راهنمای جامع محله‌ های اوزاکا

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/7/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اوزاکا به‌عنوان سومین شهر بزرگ ژاپن، محله‌هایی دارد که برای دیدن هرکدام از آن‌ها شاید به یک روز کامل زمان نیاز داشته باشید. محله‌های اوزاکا زندگی پرانرژیِ مردمان این شهر را روایت می‌کند.

تور اروپا

اوزاکا شهری بزرگ متشکل از ۲۴ منطقه است که هرکدام از آن‌ها دارای محله‌های جذاب و پرشور فراوانی هستند. مطالعه‌ی این مقاله شما را با مشهورترین محله‌های اوزاکا به هنگام سفر به سومین شهر بزرگ ژاپن آشنا می‌کند.

نامبا

نامبا قطب تفریحی اوزاکا است. این محله‌ی جنوبی، خانه‌ای برای کانال دوتونبوری (Dotonbori) است که در اطراف آن غذای خیابانی و نمایش‌های فرهنگی به‌وفور یافت می‌شود و زندگی شبانه جریان دارد. این محله همچنین میزبان خیابان‌های فرعی ساکت و جادویی نظیر هوزنجی یوکوچو (Hozenji Yokocho) است.

محله های اوزاکا - نامبا

شین سای باشی

شین سای باشی (Shinsaibashi) به‌عنوان محله‌ای مهم برای خرید، خانه‌ی بوتیک‌های لوکس، فروشگاه‌های صد ینی (یک دلاری) و هر چیزی در این بین است. بسیاری از فروشگاه‌های این محله محصولات معاف از عوارض گمرکی به خریداران خارجی ارائه می‌دهند. این فروشگاه‌ها عمدتاً در پاساژ بزرگ شین سای باشی ‌سوجی (Shinsaibashisuji) قرار دارند.

محله های اوزاکا - شین سای باشی

آمه مورا

آمه‌مورا (Amemura)، این منطقه‌ی کوچک اما جذاب، بهشتی برای اعضایی با تضادهای فرهنگی محلی است. آمه‌مورا که به «دهکده‌ی آمریکایی» معروف است، جایی است که می‌توان در آن اسکیت بورد سواران، طرفداران مد لولیتا (Lolita) و اسباب و وسایل عجیب‌وغریب آمریکایی، از کلاه‌های گاوچران‌ها گرفته تا نمونه‌های کوچکی از مجسمه‌ی آزادی، را مشاهده کرد که با مسالمت در کنار هم زندگی می‌کنند. آمه‌مورا همچنین یک زندگی شبانه‌ی پرشور دارد و می‌توان در آن بارهایی مخصوص بازی‌های ویدئویی پیدا کرد.

محله های اوزاکا - آمه مورا

هوری

هوری محله‌ای پر از بوتیک‌ها و گالری‌های هنری مستقل و رستوران‌های خارجی اصیل است. هوری جایی است که هنرمندان و مهاجران اوزاکا در آن به تفریح می‌پردازند. به هنگام دیدار از این محله، سری به مغازه‌های فروش اکسسوری نظیر فروشگاه گیاهی بیوتوپ (Biotop) و گاری‌های فروش قهوه بزنید و تاکو را در رستوران مکزیکی سابوتن (Saboten) امتحان کنید.

محله های اوزاکا - هوری

اومدا

اومِدا که در شمال منطقه‌ی تجاری اوزاکا قرار دارد، جایی است که اکثر خطوط ریلی شهر به یکدیگر می‌رسند و بسیاری از کارگران در طول روز از آنجا تردد می‌کنند. اومدا کعبه‌ی آمالی برای خرید، غذا خوردن و تفریح است.

محله های اوزاکا - اومدا

تنما

تِنما (Tenma) در طول روز جای خوبی برای قدم زدن به‌منظور تماشای معابد باستانی و دیدن طولانی‌ترین خیابان خرید در ژاپن است. با فرارسیدن شب، تنما غرق در نور شده و تبدیل به خانه‌ای برای بهترین کافه‌های محلی شهر می‌شود.

