای این کار دارند: رویکرد منحصر به فردشان نسبت به طعم غذا. منوی غذایی رستوران اوربان در هیچ دسته‌بندی غذایی و یا جغرافیایی جای نمی‌گیرند، چراکه در تهیه این منو تنها سعی شده است تا غذاهای خوشمزه و لذیذ از گوشه و کنار دنیا قرار بگیرند. نکته مشترک در تمامی این غذاها، چه مدرن باشند و چه سنتی، لذیذ بودن آن‌ها و استفاده از تکنیک‌های مدرن و منحصربه‌فرد برای طعم‌دهی آن‌ها است.

نکته قابل توجه دیگر نحوه‌ی نام‌گذاری غذاهای این رستوران است که با برخلاف بسیاری از کافه و رستوران‌های امروزه، با فروتنی هرچه تمام‌تر و تنها با استفاده از یک کلمه انتخاب شده‌اند. با این حال وقتی غذای شما آماده شده و روز میزتان قرار می‌گیرد، توصیف آن با صدها کلمه‌ نیز دشوار خواهد بود.

رستوران اوربانه از طرفداران غذاهای گیاهی خود غافل شده و چند مورد از غذاهای منوی آن‌ها مخصوص گیاه‌خواران است. بنابراین گیاه‌خواران عزیز نیز ناامید و گرسنه از این رستوران خارج نخواهند شد!

رستوران اوربانی

زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}