محله های اوزاکا - تنما

ناکازاکیچو

ناکازاکیچو (Nakazakicho)، محله‌ای آرام و سنتی است که به خاطر خیابان‌های باریک و پیچ‌درپیچ خود، کافی‌شاپ‌ها و گالری‌های آن شهرت فراوان دارد. کافی‌شاپ‌های کیکوهان (Kikuhan)، اِ مَن تو (AManTo) و نون (Noon) به ترتیب بهترین مکان‌ها برای امتحان رامن، صرف قهوه و خوش گذراندن در طول شب هستند.

محله های اوزاکا - ناکازاکیچو

شینسکای

شینسِکای (Shinsekai) به معنی «دنیای جدید» است، اما به‌محض مشاهده‌ی چراغ‌های نئونی در سراسر این محله، متوجه خواهید شد که اوج شکوه اینجا اندکی پس از جنگ جهانی دوم بود. شینسکای تاریخی طولانی دارد و در اوایل قرن بیستم خانه‌ی یک پارک تفریحی شگفت‌انگیز و بلندترین ساختمان آسیا بوده است. امروزه شینسکای جای خوبی برای سر زدن به جاذبه‌های گردشگری، رفتن به اسپاهای گوناگون و امتحان کباب کوشینکاتسو (kushikatsu) است.

محله های اوزاکا - شینسکای

نیپونباشی

نیپونباشی که خانه‌ی دِن دِن تاون (Den Den Town)، محلی برای خرید بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین وسایل الکترونیکی و انیمه، است، مرکزی برای فرهنگ‌های عجیب‌وغریب محلی نیز محسوب می‌شود. می‌توان در این محله به کافه‌هایی رفت که خدمه‌ی آن شبیه به کارتون‌های ژاپنی لباس می‌پوشند یا اینکه در فستیوال سالانه‌ی کازپلی (فستیوال پوشیدن لباس‌هایی شبیه به فیلم‌های انیمه) شرکت کرد.

محله های اوزاکا - نیپونباشی

مورینومیا

مورینومیا (Morinomiya)، عمدتاً به خاطر قرار گرفتن قلعه‌ی اوزاکا در آن، شهرت دارد. مورینومیا به‌عنوان خانه‌ی مشهورترین جاذبه‌ی تاریخی اوزاکا، همچنین یک محله‌ی تجاری و مسکونی نیز به شمار می‌آید. قلعه‌ی اوزاکا نیز با یک پارک زیبا و انبوه احاطه شده و گردشگران می‌توانند یک روز کامل خود را در آن سپری کنند.

محله های اوزاکا - مورینومیا

اوزاکا کو

این محله در کنار خلیج اوزاکا، خانه‌ای برای تفرجگاه‌های آبی حیرت‌انگیز، یکی از بهترین آکواریوم‌های ژاپن، بلندترین چرخ‌وفلک مرتفع جهان در قدیم و محبوب‌ترین منطقه در اوزاکا برای بازی پوکمون گو است. می‌توان در اوزاکا کو (Osaka-ko) سوار بر قایق شد و به دیدار یکی از ۶ پارک تفریحی یونیورسال استودیو در جهان رفت.

محله های اوزاکا - اوزاکا کو

تسوروهاشی

تسوروهاشی (Tsuruhashi) محله‌ی کره‌ای‌های اوزاکا و جایی برای امتحان گوشت کبابی یا یاکینیکو (yakiniku) است. کوچه‌های باریک و پیچ‌درپیچ این محله که از مقابل ایستگاه قطار تسوروهاشی آغاز می‌شوند، جای خوبی برای گم شدن هستند. آن‌ها ما را به نزد کتاب‌فروشی‌های قدیمی، فروشگاه‌های لباس دست‌دوم و از همه مهم‌تر، رستوران‌های کره‌ای می‌برند.

محله های اوزاکا - تسوروهاشی

تنوجی

تنوجی (Tennoji)، دیگر قطب حمل‌ونقل اوزاکا، محله‌ای قدیمی و مسکونی محسوب می‌شود، اما به‌تازگی تبدیل به محله‌ی خریدی شلوغ به مرکزیت مالِ کیو (Q) شده است. آبنو هاروکاس (Abeno Harukas)، بلندترین ساختمان ژاپن، به همراه شیتِنوجی (Shitennoji)، قدیمی‌ترین معبد کشور، در این محله واقع شده‌اند.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}